Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mechelse Herder

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Devel

Re: Mechelse Herder

Ongelezen bericht door Devel »

thom schreef:Jolanda, ik ben de draad even kwijt. Paar dagen geleden schreef je op een ander forum, dat Diesel bij jullie zou komen wonen.

Klopt thom maar ik denk als het erp aan kom het nie door gaat.
Daarom zijn we aan het orienteren op een ander ras.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Devel schreef:
thom schreef:Jolanda, ik ben de draad even kwijt. Paar dagen geleden schreef je op een ander forum, dat Diesel bij jullie zou komen wonen.

Hoezo dat?
Ik zie hem ook al in je onderschrift staan, is hij nog niet bij jullie dan?
Devel

LongFields schreef:
Devel schreef:

Hoezo dat?
Ik zie hem ook al in je onderschrift staan, is hij nog niet bij jullie dan?
Hoezo wat?
Devel stond ook altijd in mijn onderschrift al woonde hij hier niet..
S
Zodra ons huis bewoonbaar is lees 1e bericht komt er een hond. Druk nog me de verbouwing nog.
Eerste instantie zou Devel komen maar omdat hij blind geworden was hebben we dat geschrapt. Nu is Diesel er en ik heb het aanbod gehad om hem te mogen hebben. Maar dat kan over een maand of 2 natuurlijk terug getrokken..
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Devel schreef: Hoezo wat?
S
Zodra ons huis bewoonbaar is lees 1e bericht komt er een hond. Druk nog me de verbouwing nog.
Eerste instantie zou Devel komen maar omdat hij blind geworden was hebben we dat geschrapt. Nu is Diesel er en ik heb het aanbod gehad om hem te mogen hebben. Maar dat kan over een maand of 2 natuurlijk terug getrokken..
Hoe moet ik dat zien? Zijn het hondjes die jij opvang biedt en daarna herplaatst worden?
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

de honden wonen bij haar ouders toch?
Cheetah
Actief
Mijn ras(sen): Tervurense herder
Mechelse herder
mechelse herder x border collie

Ongelezen bericht door Cheetah »

Mijn Mechelse herder Lotje komt uit asiel, zij is bij mij sinds zij 5 maand oud is. Lotje wordt 10 jaar in juli en is nooit ziek geweest tot september vorig jaar toen zij een baarmoederontsteking had. de laatste tijd is zij wel wat trager en 'morgens is zij wat stijver.
Lotje is een heel werklustige hond. ik heb met haar veel verschillende zaken gedaan, gehoorzaamheid, speuren, reddingshondenwerk, frisbee, agility flybal.
Zij is zeer sociaal, en altijd bereid om samen iets te ondernemen.
zij leeft in huis en in huis zijn al mijn honden vloerkleedjes.
zij kan wel moeilijk tegen fikfakken van kinderen of volwassenen, als er druk gespeeld wordt, wil Lotje zich wel altijd komen moeien. (oppassen met kinderen)
Ik heb ook een Tervurense herder en die is toch minder driftig. die doet alles met plezier maar die wil niet blijven doordoen zoals Lotje.

Nu heb ik een kruising Mechelaar omdat ik sommige Mechelaars iets te hard vindt.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cheetah schreef:Mijn Mechelse herder Lotje komt uit asiel, zij is bij mij sinds zij 5 maand oud is. Lotje wordt 10 jaar in juli en is nooit ziek geweest tot september vorig jaar toen zij een baarmoederontsteking had. de laatste tijd is zij wel wat trager en 'morgens is zij wat stijver.
Lotje is een heel werklustige hond. ik heb met haar veel verschillende zaken gedaan, gehoorzaamheid, speuren, reddingshondenwerk, frisbee, agility flybal.
zij kan wel moeilijk tegen fikfakken van kinderen of volwassenen, als er druk gespeeld wordt, wil Lotje zich wel altijd komen moeien. (oppassen met kinderen)
Ik heb ook een Tervurense herder en die is toch minder driftig. die doet alles met plezier maar die wil niet blijven doordoen zoals Lotje.

Nu heb ik een kruising Mechelaar omdat ik sommige Mechelaars iets te hard vindt.
Ehm.... x mh worden in de knpv gebruikt... :shock:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cheetah
Actief
Mechelse herder

het is een kruising met bordercollie
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

malinois schreef:
Cheetah schreef:Mijn Mechelse herder Lotje komt uit asiel, zij is bij mij sinds zij 5 maand oud is. Lotje wordt 10 jaar in juli en is nooit ziek geweest tot september vorig jaar toen zij een baarmoederontsteking had. de laatste tijd is zij wel wat trager en 'morgens is zij wat stijver.

