Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Examenhonden gezocht

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Sanrica
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Spaniel
Aantal honden: 1

Examenhonden gezocht

Ongelezen bericht door Sanrica »

GEZOCHT
Honden die ik mee mag nemen naar mijn praktijkexamen hondentrimmen. Nadat ik nu 1.5 jaar stage heb gelopen is het tijd voor mijn examen. Ik ben op zoek naar het volgende:

Een hond die eind september plukrijp is, dit kan zijn een ruwharige teckel, ruwharige jack russel, fox terrier, west-highland white terrier.

Een kniphond en dat is bijv. een poedel, bichon frise, kerry blue terrier en de haarlengte dient minimaal 6 cm te zijn.

Een effileerhond en dat is bijv. een shih tzu, Lhasa apso, maltezer of spaniels en ook een haarlengte van minimaal 6 cm.

Bovenstaande rassen zijn voorbeelden het mogen bijv. ook kruisingen zijn mits de vacht maar vergelijkbaar is en de hond veel haar heeft.
Daarnaast mag de hond niet loops zijn.
Tot aan het examen wil ik de hond graag in onderhoud houden. Dit onder begeleiding van mijn stagebegeleidster. Daarnaast reken ik uiteraard geen kosten voor dit alles.
Als je nog steeds geïnteresseerd bent of iemand weet dan hoor ik het graag. Het liefst in de omgeving van Alkmaar of Hoorn.

Groetjes Sandra
Laatst gewijzigd door Sanrica op 24 mei 2013 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: Examenhonden gezocht

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Sanrica schreef:GEZOCHT
Honden die ik mee mag nemen naar mijn praktijkexamen hondentrimmen. Nadat ik nu 1.5 jaar stage heb gelopen is het tijd voor mijn examen. Ik ben op zoek naar het volgende:

Een hond die eind september plukrijp is, dit kan zijn een ruwharige teckel, ruwharige jack russel, fox terrier, west-highland white terrier.

Een kniphond en dat is bijv. een poedel, bichon frise, kerry blue terrier en de haarlengte dient minimaal 6 cm te zijn.

Een effileerhond en dat is bijv. een shih tzu, Lhasa apso, maltezer of spaniels en ook een haarlengte van minimaal 6 cm.

Bovenstaande rassen zijn voorbeelden het mogen bijv. ook kruisingen zijn mits de vacht maar vergelijkbaar is en de hond veel haar heeft.
Als je nog steeds geïnteresseerd bent of iemand weet dan hoor ik het graag. Het liefst in de omgeving van Alkmaar of Hoorn.

Groetjes Sandra
Ik zou er bij vertellen dat jij de honden gratis onderhoud tot het examen, onder begeleiding van je stageverlener.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Vind het gek dat er veel op internet naar honden word gezocht voor examens ,buiten eigen netwerkje..
Kan je stageadres niets voor je betekenen met haar klanten of je familie ,vrienden,buren ,kennissen.
En dan maar zo kort voor het examen .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Sanrica
geregistreerd lid

Rosita Compagner schreef:
Sanrica schreef:GEZOCHT

Groetjes Sandra
Ik zou er bij vertellen dat jij de honden gratis onderhoud tot het examen, onder begeleiding van je stageverlener.

Bedankt voor de tip!
Sanrica
geregistreerd lid

bouvierpoedel schreef:Vind het gek dat er veel op internet naar honden word gezocht voor examens ,buiten eigen netwerkje..
Kan je stageadres niets voor je betekenen met haar klanten of je familie ,vrienden,buren ,kennissen.
En dan maar zo kort voor het examen .
Het is idd kort voor het examen maar dat komt door een samenloop van omstandigheden. Het liefst had ik allang mijn examenhonden gehad. En helaas in mijn eigen netwerk geen geschikte honden en mijn stage adres kan helaas niets voor me betekenen. Uiteraard heb
ik allang gezocht bij familie, buren enz. enz. maar niets gevonden. Dus vandaar toch mijn oproepje hier.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Maylala »

Ik woon in omgeving Haarlem en heb in september een vast heel plukrijpe Jack Husselreu lopen.

