Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ervaringen Farmfood en Cavom
Moderator: moderatorteam
Ervaringen Farmfood en Cavom
Wij zitten te denken om Tsjibbe op een andere brok te zetten, dit vooral omdat hij gevoelig is voor volle anaalklieren.
Nu is het namelijk zo dat zijn drollen ( ook redelijk licht van kleur)alleen s' ochtends iets harder zijn.. En misschien wel niet eens hard genoeg om zijn anaalklieren te legen. Ben circa twee maand terug bij de DA geweest, en die heeft zijn klieren geleegd, nu begon tsjibbe deze week weer te sleetje rijden, terwijl hij net een wornkuurtje heeft gehad, dus mijn gedachte gaat dan meteen weer naar de anaalklieren.
Maar mijn vraag is dus wat zijn jullie ervaringen met deze brokken?
Want als ik op deze site http://brokkenvergelijken.wordpress.com/ kijk dan zitten er in farmfood en cavom meer granen dan dat hij nu via pedigree binnen krijgt.. Alleen het vleesgehalte ligt wel behoorlijk hoger dan bij pedigree. Zijn vacht is trouwens wel prachtig glanzend, das ook weer afwachten met een andere brok..
Nu is het namelijk zo dat zijn drollen ( ook redelijk licht van kleur)alleen s' ochtends iets harder zijn.. En misschien wel niet eens hard genoeg om zijn anaalklieren te legen. Ben circa twee maand terug bij de DA geweest, en die heeft zijn klieren geleegd, nu begon tsjibbe deze week weer te sleetje rijden, terwijl hij net een wornkuurtje heeft gehad, dus mijn gedachte gaat dan meteen weer naar de anaalklieren.
Maar mijn vraag is dus wat zijn jullie ervaringen met deze brokken?
Want als ik op deze site http://brokkenvergelijken.wordpress.com/ kijk dan zitten er in farmfood en cavom meer granen dan dat hij nu via pedigree binnen krijgt.. Alleen het vleesgehalte ligt wel behoorlijk hoger dan bij pedigree. Zijn vacht is trouwens wel prachtig glanzend, das ook weer afwachten met een andere brok..
- Fendi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog + teckel/corgi mixje
- Aantal honden: 1
Re: Ervaringen Farmfood en Cavom
Fendi (am. Buldog) eet bij ons cavom brokken al sinds ze bij ons is nu ca 1,5 jaar, ontlasting was eigenlijk altijd zeer stevig. Sinds kort krijgt ze 1x KVV ipv cavom en de ontlasting is nog steeds stevig, wel wat zachter, maar vooral veel minder.
Suus (corgi/teckel kruising) eet farmfood, de kleine brokjes, sinds een week ook icm KVV en haar ontlasting is zacht, maar wel mooi drol.
Suus (corgi/teckel kruising) eet farmfood, de kleine brokjes, sinds een week ook icm KVV en haar ontlasting is zacht, maar wel mooi drol.
Groetjes,
Kristel
Kristel
- Bruce-Roxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder & Chihuahua X Jack-russell
- Aantal honden: 2
Rox eet Cavom. Prima ontlasting (en dit is bij haar een tijdje behoorlijk rommelig geweest!)
Bruce heeft Farmfood gehad, maar daar kreeg hij jeuk van, dus dat weet ik verder even niet. Cavom verdroeg hij wel, maar mocht hij dermate weinig van (hij is al een kilo te dik, en met Cavom werd het snel erger) dat ik daarmee gestopt ben. Verder had ook hij goede ontlasting bij Cavom.
Nu heeft Bruce wel het probleem van de anaal klieren, en ik heb het mezelf aangeleerd. 1x in de +- 2 maanden leeg ik ze, dan is er niets aan de hand.
Bruce heeft Farmfood gehad, maar daar kreeg hij jeuk van, dus dat weet ik verder even niet. Cavom verdroeg hij wel, maar mocht hij dermate weinig van (hij is al een kilo te dik, en met Cavom werd het snel erger) dat ik daarmee gestopt ben. Verder had ook hij goede ontlasting bij Cavom.
