Hoe zit het met de vachtverzorging van de Ier? Heeft er iemand ervaring mee? Zou ik het zelf kunnen? Alleen een borstelbeurt is niet voldoende.
Als ik er niet zelf aan wil beginnen, hoe vaak zal ik dan een trimsalon moeten bezoeken?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ierse Settervraag
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje - Aantal honden: 3
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Re: Ierse Settervraag
Zolang je geen Ierse setter uit amerika haalt is de vachtverzorging prima zelf te doen. Eén keer per week de grove kam of borstel er door en enkel de broek, bevedering en achter de oren extra in de gaten houden opklitten of takjes die blijven hangen na een boswandeling.
Sandra

-
- Zeer actief
Ierse Setter
Ah mooi. Nee, het wordt geen amerikaantje, hij wordt niet gecastreerd en ik ben niet van plan shows te lopen
Mooi, dan kan ik het dus zelf tegen de tijd dat het nodig is.
Ik moet nog wel even op zoek naar een tandschaar lees ik en tegen die tijd volg ik wel ergens een lesje ofzo

Mooi, dan kan ik het dus zelf tegen de tijd dat het nodig is.
Ik moet nog wel even op zoek naar een tandschaar lees ik en tegen die tijd volg ik wel ergens een lesje ofzo

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Volgens mij laat je je Flatcoat ook niet trimmen toch?
Op zich, denk ik dat je een hond neemt omdat ook het uiterlijk je bekoort. Om dat uiterlijk bij te houden en meer uit te laten komen is trimmen voor sommige rassen noodzakelijk. Er is geen must om dat zelf te doen, je kunt dat gewoon uitbesteden. Zelf ga je ook naar de kapper, denk ik
Op zich, denk ik dat je een hond neemt omdat ook het uiterlijk je bekoort. Om dat uiterlijk bij te houden en meer uit te laten komen is trimmen voor sommige rassen noodzakelijk. Er is geen must om dat zelf te doen, je kunt dat gewoon uitbesteden. Zelf ga je ook naar de kapper, denk ik

-
- Zeer actief
Ierse Setter
Nee klopt, Mika wordt ook niet getrimd, maar de Ier heeft volgens mij nog een weelderigere (is dat een woord?) vacht. Vandaar mijn vraag.Rosita Compagner schreef:Volgens mij laat je je Flatcoat ook niet trimmen toch?
Vind het ook geen probleem om het uit te besteden, maar vind het op leuk om zelf met een hond bezig te zijn. Denk dat het ook wel goed is voor de onderlinge band.
Astrid, heb hem ontvangen