Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond mogelijk levend in kanaal gedumpt.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Aantal honden: 1

Re: Hond mogelijk levend in kanaal gedumpt.

Ongelezen bericht door Biet »

Meghan schreef:
Mirella schreef:
Nanna schreef:
lieke schreef: Mensen hebben helemaal geen reactie te geven op dergelijke gruweldaden. Gepast noch ongepast.
Daar hebben we de politie en justitie voor. Eigenrichting past niet in een beschaafde samenleving.
Dat is waar, maar als jij Bonnie aan iemand meegaf om een weekendje op te passen en die zei bij jouw terugkomst "Sorry, ze is weggelopen". En dan blijkt na een week dat ze Bonnie in een tas heeft geduwd en levend in het kanaal heeft gegooid?
Ik weet dan ook niet wat ik 'in the heat of the moment' zou doen hoor. Zó beschaafd ben ik dan ook weer niet...
precies,ik denk dat er weinigen zijn die hun emoties dan binnen de perken kunnen houden.
Dan transformeer ik ook tot iemand die tot gruwelijke dingen in staat is hoor.
Het verschil zit 'm dat je het dan zelf doet.
Zou ook bijzonder onaangenaam reageren.
Maar dat is toch wat anders dan een meute 'organiseren'.
Wiel
Nerazi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Afrikaan & Belg
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nerazi »

Biet schreef:
Meghan schreef:
Daar heb je een punt. De buurt kennende loopt er genoeg volk wat bloed ruikt en er zich vervolgens mee gaat bemoeien omdat 'het' zich anders verveeld. Een verkeerde blik daar op straat is al voldoende om een blauw oog te incasseren. Dus ik kan me helemaal voorstellen dat dit voor heel wat gedoe zal zorgen.
Overigens ben ik het er niet mee eens om de middeleeuwen op deze manier na te spelen hoor.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Meghan schreef:
Biet schreef:
Meghan schreef:
Daar heb je een punt. De buurt kennende loopt er genoeg volk wat bloed ruikt en er zich vervolgens mee gaat bemoeien omdat 'het' zich anders verveeld. Een verkeerde blik daar op straat is al voldoende om een blauw oog te incasseren. Dus ik kan me helemaal voorstellen dat dit voor heel wat gedoe zal zorgen.
Overigens ben ik het er niet mee eens om de middeleeuwen op deze manier na te spelen hoor.

ik ben er ook bang voor.. zeker daar
Afbeelding
Nerazi
Zeer actief

massam schreef:
Meghan schreef:
Biet schreef:
Meghan schreef:

Inderdaad. Zelfs zonder FB en dergelijke was dit nog flink uit de hand gelopen in die buurt..
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Nanna schreef:
iones schreef: als zo iemand dan gelyncht zou worden, jammer dan, maar dat is het gevolg van zijn daad. Ik heb dat toch echt liever dan dat hij er mee weg komt.
Dus je hebt liever dat iemand sterft door steniging of vierendelen door het grauw dan dat hij er mee wegkomt of dat justitie het regelt?
ik gun zo iemand wel iets ergs.
maar ik zal niemand op ideetjes brengen of wat dan ook.
ik tel een keer tot 10 en dan zakt het wel. :wink: justitie moet het inderdaad ook gewoon regelen.
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

Hatert staat al vol met een woendende menigte.. Zag gisteren avond al berichten op facebook dat er mensen richting hatert gingen..
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Is dat op de poten op de foto in de tas allemaal bloed ofzo? In eerste instantie leek het mij of de hond bruin/wit gevlekt is.
Maar dit zie je niet terug op de foto van de hond op facebook.
Afbeelding
Maich
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maich »

Meghan schreef:
massam schreef:
Meghan schreef:
Biet schreef:

Inderdaad. Zelfs zonder FB en dergelijke was dit nog flink uit de hand gelopen in die buurt..