Mogen de eigenaren wel aanwezig zijn bij het hele circus?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Maylala schreef:Ik woon in omgeving Haarlem en heb in september een vast heel plukrijpe Jack Husselreu lopen.

Nee , Je mag wel wachten buiten het examenlokaal.
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Oh, laat dan maar. Kans dat ik dan weer doktersrekeningen moet vergoeden is aanwezig, en daar ben ik veel te gierig voor.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

bouvierpoedel schreef:
Maylala schreef:Ik woon in omgeving Haarlem en heb in september een vast heel plukrijpe Jack Husselreu lopen.

Ik vind dat eerlijk gezegd ook het grootste bezwaar; ik zou mijn hond ook niet achterlaten bij een gediplomeerd trimmer. Als ik er niet bij kan blijven en kan zien wat ze met mijn hond doen, en ingrijpen als ik dat nodig vind.. dan echt.. laat maar ..

Suzanne
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

~Suzanne~ schreef:
bouvierpoedel schreef:

Ik vind dat eerlijk gezegd ook het grootste bezwaar; ik zou mijn hond ook niet achterlaten bij een gediplomeerd trimmer. Als ik er niet bij kan blijven en kan zien wat ze met mijn hond doen, en ingrijpen als ik dat nodig vind.. dan echt.. laat maar ..
Allemachtig zeg! Ik zou - als gediplomeerd trimmer zijnde - jou dan ook fijn bedanken voor de klandizie. In dat geval zou mijn motto "beter om verlegen, dan mee verlegen" zijn.

Wil jij met je grote betweterige giechel ook vooraan staan als je hond geopereerd moet worden? Zodat je kunt ingrijpen wanneer jij vind dat dat nodig is? Je bent niet lekker :piew:
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik had graag geholpen, maar woon echt een heel eind uit de richtig. In ieder geval veel succes met zoeken!
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Nounou, je hoeft niet zo fel van leer te trekken hoor...

Het is niet zo makkelijk om een trimmer te vinden die weet hoe collie's / shelties getrimd moeten worden dus ja, mocht dat aan de orde zijn blijf ik er graag even bij om te voorkomen dat ik de hond volledig verkloot weer meekrijg.
Of als de trimmer net ff te hardhandig is, want daar ken ik ook de nodige verhalen over.
En ik heb er geen zin in dat ik een hond mee terugkrijg die nooit meer op een trimtafel wil als je het niet erg vindt.

Dus.. ik zal indien nodig een trimmer zoeken waar ik dan bij mag blijven ja.

Suzanne

ps. het is "liever mee-verlegen dan om-verlegen" ;-)

Marion. schreef:
~Suzanne~ schreef:
bouvierpoedel schreef:

Allemachtig zeg! Ik zou - als gediplomeerd trimmer zijnde - jou dan ook fijn bedanken voor de klandizie. In dat geval zou mijn motto "beter om verlegen, dan mee verlegen" zijn.

Wil jij met je grote betweterige giechel ook vooraan staan als je hond geopereerd moet worden? Zodat je kunt ingrijpen wanneer jij vind dat dat nodig is? Je bent niet lekker :piew:
bouvierpoedel
Zeer actief

Jouw hond is ook geen zogenaamd trimras ,dus TS heeft toch niets aan je hond.

Maar kun je je voorstellen ze een 12 examenkandidaten waarvan de meetse stijf van de stress met allemaal een hond op tafel . Dan 2 examinators en een gecommiteerde.
Zet daar nog een aantal eigenaren van honden bij die gaan lopen beppen en zich gaan bemoeien met de honden ,modelletjes en gedrag van de examenkandidaten.
Gezellig hoor. :U:
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

En een beetje vertrouwen in de mensheid kan ook wel wat helpen....
~Suzanne~
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Jouw hond is ook geen zogenaamd trimras ,dus TS heeft toch niets aan je hond.

