Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kunst??

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Re: Kunst??

Ongelezen bericht door maart »

bouvierpoedel schreef:
-Saskia- schreef:
Miss_Liz schreef:Mag toch hopen dat die honden wel op een natuurlijke manier aan hun einde zijn gekomen of heeft die bruut ze een handje geholpen??
In een ander artikel wordt dit vermeld:
De honden vond Theys dertig jaar geleden in een asiel. ‘Ik had de uitbaters gevraagd of ze me wilden bellen als er Duitse herders moesten worden afgemaakt. Natuurlijk heb ik niet gezegd dat ik hun kop eraf zou kappen. Ik zei dat ik ze ging opzetten voor de tekenles. Anders had ik ze nooit gekregen natuurlijk.’

Ik vind het ziek, die man heeft hulp nodig.
Dat zeg je ook tegen de slager na ,mag ik een half pondje halfomhalf.?

Dat zou ik hem wel zeggen moest ik binnenkomen in de winkel en ineens een gans kinderdagverblijf in zijn etalage uitgestald vinden tussen de worsten, biefstukken en het gehakt onder het motto hedendaagse doodnormale kunst.
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Robin »

iones schreef:
Robin schreef:
iones schreef:Punt is wel dat als je dode dieren als kunst gaat beschouwen, dat dieren straks nog speciaal voor kunst gedood worden.

Dat is vergelijkbaar met doden voor bont: het is overbodige luxe.
En vlees*
Daarover zijn de meningen verdeeld.

Ik weet het niet eerlijk gezegd. Wie heeft gelijk?
Ik ben er wel van overtuigd dat het voor iedereen beter en gezonder zou zijn als er tenminste veel minder vlees geconsumeerd werd.
Niemand heeft gelijk, het is een meningskwestie. De feiten zijn er, wat iedereen ervan vindt en mee doet, moet 'ie zelf weten. Ik heb er 25 jaar geleden voor gekozen geen vlees meer te eten. Op dat moment alleen omdat mijn dierenliefde niet matchte met vlees eten. Inmiddels kan ik veel meer argumenten aandragen, maar voor mij blijft de 1e reden de dieren. Maar zoals ik al zei; dat bepaalt iedereen voor zichzelf. Ik zal nooit iemand proberen over te halen vegetariër te worden. Probeer altijd wel mijn argumenten duidelijk te maken als iemand ernaar vraagt.

Maar wat betreft de kunst; ik vind elke vorm van kunst helemaal prima, zolang er maar geen mensen of dieren voor gepijnigd/geïrriteerd/gedood zijn. Dat vind ik het niet waard. In een overleden hond hakken vind ik een vreemde hobby. Maar zolang het beest al dood was, mits op een natuurlijke manier, en de baasjes geen moeite hebben met dit doeleind, maakt het mij niet zo erg uit. Mooi vind ik het absoluut niet. Meer irritant.
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Honden waren al ingeslapen in het asiel voordat hij ze kreeg.
En niet ingeslapen als reden voor zijn kunsten.
Niet mijn ding maar beest is dood net als een koe of varken ook al dood is als je hem opeet.
Denk dat het overgrote deel van de mensen niets met dit soort kunst heeft dus waar het nu vandaan gehaald word dat er zo speciaal dieren afgemaakt gaan worden daarvoor snap ik ook niet helemaal.
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

tja. toen ik 3 was ging ik met mijn broer mee naar de slagerij en dan keken we hoe een varken of koe geslacht werd. we stonden zo dichtbij mogelijk om niks te missen. ik heb er geen trauma van trouwens.
[A]nneloes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door [A]nneloes »

Gatver dat noem je toch geen kunst. Wat ziek.
Funny Fleece Vrolijke hondenartikelen van fleece
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”