Bovenstaande reacties zijn waarschijnlijk van mensen die hier niet vandaan komen en gebaseerd zijn op het lezen van de krant , begrijp me niet verkeerd ben niet dol op deze wijk , kom er ook niet vandaan . Ben er 10 jaar geleden komen wonen en deze wijk is heilig vergeleken bij de wijk waar ik vandaan kom .
Van de mensen die zich gister melde voor de surprise party kwamen de meeste niet eens hier uit de buurt .
Dat komt omdat de man in kwestie bij bepaalde mensen absoluut niet geliefd is . Als je je handen niet thuis kunt houden bij je vrouw en kinderen , en dieren mishandelt dan kom je aan de beurt . Dat is zijn verdiende loon . De straf die hij krijgt van de rechter zal waarschijnlijk niks voorstellen . Wat mij betreft is het alleen maar goed dat er steeds meer uitschot via social media gepakt word . Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de Politie negen van de tien keer niks kan , of niks wil doen .
A Man and his Dog
Nerazi
Zeer actief

Maich schreef:

Bovenstaande reacties zijn waarschijnlijk van mensen die hier niet vandaan komen en gebaseerd zijn op het lezen van de krant , begrijp me niet verkeerd ben niet dol op deze wijk , kom er ook niet vandaan . Ben er 10 jaar geleden komen wonen en deze wijk is heilig vergeleken bij de wijk waar ik vandaan kom .
Van de mensen die zich gister melde voor de surprise party kwamen de meeste niet eens hier uit de buurt .
Dat komt omdat de man in kwestie bij bepaalde mensen absoluut niet geliefd is . Als je je handen niet thuis kunt houden bij je vrouw en kinderen , en dieren mishandelt dan kom je aan de beurt . Dat is zijn verdiende loon . De straf die hij krijgt van de rechter zal waarschijnlijk niks voorstellen . Wat mij betreft is het alleen maar goed dat er steeds meer uitschot via social media gepakt word . Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de Politie negen van de tien keer niks kan , of niks wil doen .
Ik woon niet in de wijk zelf maar heb er gewerkt dus ik weet wel waar ik over praat. Misschien dat de boel nu verbeterd is, maar ik zou er nog steeds niet willen wonen.

Jammer genoeg heb ik de foto van die vent gezien op FB en ik weet nog wie het is ook nog. Bah.
Ik ken hem niet meer als je je hele leven in Nijmegen woont onthou je op een gegeven moment wel bepaalde gezichten en hij is er een van.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik ken hatert erg goed. weet ook dat je er met veel plezier kunt wonen. maar ik weet ook dat er delen van die relatief kleine wijk zijn waar je 's avonds gewoon niet moet lopen in je eentje. ik weet ook dat dat steeds erger wordt en ken meerdere mensen die daar met urgentie een huisje kregen en zich geen raad wisten om zsm iets anders te zoeken.

erg jammer, maar het is simpelweg niet anders. en natuurlijk kome er ook mensen uit andere wijken naar zo'n volksoproer, dat is altijd zo
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik ben ook iemand die dan gelijk verbaal van alles roept. (als het een eigen hond betreft vrees ik dat het hier niet bij verbaal alleen zou blijven, zo beschaafd ben ik dan niet vrees ik)
Maar ik denk dat het ook gewoon een stuk onmacht is... Je ziet zo'n onschuldig schepsel, die hond, daar op die foto. En je weet dat de dader er over het algemeen aardig makkelijk mee weg komt. En je wil zo graag gerechtigheid voor die hond.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Daisy@ schreef:Ik ben ook iemand die dan gelijk verbaal van alles roept. (als het een eigen hond betreft vrees ik dat het hier niet bij verbaal alleen zou blijven, zo beschaafd ben ik dan niet vrees ik)
Maar ik denk dat het ook gewoon een stuk onmacht is... Je ziet zo'n onschuldig schepsel, die hond, daar op die foto. En je weet dat de dader er over het algemeen aardig makkelijk mee weg komt. En je wil zo graag gerechtigheid voor die hond.
Natuurlijk wordt er vanuit emotie en machteloosheid van alles geroepen. Dat snap ik ook best wel. Wat ik wel eng vind is dat er mensen in dit topic zijn die zelfs na logisch redeneren nog niet tot de conclusie komen dat eigen rechter spelen niet kan. Of dat een mensenleven meer waard is dan dat van een dier.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Nanna schreef:
iones schreef: als zo iemand dan gelyncht zou worden, jammer dan, maar dat is het gevolg van zijn daad. Ik heb dat toch echt liever dan dat hij er mee weg komt.
Dus je hebt liever dat iemand sterft door steniging of vierendelen door het grauw dan dat hij er mee wegkomt of dat justitie het regelt?
de justitie regelt het NIET. Daarom heb ik liever dat dan maar de menigte het doet, of iemand die "het recht in eigen hand neemt".

