Nare ziekte hoor...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Anaplasmose
Moderator: moderatorteam
- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
- Aantal honden: 1
Re: Anaplasmose
Wat een narigheid zeg,ik duim keihard dat jullie hond er weer bovenop komt!!
Nare ziekte hoor...
Nare ziekte hoor...
-
Melanie 74
Dank jullie wel voor jullie antwoorden, doet goed!
Op het moment mag ze nog geen immuumverhogende dingen, heeft te maken met de antibiotika wat ik heb begrepen van onze dierenarts. Als de kuur klaar is
Qua eten krijgt ze alleen kip, vis, kalkoen, paard en eend. Rund is te zwaar te verteren. Ze zijn niet drastisch verhoogd en heeft ook te maken met de antibiotika. En ze krijgt ook mariadistel met nog meer dingen erin. Zal eens kijken hoe het heet, PlantaHepar.
Nieren zijn gelukkig in orde.
Langzaam gaat het steeds iets beter, vanmorgen wilde ze echt een rondje wandelen, en ze trekt zich niet meer terug. Ze wil er weer bij zijn. We bekijken het dag voor dag.
Op het moment mag ze nog geen immuumverhogende dingen, heeft te maken met de antibiotika wat ik heb begrepen van onze dierenarts. Als de kuur klaar is
Qua eten krijgt ze alleen kip, vis, kalkoen, paard en eend. Rund is te zwaar te verteren. Ze zijn niet drastisch verhoogd en heeft ook te maken met de antibiotika. En ze krijgt ook mariadistel met nog meer dingen erin. Zal eens kijken hoe het heet, PlantaHepar.
Nieren zijn gelukkig in orde.
Langzaam gaat het steeds iets beter, vanmorgen wilde ze echt een rondje wandelen, en ze trekt zich niet meer terug. Ze wil er weer bij zijn. We bekijken het dag voor dag.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Jeetje wat een narigheid. Hier ook geen ervaring, maar wil je wel sterkte en beterschap voor je meisje wensen. 
-
Melanie 74
Dank jullie wel!
We nemen het dag voor dag, vandaag heeft ze al weer best praatjes (lees ze gaat de boel regelen) en de andere twee dames krijgen weer meer respect voor haar. Niet dat er spanningen zijn hoor, maar Do eist haar ligplekjes op, want daar heb je het beste overzicht!
Dus moeten de andere dames opstaan en voor haar plaats maken, wat ze ook braaf doen.
Ook kan ze weer lekker "viswijven" en blaft alles aan zoals een echte Tatradame dat doet! (Heeft ze lang niet gedaan, ze was echt apatisch).
We nemen het dag voor dag, vandaag heeft ze al weer best praatjes (lees ze gaat de boel regelen) en de andere twee dames krijgen weer meer respect voor haar. Niet dat er spanningen zijn hoor, maar Do eist haar ligplekjes op, want daar heb je het beste overzicht!
Dus moeten de andere dames opstaan en voor haar plaats maken, wat ze ook braaf doen.
Ook kan ze weer lekker "viswijven" en blaft alles aan zoals een echte Tatradame dat doet! (Heeft ze lang niet gedaan, ze was echt apatisch).
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
dat klinkt fijn melanie, wat zul je blij zijn om zulke dingen weer te zien
ik duim lekker nog even door, baat het niet schaden zal het zeker niet

ik duim lekker nog even door, baat het niet schaden zal het zeker niet

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Melanie 74
Dank je Renee, we zijn er nog niet maar wat ben ik blij met haar "dwangdingetjes"
Er waren echt momenten voordat we wisten wat er aan de hand was, dat ik dacht al afscheid te moeten nemen. Ze is pas 6 jaar, volgende maand wordt ze 7 en dat gaan we grootst vieren.
Er waren echt momenten voordat we wisten wat er aan de hand was, dat ik dacht al afscheid te moeten nemen. Ze is pas 6 jaar, volgende maand wordt ze 7 en dat gaan we grootst vieren.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Het kan inderdaad echt heel erg heftig zijn.. klote dat je de verkeerd ab had.. beetje dom ook want dat kan je dus gewoon opzoeken wat je geven moet..
Hopelijk is de kuur ook lang genoeg.. minimaal 4 weken??
Hopelijk is de kuur ook lang genoeg.. minimaal 4 weken??
-
Melanie 74
Voorlopig gaat ze nog niet van de antibiotika af, errst die titer naar beneden en klachten vrij zijn.
Maar ze gaat echt vooruit, ze wordt steeds leuker
Vandaag was ik met mijn jongste op de show in Dortmund en hebben we lekker geshopt voor de dames, Do is alvast begonnen de tas met lekkere dingen uit te pakken.
Ook met wandelen gaat ze steeds stouter worden...
Maar ze gaat echt vooruit, ze wordt steeds leuker
Vandaag was ik met mijn jongste op de show in Dortmund en hebben we lekker geshopt voor de dames, Do is alvast begonnen de tas met lekkere dingen uit te pakken.
Ook met wandelen gaat ze steeds stouter worden...
- yuki
- Zeer actief
Goed zo Melanie
laat haar vooral stout zijn
heerlijk toch?
trouwens mariendistel wordt in duitsland naar mijn idee veel meer gebruikt dan hier, toen ik in die omgeving woonde kreeg ik het ook voorgeschreven voor mijn weerstand.
trouwens mariendistel wordt in duitsland naar mijn idee veel meer gebruikt dan hier, toen ik in die omgeving woonde kreeg ik het ook voorgeschreven voor mijn weerstand.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
Esther
-
Melanie 74
Vanmiddag terugval .... g*dver.... baal als een stekker. Was het van de week dan toch te veel geweest, we kwamen mijn vriendin met haar honden tegen. Do was bij de laatste ontmoeting ( was ze erg slecht) omgedenderd door Cissy en heeft dat met haar verbonden. Ze ging op een drafje n.l. naar huis, kon haar nog op tijd "vangen" of was het teveel dat ik hele dag weg was gisteren?
Hopen dat we een rustige nacht hebben, maar ben er bang voor....
En ja mariendistel wordt hier vaak voor reiniging van de lever ingezet.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Oh, dat is balen van de terugval. Ik hoop toch, dat ze de nacht rustig door komt en weer herstelt. Het klonk juist positief, dat ze alweer meer haarzelf werd......

