Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Deugeniettestreken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mama Sanneke
Zeer actief

Deugeniettestreken

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Luka komt aangerend van buiten en springt als gek in de zetel om het kussen te vermorzelen.
(met vuile poten)
Ik zeg dan eruit, mag niet.
Springt hij eruit maar hij ziet het volgens mij als een spelletje.
Dan maar even buiten.
Hoe maak je een hond nu duidelijk dat wat hij doet niet kan, alleen staut zeggen helpt niet veel.
Je ziet wel dat hij weet dat het niet mag, maar hij doet het telkens opnieuw, of is dit nu deugnietpuppystreken (Luka is 7 maand).

Sanneke

Na 3 maand begint hij plots met zijn dekentje rond te lopen en stuk te bijten, waarom nu pas ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Re: Deugeniettestreken

Ongelezen bericht door whoopy »

Mama Sanneke schreef:Luka komt aangerend van buiten en springt als gek in de zetel om het kussen te vermorzelen.
(met vuile poten)
Dan maar even buiten.
Hoe maak je een hond nu duidelijk dat wat hij doet niet kan, alleen staut zeggen helpt niet veel.
Je ziet wel dat hij weet dat het niet mag, maar hij doet het telkens opnieuw, of is dit nu deugnietpuppystreken (Luka is 7 maand).

Sanneke

Na 3 maand begint hij plots met zijn dekentje rond te lopen en stuk te bijten, waarom nu pas ?
luka is 7 maanden en dus volop aan het puberen!! hij kijkt hoever hij kan gaan en zal alles uitproberen. het word gewoon ff een onuitstaanbaar hondje hahahah. whooper is nu ook 6 maanden en ik word er hartstikke mesjokke van :p: ik zeg af en toe wel 50x achter elkaar nee als hij bijvoorbeeld mijn schoen pakt en ik geef hem 50x een alternatief en beloon hem dan. het is puur een kwestie van geduld, consequent zijn en volhouden. hij is je gewoon aan het testen!!
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: Deugeniettestreken

whoopy schreef:
Mama Sanneke schreef:Luka komt aangerend van buiten en springt als gek in de zetel om het kussen te vermorzelen.
(met vuile poten)
Dan maar even buiten.

Sanneke

luka is 7 maanden en dus volop aan het puberen!! hij kijkt hoever hij kan gaan en zal alles uitproberen. het word gewoon ff een onuitstaanbaar hondje hahahah. whooper is nu ook 6 maanden en ik word er hartstikke mesjokke van :p: ik zeg af en toe wel 50x achter elkaar nee als hij bijvoorbeeld mijn schoen pakt en ik geef hem 50x een alternatief en beloon hem dan. het is puur een kwestie van geduld, consequent zijn en volhouden. hij is je gewoon aan het testen!!
Ik wist niet dat hij al een puber was, mijn zoon zit ook in zijn puberteit en tsjonge jonge een echte met alles erop en eraan.
Is dat bij een hond ook zo dan ?
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

ja dat is bij een hond ook :p: dus hou je hart maar vast hahahaha
nogmaals hij is gewoon aan het kijken hoever hij kan gaan. nou als je zoon in de puberteit is dan weet je hoe stierlijk vervelend ze kunnen zijn. :ok:

gewoon volhouden en consequent blijven dan komt alles goed :ok:
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Tommie is met zijn zes maanden ook lekker bezig. Plotseling stil gaan staan op straat, of knetterhard de andere kant uit lopen tijdens het uitlaten. (aan de riem, zodat mijn arm zowat uit de kom schiet) Maar ik trek me er niets van aan. Ik ga lekker consequent door en doe af en toe een schietgebedje dat het snel over zal wezen.... :mrgreen:
Grappig trouwens, bij mijn man is tommie veel meer aan het proberen. Dus gewoon echt niet willen komen als hij roept, enz enz.
Ik laat ze nog maar even wat aanklooien, maar maybe moet ik toch eens gaan ingrijpen.
Nona
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Nona »

Ik ga laatst met Nona en mijn nichie wandelen. Nona wordt weleens heel baldadig als nichie mee uit gaat wandelen. Dus ik waarschuw Nona even, ze loopt naar de andere kant van mij, maar moet even langs niche... bijt haar stiekem :twisted: in haar armen (natuurlijk buiten mijn zicht he) ... nichie zegt auw..en alsof er niks aan de hand is kijkt Nona mij vol onschuld :sleep: aan ... hmmm :-D
Mama Sanneke
Zeer actief

Nona schreef:Ik ga laatst met Nona en mijn nichie wandelen. Nona wordt weleens heel baldadig als nichie mee uit gaat wandelen. Dus ik waarschuw Nona even, ze loopt naar de andere kant van mij, maar moet even langs niche... bijt haar stiekem :twisted: in haar armen (natuurlijk buiten mijn zicht he) ... nichie zegt auw..en alsof er niks aan de hand is kijkt Nona mij vol onschuld :sleep: aan ... hmmm :-D
Ja gisteren zit ik aan het bureau, komt hij binnengerend, en hapt ie naar mijn mouw, met mij spelen zal hij gedacht hebben.
We hebben altijd een opgevouwen krant in de buurt liggen en als ik daar dan mee klets op mijn benen dat schrikt ie. (ik sla hem er niet mee hoor).
Nu hoef ik de krant nog maar te nemen en hij weet al dat ie fout bezig is.
Toch wel even schrikken als hij zo hapt.
Wil zeker geen bijthond, jakkes.
Sanneke
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”