Maar kun je je voorstellen ze een 12 examenkandidaten waarvan de meetse stijf van de stress met allemaal een hond op tafel . Dan 2 examinators en een gecommiteerde.
Zet daar nog een aantal eigenaren van honden bij die gaan lopen beppen en zich gaan bemoeien met de honden ,modelletjes en gedrag van de examenkandidaten.
Klopt, mijn soort hond wordt niet gevraagd, mijn reaktie was algemeen.

Tsja.. dan instrueer je alle eigenaren waffel te houden en afstand te bewaren?
Niet elke hond accepteert ook een behandeling zonder baas erbij lijkt me?

Nou ja, hoe dan ook; ik hoop dat TS op tijd de gewenste hond vindt.

Suzanne
bouvierpoedel
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:
bouvierpoedel schreef:Jouw hond is ook geen zogenaamd trimras ,dus TS heeft toch niets aan je hond.

Suzanne
Jawel hoor alleen denken baasjes teveel dat Fifi niet buiten hun kan.
Gebeurt sneller dat juist de baas de storende factor is dat het hondje niet wil meewerken.

Nee gaat niet gebeuren anders moet je een tribune neer gaan zetten met allemaal fans en overdreven gevoelige baasjes.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

*Esther schreef:En een beetje vertrouwen in de mensheid kan ook wel wat helpen....
Het is Suzanne..die heeft nergens vertrouwen in en alles is levensgevaarlijk.
Afbeelding
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Als ik in de buurt woonde, mocht je ook mijn teckel gebruiken..die is tegen die tijd wel weer plukrijp..maar is een beetje ver.
Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

~Suzanne~ schreef:

Suzanne
De hondjes kunnen vele malen beter zonder het baasje dan andersom. Met het baasje erbij is het hell en terror, baasje weg, Fikkie braaf. Het feest is helemaal compleet als het baasje dan ook nog eens de hond gaat corrigeren :ugh: Uitzonderingen daar gelaten hoor, sommige honden hebben er geen last van als de baas erbij is, maar over het algemeen gaat het beter zonder dan met.

On topic, sorry, ik had je graag willen helpen, maar de enige die ik eventueel uit zou lenen doe ik je niet aan, die is niet zo gezellig op tafel. Dat in combinatie met examen stress lijkt me geen goede combi, sorry. Succes met zoeken. Zitten er geen fokkers in de buurt die misschien een hondje uit willen lenen? Of wat een kennis van mij gedaan heeft, gewoon brutaal iemand op straat aanspreken, ze had er een fantastisch examenhondje aan.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Sanrica
geregistreerd lid