Ehm.... x mh worden in de knpv gebruikt... :shock:

maar misschien heeft zij wel een X cavalier/mechelaar :lekkerpuh:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cheetah schreef:het is een kruising met bordercollie
Nou dat valt bij mij niet onder een makkelijke x
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

malinois schreef:
Cheetah schreef:het is een kruising met bordercollie
Nou dat valt bij mij niet onder een makkelijke x

pfoeh nee. dat klinkt als heftig!
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Maar ze zijn niet hard. Cheetah zegt dat ze de mechelse herder te hard vind, niet te 'moeilijk' of te 'heftig'
Afbeelding
Devel

Irisz schreef:
S
Hoe moet ik dat zien? Zijn het hondjes die jij opvang biedt en daarna herplaatst worden?
Huh. Nee totaal verkeerd.
Devel is als herplaatser gekomen bij mijn schoonouders. Er is een periode geweest waardoor ik Devel op mijn hoede heb moeten nemen toen ik bij mijn schoonouders woonde. De afspraak is toen gekomen dat Devel hier zou komen als ons huis klaar was. Helaas leeft Devel niet meer. Nu is Diesel er en gezien ik Diesel vaak haal en meeneem naar ons huis waar nu verbouwd wordt vinden mijn schoonouders nu op dit moment hij daar beter kan dus hier dan bij hun zelf
f omdat hun tuin een kwart is van wat wij hebben. Ze heeft dus aangeboden om hem te mogen hebben.

Maar goed dat is momenteel totaal niet aan de orde en mocht het wel doorgaan dan komt Diesel hier gewoon wonen. Blijkt dat het toch niks wordt heb ik met mn vriend afgesproken dus te verdiepen in de mechelaar omdat hem het karakter en uiterlijk wel aanstaat. Zijn ex zwager heeft er ooit een gehad.

Maar goed nu terug naar de mechelse herders. Het bovenstaande verhaal ia niet van toepassing in dit geval en ik wil graag ont blijven.
Devel

Ik wil niet voor een xherder. Natuurlijl mogen er wel meerdere herders in zitten maar niet een border x of een rottx herder orzo. Ik wil een volledige net zoals ik niet voor een x rott zou gaan.
Devel

Irisz schreef:
S
Huh. Nee totaal verkeerd.
Devel is als herplaatser gekomen bij mijn schoonouders. Er is een periode geweest waardoor ik Devel op mijn hoede heb moeten nemen toen ik bij mijn schoonouders woonde. De afspraak is toen gekomen dat Devel hier zou komen als ons huis klaar was. Helaas leeft Devel niet meer. Nu is Diesel er en gezien ik Diesel vaak haal en meeneem naar ons huis waar nu verbouwd wordt vinden mijn schoonouders nu op dit moment hij daar beter kan dus hier dan bij hun zelf
f omdat hun tuin een kwart is van wat wij hebben. Ze heeft dus aangeboden om hem te mogen hebben.

Maar goed dat is momenteel totaal niet aan de orde en mocht het wel doorgaan dan komt Diesel hier gewoon wonen. Blijkt dat het toch niks wordt heb ik met mn vriend afgesproken dus te verdiepen in de mechelaar omdat hem het karakter en uiterlijk wel aanstaat. Zijn ex zwager heeft er ooit een gehad.

Maar goed nu terug naar de mechelse herders. Het bovenstaande verhaal ia niet van toepassing in dit geval en ik wil graag ont blijven.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Suske is een X-Mechelse Herder waarvan moeder uit KNPV lijnen komt.
Hoop tijd in gaan zitten als pup maar had me denk ik geen leukere hond
kunnen wensen.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Paisley schreef:Maar ze zijn niet hard. Cheetah zegt dat ze de mechelse herder te hard vind, niet te 'moeilijk' of te 'heftig'
Ik schat een X MH-BC heftiger in dan een MH. Daar weet ik nl. een beetje wat ik kan verwachten...
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Paisley schreef:Maar ze zijn niet hard. Cheetah zegt dat ze de mechelse herder te hard vind, niet te 'moeilijk' of te 'heftig'
idd, dat vind ik ook.

Energiebommetjes zeker. Maar harde honden, neuh. Daarvoor zit er te weinig kwaad in een border.
Die richten zich op bewegende dingen rondom hun. Niet op een confrontatie met de baas of vreemd persoon.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

maart schreef:
idd, dat vind ik ook.

Energiebommetjes zeker. Maar harde honden, neuh. Daarvoor zit er te weinig kwaad in een border.
Die richten zich op bewegende dingen rondom hun. Niet op een confrontatie met de baas of vreemd persoon.
Ja en dat in combi met een MH heb ik toch liever een MH... Als je pech hebt, heb je een drijvende bijter... Niks voor mij... husky x MH prima denk dat dat een leuke combi kan zijn, maar BC x MH... nee....
Afbeelding
maart
Zeer actief

malinois schreef:
maart schreef:
idd, dat vind ik ook.

Ja en dat in combi met een MH heb ik toch liever een MH... Als je pech hebt, heb je een drijvende bijter... Niks voor mij... husky x MH prima denk dat dat een leuke combi kan zijn, maar BC x MH... nee....
Maar misschien is dat wel net waarmee Cheetah het makkelijkste kan omgaan.
Met drijven en bijten desnoods.

