En dan was ze hier net een jaarZamunda schreef:Ze kijkt je wel mooi aan zeg, ik werd direct 'gevangen' door haar blik.
Ze zijn echt enorm leuk. In jouw situatie past het echt perfect volgens mij.
Moderator: moderatorteam
En dan was ze hier net een jaarZamunda schreef:Ze kijkt je wel mooi aan zeg, ik werd direct 'gevangen' door haar blik.

Die wat scheef staande ogen vind ik wel mooi.Saskia241 schreef:Ook maar even CC's broer voor Zamunda
Ik heb geen idee, eigenlijk. Ik vind die van Carel best licht maar dan vergelijk ik ze met die van Oscar.Muk schreef:Die wat scheef staande ogen vind ik wel mooi.Saskia241 schreef:Ook maar even CC's broer voor Zamunda
Hebben zwart / witte of zwarte wetters alleen donkere ogen en bruineof bruin / witte wetters lichte ogen? Of kunnen ook zwart / witte of zwarte wetters lichte ogen hebben?
Je verhaal van de cursus vind ik wel leuk. Ik hou daar wel van, zo'n eigenwijze hond.
Dat hoort bij het ras, die oogstand, geeft ook deels de grimmige expressie.Muk schreef:Die wat scheef staande ogen vind ik wel mooi.
Hebben zwart / witte of zwarte wetters alleen donkere ogen en bruineof bruin / witte wetters lichte ogen? Of kunnen ook zwart / witte of zwarte wetters lichte ogen hebben?

Het verveelt ze snel omdat ze dingen vlot oppikken.Je verhaal van de cursus vind ik wel leuk. Ik hou daar wel van, zo'n eigenwijze hond.
Hij had stalen neuzenlor1_1984 schreef:Erop stampen.Zamunda schreef:Pff, waar is die afschrikwekkende waakhond als je 'm nodig hebt... Ik kreeg net maatje 43 weer eens met moeite tussen de deur vandaan geschoven.
Ik heb een keer de deur open gedaan met een grommende tervuerense herder tussen m'n benen geklemd. Die kwam een andere keer wel terug.Zamunda schreef:Hij had stalen neuzenlor1_1984 schreef:Erop stampen.Zamunda schreef:Pff, waar is die afschrikwekkende waakhond als je 'm nodig hebt... Ik kreeg net maatje 43 weer eens met moeite tussen de deur vandaan geschoven.
![]()
Kijk, dat bedoel ikSaskia241 schreef:Ik heb een keer de deur open gedaan met een grommende tervuerense herder tussen m'n benen geklemd. Die kwam een andere keer wel terug.Zamunda schreef:Hij had stalen neuzenlor1_1984 schreef:Erop stampen.Zamunda schreef:Pff, waar is die afschrikwekkende waakhond als je 'm nodig hebt... Ik kreeg net maatje 43 weer eens met moeite tussen de deur vandaan geschoven.
![]()
Hetzelfde als bij de newfies dus.Marjoleine schreef:Dat hoort bij het ras, die oogstand, geeft ook deels de grimmige expressie.Muk schreef:Die wat scheef staande ogen vind ik wel mooi.
Ik vind het ook mooi.
De oogkleur is deels gekoppeld aan de vachtkleur, bruin is een verdunning en dat heeft ook invloed op de oogpigmenten.
Dit is normaal voor zwartwit:
![]()
Appenzellers zijn de werkaholics onder de Sennenhonden. Met hun vrolijke heldere blaf
zorgen zij er voor dat u hen niet vergeet. Hun enthousiasme moet in goede banen geleid worden en veel contact met de baas is nodig om er een evenwichtige kameraad van te maken.
Als ik kijk naar wat ik een hond kan en wil bieden denk ik persoonlijk niet dat dat strookt met bovenstaande beschrijving over de Appenzeller. De Entlebucher lijkt iets minder temperamentvol, maar die staat daar niet zo uitgebreid beschreven.Het ras is zeer temperamentvol, slim en alert en heeft een groot uithoudingsvermogen. Met zijn typische, doordringende blaf, al kwispelend en het liefst hoog springend, toont hij zijn stormachtig temperament. Een hond met vele mogelijkheden, die het liefst de hele dag in het “werk” wordt betrokken
Ze hebben een enorm gevoel voor humor.Muk schreef: Dat eigenwijze waardeer ik bij de newfs ook zo. Zijn ze ook ondeugend? Jaymz was altijd heel ondeugend en Lobbes begint nu ook ondeugende trekken te krijgen (eindelijk!). Serieuze honden vind ik namelijk erg saai.
Zo moet het ook.Marjoleine schreef:Ze hebben een enorm gevoel voor humor.Muk schreef: Dat eigenwijze waardeer ik bij de newfs ook zo. Zijn ze ook ondeugend? Jaymz was altijd heel ondeugend en Lobbes begint nu ook ondeugende trekken te krijgen (eindelijk!). Serieuze honden vind ik namelijk erg saai.
Lobke had bv zo eens in de zoveel tijd de kolder op cursus. Dan holde ze eerst wat rondjes voor ze haar oefening deed. Ze heeft bij het plaats sturen eens de riem gepakt en die achtereenvolgens aan de trainer, de kantinemevrouw (ze ging dus naar binnen) en toen pas aan mij aangeboden.
Die heb ik toen maar weer terug gelegd en vervolgens (terwijl iedereen al flauw van de lach was) deed ze toch keurig haar oefening
Op show zie je meestal direct waar de wetters showen: daar is het een bende in de ring. ze sjorren aan de riem en regelmatig liggen ze op hun rog voor de tafel
Ik heb eens meegemaakt op een fokkersdag dat eerst de vader, toen de moeder en toen de eerste drie pups op hun rug gingen.
Waarna de vierde baas wat beteuterd zei: Hoort dat? Want dat kan mijne niet
Ik kan er eindeloos voorbeelden van geven, ze hebben altijd wat geks. Met een wetter nooit saai!
edit: ze kijken ook echt of je erom moet lachen, dat zoeken ze dus echt op
Ik ga wetters steeds leuker vinden door die smakelijke verhalen van jou. Zo jammer dat ik ze nooit tegen kom in het wild.Marjoleine schreef: Ze hebben een enorm gevoel voor humor.
Lobke had bv zo eens in de zoveel tijd de kolder op cursus. Dan holde ze eerst wat rondjes voor ze haar oefening deed. Ze heeft bij het plaats sturen eens de riem gepakt en die achtereenvolgens aan de trainer, de kantinemevrouw (ze ging dus naar binnen) en toen pas aan mij aangeboden.
Die heb ik toen maar weer terug gelegd en vervolgens (terwijl iedereen al flauw van de lach was) deed ze toch keurig haar oefening
Op show zie je meestal direct waar de wetters showen: daar is het een bende in de ring. ze sjorren aan de riem en regelmatig liggen ze op hun rog voor de tafel
Ik heb eens meegemaakt op een fokkersdag dat eerst de vader, toen de moeder en toen de eerste drie pups op hun rug gingen.
Waarna de vierde baas wat beteuterd zei: Hoort dat? Want dat kan mijne niet
Ik kan er eindeloos voorbeelden van geven, ze hebben altijd wat geks. Met een wetter nooit saai!
edit: ze kijken ook echt of je erom moet lachen, dat zoeken ze dus echt op

