Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dydo DA/uitslag pg2

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

nathalie71

Re: Slecht lopen Dydo

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Ik heb toch maar even als de sodemieter de DA gebeld want dat maakt het verhaal wel anders!!!
Dan heeft hij gewoon 50 gr gehad en dan binnen no time zo aan komen????

Ik heb morgenmiddag een afspraak kunnen regelen met mijn eigen dierenarts.
Heb nog even gegoogeld op Cushing.

Nou klopt dit eerste gedeelte niet bij Dydo
Maar dat rode zou kunnen...

Gevolgen
Dieren met de ziekte van Cushing gaan vaak opvallend meer drinken en plassen. Het voer wordt gulzig opgegeten en het dier gaat vaak veel schooien. De vacht wordt dunner en soms ontstaan er huidproblemen. Op een gegeven moment gaat opvallen dat de spieren dunner worden en de buik juist dikker. Het uithoudingsvermogen kan verminderen en de dieren gaan sneller hijgen. Bij een hypofysetumor kan het dier last krijgen van hoofdpijn. Dit uit zich in lusteloosheid, veel slapen en soms juist minder eetlust.
Een complicatie kan het ontwikkelen van suikerziekte zijn.

Hij heeft ook vaak medicatie gehad wat voor Cushing ook niet zo positief is.
Schildklier is ook nog een mogelijkheid.

Tegen half 4 moet ik er zijn.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

200 gram brokken vind ik aardig wat, dat kregen mijn honden ook toen ik ze nog brokken gaf. En die wegen rond de 15 kg.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje
Aantal honden: 3

Re: Slecht lopen Dydo MORGEN DA pg2

Ongelezen bericht door flamme »

Ik denk dat het slim is om naar de da te gaan inderdaad. Bloedonderzoek in ieder geval. Maar ik zou toch ook nadenken over een foto van de buik en rug. Omdat hij zo duidelijk pijn aangeeft als je hem optild. (Mika heeft ernstige spondylose daarom dacht ik met pijn bij optillen ook aan Dydo's rug).
nathalie71

gonnie schreef:200 gram brokken vind ik aardig wat, dat kregen mijn honden ook toen ik ze nog brokken gaf. En die wegen rond de 15 kg.

Even terug lezen dit was een vergissing!!!!!!!!! :lol1:
nathalie71

flamme schreef:Ik denk dat het slim is om naar de da te gaan inderdaad. Bloedonderzoek in ieder geval. Maar ik zou toch ook nadenken over een foto van de buik en rug. Omdat hij zo duidelijk pijn aangeeft als je hem optild. (Mika heeft ernstige spondylose daarom dacht ik met pijn bij optillen ook aan Dydo's rug).
Ja,dat had ik aan de telefoon ook al gezegd.En laatst ook al eens dat ik hem niet meer kon tillen.

Twee weken geleden zei mijn dochter,...ach je kunt hem nu wel weer optillen hoor.Ik zei nou als jij het wel kan,ga je gang......Dydo gilde het uit vooral bij neer zetten.
Nou,dat ging dus echt niet. :ugh:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

nathalie71 schreef:
gonnie schreef:200 gram brokken vind ik aardig wat, dat kregen mijn honden ook toen ik ze nog brokken gaf. En die wegen rond de 15 kg.

Maar dat krijgt hij 2 x per dag toch?
Zo weinig is 100 gram brokken en 50 gram smuldier niet voor zo'n klein hondje.
nathalie71

Nee hij krijgt 50 gram brokken per keer (dat is 2x per dag) gemengt met twee kleine eetlepels smuldier.
dagmar88
Zeer actief

nathalie71 schreef:Nee hij krijgt 50 gram brokken per keer (dat is 2x per dag) gemengt met twee kleine eetlepels smuldier.

Uh, ja. Een afgestreken eetlepel zal rond de 15 gram zijn.
Dus dan kom je op 100 gram brok en 50 gram smuldier even voorzichtig ingeschat. Plus de snoepjes die hij krijgt.
Dat is echt niet weinig voor een hond die al te dik is en weinig beweegt.
nathalie71

Dat kan kloppen maar hij is in die 11 jaar nog nooit binnen ,pakweg 3 weken 2kg aangekomen!!!
Lijkt me toch niet goed.
dagmar88
Zeer actief

:wink: Ik zou er sowieso mee naar de dierenarts gaan hoor.
nathalie71

Ja,morgenmiddag heb ik een afspraak staan.

