Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is deze pup gezond ?
Moderator: moderatorteam
-
Winston
- Actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler, Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
Re: Is deze pup gezond ?
Hun schedel is véél te bol
.
- poetin666
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse naakthonden & Mechelse herders, Centraal Aziatische Ovcharka
- Contacteer:
Wat een uitspraken hier allemaal, crimineel fokken, beschamende foto's???renee-uk schreef:dan hadden de slabek dames dus beter in het duits kunnen gaan schelden dan in het engels, maar waarschijnlijk was dat net zo slecht en had de fokker in kwestie er nog geen touw aan vast kunnen knopen.
poetin66, de conversatie van die 'dames' is minstens zo beschamend als de foto, dus misschien kun je daar ook even naar vingerwijzen als je toch bezig bent?
....de vraag van Badu was in eerste instantie: is deze pup gezond?
En met gezond bedoel ik zelf of het dier geen enge ziektes heeft, ik zie geen pus uit het neusje, geen etterende oogjes, geen ranzige korsten aangekoekte diaree, geen gapende wonden, of gebroken pootjes,..... Ik zie niets ongezonds aan het hondje. Of het hondje aan de raskenmerken va de Peruaaan voldoet is een heel ander verhaal, maaR dát was dus de vraag niet!
En crimineel fokken? In Duitsland moet een teef iig aangekeurd worden voor er mee gefokt mag worden, niet zoals hier, dat iedere scheve onderbijter voor de fok mag worden ingezet! En beschamende foto?? Zullen we het maar niet over al die doorgefokte rassen hebben he, die toch wel een tikkie meer beschamed op de foto worden gezet met een beker of lintje!
En met de conversatie van de dames heb ik niks te maken, ik ben me gaan bemoeien hier toen ik mijn naam langs zag waaien. Eindeijk weer eens,......
People always come into your life for a reason, just don't be fooled into thinking they have to stay!!