Jeetje wat een reacties. Ik moet eerlijk zeggen dat ik beide kanten snap. Dat je als baasje erbij wilt zijn maar ook dat het bij het examen niet mag. Idd meerdere honden, examenkandidaten, examinatoren. Ik weet wel dat je in een wachtruimte mag wachten dus dat je alleen niet in het examenlokaal mag komen. Iedereen houdt van zijn hond en wil dus graag weten wat er gebeurt maar uit ervaring weet ik dat het niet altijd handig is met het baasje erbij. Soms is het voor de hond beter als het baasje er niet bij is. Bijv. ik blijf rustig, baasje raakt een beetje in de stress omdat de hond niet meewerkt, hond ook in de stress en ik dus uiteindelijk ook. Of een baasje wat opgewonden reageert (hoe positief ook) hond raakt ook opgewonden en zo kost het mij meer moeite en duurt het eindelijk ook langer. Tuurlijk gaan er verhalen over trimsters en helaas zullen sommige nog wel waar zijn ook. Maar de mensen die ik ken zijn gewoon dol op honden en daarom gaan trimmen. Worden ze nooit gecorrigeerd. Tuurlijk wel. Als de hond naar me gaat grommen of uiteindelijk bijten corrigeer ik. Maar ik sla hem bij wijze van niet van tafel. Mocht het nodig zijn doe ik in mijn eigen belang maar ook zeker in het belang van de hond een muilkorf om. Daarnaast zijn er honden die het echt niet leuk vinden bij de trimmer, die beginnen al te janken als je naar ze kijkt of naar hun poten wijst. Ik vraag me af of je dat als baasje mee wilt maken. In ieder geval gaat mijn zoektocht nog even door. Speur idd ook al de straat af maar nog niets tegengekomen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Sanrica schreef:Jeetje wat een reacties. Ik moet eerlijk zeggen dat ik beide kanten snap. Dat je als baasje erbij wilt zijn maar ook dat het bij het examen niet mag. Idd meerdere honden, examenkandidaten, examinatoren. Ik weet wel dat je in een wachtruimte mag wachten dus dat je alleen niet in het examenlokaal mag komen. Iedereen houdt van zijn hond en wil dus graag weten wat er gebeurt maar uit ervaring weet ik dat het niet altijd handig is met het baasje erbij. Soms is het voor de hond beter als het baasje er niet bij is. Bijv. ik blijf rustig, baasje raakt een beetje in de stress omdat de hond niet meewerkt, hond ook in de stress en ik dus uiteindelijk ook. Of een baasje wat opgewonden reageert (hoe positief ook) hond raakt ook opgewonden en zo kost het mij meer moeite en duurt het eindelijk ook langer. Tuurlijk gaan er verhalen over trimsters en helaas zullen sommige nog wel waar zijn ook. Maar de mensen die ik ken zijn gewoon dol op honden en daarom gaan trimmen. Worden ze nooit gecorrigeerd. Tuurlijk wel. Als de hond naar me gaat grommen of uiteindelijk bijten corrigeer ik. Maar ik sla hem bij wijze van niet van tafel. Mocht het nodig zijn doe ik in mijn eigen belang maar ook zeker in het belang van de hond een muilkorf om. Daarnaast zijn er honden die het echt niet leuk vinden bij de trimmer, die beginnen al te janken als je naar ze kijkt of naar hun poten wijst. Ik vraag me af of je dat als baasje mee wilt maken. In ieder geval gaat mijn zoektocht nog even door. Speur idd ook al de straat af maar nog niets tegengekomen.
:E:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

_Inge_ schreef:
*Esther schreef:En een beetje vertrouwen in de mensheid kan ook wel wat helpen....
Nou ik begrijp Suzanne wel, ik heb al te veel tibetanen terug zien komen van de trimsalon waar aan geknipt was, terwijl er heel duidelijk gezegd was dat er geen schaar gebruikt moest worden.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Pemba schreef:
_Inge_ schreef:
Nou ik begrijp Suzanne wel, ik heb al te veel tibetanen terug zien komen van de trimsalon waar aan geknipt was, terwijl er heel duidelijk gezegd was dat er geen schaar gebruikt moest worden.
Dit gaat over een examen en een tibetje is geen officieel trimras en zul je alleen op het examen zien als hij ook echt geknipt mag worden van het baasje.
Anders is er niets te knippen en zulllen ze deze niet toestaan op het examen.