-
Muk
Balen zeg!Melanie 74 schreef:Vanmiddag terugval .... g*dver.... baal als een stekker. Was het van de week dan toch te veel geweest, we kwamen mijn vriendin met haar honden tegen. Do was bij de laatste ontmoeting ( was ze erg slecht) omgedenderd door Cissy en heeft dat met haar verbonden. Ze ging op een drafje n.l. naar huis, kon haar nog op tijd "vangen" of was het teveel dat ik hele dag weg was gisteren?
Sterkte met Do, hopelijk blijft het bij deze terugval.
-
silvester
Ik hoop het ook, maar ben er bang voor.Muk schreef:Balen zeg!Melanie 74 schreef:Vanmiddag terugval .... g*dver.... baal als een stekker. Was het van de week dan toch te veel geweest, we kwamen mijn vriendin met haar honden tegen. Do was bij de laatste ontmoeting ( was ze erg slecht) omgedenderd door Cissy en heeft dat met haar verbonden. Ze ging op een drafje n.l. naar huis, kon haar nog op tijd "vangen" of was het teveel dat ik hele dag weg was gisteren?
Sterkte met Do, hopelijk blijft het bij deze terugval.
Normaal krijgt ze de aanvallen binnen een bepaalde tijd (zo maximaal 18 uur) nu zitten we al over de 26 uur, blijkbaar rekken de medicijnen de boel. Nu maar hopen dat het na de zesde aanval weer voor een paar weken stil wordt.
- yuki
- Zeer actief
Ah jeetje, ik hoop dat het toch een rustige nacht wordt...........sterkte Melanie!
Esther
Esther
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
-
Melanie 74
Dank jullie wel, het rare is dat ze een lichte ondertemperatuur heeft. Hele koude poten, ze ligt nu in de keuken met een dekbed over haar heen.
Ik baal als een stekker ...
-
Muk
Oh bah, dat valt wel vies tegen na al die hoopvolle berichten. Maar aan de andere kant zou het ook wel een wonder zijn dat na 4 jaar ziekte alle verschijnselen na een paar maanden medicatie weg zouden blijven.Melanie 74 schreef:Dank jullie wel, het rare is dat ze een lichte ondertemperatuur heeft. Hele koude poten, ze ligt nu in de keuken met een dekbed over haar heen.
Geef haar maar een extra knuffel van ons, hopelijk herstelt ze weer snel.
-
Melanie 74
Dank je Jovka, en helaas vanmorgen was het weer raak.
Ik hoop dat het nu klaar is, ik kan wel janken. Arme Do, het ergste is dat ze het merkt en meekrijgt.
Ook wij zijn bek af, slapen doen we met een half oor ....
Ik hoop dat het nu klaar is, ik kan wel janken. Arme Do, het ergste is dat ze het merkt en meekrijgt.
Ook wij zijn bek af, slapen doen we met een half oor ....
-
Nono
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retrievers
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Wat een zorgen om je meisje
Mijn duimen draaien, ik hoop dat ze snel weer hersteld
Mijn duimen draaien, ik hoop dat ze snel weer hersteld
-
Melanie 74
Dank je wel Esther, voorlopig gaat hetvronduit slecht.... en mijn dierenarts heeft nog vakantie.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Wat klote... 

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
-
Muk
Dat is dubbel pech. Sterkte.Melanie 74 schreef:Dank je wel Esther, voorlopig gaat hetvronduit slecht.... en mijn dierenarts heeft nog vakantie.
-
Melanie 74
Dank jullie wel, zit er ook gewoon een beetje doorheen. Het is slopend, slaap tekort ook. Morgenochtend bel ik gelijk mijn dierenarts.
- Jeannettebo
- Zeer actief
Melanie 74 schreef:Dank jullie wel, zit er ook gewoon een beetje doorheen. Het is slopend, slaap tekort ook. Morgenochtend bel ik gelijk mijn dierenarts.

- Nel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje
Heel veel sterkte hoor, wat een zorgen.... 
-
silvester
Tja, de vraag is nu, houden die aanvallen ooit nog eens op of niet, vanmiddag had ze er weer eentje, Mel en ik zijn het nu idd wel erg zat, maar Dootje kan ook niets aan doen.
Gewoon doorzetten, en heel veel geduld hebben.
Gewoon doorzetten, en heel veel geduld hebben.
- yuki
- Zeer actief
Melanie 74 schreef:Dank jullie wel, zit er ook gewoon een beetje doorheen. Het is slopend, slaap tekort ook. Morgenochtend bel ik gelijk mijn dierenarts.
Esther
Esther