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Is deze pup gezond is de titel, maar haar vraag was..poetin666 schreef:Wat een uitspraken hier allemaal, crimineel fokken, beschamende foto's???renee-uk schreef:dan hadden de slabek dames dus beter in het duits kunnen gaan schelden dan in het engels, maar waarschijnlijk was dat net zo slecht en had de fokker in kwestie er nog geen touw aan vast kunnen knopen.
poetin66, de conversatie van die 'dames' is minstens zo beschamend als de foto, dus misschien kun je daar ook even naar vingerwijzen als je toch bezig bent?![]()
"ziet deze pup er gezond uit"
In alle eerlijkheid moet ik zeggen dat ik er persoonlijk niet zoveel mee heb, maar ook niet weet te zeggen of het normaal is? Ik vind ze iig niet "aandoenlijk"
Of ze ongezond zijn of ongezond ogen,tja, dat zal ongetwijfed iets zijn waar een "kenner" (fokker) meer van weet. Vandaar ook dat ik om de leeftijd van de pups vroeg omdat ik hier (als ik het goed onthouden heb) doorgaans foto's zie van "pups" die toch wat ouder zijn, en van hen waarvan ik ze gezien heb kan ik nu niet bepaald zeggen dat die er zoveel "beter" uitzagen
Het zijn en blijven gewoon lelijke mormels
Die "conversatie" heb ik niet echt gevolgd, dat kostte me tevee moeite, en daar had ik geen zin in
Maar, aangezien jij ook fokker van dit ras bent, ben ik in alle eerlijkheid dan wel weer benieuwd wat jij persoonlijk van deze pups vindt?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Nanna schreef:Die van de honden of van de dames?Winston schreef:Hun schedel is véél te bol.
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Op welke planeet woon jij?poetin666 schreef:Wat een uitspraken hier allemaal, crimineel fokken, beschamende foto's???renee-uk schreef:dan hadden de slabek dames dus beter in het duits kunnen gaan schelden dan in het engels, maar waarschijnlijk was dat net zo slecht en had de fokker in kwestie er nog geen touw aan vast kunnen knopen.
poetin66, de conversatie van die 'dames' is minstens zo beschamend als de foto, dus misschien kun je daar ook even naar vingerwijzen als je toch bezig bent?![]()
En met gezond bedoel ik zelf of het dier geen enge ziektes heeft, ik zie geen pus uit het neusje, geen etterende oogjes, geen ranzige korsten aangekoekte diaree, geen gapende wonden, of gebroken pootjes,..... Ik zie niets ongezonds aan het hondje. Of het hondje aan de raskenmerken va de Peruaaan voldoet is een heel ander verhaal, maaR dát was dus de vraag niet!
En crimineel fokken? In Duitsland moet een teef iig aangekeurd worden voor er mee gefokt mag worden, niet zoals hier, dat iedere scheve onderbijter voor de fok mag worden ingezet! En beschamende foto?? Zullen we het maar niet over al die doorgefokte rassen hebben he, die toch wel een tikkie meer beschamed op de foto worden gezet met een beker of lintje!
En met de conversatie van de dames heb ik niks te maken, ik ben me gaan bemoeien hier toen ik mijn naam langs zag waaien. Eindeijk weer eens,......
Als je ogen niet op de juiste plek in je hoofd staan, maar er loopt geen pus uit dan ben je gezond???
Die pup is echt afschuwelijk. Misvormd vind ik het zelfs.
Ik snap niet dat je als fokker, want dat ben je toch wel, kunt zeggen dat dit ok is. Werkelijk waar, ik snap er niks van.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- poetin666
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse naakthonden & Mechelse herders, Centraal Aziatische Ovcharka
- Contacteer:
Nogmaals, de pup ziet er in mijn ogen niet ZIEK uit, dat t niet aan de raskenmerken voldoet is wat anders!!! Ga je gal meteen even bij die andere fokkers van mismaakte rassen spuien: te kleine schedels en andere niet met het leven verenigbare ellende! Altijd zo'n grote bek hier allemaal op zon anoniem forum en op show komt er niemand ff verhaal halen op eigen titel!MirandaH schreef:Op welke planeet woon jij?poetin666 schreef:Wat een uitspraken hier allemaal, crimineel fokken, beschamende foto's???renee-uk schreef:dan hadden de slabek dames dus beter in het duits kunnen gaan schelden dan in het engels, maar waarschijnlijk was dat net zo slecht en had de fokker in kwestie er nog geen touw aan vast kunnen knopen.
Als je ogen niet op de juiste plek in je hoofd staan, maar er loopt geen pus uit dan ben je gezond???
Die pup is echt afschuwelijk. Misvormd vind ik het zelfs.
Ik snap niet dat je als fokker, want dat ben je toch wel, kunt zeggen dat dit ok is. Werkelijk waar, ik snap er niks van.
People always come into your life for a reason, just don't be fooled into thinking they have to stay!!

- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Op basis van de foto's vermoed ik dat de hondjes zelf last ondervinden van de bouw van de schedel en oogjes. Om die reden schat ik de hondjes in als 'ongezond'. Naar mijn idee kan je beter een wondje met pus moeten behandelen dan zo'n aangeboren gebrek.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
zo zie je maar weer ....... ware aard verloochent zich nietpoetin666 schreef: Nogmaals, de pup ziet er in mijn ogen niet ZIEK uit, dat t niet aan de raskenmerken voldoet is wat anders!!! Ga je gal meteen even bij die andere fokkers van mismaakte rassen spuien: te kleine schedels en andere niet met het leven verenigbare ellende! Altijd zo'n grote bek hier allemaal op zon anoniem forum en op show komt er niemand ff verhaal halen op eigen titel!
nou nog in steenkolenengels en je hoort er helemaal bij

