Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kvv en training

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Muk

Re: kvv en training

Ongelezen bericht door Muk »

Marjoleine schreef:Weet je welke soorten vlees hij verdraagt?
Die kun je dan gaan drogen.
Er is hier ergens een heel topic over drogen trouwens ;)
Gedroogd vlees is inderdaad heel handig. Plakt niet, stinkt niet (alhoewel dat van het soort vlees afhangt) en is goed te gebruiken als trainingssnack. Ik heb ooit van Wilma (van het hf hier) gedroogde stukjes kipfilet gekregen voor onze hond. Dat zag er heel netjes uit en onze hond vond het ook heerlijk. Zelf heb ik geen droger om vlees mee te drogen, maar dit is wel makkelijk. Zeker als je een hond hebt die heel weinig vleessoorten verdraagt.
billy20
Actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door billy20 »

Gollum schreef:Ik weet niet waar je woont, maar bij mij staat er al jaren een droogmachine ongebruikt in de kast. Ik bleek er toch te lui voor. Die kun je zo op komen halen voor een zakje lekkers voor de honden ofzo :wink:
Bedankt voor het aanbod maar ik woon in het noordoosten dus dat is niet echt in de buurt.
Afbeelding
billy20
Actief

Sinds de hond kvv krijgt lijkt hij steeds slechter tegen andere dingen te kunnen. Brok gaat dus niet mee, pensstaafjes ook niet en gisteravond een half hondenkoekje in de Kong gedaan en vandaag weer diarree. Iemand hier een verklaring voor?
Afbeelding
thezoozwolle
Actief
Mijn ras(sen): sharpei
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door thezoozwolle »

Wij wonen in Zwolle en drogen ook alles zelf omdat ik twee honden heb met een granen allergie.
Wij drogen koolvisfilet, long,kip en pens.
100 gram kost bij ons 2 euro.
Wil het best opsturen als je zelf de verzendkosten betaald.
Je mag altijd even een PB sturen
billy20
Actief

thezoozwolle schreef:Wij wonen in Zwolle en drogen ook alles zelf omdat ik twee honden heb met een granen allergie.
Wij drogen koolvisfilet, long,kip en pens.
100 gram kost bij ons 2 euro.
Wil het best opsturen als je zelf de verzendkosten betaald.
Je mag altijd even een PB sturen
Bedankt voor het aanbod maar heb inmiddels zelf een droogmachine aangeschaft.
Afbeelding
KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door KarinW »

Ik geef KVV/BARF en train met gekookte kip.
Had eerst gewoon snoepjes, ontdooide frikandel.
Maar dit kan hij makkelijk terug vinden in het gras en snij ik in blokjes en kan ik tijdens de training ook makkelijk nog kleinere stukjes van maken. je scheurt het er zo af
Bmamavan2
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradormix
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Bmamavan2 »

Had hetzelfde probleem tijdens de training, een hond die alleen maar kvv verdroeg en van elk miniscuul brokje aan de schijt ging.
Ben toen veel zelf gaan drogen, maar heb ook gewoon met rauw vlees getraind (en een interesse van andere honden dat ik had....).
Ook rosbief plakjes werkte prima, vroeg bij de slager of ik dan de rosbief mocht die voorgesneden was maar die niet op tijd verkocht werd en weggegooid zou worden.
Afbeelding
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

billy20 schreef:Ik zit een beetje met mn handen in het haar. Omdat mijn hond het niet goed deed op brok zijn we een tijd terug overgestapt op kvv. Daar doet hij het beter op. We hebben nu eindenlijk een beetje in kaart welke kvv hij het goed op doet. Tijdens de overstap ben ik gestopt met trainingbrokjes en tussendoortjes. Nu wil ik de training weer oppakken maar merk dat hij brokken als trainingsbeloning absoluut niet meer verdraagt. Zelf de brokken waar hij het in het verleden redelijk op deed zorgen naar 1 a 2 dagen voor flinke diarree. Ik heb ook gedroogte lamspensstaafjes (in stukken geknipt) geprobeert maar dat ging ook niet goed. Het lijkt erop dat meneer alleen nog maar kvv verdraagt maar om dat nu te voeren tijdens het wandelen :scratch: Wie heeft een tip want ik weet het niet meer.
gedroogde kip of kalkoen een idee?
billy20
Actief

KarinW schreef:Ik geef KVV/BARF en train met gekookte kip.
Had eerst gewoon snoepjes, ontdooide frikandel.
Maar dit kan hij makkelijk terug vinden in het gras en snij ik in blokjes en kan ik tijdens de training ook makkelijk nog kleinere stukjes van maken. je scheurt het er zo af
Gekookte kip is ook nog een idee. Heb inmiddels een droger gekocht maar moet zeggen dat ik het tegen vind vallen hoeveel er overblijft na het drogen. Ik heb kvv en kip gedroogd. Omdat we trainen met het trekken aan de lijn gaan er tijdens een wandeling aardig wat stukjes doorheen.

Ontdooide frikandel gaat met hem niet maar dat ga ik komende les wel proberen met de andere hond die meer belangstelling heeft voor het gras van het trainingsveld dan voor mij. FF kijken wat ze lekkerder vindt: frikadel, gedroogde kvv of gedroogde kip. :8):
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

billy20 schreef:
Gollum schreef:Ik weet niet waar je woont, maar bij mij staat er al jaren een droogmachine ongebruikt in de kast. Ik bleek er toch te lui voor. Die kun je zo op komen halen voor een zakje lekkers voor de honden ofzo :wink:
Bedankt voor het aanbod maar ik woon in het noordoosten dus dat is niet echt in de buurt.
De winkel (aximax) die de droger verkoopt zit in het noordoosten, in Surhuisterveen.
Als je ze vooraf belt, kun je de droger zo afhalen.
Groetjes, Marjan
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”