Leuk dat je het vraagt!renee-uk schreef:ben eigenlijk wel benieuwd hoe het er nu voorstaat met de zoektocht.
Hihi, ze is een enorme vrijkous. En Connie was jaloers, die duwde RR steeds weg zodat zij van aaitjes voorzien kon wordenSaskia241 schreef:RR is zo lief! CC ook hoor!![]()
Qua waken, Carel schrikt wel af dan. Ik denk niet dat er een vreemde in de buurt komt. Voor ons en onze bekenden is ie erg lief, maar van vreemden moet hij niks hebben.
om in de hondenwereld te blijven 'life is a bitch'Zamunda schreef:Verder raak ik nogal snel afgeleid hier en daar (door een vervelende emoticon/avatar, of een wespennest bijvoorbeeld), dus dat neemt ook allemaal kostbare tijd in beslag![]()
.

Erg leuk om te horen, dankjewel!renee-uk schreef:om in de hondenwereld te blijven 'life is a bitch'Zamunda schreef:Verder raak ik nogal snel afgeleid hier en daar (door een vervelende emoticon/avatar, of een wespennest bijvoorbeeld), dus dat neemt ook allemaal kostbare tijd in beslag![]()
.
je kunt natuurlijk ook met een topic per ras beginnen, dan krijg je toch meer gerichte info dan in een wat algemener topic.
je sluit dan wel de suggesties mbt rassen waar je niet in geinteresseerd bent meteen uit.
ik vind het heel erg leuk hoe je er mee bezig bent en wat je er allemaal voor doet om het ras van je dromen te vinden, dat is een compliment waard in mijn ogen...... bij deze dus
En nu is ze ontwold en komt er niks meer afZamunda schreef:Het waren echt schatten van honden, superenthousiast en nee hoor, ze verharen nauwelijks. [ik zat van top tot teen ONDER de krullen, haha. RR was nét die dag begonnen met verharen, speciaal voor mij denk ik].
Je mag best eens binnen proberen te komen als we er niet zijnZamunda schreef:ik twijfel nog over het waak-/afschrikgehalte.

Ohoh, ik denk dat ik haar gevonden heb! KLIKZamunda schreef:Oja, niet te vergeten: ik hou elke dag de website van ikzoekbaas [en andere herplaatssites] in de gaten om te kijken of hij/zij er al bij zit![]()