En wat regelen van de justitie betreft, die strafjes die dan uitgedeeld worden, kun je toch ook geen gerechtigheid noemen?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

lets have fun schreef: Of dat een mensenleven meer waard is dan dat van een dier.
Is zó'n mensenleven nu werkelijk méér waard dan dat van een onschuldig dier?????

Zo'n leven is wat mij betreft helemaal NIETS waard!
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Persoonlijk vind ik een mensenleven wel meer waard dan dat van een dier. MAAR dat wil niet zeggen dat daar maar mee gesold mag worden, en lichte straffen voor moeten zijn. Het mag van mij ontzettend zwaar gestraft worden. Flinke boetes, aantal jaren de bak in. Maar dat gebeurt jammer genoeg niet.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

P-tt schreef:
Nanna schreef:
Mirella schreef: Ik vermoed dat als het 1 van jou honden zou overkomen het hele hf gewapend die kant op komt :lol1:
:idea:
Zal ik es vragen of iemand Simone in een kekke maar dichtgeritste boodschappentas de Dommel in wil zeilen?
Gewoon om te kijken wat er gebeurt? :lol1:
Ik denk dat Simone haar belager naar de strot vliegt, tas of geen tas. En om het af te maken mept ze haar belager eens flink tegen de derièrre met een mega stok. :mep:
:mrgreen: presies mijn gedachte hahaha ben bang dat zo iemand geen partij is voor "ons" Fimoontje, die ouwe heks vilt hem levend (Heb alleen het idee dat ze wat moeite zal hebben met de rits van de tas)
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Nicaaa!
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door Nicaaa! »

Nou, de dader is overgedragen aan de hulpverlening:
http://www.gelderlander.nl/regio/nijmeg ... I.facebook
iones
Zeer actief

Nicaaa! schreef:Nou, de dader is overgedragen aan de hulpverlening:
http://www.gelderlander.nl/regio/nijmeg ... I.facebook
Niet de bedoeling om te doden.... Wat dan wel? om de hond eens lekker flink te laten lijden! Hij is er heus niet minder een kloterige hufter om.
Nanette
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Nanette »

pfff dat arme beest heeft dus een verschrikkelijke dood geleden.
Walgelijk. :(:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Maar het kan zijn dat de hond op zo'n heerlijk restje van een rawhide kluif is gestorven. Of een balletje dat naar binnen is geschoten. Totdat er verder onderzoek is gedaan is er geen duidelijkheid over wie de dader is. Hoewel voor het dier niet minder erg, hoop ik dat het zoiets is. Dan is de meneer toch iets minder ziek dan als hij zelf de hond gedood heeft.
Ptje
Zeer actief

Ik had ook nog gereageerd op facebook maar eigenlijk had ik me de moeite kunnen besparen, de mensen lezen toch alleen in hun eigen beperkte kadertje en lezen wat ze lezen willen.
Tuurlijk is het afschuwlijk wat die kloothommel met die hond gedaan heeft.
Heb zelf ook huisdieren en wie mijn dieren of erger nog mijn kind te na komt mag hopen dat ie héél snel kan lopen anders zal die het weten ook maar geen haar op mijn hoofd die er over denkt om in zo'n posse te gaan staan om hem dan maar eens ff fijn te martelen zoals sommige mensen dat willen.
Dan zou ik nlk nét zo bloeddorstig zijn als die dader, zo ben ik niet en zo zou ik ook niet willen wezen ook.
Eerlijk gezegd voel ik me dan ver boven zo iemand staan(die dader dan hé)
Natuulijk hoop ik ook dat ie zwaar gestraft gaan worden en ik hoop heel erg dat er zoiets als hemelse gerechtigheid bestaat en dat ie ten volle op hem neerdaalt maar het is niet aan mij om daar rechter over te gaan spelen.
Ptje
Zeer actief