Ik moet zeggen dat hij de laatste week ook erg veel gras eet.
Nou deed hij dat wel eens.....maar nu extreem veel. :19:
Even spugen,klaar
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

succes, morgen bij de DA !
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

nathalie71 schreef:

Ja, zag het te laat, jullie hadden sneller getypt dan ik, terwijl ik dit bericht typte waren de anderen er tussen al geplaatst.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
nathalie71

Ik wordt er ook erg onzeker van bij hem. :cry:
De laatste 2 jaar ging hij achter uit.waarvan het laatste jaar steeds met van die dingen dat ik dacht,wat is dat nou weer.Van wat onschuldige gezwellen in zijn mond en cystes in zijn buik.
Van terugkerende ontstekingen in zijn mond(wat hem al 23 tanden en kiezen heeft gekost en nog komen de ontstekingen terug)Hup weer aan de AB.....
Tot prostaat problemen(waar ik hem bijna aan verloren ben)tot artrose.....etc. :cry:
En dan krabbelt hij toch steeds weer op en is er bijna niks aan de hand.En dan zo binnen een paar dagen of een paar weken..hup,meneer loopt er dan al weer bij alsof hij 20 is :19:

En dan nu wordt hij zonder duidelijk verklaring veel te snel dik.En ik schrok vreselijk van die 10kg.
En dan denk ik...kom ik daar,weer door de molen,meneer is toch verder gezond,krijgt dieet of zo en Dydo huppelt weer een paar weken rond....What`s next denk ik dan..... :denken:

En ik weet niet goed of hij nou echt constand pijn heeft.Soms hijgt hij veel.Hij wil veel slapen.Heeft hij dan pijn?Soms kijkt hij me aan van,bah vind er niks meer aan.Ander moment komt ie met een big smile je begroeten.

Het is zo irritant ,steeds heb ik hoop dat hij weer veel beter wordt en een paar jaar mee gaat.En op dit soort momenten als vandaag denk ik dat hij het niet zo lang meer vol houdt :19:

Vind het erg moeilijk allemaal.
nathalie71

Zo,de verzekering voor Vlinder is nu ook meteen aangevraagd.
Zit een wachttermijn op van 30 dagen maar ik kan binnenkort wel een afspraak maken voor vaccinatie en kan hij haar meteen even na kijken.
Even de goedkeuring afwachten.
nathalie71

Bah, ik ben de hele tijd al dood nerveus......... :ugh:

Ik vind hem zo achter uit gaan........ :cry:

Zo sloom......stinkt weer uit z`n bekkie
Wil alleen maar slapen....

Vind het gewoon eng om vanmiddag te gaan,ik wou dat ik vanmorgen al een afspraak had.

Maar goed ik heb vanmiddag wel mijn eigen dierenarts en ben blij dat ik toch snel kan komen.

Nu kan ik wel wat duimpjes gebruiken.......bibber de bibber......
dagmar88
Zeer actief

:ok: Succes straks!
nathalie71

Dank je..........

Moet nog wachten tot iets na drieën,dan ga ik weg.Heb de afspraak om 15.20u..........
nathalie71

Misschien valt het mee.....misschien sta ik binnen kort voor een keuze.......oh nee bij die gedachte schieten de tranen al in mijn ogen......Vind je het gek dat ik nerveus ben.....Moet ook even ophouden met denken....

Moet gewoon positief blijven......komt allemaal goed.Positief denken zoals;
Is gewoon vet,door zijn gewicht krijgt hij meer last van zijn artrose,daarom zit hij niet lekker in zijn vel.Krijg gewoon dieet voer mee en dan gaat het binnen een week over.Als ik nou zo eens even blijf denken.
Ga zo maar even afleiding zoeken........
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Je bent al jaren aan het tobben met hem. Misschien toch een keer een andere dierenarts naar hem laten kijken als het zo doorgaat?
Voor vanmiddag duim ik, sterkte :ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
nathalie71

tekkel schreef:Je bent al jaren aan het tobben met hem. Misschien toch een keer een andere dierenarts naar hem laten kijken als het zo doorgaat?
Voor vanmiddag duim ik, sterkte :ok:
Ja maar meestal had hij wel gelijk,zit ik me vreselijk druk te maken.
Wordt hij onderzocht en geholpen aan het probleem en vervolgens is dat probleem ook over.Dan voel ik me bijna voor gek staan omdat ik aan hele andere dingen dacht en dan blijkt het mee te vallen.Nu ook,ik kan dingen vermoeden of weer denken dat hij het niet lang meer vol houdt en dan blijkt het misschien toch weer een kleinigheidje die met medicatie o.i.d.makkelijk op te lossen is.

Vorig jaar is hij ook volledig onderzocht ,lichamelijk en bloed

Een tijdje terug met die Cyste aan zijn prostaat is ook zijn bloed en urine onderzocht.En de pus die uit de cyste kwam.Dat bleek niet kwaadaardig toen.Ik was in de stress omdat het zo slecht met hem ging toen dacht ik,zie je wel het is kwaadaardig......Niks aan de hand.
Hij plaste geregeld bloed toen der tijd,dat is nu nooit meer voor gekomen.
Nou zullen ze dat wel onderzoeken op andere dingen op dat moment....

