Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Apporteersport

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

mito
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer, ESS
Aantal honden: 3

Apporteersport

Ongelezen bericht door mito »

Dit jaar ben ik met Misty ook begonnen met apporteersport. Eerst dacht ik nog: nee dat is niks voor een dwergschnauzerx, maar ze vindt het heel erg leuk. En ik ook, want de de lessen zijn heel erg leuk en afwisselend. Misschien dat we volgend jaar zelfs aan de wedstrijden mee kunnen gaan doen als dat leuk is. Zijn er hier ook mensen die apporteerwedstrijden doen met hun hond? Ik lees er eigenlijk nergens iets over. Na al het mooie weer gaat het waterapport ook al steeds beter, hier wat plaatjes ervan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
lets have fun

Re: Apporteersport

Ongelezen bericht door lets have fun »

Lijkt me zo leuk om met de hond te doen! Heb ook alle hondenscholen in de omgeving gemaild, maar niemand die een cursus apporteersport geeft :ugh:

Welke hondenschool ga jij?
AussiesRule
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Australian Shepherds
Contacteer:

Ongelezen bericht door AussiesRule »

Ik train met mijn oudste hond met heel veel plezier het apporteren bij de Alphense Hondenclub.

Afbeelding

Hij vindt het helemaal geweldig!

Hij heeft nu zijn B-diploma. Een paar weken geleden gingen we op voor het C-diploma, maar hij blijft iets hebben tegen 'vreemde' dummy's... ;-)
Grtz,

Valerie, Mr. Jones, Djairo & McKenzie
http://www.valeriesaussies.com

Afbeelding
mito
Zeer actief

AussiesRule schreef:Ik train met mijn oudste hond met heel veel plezier het apporteren bij de Alphense Hondenclub.
..
Hij vindt het helemaal geweldig!

Hij heeft nu zijn B-diploma. Een paar weken geleden gingen we op voor het C-diploma, maar hij blijft iets hebben tegen 'vreemde' dummy's... ;-)
O, leuk! Dat is al een hele prestatie! Ze kunnen er zo veel plezier in hebben! Misty hoeft nog geen vreemde te pakken, want de andere uit de groep trainen allemaal met grote dummies en dat kan ze echt niet meenemen. Een enkele keer in de GG-training moet ze iets anders of die van een ander apporteren, dat gaat meestal wel goed. Maar in onze apporteergroep zijn er ook bij die stug doorzoeken naar hun eigen dummy. :roll: Ookal ruilen ze vaak op de training en nemen elkaars dummy mee naar huis.

Wij trainen bij HTC ZWN in Hellevoetsluis, niet echt in de buurt van Friesland ben ik bang
Dit is het lijstje van de FHN, er staan inderdaad niet veel scholen op.
http://www.fhn.nl/instellingenpca.asp
Afbeelding
mito
Zeer actief

Hey, ik zie dat ik helemaal hier niet verteld hebt over onze eerste diplomadag. Misty netjes geslaagd voor het A-diploma, met een mooie 3e plaats!
We begonnen met het hoog-apport. Daar heeft ze altijd moeite mee, sinds ze zich een keer bezeerd heeft durft ze er niet goed overheen. Soms gaat het goed en soms schiet ze weer in de stress. Op de terugweg liet ze dan ook het blok voor de hoogtesprong vallen, maar ze sprong wel terug en toen er met blok weer over, dus toch nog een zesje. De rest was een makkie met een 9 en drie tienen.
Ik vond het wel een erg lange dag met maar vijf oefeningen, dus hopelijk volgend jaar op voor de B, dan is de dag beter gevuld met drie extra oefeningen.
Over twee weken gaan we weer een diplomadag doen. Ook weer voor A, maar deze keer voor het eerst op vreemd terrein, dus ben heel benieuwd hoe dat zal gaan.
Maar het leukste zijn toch wel de trainingen. Het is echt heel afwisselend en Misty moet de grijze hersencelletjes echt aan het werk zetten met al die verschillende opdrachten. Inmiddels gaan de zitfluit en ook het apporteren met een dummy i.p.v. een apporteerblok al heel netjes. Vooral het in een recht lijn vooruit sturen naar een dummy die ze niet heeft zien vallen of liggen, is momenteel de grootste uitdaging.
Afbeelding
Afbeelding
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Wow wow wow, wat een superhondje!!
Echt heel knap hoor!
mito
Zeer actief

*Esther schreef:Wow wow wow, wat een superhondje!!
Echt heel knap hoor!
Haha, dank je wel!
Afbeelding
mito
Zeer actief

Gisteren diplomadag in alphen ad rijn. Misty haalde een 10 voor het hoog apport!!! Terwijl ze dat altijd zoooo eng vindt. De vorige keer een mager zesje nu een tien! Dus apetrots. Vervolgens schaamde ik me dood want tijdens de Blijf uit zicht heeft ze zitten huilen als een wolfje. WHOEHOE!!!! Waardoor een andere hond ook nog van zijn plek liep. Maar ja, vrouwtje weg op zo'n vreemde plek was blijkbaar iets te veel voor Misty. Uiteindelijk hier een zeven voor gekregen omdat ze wel op haar plek bleef. En met een tien voor aangelijnd en los volgen, een tien voor vlak apoort met schot en een tien voor komen met verleiding, hadden we ondanks het concert toch nog nog de tweede plek. Dat was toch wel knap, ookal baalde ik wel van de blijf. En zoals onze juf later zei: superprestatie van de hoog apport en de blijf gaan we gewoon aan werken, aan het positieve denken....

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”