Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gekke halfuurtje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Femia
Zeer actief
Contacteer:

Gekke halfuurtje

Ongelezen bericht door Femia »

Iedere dag heeft Harrie een gek half uurtje.
Wij kunnen de klok hier op gelijk zetten. Als wij gegeten hebben doe ik de afwasmachine open om de troep er in te zetten en Harrie krijgt zijn eten.
Ik ga naar de kamer en als Harrie klaar is met eten loopt hij naar zijn bed en begint zijn deken er uit te slepen. Soms haalt hij nog zijn deken uit zijn 2e bed beneden en sleept die de trap op.
Hij gaat dan bij mijn vriend zitten met een punt van de deken in zijn bek en wil dan dat mijn vriend de deken vasthoud zodat hij kan gaan sjorren.
Ook gaat hij wel eens in de mouwen van mijn vriend hangen (spelen).
Even later gaat hij op zijn deken rijden.
Dit gebeurt iedere dag, op precies hetzelfde moment (na zijn eten dus).
Op een ander moment komt het echt nóóit voor.
Wij vragen ons al heel lang af wat dit nu precies betekent en waarom altijd meteen nadat hij gegeten heeft.
Zijn er meer honden die dit doen?
Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Na het eten gaat Tess Byke lastig vallen. Over hem heen hangen, borstelen en uitdagen. Alleen als ze heel veel heeft gelopen doet ze het niet. Overdag doet ze dit nooit. Alleen na het eten.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Toch vind ik het nog steeds raar, dat het altijd gebeurt als hij net zijn bak leeg heeft. Wij hebben het liever niet op dat moment ivm eventuele maagkanteling (hij is niet zo heel groot, maar toch.....)
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Een beetje sjorren kan geen kwaad denk ik hoor. Natuurlijk moet hij niet het hele huis door gaan sprinten en ontzettend wild doen. Maar een beetje speels zijn op zo'n moment kan volgens mij weinig kwaad. Hij is gewoon happy dat hij zijn eten gehad heeft! ;)
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

whooper heeft iedere dag zijn gekke 6 uurtjes. hahahaha :mrgreen: :mrgreen:

waarom hij het nou na het eten doet zou ik ook niet weten. ze hebben soms rare gewoontes. onze orbis gaat altijd als hij blikvoer krijgt kei hard loeien. dit doe hij alleen bij blikvoer. heel vreemd :?

ik snap best dat je bang bent voor een maagkanteling. ik hou onze honden ook altijd rustig na het eten. ik heb het pas een keer zien gebeuren bij een bordeaudog zo'n maagkanteling en ben hier heel erg van geschrokken!!!
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
*Silvia*
Zeer actief

.

Ongelezen bericht door *Silvia* »

hier is heel de dag door de gekke uurtjes
balou is na het eten eigenlijk alleen snoetenpoetsen en dan rustig dan zijn ook de gekke uurtjes afgelopen.
enne maagkanteling ken ook zo maar ineens komen hoor.
balou was 8 weken toen ik er had gehaald en drie dagen daarna kreeg ze ook een maagkanteling gelukkig hadden we dit snel door en heeft ze het overleeft.

groetjes sil en balou :zwaai: :zwaai:
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Re: .

Ongelezen bericht door whoopy »

baloutjuh schreef:hier is heel de dag door de gekke uurtjes
balou is na het eten eigenlijk alleen snoetenpoetsen en dan rustig dan zijn ook de gekke uurtjes afgelopen.
enne maagkanteling ken ook zo maar ineens komen hoor.
balou was 8 weken toen ik er had gehaald en drie dagen daarna kreeg ze ook een maagkanteling gelukkig hadden we dit snel door en heeft ze het overleeft.

groetjes sil en balou :zwaai: :zwaai:
hé sil, bij jullie ook heel de dag gekke uurtjes, je heb zeker een bullterrier :mrgreen: :mrgreen:

wist niet dat balou een maagkanteling heeft gehad. en het kan idd zo ook gebeuren maar met een volle maag en dan druk maken verhoogt het risico enorm
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
*Silvia*
Zeer actief

.

Ongelezen bericht door *Silvia* »

wat denk je als je hond veel water drinkt wat er dan ken gebeuren schijnt ook zo gevaarlijk te zijn.

groetjes sil en balou :zwaai:
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

Ramses is ok totaal gestoord na het eten. Mijn pyama word onder het kussen vandaan gegrist en trots als een pauw rent hij met zijn "prooi" door de kamer :roll: als ik hem tot rust maan is zijn gereedschap de pineut 8O :p: :p: hij bijt er dan zo hard in tot hij er helemaal van geniet :roll: :p:
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
Femia
Zeer actief
Contacteer:

anubis schreef:Ramses is ok totaal gestoord na het eten. Mijn pyama word onder het kussen vandaan gegrist en trots als een pauw rent hij met zijn "prooi" door de kamer :roll: als ik hem tot rust maan is zijn gereedschap de pineut 8O :p: :p: hij bijt er dan zo hard in tot hij er helemaal van geniet :roll: :p:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
Désiré
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Désiré »

Hoi

Hier ook van die gekke buien...........soms ook buiten. Het valt me op dat Rocco meestal daarna moet poepen.
Schijnt ook met de spijsvertering te maken te hebben. Bij katten zie je dat ook vaak, dat ze als dollen door het huis gaan en daarna moeten ontlasten.

Desiree
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”