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Kortom: als een ander ras ongezonder is, mag je hier niets over zeggen? Omdat het bij de cavalier nog slechter is gesteld qua schedels etc. mag je hier niets zeggen van de grootte van de schedels en uitpuilende ogen?poetin666 schreef: Nogmaals, de pup ziet er in mijn ogen niet ZIEK uit, dat t niet aan de raskenmerken voldoet is wat anders!!! Ga je gal meteen even bij die andere fokkers van mismaakte rassen spuien: te kleine schedels en andere niet met het leven verenigbare ellende!
In mijn optiek valt dat overigens niet onder raskenmerken (kan me niet voorstellen dat bij chihuahua's uitpuilende ogen is opgenomen in de rasomschrijving), maar onder gezondheid. Dat het een kenmerk van een ongezonde bouw is, lijkt mij vrij duidelijk eerlijk gezegd. Of het nou in de rasbeschrijving staat of niet
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ze lijken mij meer iets gehandicapt dan ziek.
Vind het nu niet echt pups waar ik bij kan zeggen joepie wat een blakende vrolijke dotjes ,de triestigheid straald een beetje van de koppie af.
Maar goed ,ouders kunnen totaal anders zijn want je weet nooit hoe het uitpakt met het nageslacht.
Dat ze leuk opdrogen is mooi natuurlijk maar waar eindig je als je hier mee door gaat fokken.?
Vind het nu niet echt pups waar ik bij kan zeggen joepie wat een blakende vrolijke dotjes ,de triestigheid straald een beetje van de koppie af.
Maar goed ,ouders kunnen totaal anders zijn want je weet nooit hoe het uitpakt met het nageslacht.
Dat ze leuk opdrogen is mooi natuurlijk maar waar eindig je als je hier mee door gaat fokken.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- poetin666
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zie jij heel goed doos, ik verlochen mijn ware aard niet en hoef niet anoniem mensen belachelijk te maken op zon sneaky forum ; ik zeg het je gewoon recht in je bekakte bakkes in real life!renee-uk schreef:zo zie je maar weer ....... ware aard verloochent zich nietpoetin666 schreef: Nogmaals, de pup ziet er in mijn ogen niet ZIEK uit, dat t niet aan de raskenmerken voldoet is wat anders!!! Ga je gal meteen even bij die andere fokkers van mismaakte rassen spuien: te kleine schedels en andere niet met het leven verenigbare ellende! Altijd zo'n grote bek hier allemaal op zon anoniem forum en op show komt er niemand ff verhaal halen op eigen titel!
nou nog in steenkolenengels en je hoort er helemaal bij

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Nou dat kan ook wel wat minder vind je niet.poetin666 schreef:
Dat zie jij heel goed doos, ik verlochen mijn ware aard niet en hoef niet anoniem mensen belachelijk te maken op zon sneaky forum ; ik zeg het je gewoon recht in je bekakte bakkes in real life!Maar aangezien de meeste hier op dit forum geen echt leven schijnen te hebben en zich alleen maar drukmaken om de 'fouten' van anderen, zal ik niet snel een kans krijgen mijn grieven te uiten. Dat gekwebbel op dit Libelle forum is zooo 2010!
![]()
![]()
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
poetin666 schreef:Dat zie jij heel goed doos, ik verlochen mijn ware aard niet en hoef niet anoniem mensen belachelijk te maken op zon sneaky forum ; ik zeg het je gewoon recht in je bekakte bakkes in real life!renee-uk schreef:zo zie je maar weer ....... ware aard verloochent zich nietpoetin666 schreef: Nogmaals, de pup ziet er in mijn ogen niet ZIEK uit, dat t niet aan de raskenmerken voldoet is wat anders!!! Ga je gal meteen even bij die andere fokkers van mismaakte rassen spuien: te kleine schedels en andere niet met het leven verenigbare ellende! Altijd zo'n grote bek hier allemaal op zon anoniem forum en op show komt er niemand ff verhaal halen op eigen titel!
nou nog in steenkolenengels en je hoort er helemaal bijMaar aangezien de meeste hier op dit forum geen echt leven schijnen te hebben en zich alleen maar drukmaken om de 'fouten' van anderen, zal ik niet snel een kans krijgen mijn grieven te uiten. Dat gekwebbel op dit Libelle forum is zooo 2010!
![]()
![]()
beetje kalm poetin...
dit onderwerp lijkt erg dichtbij te komen bij je dat je zo reageert? ik heb oprecht geen idee maar ik vind je reactie erg vreemd dus ik gok dat de fokker van deze pups dichtbij jou staat?
ik heb er totaal geen belang bij om persoonlijk ergens info vandaan te gaan halen maar ik deel de mening dat de pups er gehandicapt uitzien. dat mag ik vinden en dat mogen andere leden vinden. en jij hoeft dat niet te vinden. maar doe wel een beetje kalm aan.

