Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Anaplasmose

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Melanie 74

Re: Anaplasmose

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Dank jullie wel, ik ga zo op de bank liggen, beetje domweg tv kijken en proberen te ontspannen.
Maar eerst een gebraden kippepootje ontledennvoor de dames, dat lusten ze wel, en hebben ze verdiend, Wanda en Cissy lijden er ook onder. Veel minder aandacht en niet wandelen omdat ik Do niet alleen durf te laten.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

gadver denk je dat je op de goede weg bent krijgt ze weer een terugval :(
sterkte voor jullie allemaal en mijn duimen blijven draaien :ok: :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Ik lees het nu pas, wat vreselijk :(: ik duim voor Do dat het maar rap beter mag gaan, sterkte Melanie :J:
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

oeps 2X
Laatst gewijzigd door Shima op 13 mei 2013 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Oh wat akelig, ik zal duimen dat je dierenarts morgen wat anders kan geven wat wel goed helpt :(:
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

en al contact gehad met de da?
Afbeelding
Melanie 74

Nee, had het verkeerd begrepen, ze is morgen eerst weer terug.
Gelukkig geen krampen meer gehad, maar ik mag haar niet aan haar nek en hoofd aanraken, ze schrikt van harde geluiden en loopt alsof ze op eieren loopt. Haar hoofd houdt ze laag, en ze ligt alleen maar in de keuken met haar hoofd plat tussen haar voorpoten.
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Hoe is het nu met je meisje Melanie?
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Melanie 74

Sinds vandaag krabbelt ze weer aardig op, ze stond te bloepen ( blaffen) en te springen toen ik net thuis kwam van boodschappen doen.
Woensdag is de dierenarts thuis geweest en heeft bloed afgenomen voor onderzoek op andere tekenziektes en ter controle van haar organen.

In overleg met onze dierenarts starten we vandaag met een tweede antibiotika die ook de hersenen bereiken.
Die stomme bacterie veroorzaakt bloedinkjes en ontstekingen in het hersenvlies.
Deze antibiotika zou ook deze bacterie bestrijden en gaat door de bloed-hersen-barrière, dus we geven de hoop nog niet op.

In het slechste geval heffen ze elkaars werking op ....
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Met dolina gaat het vandaag in grote stappen weer de goede kant op. Vandaag bij de DA weer een gesprek gehad wat we allemaal nog kunnen doen, en besloten om er een andere ab er bij te geven die de bacterie ook in het hersenvlies aanpakt.
Dootje staat weer orginaal te bloepen voor het raam als er weer een vreemd hondje langs loopt.

Nu dus afwachten hoe de nieuwe ab gaat werken, doch ik begin er steeds meer vertrouwen in te krijgen dat we haar weer helemaal gezond krijgen, ondanks zal ze door de nieuwe ab wel weer een terugval krijgen, maar volhouden bij deze ziekte is het belangrijkste.

Zoals die duitsers het zo mooi kunnen zeggen; Die Hofnung stirbst am letsten.

Edit: Mel was me voor :mrgreen:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Mooi, en nu hopen dat eventuele terugvallen niet meer zo heftig zijn. :ok:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Ik duim dat de medicijnen elkaar niet tegenwerken en dat ze nu snel wat op gaat knappen :ok:
Afbeelding
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Soms is het interessant om eens contact op te nemen met een zuiderse kliniek die veel ervaring hebben met die zuiderse ziekten.

Ik krijg nog altijd de bloeduitslagen toegestuurd voor mijn DA hier van de rescues die één van die zuiderse ziekten hebben en naar Nederland zijn verhuist.
Zo kan je voorkomen dat ook verkeerde antibiotica wordt voorgeschreven.
Als je wil mag je me altijd je resultaten (van de laatste tijd) pb'en en vraag ik advies aan mijn DA.

Succes en ik hoop dat het snel beter gaat ! We moeten hopen hé :ok:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Melanie 74

Het is geen zuidelijke ziekte, het komt in centraal Europa voor. Ze had de juiste antibiotika n.l. doxycycline waar ze ook op reageerde, maar niet voldoende omdat ze toch weer bloedinkjes/ ontstekingen in de hersenen kreeg vorig weekend.
Vandaar de start met Enrofloxacin, en ik gistermiddag zag dat ze niet verbeterde, en dus het idee had dat ze elkaar opheffen besloten de doxycycline te stoppen.

We wachten de resultaten af, worden volgende week verwacht.

Ze is al bijna 4 (!) jaar geinfecteerd met deze riketsien. Maar een blik op de bloedwaardes kan geen kwaad, ik stuur je morgen een pb, de resultaten staan op de pc en die staat uit.
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

k Zal het anders zeggen....het komt veel vaker voor in t Zuiden (denk ik :D )

Denk je eraan dat de doxyciclina pas goed werkt als je het aan de hond bezorgt als ie zowat nuchter is !
Boomer krijgt nu 300 mg/ dag in 1 dosis (voor Erhlichia) eet om 7 am , 14 u: doxyciclina en eet terug om 18u30u
Voorheen kreeg hij s morgens 150 en s avonds 150mg bij zijn eten, maar dat zou helemaal geen goed resultaat geven (en gaf het ook niet).
De huidige DA heeft erop gehamerd dat het product pas ten volle werkt op een nuchtere (zo goed als) maag.
:wink:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Melanie 74

En Boomer spuugt niet? Het is een heel erg etsende antibiotica. Do heeft er een maagbeschermend middel bij omdat ze op dag twee al aan het spugen was.

De ziekte komt juist niet voor in het zuiden, de ixodus ricinus (schapenteek) is de boosdoener, er zijn juist veel besmettingen (die vaak niet erkend worden) in noord en midden europa.
silvester

Ongelezen bericht door silvester »

Donderdag op vrijdag nacht was het weer raak :(
Om vervolgens vrijdag nog vier aanvallen er acheraan te krijgen, toen hebben we samen in overleg met de da besloten de ab te viervoudigen.

En toen werd het stil, geen aanvallen meer (tot nu toe), ze is een stuk monterder, en de ab verdraagt ze goed. Dit geeft toch weer hoop en extra moed naar de toekomst. Blijkbaar hebben we met het verhogen van de ab de cyclus weten te doorbreken. :)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”