Machie schreef:
Kun jij op de foto tekenen wat fout is? of hoe ze beter waren?
Ik zie het zo slecht

Ik ben Inge O niet maar ik kan het wel proberen. Eerst de Norbergwaarde:
Alles bij elkaar iets van 6, of zo. Echt erg laag.
Dan de aansluiting en de botafwijkingen. Even de linkerheup (denk ik) gepakt:

Rode streepje: de afstand tussen de heupkop en de heupkom: veel wijder dan zou moeten, onvoldoende of slechte aansluiting dus.
Groene pijltje: de heupkom is instabiel en het lichaam probeert dat op te vangen door meer mineralen af te zetten op het bot (sterker maken dus). dat heet sclerose en zie je dus als een wittere streep.
Blauwe pijltje: aan de rand van de heupkom wordt extra bot aangemaakt om het gewricht te stabiliseren.
Orange streep: de nek van de femur is dikker dan normaal
Paarse pijltje: Om de extra spanningen in het bot (die ontstaan door de instabiliteit) op te vangen wordt meer mineraal afgezet, dit heet een Morgan-lijn.
Ik ben trouwens minder streng dan Inge O en dit zou voor mij een D heup zijn, of zelfs C, afhankelijk van het ras, de leeftijd en de activiteit van de hond. Als dit een Duitse herder of een Molosser van 7 jaar oud zou zijn, die zijn hele leven actief gesport heeft, zou het een C zijn. Is het een tweejarige Mechelse herder zonder extreme activiteit, dan D. Is dit een DH en stuur je de foto's ter beoordeling naar Duitsland dan maak je nog een goede kans op een B, schat ik zo in.
Joera schreef:De orthopeed deed er vrij luchtig over in ieder geval en dat het reuze meeviel. Hij zag wel ergere dingen. Ja dat geloof ik dan weer vast ja
Ik ben het aardig eens met je orthopeed maar dat wist je geloof ik al (toch?).
C.