- poetin666
- Zeer actief
- Contacteer:
massam schreef:poetin666 schreef:Dat zie jij heel goed doos, ik verlochen mijn ware aard niet en hoef niet anoniem mensen belachelijk te maken op zon sneaky forum ; ik zeg het je gewoon recht in je bekakte bakkes in real life!renee-uk schreef:zo zie je maar weer ....... ware aard verloochent zich nietpoetin666 schreef: Nogmaals, de pup ziet er in mijn ogen niet ZIEK uit, dat t niet aan de raskenmerken voldoet is wat anders!!! Ga je gal meteen even bij die andere fokkers van mismaakte rassen spuien: te kleine schedels en andere niet met het leven verenigbare ellende! Altijd zo'n grote bek hier allemaal op zon anoniem forum en op show komt er niemand ff verhaal halen op eigen titel!
nou nog in steenkolenengels en je hoort er helemaal bijMaar aangezien de meeste hier op dit forum geen echt leven schijnen te hebben en zich alleen maar drukmaken om de 'fouten' van anderen, zal ik niet snel een kans krijgen mijn grieven te uiten. Dat gekwebbel op dit Libelle forum is zooo 2010!
![]()
![]()
beetje kalm poetin...
dit onderwerp lijkt erg dichtbij te komen bij je dat je zo reageert? ik heb oprecht geen idee maar ik vind je reactie erg vreemd dus ik gok dat de fokker van deze pups dichtbij jou staat?
ik heb er totaal geen belang bij om persoonlijk ergens info vandaan te gaan halen maar ik deel de mening dat de pups er gehandicapt uitzien. dat mag ik vinden en dat mogen andere leden vinden. en jij hoeft dat niet te vinden. maar doe wel een beetje kalm aan.
DEZE HONDJES KÉN IK NIET EENS NET ZOALS NIEMAND ZE HIER KENT EN WEL OORDELEN ER OVER HEEFT, ZONDER DAT DE FOKKER ZICH KAN VERDEDIGEN, DAAR ERGER IK ME AAN! ZE GEHANDICAPT NOEMEN, EN CRIMINEEL FOKKEN, NEEJ DAS NETJES! IK ZAL OOK EENS EEN LEUKE FOTO GAAN PLAATSEN VAN EEN FOKKER HIER WAARVAN IK EEN VERKOCHTE HOND ER VAAK NIET ZO GEZOND UIT VIND ZIEN (LEES: GRAATMAGER EN KROMGETROKKEN ALS EEN KAMEELTJE) DAN EENS DE OPMERKINGEN BEKIJKEN!

- M@scha
- Zeer actief
hoofdletters zijn niet nodig ik kan het ook gewoon heel goed lezen.
slecht fokken aan de kaak stellen ben ik helemaal voor! en ja, ook als die fokker in zimbabwe zit en waarschijnlijk geen lid is hier.
zolang het geen persoonlijk hakken wordt vind ik het goed.
jij vat het verschrikkelijk persoonlijk op en de enige reden waarom je een hondje van een fokker van het forum neer zou zetten is om die fokker te pakken en dat is niet netjes.
als het je echt aan het hart ging had je dat namelijk al veel eerder aan de kaak gesteld maar dan om het welzijn van het hondje en niet om de fokker een hak te zetten
slecht fokken aan de kaak stellen ben ik helemaal voor! en ja, ook als die fokker in zimbabwe zit en waarschijnlijk geen lid is hier.
jij vat het verschrikkelijk persoonlijk op en de enige reden waarom je een hondje van een fokker van het forum neer zou zetten is om die fokker te pakken en dat is niet netjes.
als het je echt aan het hart ging had je dat namelijk al veel eerder aan de kaak gesteld maar dan om het welzijn van het hondje en niet om de fokker een hak te zetten

- poetin666
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga die fokker geen 'hak' zetten want dan verlaag ik me tot hetzelfde Libelle niveau bovendien is dit geen fokfout maar een voedingsfout. Fokker is op de hoogte gesteld van mijn bevindingen, persóónlijk, en had zelf al ideen in deze richting.massam schreef:hoofdletters zijn niet nodig ik kan het ook gewoon heel goed lezen.

- M@scha
- Zeer actief
poetin666 schreef:Ik ga die fokker geen 'hak' zetten want dan verlaag ik me tot hetzelfde Libelle niveau bovendien is dit geen fokfout maar een voedingsfout. Fokker is op de hoogte gesteld van mijn bevindingen, persóónlijk, en had zelf al ideen in deze richting.massam schreef:hoofdletters zijn niet nodig ik kan het ook gewoon heel goed lezen.
en dus noem je het hier omdat?

