Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Extra calcium bij KVV
Moderator: moderatorteam
- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
- Aantal honden: 1
Extra calcium bij KVV
Onze fokker adviseert om de pup straks naast KVV (carnibest en/of lotgering) extra calcium te geven. Onder het mom van beter te veel dan te weinig.
Hebben jullie dit ook gedaan met je pup, is het nodig en waarom wel/niet?
Hebben jullie dit ook gedaan met je pup, is het nodig en waarom wel/niet?
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: Extra calcium bij KVV
ik zou t niet doen, tenzij t in botvorm is, maar dan nog, genoeg is genoeg
waarom zou je overdrijven
- *Marina*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
- Aantal honden: 2
Neuh niet doen In carnibest en lotgering zit gemalen bot. Calcium is goed voor de groei/botten etc. maar maakt de ontlasting hard. Te veel calcium wordt via de ontlasting wordt uitgescheiden, gevolg kan dan zijn te harde en witte ontlasting in het ergste geval een verstopping.
- ZomerStorm
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Akita, Akita
Ik zou het ook niet doen. Een te grote hoeveelheid calcium die niet afkomstig van bot is, is volgens mij niet goed voor de botontwikkeling van de hond. Artikel van Barfplaats hierover: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php?topic=48632.0 Een te grote hoeveelheid calcium wel afkomstig van bot is misschien niet schadelijk, maar ook niet nuttig.
- Fardauke
- Actief
Je ziet het meteen aan de ontlasting als ze te veel bot hebben gehad,harde witte keutels.

In gedachten Fardau 12-08-2002/ 02-03-2013 en Diever 11-11-1997/ 31-03-2013
- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
Ok, niet dus. Dus er zit genoeg calcium ook voor opgroeiende pups in (onze puber leonberger kreeg ook niks extra's hoor)
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
- Joren
- geregistreerd lid
Lijkt me dat je juist een groter type hond niet te snel wil laten groeien. Als de kvv in goede verhouding is zal de botgroei evenredig zijn aan de verdere gewichtstoename. Anders misschien beginnen met eierschaal daar dat een kleinere hoeveelheid kalk is.
Als ik onze Heiko iets extra kalk (eierschaal of bot) geef zie ik dat meteen aan z'n poep. Een keer harde kalk poep is niet erg natuurlijk, maar toch in de gaten houden.
Als ik onze Heiko iets extra kalk (eierschaal of bot) geef zie ik dat meteen aan z'n poep. Een keer harde kalk poep is niet erg natuurlijk, maar toch in de gaten houden.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Gil is opgegroeid op smuldier en barf, die is 70 kilo geworden, nu in volwassen toestand, dus redelijk snelgroeiendpinguin20 schreef:Ok, niet dus. Dus er zit genoeg calcium ook voor opgroeiende pups in (onze puber leonberger kreeg ook niks extra's hoor)
en hij gaat nu voortvarend op brok, en is bijna 4 jaar , acht, soms steekt t zo krap niet, maar toevoegingen doen soms meer kwaad dan goed
- Hylos
- Zeer actief
Bij smuldier heb ik wel extra gegeven, kipkarkas en nekken, omdat er geen gemalen bot in zit en zn ontlasting zacht was. Hij krijgt nu lotgering en als ik hem nu extra geef krijgt ie hele harde vreemde ontlasting. Niet echt fijn..

-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
teveel calcium kan groeipijnen veroorzaken, dus ik zou het niet doen
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
Tulp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boerboel
- Aantal honden: 0
"Beter teveel dan te weinig" is echt niet waar in dit geval! Integendeel het veroorzaakt net zoveel bot/groeiproblemen als er teveel of te weinig in zit.
De verhouding calcium/fosfor is veel belangrijker dan de hoeveelheid calcium die in het voer zit.
De verhouding calcium/fosfor is veel belangrijker dan de hoeveelheid calcium die in het voer zit.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
-
Melanie 74
Als je carnibest voert hoef je er niets bij te voegen, is compleet en verzorgt de pup/ opgroeiende hond met alle voedingsstoffen.
Te veel calcium kan ook schadelijk zijn. De Tatrahonden van mijn ouders groeien ook allemaal keurig op met Carnibest. Nooit problemen mee gehad, als je wil kun je wel kippennekken enz erbij geven. Maar een preparaat zou ik echt nietndoen, als je al watnerbijnwil geven kan wel glucosamine, msm en chondroitine.
Te veel calcium kan ook schadelijk zijn. De Tatrahonden van mijn ouders groeien ook allemaal keurig op met Carnibest. Nooit problemen mee gehad, als je wil kun je wel kippennekken enz erbij geven. Maar een preparaat zou ik echt nietndoen, als je al watnerbijnwil geven kan wel glucosamine, msm en chondroitine.