Daarbij heb je ook echt gevraagd of de baas dat niet wilden.?
Gebeurt nogal eens dat baasjes niet borstelen en hondje vervilt en geklit is en de trimmer vreselijk haar best doet om er nog iets van wat haar op te laten staan en deze dan de schuld kjrijgt.
Je moet toch wat al;s baasje om de schijn hoog te houden. :oeps:
Meer rassen die geen knipras zijn worden geknipt.
Shih, malteser, yorken , bobtail ,en ook de tibetaan.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

~Suzanne~ schreef:

Meerdere trimmers gesproken en die geven allemaal aan dat honden juist door het geteut van aanwezige eigenaars veel lastiger worden. Zonder eigenaar totaal geen problemen.
Finn wordt door een vriendin van mij getrimd. Die komt met haar mobiele salon (omgebouwde bus) bij ons in de straat. Wij brengen hem daarheen, voorzien haar tussendoor van koffie en als ze klaar is brengt ze hem weer bij ons.
Geen centje pijn, zijn enige probleem bij haar is dat hij onophoudelijk staat te kwispelen :F:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Welke dag en waar moet je examen doen.?
Sanrica
geregistreerd lid

bouvierpoedel schreef:Welke dag en waar moet je examen doen.?
Ik weet nog niet precies wanneer maar de examens zijn in de laatste week van september/eerste week oktober en vinden plaats in Bunnik.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

bouvierpoedel schreef:
Pemba schreef:
_Inge_ schreef:
Dit gaat over een examen en een tibetje is geen officieel trimras en zul je alleen op het examen zien als hij ook echt geknipt mag worden van het baasje.
Anders is er niets te knippen en zulllen ze deze niet toestaan op het examen.

Daarbij heb je ook echt gevraagd of de baas dat niet wilden.?
Gebeurt nogal eens dat baasjes niet borstelen en hondje vervilt en geklit is en de trimmer vreselijk haar best doet om er nog iets van wat haar op te laten staan en deze dan de schuld kjrijgt.
Je moet toch wat al;s baasje om de schijn hoog te houden. :oeps:
Meer rassen die geen knipras zijn worden geknipt.
Shih, malteser, yorken , bobtail ,en ook de tibetaan.
Ik ben er bij Yentle ook gewoon bij gebleven, was ook geen probleem. Had ook duidelijk gezegd, niet knippen alleen borstelen, wassen. Ik heb haar gelukkig tegen kunnen houden de haren van de voeten in model te knippen. Maar, ik heb van haar ook geleerd hoe beter te borstelen. Verder heb ik me nergens mee bemoeid, alleen toen Yentle erg vervelend werd met het knippen van de nagels haar even goed vastgehouden.

Maar ik heb ook geen zin om op en neer te gaan rijden. Met Lotje ga ik naar dezelfde trimmer, ze is goed bevallen. Maar bij een eerste keer, zou ik er altijd bij willen zijn.
vosse
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Poedels

Ongelezen bericht door vosse »

Ik kan je ook niet helpen.

Hier mogen klanten er ook niet bij blijven.
Je mag altijd binnen komen lopen om te kijken hoe het hier gaat, maar niet bij je eigen hond.
Heel af en toe maak ik een uitzondering, er komen aardig wat mensen van ver.
Ze mogen op de stoel gaan zitten en mij mijn werk laten doen.
Sanrica
geregistreerd lid

vosse schreef:Ik kan je ook niet helpen.

Je mag altijd binnen komen lopen om te kijken hoe het hier gaat, maar niet bij je eigen hond.

Ik heb het liever ook niet. Maar als de klant het graag wilt en de hond normaal te behandelen is vind ik het een ander verhaal. Je kan altijd afspreken dat je het een keer probeert, mocht het niet bevallen dat je dan in jouw belang maar ook zeker in het belang van de hond het baasje "wegstuurt".
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Sanrica schreef:
vosse schreef:Ik kan je ook niet helpen.

Ik heb het liever ook niet. Maar als de klant het graag wilt en de hond normaal te behandelen is vind ik het een ander verhaal. Je kan altijd afspreken dat je het een keer probeert, mocht het niet bevallen dat je dan in jouw belang maar ook zeker in het belang van de hond het baasje "wegstuurt".
Weet je, er zijn teveel verhalen van totaal verknipte Tibetaanse Terriers, dat ik dat risico nooit zou durven te nemen.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”