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
poetin666 schreef:Dat zie jij heel goed doos, ik verlochen mijn ware aard niet en hoef niet anoniem mensen belachelijk te maken op zon sneaky forum ; ik zeg het je gewoon recht in je bekakte bakkes in real life!renee-uk schreef:zo zie je maar weer ....... ware aard verloochent zich nietpoetin666 schreef: Nogmaals, de pup ziet er in mijn ogen niet ZIEK uit, dat t niet aan de raskenmerken voldoet is wat anders!!! Ga je gal meteen even bij die andere fokkers van mismaakte rassen spuien: te kleine schedels en andere niet met het leven verenigbare ellende! Altijd zo'n grote bek hier allemaal op zon anoniem forum en op show komt er niemand ff verhaal halen op eigen titel!
![]()
![]()
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
massam schreef:poetin666 schreef:Ik ga die fokker geen 'hak' zetten want dan verlaag ik me tot hetzelfde Libelle niveau bovendien is dit geen fokfout maar een voedingsfout. Fokker is op de hoogte gesteld van mijn bevindingen, persóónlijk, en had zelf al ideen in deze richting.massam schreef:hoofdletters zijn niet nodig ik kan het ook gewoon heel goed lezen.
en dus noem je het hier omdat?
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
terrierjunk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working terriers
- Aantal honden: 10
Er werd toch alleen gevraagd of die pup er gezond uitzag?
Nou, volgens mij hoort een hond haar te hebben.
Ik heb zelf geen haar, (alleen op de verkeerde plekken waar het niet moet zitten) en heb daar erg veel last van. Om de haverklap heb ik het bijvoorbeeld in dit klimaat koud, en moet dan allerlei lagen textiel om me heen trekken om het uit te houden.
Moet er niet aan denken dat ik in mijn, als mens gedegenereerde, kale staat, hartje winter dus zonder textiel, 5 x per dag naar buiten moet om mijn behoefte te doen.
En als mijn ogen zo zouden uitpuilen vrees ik dat ze erg kwetsbaar zouden zijn voor vuil en verwondingen.
En wat deden die plastic plakkertjes aan die oortjes van dat ene hondje?
Heb maar even gekeken hoor maar als ze al met plastic beginnen te hervormen, dan was het concept niet helemaal ok?
Verder zien de pootjes eruit als lucifershoutjes, maar dat is mijn mening.
Zoals bekend, heb ik, net als de meesten hier, ook geen sympathie met het zoveel mogelijk afwijkingen in 1 levend wezen trachten te stoppen.
Als een hond gezond is, heeft hij als huishond bij de meeste mensen al genoeg te incasseren qua verveling en loos tijdverdoen, laat staan als het baasje met het schipperen met dergelijke hondjes hun onwelzijn daarbij nog een dierenarts zijn volgende vakantie sponsort.
Nou, volgens mij hoort een hond haar te hebben.
Ik heb zelf geen haar, (alleen op de verkeerde plekken waar het niet moet zitten) en heb daar erg veel last van. Om de haverklap heb ik het bijvoorbeeld in dit klimaat koud, en moet dan allerlei lagen textiel om me heen trekken om het uit te houden.
Moet er niet aan denken dat ik in mijn, als mens gedegenereerde, kale staat, hartje winter dus zonder textiel, 5 x per dag naar buiten moet om mijn behoefte te doen.
En als mijn ogen zo zouden uitpuilen vrees ik dat ze erg kwetsbaar zouden zijn voor vuil en verwondingen.
En wat deden die plastic plakkertjes aan die oortjes van dat ene hondje?
Heb maar even gekeken hoor maar als ze al met plastic beginnen te hervormen, dan was het concept niet helemaal ok?
Verder zien de pootjes eruit als lucifershoutjes, maar dat is mijn mening.
Zoals bekend, heb ik, net als de meesten hier, ook geen sympathie met het zoveel mogelijk afwijkingen in 1 levend wezen trachten te stoppen.
Als een hond gezond is, heeft hij als huishond bij de meeste mensen al genoeg te incasseren qua verveling en loos tijdverdoen, laat staan als het baasje met het schipperen met dergelijke hondjes hun onwelzijn daarbij nog een dierenarts zijn volgende vakantie sponsort.