Nu heeft Bruce wel het probleem van de anaal klieren, en ik heb het mezelf aangeleerd. 1x in de +- 2 maanden leeg ik ze, dan is er niets aan de hand.
Bruce 20-03-2010 Roxy 11-05-2011
- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
Ik heb jarenlang farmfood gevoerd, altijd tot volle tevredenheid. Omdat ik er helaas steeds verder voor moest rijden om het krijgen, ben ik er mee gestopt.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
- Aantal honden: 2
Ik had het allebei voor mijn honden een jaar of 4 geleden eens geprobeerd en vond het toen eigenlijk niks. Max deed het zowiezo niet goed op een geperste brok: veel drinken, boeren, spugen en grote hopen ontlasting. Gizmo deed het redelijk op de cavom en ook op FF maar had van de FF toen ook grote hopen ontlasting. Er leek meer uit te komen dan er in ging.
Met Gizmo verschillende merken geprobeerd in verband met een voedingsallergie en uiteindelijk een half jaar geleden FF weer geprobeerd. Tot mijn verbazing deed hij het er nu super op! Zijn vacht werd veel mooier en hij kreeg beduidend meer energie. Mooie ontlasting en niet te veel. Geen jeuk meer, ondanks dat er granen inzitten en hij daar ook gevoelig voor is. Hij krijgt nu Cavom omdat dat iets goedkoper en voor mij hier makkelijker verkrijgbaar is. Ook hier doet hij het super op. Ben er dus heel tevreden over, over allebei!
Met Gizmo verschillende merken geprobeerd in verband met een voedingsallergie en uiteindelijk een half jaar geleden FF weer geprobeerd. Tot mijn verbazing deed hij het er nu super op! Zijn vacht werd veel mooier en hij kreeg beduidend meer energie. Mooie ontlasting en niet te veel. Geen jeuk meer, ondanks dat er granen inzitten en hij daar ook gevoelig voor is. Hij krijgt nu Cavom omdat dat iets goedkoper en voor mij hier makkelijker verkrijgbaar is. Ook hier doet hij het super op. Ben er dus heel tevreden over, over allebei!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Cavom vind ik prima brok, goede ervaring mee, alleen moet ik wel zeggen dat het vreselijk aan de tanden blijft plakken, dus tandverzorging is echt wel nodig.
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 1
Toevallig sinds deze week overgestapt op Cavom, omdat ZaZa Carocroq niet meer lekker vond.
Inderdaad veel poep, maar wel een stuk steviger dan bij de carocroq. ZaZa vindt het heel lekker, ondanks dat ze behoorlijk moet kauwen. Na het eten zit ze wel te smekken (plakt aan haar tanden).
Inderdaad veel poep, maar wel een stuk steviger dan bij de carocroq. ZaZa vindt het heel lekker, ondanks dat ze behoorlijk moet kauwen. Na het eten zit ze wel te smekken (plakt aan haar tanden).
- dre
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik heb paar jaar farmfood gevoerd., ontlasting was altijd goed.
Paar maanden geleden overgestapt naar canex, vanwege het feit dat er inderdaad veel achter de kiezen bleef hangen, heel lang. Omdat zoro nogal gevoelig is voor plak ben ik ervan afgestapt en naar een krokante brok gegaan.
De ontlasting is iets minder hard en iets meer, maar de hoeveelheid plak is zo verminderd dat me dat weinig uitmaakt.
Paar maanden geleden overgestapt naar canex, vanwege het feit dat er inderdaad veel achter de kiezen bleef hangen, heel lang. Omdat zoro nogal gevoelig is voor plak ben ik ervan afgestapt en naar een krokante brok gegaan.
De ontlasting is iets minder hard en iets meer, maar de hoeveelheid plak is zo verminderd dat me dat weinig uitmaakt.

Ik heb jaren geleden FF gevoerd, toen was het zo'n 'eerlijke geperste brok'. Minder poepmomenten op een dag maar wel veel ontlasting en tandplak, maar toch een brok waar 1 van mijn honden het toen 'aardig' op deed ten opzichte van andere merken. Hij doet het al jaren beter op verse voeding, dus dat verschil is in die zin wel duidelijk.