Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik kwam net deze kruising tegen en kon de kruising die ze aangaven er niet echt in herkennen. Border collie ja, maar poedel? Ik haal het er niet echt uit.
O, dit hondje ben ik ook tegengekomen laatst toen ik aan het rondsnuffelen was - wat een leuk ding hè
Die poedel zie ik ook niet. Wel een stevige pup met flink veel bone... ik denk dat er wat groters doorheen zit.
DeDiana schreef:O, dit hondje ben ik ook tegengekomen laatst toen ik aan het rondsnuffelen was - wat een leuk ding hè
Die poedel zie ik ook niet. Wel een stevige pup met flink veel bone... ik denk dat er wat groters doorheen zit.
Leek mij ook al gezien die grote stevige poten eronder.
Maar ohhh, ze gooit bijna al mijn verstand van tafel
Marjoleine schreef:Dat kan niet, als er poedel inzat had ie een baard.
Wel een ontzettend leuk hondje!
Ook niet als de poedel een grootouder was? Zijn poedels niet homozygoot voor bearded? Zoals het op de asielsite staat (poedel x border) klopt natuurlijks sowieso niet.
Het is wel 100% 'mijn' type hond
gezien de krul in de staart, en het teveel dons rond de oren,
en de lange poten met veel bone,
denk ik iets in de richting van Pyrenese berghond, of Leonberger ofzo...
Ja denk ook een Wolfshond achtige of qua bouw een berghond. Ze doet me qua snuit ook wel denken aan de Schotse Herdershond, maar kan ook komen doordat de Border er al in zit...
sbientje schreef:mij eigenlijk meer aan een leonberger of een andere harige groterd haha
Zat ook te denken aan een Leonberger
Inge O schreef:juist omdat ze er niet op lijkt lijkt het me heel sterk dat er géén poedel doorheen zou zitten, zoiets verzin je toch niet puur op basis van dit uiterlijk?
Misschien hebben ze er ook een poedel bij gezien, maar heeft die "buiten de tijd" gewipt?
Mooi hondje om te zien
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Waarom zou het geen kruising poedel zijn al heeft hij geen baard? Border en sommige andere collies zijn dan weer homozygoot voor gladde snuit al is op het hele lijf het haar lang.
Dat kan elkaar smoren die genen.
De oren zijn wel langer en de vacht zachter.
In elk geval een aansprekelijk, lief uitziend hondje met een gezond, atletisch uiterlijk.