Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Agility opbouwen?

Moderator: moderatorteam

Beagle-Marky
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Beagles
Aantal honden: 2

Agility opbouwen?

Ongelezen bericht door Beagle-Marky »

Ik wil al erg lang met mijn hond agility doen, hij heeft hier gewoon wel aanleg voor zie ik in sommige opzichten :wink:
Maar hij is nog wel een vetzakje, Hij valt snel af maar komt ook snel aan.
Wij zijn nu bezig hem wat af te laten vallen, want bij zijn oppas is ie veel te veel aangekomen :neenee:
Moet ik de agility opbouwen?
Ik ga niet ergens bij een club maar ik zou graag thuis wat met hem doen?
Dus hierbij mijn vraag, zou ik het moeten opbouwen?

Groetjes Roos
Groetjes Roos, en honden Kim en Marky
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Re: Agility opbouwen?

Ongelezen bericht door Plumeau »

Zelf zou ik wel naar een club gaan, want het is erg lastig om te zien of je hond lekker loopt terwijl je er zelf naast holt.

Op zich hoeft een beperkt overgewicht geen probleem te zijn om te beginnen met trainen bij een medium hond, maar ik zou de hindernissen nog wel laag houden en ook de belastende toestellen (vooral de schutting) voorlopig overslaan.
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Beagle-Marky
Vaste gebruiker

oke, Ik ga zo ie zo het met hem opbouwen.
Dit vind ik voor mijzelf ook wat prettiger :-)
Als je bij zo'n club gaat? moet je dan op een vaste dag komen? en hoeveel geld betaal je?
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Hoi,
Zeker als je niets weet van behendigheid (en dat is geen schande!) is het belangrijk dat je bij een hondenschool te rade gaat die je goed en verstandig begeleid, juist ook omdat je hondje overgewicht heeft.
Behendigheid is een heerlijke sport, ook als je het alleen maar recreatief doet ;-) maar je kunt qua gezondheid veel verpesten als je niet weet hoe of wat.

Springen bijvoorbeeld...het elke keer landen op de voorpoten is belastend. Dat is wel iets wat je moet weten.
Paaltjes.. kunnen rugletsel opleveren.
Wip, kattenloop en schutting moeten goed worden aangeleerd.

Kortom: ga niet zelf wat doen maar ga te rade bij een goede hondenschool. Bezoek er een paar, kijk hoe ze (aan beginners) lesgeven en waar je je goed bij voelt. Zorg dat je een hondenschool kiest die niet de honden over een schutting sleurt ;-)

Dan moet je inderdaad 1 of 2 x per week op een vaste tijd naar les. De kosten verschillen enorm. Goedkoop is vaak duurkoop, ook in dit soort dingen. Informeer dus naar de prijzen.

Bij sommige hondenscholen moet je eerst aantonen dat je hond gehoorzaam genoeg is om les te nemen in behendigheid. Soms zelfs moet je daar eerst een cursus doen.. elke hondenschool heeft zijn eigen regels.

Maar, echt.. ga niet zelf aan de gang.. de kans dat je lichamelijk dingen verkloot is aannemelijk.

Suzanne
Beagle-Marky
Vaste gebruiker

Als jij dat zo zegt, dat dat heel slecht is voor hem, ga ik dat ook zeker niet doen!!
Ik zal er eens naar informeren, het lijkt mij namelijk erg leuk om te doen!
Ook voor mijzelf
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Beagle-Marky schreef:Als jij dat zo zegt, dat dat heel slecht is voor hem, ga ik dat ook zeker niet doen!!
Ik zal er eens naar informeren, het lijkt mij namelijk erg leuk om te doen!
Ook voor mijzelf
Behendigheid is, mits goed aangeleerd niet gevaarlijker dan andere sporten maar goed, het is een blessuregevoelige sport. Zeker niets om te gaan doen zonder dat je weet waar je mee bezig bent.
;-)

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”