Als ze maar niet hard zijn. :wink:
Cheetah
Actief
Mechelse herder

Ik heb enkel mijn nieuwe keuze gemeld nml x mechelaar bordercollie omdat ik vind dat sommige mechelaars te hard zijn. ik ben heel tevreden met mijn mechelaar Lotje, maar ik ben zeker ook content met Cheetah mijn jongste hondje, zij is energiek maar zeker heel handelbaar en zij is zeker zachter dan een mechel. ik heb al 36 jaar honden, altijd herders en dit is zeker het slimste hondje dat ik ooit heb gehad.
zij vraagt van mij creativiteit maar dat vind ik leuk.
Het drijven zit er zeker in, maar ik heb, van pup af, cheetah beloond bij aandacht als er een auto, fietser of jogger voorbij kwam en nu is dat gedrag omgezet, als er iets of iemand passeert kijkt cheetah naar mij en krijgt zij een beloning. zij drijft niet meer.
zij leert supersnel, en ik geniet van haar, maar ik geniet ook van mijn andere honden, Lotje de mechelaar van bijna 10 en Zoë de tervuur van bijna 13jaar.
Bijten doet Cheetah zeker niet, Lotje is meer van het sneppen als zij driftig is, Cheetah blaft als zij driftig is en daar werk ik aan om dit af te leren.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Cheetah schreef:Ik heb enkel mijn nieuwe keuze gemeld nml x mechelaar bordercollie omdat ik vind dat sommige mechelaars te hard zijn.
Ja, nou...Het is heel persoonlijk wat je ligt, denk ik.
Zo was ik altijd nogal van de mechels, en heb ik nu een witje.
Ik heb héél erg moeten wennen aan de gevoeligheid van een witje. Dat ligt mij van nature niet zo.
Als ik bij de mechels mijn stem eens verhief, dachten ze van 'oh ja, even inbinden'.
Skadi is dan helemaal van slag. Mama is boos :jank: :schrik: :jank: :schrik: :jank:

Daar heb ik écht héél erg aan moeten wennen, hoor :ugh:
Waar ik bij de mechels niet na hoefde te denken, eigenlijk, omdat mijn natuurlijke manier van doen ook hún beviel, moest ik bij Skadi echt een 'toontje' vinden. Ferm, maar opgewekt. Dát werkt voor haar als een speer.

Andere mensen zullen dan weer meer moeite hebben met een mechelaar, kan ik me zomaar voorstellen.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Cheetah
Actief
Mechelse herder

met harde honden bedoel ik honden waarbij een verbale correctie niet genoeg is. honden die geen correctie accepteren.
ik heb zelf nooit zo een hond gehad. mijn mechelaar heeft genoeg aan een verbale correctie en zij zal het niet in haar hoofd halen om uit te vallen naar de baas.
Ik heb het over honden zonder bijtrem of een lage bijtrem
Devel

Devel was ook een hond die dat niet accepteerde. Die stond gerust met de tanden ontbloot voor je als je hem corrigeerde.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Ik zal dan wel met Cas een watje hebben gehad.
Een keer mijn stem verhefd, hij kroop over de grond :ugh:
Was dus ook meteen de laatste keer.
Suske is ook vrij snel onder de indruk van een verbale correctie.
Denk overigens dat zij bij fysieke correcties in verzet
zou komen.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Devel schreef:Devel was ook een hond die dat niet accepteerde. Die stond gerust met de tanden ontbloot voor je als je hem corrigeerde.
Dus dan heb je een hond die zijn eigen regels bepaalt?
Ben je mooi in de aap gelogeerd.
Afbeelding
maart
Zeer actief

Paisley schreef:
Devel schreef:Devel was ook een hond die dat niet accepteerde. Die stond gerust met de tanden ontbloot voor je als je hem corrigeerde.
Dus dan heb je een hond die zijn eigen regels bepaalt?
Ben je mooi in de aap gelogeerd.
Waarom?
Mijn honden mogen me best duidelijk maken dat ze met iets niet eens zijn.
Van ontblootte tanden val je niet dood hoor. Je hoeft er zelfs niet voor naar de huisarts :wink:
Devel

Dat was een herplaatser. Helemaal opnieuw moeten opvoeden. Maar geeft niks hoor. Hoe hij ook was ik heb van hem gehouden tot zijn laatste adem.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Onze honden hoeven het ook echt niet overal mee eens te zijn. Ze mogen best eens tegengas geven.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mwa Xantos liet het ook goed merken als ie het ergens niet mee eens was... maar hij heeft me nog nooit gebeten in al die tijd...

Mijn huidige honden overigens ook wel hoor... zolang ze niet bijten mogen ze best een waarschuwing geven. Liever dat dan dat ze niet meer durven waarschuwen :ok: Wil niet zeggen dat ik dan naar hun pijpjes dans overigens...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”