Als hij zich niet lekker voelt is hij meteen zo down dat je op zijn leeftijd aan het ergste denkt.

Ik ga proberen positief te blijven.
Ik zal alles aan kaarten van afgelopen weken.
Ik ben verzekerd voor alle onderzoeken dus kan hij doen wat nodig is.

Bah....wat een gedoe :ugh:
nathalie71

Weet ik niet,ik probeer dat niet te laten merken ga hem ook niet zitten troosten.Probeer gewoon te doen als altijd.Met lopen ook,ik probeer toch door te lopen omdat hij moet bewegen.

Maar Maltezers zijn sowieso erg gevoelig ,ik weet niet wat hij wel of niet voelt.
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

heel veel succes vanmiddag. duimpjes draaien al :ok:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Hoe gaat het nu?
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
annemick
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door annemick »

Ik lees het nu pas allemaal, wat een zorgen :J:
Goed dat je weer naar de DA gaat, ik duim voor jullie en hopelijk komt er wat meer duidelijkheid :ok:

De hond hoeft bij cushing niet alle symptomen te hebben maar dat je hond zo snel aankomt en toch niet schooit is niet hoe het bij mijn hond met cushing ging, dat was veel geleidelijker. Wat wel vaak gebeurd bij cushing is dat ze veel vatbaarder zijn voor allerlei ontstekingen ook in ons geval veel meer last van blessures/artrose dan normaal. Gelukkig is dat met de medicatie voor cushing ook stukken beter geworden.
Afbeelding

Hou het even kort.
Artrose/Spondyliose in de rug.Geen hernia o.i.d.Vandaar de pijn bij het optillen.
Kan verder nu niet veel meer aan gedaan worden dan dat ik al doe en dat is Novacam blijven geven en Hills j/d

Dydo had puur vet om zijn botten,hij mag nu 40 gram brokjes met 1 eetlepel smuldier en verder niks.
Dan moet hij af gaan vallen en zal hij zich beter kunnen bewegen.
Door dat hij minder is gaan bewegen is er in korte tijd een gewichtstoename ontstaan.

Hij heeft allemaal testjes gedaan en daar uit kwamen voor hem geen andere lichamelijke oorzaken.

Volgende week even weer wegen om te kijken of hij echt afvalt.

Symtomen voor schildklier kon hij niet vinden.

Aan passingen heb ik al gedaan,moet hem nog beter in de gaten houden dat hij niet de bank af springt bijv.
Nel
Zeer actief
Mijn ras(sen): klein bruin bastaardje

Re: Dydo DA/uitslag pg2

Ongelezen bericht door Nel »

Ik hoop dat het gauw beter gaat met Dydo...krijgt hij nu meer pijnstilling dan eerst of zit je al aan de max?
Sterkte hoor...
nathalie71

Nel schreef:Ik hoop dat het gauw beter gaat met Dydo...krijgt hij nu meer pijnstilling dan eerst of zit je al aan de max?
Sterkte hoor...
Zit al aan de max.
nathalie71

Ik kan hem niet tillen maar hij kon vanmiddag wel uitgebreid op zijn rug in het gras liggen rollen :denken:

Hij komt wel erg moeilijk op gang.Maar als hij loopt gaat het al wel wat beter dan afgelopen week.
Ik kon weer een klein stukje verder lopen. :ok:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

nathalie71 schreef:Hou het even kort.
Artrose/Spondyliose in de rug.Geen hernia o.i.d.Vandaar de pijn bij het optillen.
Kan verder nu niet veel meer aan gedaan worden dan dat ik al doe en dat is Novacam blijven geven en Hills j/d

Dydo had puur vet om zijn botten,hij mag nu 40 gram brokjes met 1 eetlepel smuldier en verder niks.
Dan moet hij af gaan vallen en zal hij zich beter kunnen bewegen.
Door dat hij minder is gaan bewegen is er in korte tijd een gewichtstoename ontstaan.

Hij heeft allemaal testjes gedaan en daar uit kwamen voor hem geen andere lichamelijke oorzaken.

Volgende week even weer wegen om te kijken of hij echt afvalt.

Symtomen voor schildklier kon hij niet vinden.

Aan passingen heb ik al gedaan,moet hem nog beter in de gaten houden dat hij niet de bank af springt bijv.
Maar is zijn bloed getest op traagwerkende schildklier? Ik dacht er dus ook aan toen ik eea las en dat is alleen gebasseert op mijn eigen ervaring.
Mijn DA zag bij Luuk ook geen aanleiding om op hypothyroïdie te testen, maar deed het wel omdat ik daarom vroeg. Toen de DA mij belde mbt de uitslag werd ik door hem gefeliciteerd :ugh: :wink: . Sindsdien neemt hij me een stuk serieuzer :mrgreen: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”