Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Coprogafie (goed hè willy, hahahah)
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Coprogafie (goed hè willy, hahahah)
ik lees de laatste tijd vaak vragen over poep eten en hoor dat veel honden vaak ook paardenpoep eten. mij vorige honden hadden die neiging ook best vaak totdat ik dus hoorde dat dat heel gevaarlijk KAN zijn.
dit stukje vond ik bijvoorbeeld op internet:
honden hebben vaak de neiging om paardenmest te eten.
Als er in die mest restanten van een ontwormmiddel zitten, kan dit fatale gevolgen hebben. Met name ontwormmiddelen met als werkzame stof ivermectine zijn voor collie-achtige uitermate gevaarlijk. Ivermectine tast het zenuwstelsel van de hond aan, om nog onbekende redenen zijn collie-achtige zoals bijvoorbeeld de bobtails, shelties, alle overige collies, australian shepherds en de dalmatiërs er extra gevoelig voor.
Sommige paardeneigenaren geven ontwormmiddelen op brood gesmeerd; krijgt de hond dit binnen, ga dan acuut naar de dierenarts en neem de verpakking mee.
Grote hoeveelheden ontwormmingsmiddelen zijn natuurlijk nooit gezond voor je hond.
De meeste paarden lopen weleens over de openbare weg en kunnen daar dus wat achterlaten wat voor sommige honden fatale gevolgen heeft. Ik verzoek dus zowel honden- als paardeneigenaren hier wat voorzichtiger mee om te gaan. Een paard kan men namelijk ook ontwormen op dagen dat hij niet van het erf af komt.
Als tip: het nummer van het vergiftigingscentrum is 030 -0274 88 88 (24 uur p/d te bereiken).
Wees voorzichtig, dan houd iedereen plezier in zijn of haar dier!
dit stukje vond ik bijvoorbeeld op internet:
honden hebben vaak de neiging om paardenmest te eten.
Als er in die mest restanten van een ontwormmiddel zitten, kan dit fatale gevolgen hebben. Met name ontwormmiddelen met als werkzame stof ivermectine zijn voor collie-achtige uitermate gevaarlijk. Ivermectine tast het zenuwstelsel van de hond aan, om nog onbekende redenen zijn collie-achtige zoals bijvoorbeeld de bobtails, shelties, alle overige collies, australian shepherds en de dalmatiërs er extra gevoelig voor.
Sommige paardeneigenaren geven ontwormmiddelen op brood gesmeerd; krijgt de hond dit binnen, ga dan acuut naar de dierenarts en neem de verpakking mee.
Grote hoeveelheden ontwormmingsmiddelen zijn natuurlijk nooit gezond voor je hond.
De meeste paarden lopen weleens over de openbare weg en kunnen daar dus wat achterlaten wat voor sommige honden fatale gevolgen heeft. Ik verzoek dus zowel honden- als paardeneigenaren hier wat voorzichtiger mee om te gaan. Een paard kan men namelijk ook ontwormen op dagen dat hij niet van het erf af komt.
Als tip: het nummer van het vergiftigingscentrum is 030 -0274 88 88 (24 uur p/d te bereiken).
Wees voorzichtig, dan houd iedereen plezier in zijn of haar dier!

groetjes
caroline, whooper en orbis
-
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Contacteer:
whoehahahahha hij is wakker!!!! jij was toch zo bijdehand hahahahhah, sorry het is vrijdag en dan ben ik altijd super melig.Wil de hond schreef:Caro,
Je maakt hoop ik een geintje hè, Coprogafie is niet helemaal korrekt. Maar dat wist je wel toch?
Willy.
nee het is coprofagie ff zonder flauwekul

groetjes
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Contacteer:
echt waar 8O ja het is echt gevaarlijk maar veel mensen weten dit niet hoor. ik heb het al meerder malen gelezen vandaar dit berichtje. is de hond er wel weer helemaal bovenop gekomen?cloris schreef:Wij hebben iemand hier op het forum gehad die haar hond bijna verloren is door het eten van paardenmest.

groetjes