Cara'tje, ik vond haar het eerste rondje niet snel genoeg, dus heb daarna voor wat extra motivatie met balletje gelopen. Achteraf handelde ik ook niet heel geweldig, maar goed.
Jamey, die liep eigenlijk alleen voor de lol mee, ik had geen oppas, en om nou alleen maar mee te gaan en niets te mogen is ook stom. Dus die heeft ook lekker met balletje mogen lopen (anders loopt ze sowieso niet). Laatste rondje probeerde ik zonder en je ziet gelijk een stuk minder motivatie, hoewel ze alsnog keurig rondkwam, op de palen na (herstellen doe ik bij haar niet aan, ook weer vanwege motivatie).
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn dames op de para-agility benefiet
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Mijn dames op de para-agility benefiet

You'll be in my heart... Always...
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Mijn dames op de para-agility benefiet
Denk dat het hem bij Cara niet zo zeer in een gebrek aan motivatie ligt, maar eerder aan jouw handlen (wat je zelf ook al schrijft). Wat dat betreft is het altijd super handig om jezelf te laten filmen tijdens je rondjes.
Wat me enorm opvalt bij je rondjes met Cara, is dat je haar heel vaak bij naam roept onderweg. Ik gebruik Tapas haar naam eigenlijk alleen maar op het moment dat ik aandacht van haar wil, en wil dat ze mijn kant uit kijkt. Jij doet het op sommige stukken bij ieder obstakel zo'n beetje, en door het steeds noemen van haar naam rem je haar onnodig af op hele vloeiende lijnen zonder bochten of draaien.
Je raakvlakken zijn met Cara ook nog een aandachtspuntje zo te zien.
Al met al heb ik genoten van je hondjes, ze hebben er allebei gewoon plezier in en dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste.
Wat me enorm opvalt bij je rondjes met Cara, is dat je haar heel vaak bij naam roept onderweg. Ik gebruik Tapas haar naam eigenlijk alleen maar op het moment dat ik aandacht van haar wil, en wil dat ze mijn kant uit kijkt. Jij doet het op sommige stukken bij ieder obstakel zo'n beetje, en door het steeds noemen van haar naam rem je haar onnodig af op hele vloeiende lijnen zonder bochten of draaien.
Je raakvlakken zijn met Cara ook nog een aandachtspuntje zo te zien.

Al met al heb ik genoten van je hondjes, ze hebben er allebei gewoon plezier in en dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste.

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Cara's raakvlakken zijn nog niet helemaal stabiel idd. Ze had ook de neiging heel stuurloos te zijn, en nu moet ik gaan leren dat ze ondertussen wel redelijk stuurbaar is. Nog niet helemaal (slurfffffffffffffff!!!!), maar wel een stuk beter, en dat ik haar dus ook gewoon met rust kan laten en stil kan handlen (doe ik bij Jamey wel, daar zeg ik bijna niets, alleen als het nodig is). Komt vanzelf.
Ik vind het heerlijk om met 2 zulke blije hondjes te kunnen lopen nu, vooral met Jameys rondjes ben ik zo blij, gewoon lekker happy op een wedstrijd!
Ik vind het heerlijk om met 2 zulke blije hondjes te kunnen lopen nu, vooral met Jameys rondjes ben ik zo blij, gewoon lekker happy op een wedstrijd!

You'll be in my heart... Always...
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat denk ik ook, en bij Jamey ook. Het laatste rondje loop je echt op eieren en veel meer te controleren en er bovenop.LongFields schreef:Denk dat het hem bij Cara niet zo zeer in een gebrek aan motivatie ligt, maar eerder aan jouw handlen (wat je zelf ook al schrijft).
Maar ze doen het allebei hartstikke leuk! En leuk, weer een poedel erbij in de behendigheid

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor