Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond voldoet niet aan de rasstandaard

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

fruitvliegje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Noll is een Basset Fauve de Bretagne
Aantal honden: 1

Re: hond voldoet niet aan de rasstandaard

Ongelezen bericht door fruitvliegje »

Dank je wel voor jullie reacties.
Ik was gewoon nieuwsgierig over wat gebruikelijk is hierin. Dat is mij nu duidlijk.
Van de balletjes waren we op de hoogte, daar doe ik ook niet moeilijk over.
De grootte vind ik jammer omdat het hele uiterlijk van de Basset niet meer overeen komt. Maar ik begrijp dat daar uiteraard niets aan te doen is..
Over de namen ga ik inderdaad contact op nemen met de fokker..
Groetjes Nikkie en
Noll (Basset Fauve de Bretagne)
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Welke reacties vind jij dan zo fel Fruitvliegje? Ik heb het hele topic nog een keer doorgelezen maar zie echt niet waar je nou naar verwijst.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Inge O schreef:als dit al vervelende reacties zijn wees dan maar blij dat ik het bij dit ene zinnetje houd, ik had nog wel wat anders in mijn hoofd als ik je berichtje las :oeps: .
Oh ja joh? Kan ik me helemaal niks bij voorstellen :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Inge O schreef:
kipo schreef:
Inge O schreef:als dit al vervelende reacties zijn wees dan maar blij dat ik het bij dit ene zinnetje houd, ik had nog wel wat anders in mijn hoofd als ik je berichtje las :oeps: .
Oh ja joh? Kan ik me helemaal niks bij voorstellen :engel:
fokkers verantwoordelijk stellen voor het feit dat het leven onvoorspelbaar is is één van mijn zwakke plekken :F: .
Geloof dat het bij de meeste fokkers wel zo is.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
monique1963
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaniël en JR met een te groot ego
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door monique1963 »

Onze Youp wordt binnenkort 9 jaar, en ook geen ingedaalde ballen. Mijn dierenarts heeft toen aangeraden om het gewoon aan te kijken . Wat namelijk bekend is dat sommige reuen wat feller kunnen worden qua gedrag en rijgedrag .....niets van dit alles.
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

Hoe oud is Noll Fruitvliegje?
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

ailaina schreef:Nou, ik zat even te spitten.. maar denk inderdaad dat het meer moeite kost en aanzienlijke kosten met zich meebrengt... dat ik twijfel of je hiervoor zou moeten gaan. Ik zat zeg maar even hard op te denken.

Ik denk dat het in dit geval niet de fokker kan worden aangerekend dat de pup niet helemaal volgens de standaard is.

Dus ik zou het erbij laten zitten
Maar, als ik het goed begrijp, zou je het er alleen bij laten zitten omdat je denkt dat kosten/baten niet tegen elkaar opwegen?

Niet omdat je nu eenmaal een levend wezen gekocht hebt, waar mensen geen garantie op kunnen geven?
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Maeve schreef:Ik geloof dat er wel vaker Bassets worden geboren die niet laagbenig zijn? En dat is met 8 weken al wel te zien dus ook daar is het een gevalletje zelf voor gekozen (al had de fokker er over kunnen inlichten, ik snap enigszins dat een leek dit niet gelijk opvalt).
Wil jij bij mij komen over 8 weken en vertellen welke van mijn puppen wel of niet te groot gaan worden ?
Want als je dat kunt neem ik mijn petje af !

Bij de franse club kun je je als fokker als clubfokker laten registeren en dat houdt in dat als ik een pup verkoop die niet volgens de franse standaard kan worden aangekeurd ik de koper de helft van zijn geld teruggeef. Dus ik probeer zo goed mogelijk in te schatten wat een pup gaat doen maar kom helaas nog wel eens voor verrassingen te staan. Alleen een echte langpoot , die dan ook makkelijk de 60cm gaat halen kun je van te voren goed zien.
Sandra
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

empyree schreef:
Maeve schreef:Ik geloof dat er wel vaker Bassets worden geboren die niet laagbenig zijn? En dat is met 8 weken al wel te zien dus ook daar is het een gevalletje zelf voor gekozen (al had de fokker er over kunnen inlichten, ik snap enigszins dat een leek dit niet gelijk opvalt).
Wil jij bij mij komen over 8 weken en vertellen welke van mijn puppen wel of niet te groot gaan worden ?

Bij de franse club kun je je als fokker als clubfokker laten registeren en dat houdt in dat als ik een pup verkoop die niet volgens de franse standaard kan worden aangekeurd ik de koper de helft van zijn geld teruggeef. Dus ik probeer zo goed mogelijk in te schatten wat een pup gaat doen maar kom helaas nog wel eens voor verrassingen te staan. Alleen een echte langpoot , die dan ook makkelijk de 60cm gaat halen kun je van te voren goed zien.
Daarom zei ik erbij "ik geloof" :wink: Het is namelijk mijn ras helemaal niet maar dat is wat ik had begrepen van andere fokkers.
Maar ik weet niet wat jij bedoelt met te groot? Ik doel alleen op de beenlengte, laagbenig of normaalbenig. Zijn die verhoudingen niet te zien met een week of 8? Dat een (laagbenige) Basset alsnog te groot wordt voor de rasstandaard (schofthoogte) kan natuurlijk en dat is ook moeilijk te voorspellen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

empyree schreef:

Zo hé kun je als het tegenzit het hele nest terug betalen . :80:
Komen er honden voor van 60 cm bij de BFB.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Maeve schreef: Maar ik weet niet wat jij bedoelt met te groot? Ik doel alleen op de beenlengte, laagbenig of normaalbenig. Zijn die verhoudingen niet te zien met een week of 8?
Ik dacht het ook, dat je dat al wel kon zien met een week of 8, of een pup hoog of laag op de poten staat. Maar dat weet iemand die Bassets fokt (Suuz, Empyree?) wel denk ik.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”