Domor schreef:Maar het kan zijn dat de hond op zo'n heerlijk restje van een rawhide kluif is gestorven. Of een balletje dat naar binnen is geschoten. Totdat er verder onderzoek is gedaan is er geen duidelijkheid over wie de dader is. Hoewel voor het dier niet minder erg, hoop ik dat het zoiets is. Dan is de meneer toch iets minder ziek dan als hij zelf de hond gedood heeft.
Nou als je de beelden hebt gezien dan neem ik toch niet aan dat ie in een botje gestikt is.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Verstikkingsdood is een verschrikkelijke dood, maar ik wist dat ik de knip al ergens gelezen had (alleen niet meer waar). Daar hield ik met mijn vorige post al rekening mee.
Nicaaa!
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër

Ongelezen bericht door Nicaaa! »

Van de site van hart van Nederland:
(http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... -verdriet/)

Ex-baasje dode hond kapot van verdriet

Miranda, het ex-baasje van de hond die afgelopen zaterdag in een tas in het Maas en Waalkanaal werd gevonden, is in shock. Zij had de hond, genaamd Snoopy, afgestaan omdat hij niet door één deur kon met haar andere hond. In goed vertrouwen gaf zij de hond aan een man die ze kende van de voetbalclub. Met gruwelijke gevolgen.

Die man heeft inmiddels bekend dat hij het dier om het leven heeft gebracht, maar beweert dat er geen opzet in het spel was. Volgens de oom van Miranda, die voor haar het woord voert omdat ze te aangeslagen is, is daar geen woord van waar. “Snoopy is waarschijnlijk gebruikt voor hondengevechten. Die hond was daar helemaal niet geschikt voor, dat was zo’n lief beest. Waarschijnlijk heeft Snoopy verloren en heeft die man zijn frustraties op het dier afgereageerd.” De dader is inmiddels vrijgelaten en zit ondergedoken wegens ernstige bedreigingen.

Miranda wil Snoopy graag terug omdat ze hem wil laten cremeren, zodat hij alsnog een waardig afscheid krijgt. Maar de politie weigert het lijk vrij te geven, omdat ze bang zijn dat zij foto’s van het dier gaat twitteren en daarmee voor meer onrust in Nijmegen zorgt, vertelt Miranda’s oom. De politie zelf twitterde in eerste instantie de schokkende foto’s van Snoopy, waardoor heel Nijmegen op zijn kop stond. Het Openbaar Ministerie was niet blij met de actie van de politie, want er was wel toestemming gegeven om een tweet te verspreiden over de vondst van de dode hond maar níet voor het toevoegen van foto’s. Die actie wordt geëvalueerd.

Naar aanleiding van de schokkende foto’s die door de politie werden getweet werd dinsdag op Facebook de naam, foto en het adres van een persoon gepubliceerd die volgens de beheerder van de Facebookpagina de hond gedood zou hebben. Het bericht is zo’n 2000 keer gedeeld en tientallen mensen verzamelden zich dinsdagavond voor de woning van deze man in de wijk Hatert om verhaal te halen. De politie heeft de hele avond in de buurt staan gepost om te zorgden dat de situatie niet zou escaleren.

Het is nog onduidelijk wanneer of aan wie het lichaam van Snoopy zal worden vrijgegeven.
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Pitbulls, staffords en dat soort rassen worden vaak aangetrokken door mensen die er 'stoer' mee willen doen.
Ik vind dat zo jammer want daardoor hebben ze zo`n slechte naam.
Zulke mensen gun ik geen enkele hond want ze behandelen een hond niet goed.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

kaatje888 schreef:Pitbulls, staffords en dat soort rassen worden vaak aangetrokken door mensen die er 'stoer' mee willen doen.
Ik vind dat zo jammer want daardoor hebben ze zo`n slechte naam.
Zulke mensen gun ik geen enkele hond want ze behandelen een hond niet goed.
Ga jij nou elk pitbull-topic op het forum af om te melden dat het toch geweldig leuke honden zijn die een onverdiende reputatie hebben?
Nou, dan ben je nog wel een paar dagen bezig. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”