Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Brief uit het asiel!!!
Moderator: moderatorteam
- fr0emel88
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): 2 kruising Maltezertjes, Prada & Gucci...
1 American Staffordshire Terriër (met een heel klein vleugje Eng-Staff en Boerboel), Baby...
1 Pastor Majorero oftewel Bardino (Canarische Herder), Mouse... - Aantal honden: 4
Brief uit het asiel!!!
Brief uit het asiel:
Lieve Vader en Moeder, ik ben vandaag gestorven...
Jullie waren me zat en brachten me naar een asiel...
Dat was overvol en ik trok het ongelukkige nummer...
Nu lig ik in een zwarte zak op de vuilverbranding...
Een andere puppy, zal de amper gebruikte riem krijgen die jullie achtergelaten hebben...
Mijn halsband was te vies en te klein, maar de dame nam hem af voordat ze me naar de Regenboog Brug zond...
Zou ik er nog steeds zijn geweest, als ik niet op je schoen had gekauwd...?
Ik wist niet wat het was, maar het was van leer en het lag op de grond...
Ik was alleen maar aan het spelen...
Jullie waren puppy speeltjes voor mij vergeten...
Zou ik nog steeds thuis zijn, als ik zindelijk was geweest...?
Mijn neus erin wrijven zorgde er alleen voor dat ik me schaamde dat ik plassen moest...
Er zijn boeken en hondentrainers die jullie geleerd zouden hebben om mij bij te brengen wanneer ik naar de deur moest gaan...
Zou ik nog steeds thuis zijn geweest, als ik geen vlooien in huis had gebracht...?
Zonder anti-vlooienmiddel kon ik ze niet van me afkrijgen nadat jullie me dagenlang in de tuin hadden gelaten...
Zou ik nog steeds thuis zijn, als ik niet geblaft had...?
Ik zei alleen maar: ik ben bang, ik ben eenzaam, ik ben hier, ik wil je beste vriend zijn...
Zou ik nog steeds thuis zijn, als ik jullie gelukkig had gemaakt...?
Door me te slaan heb ik niet kunnen leren op welke manier ik dat kon doen...
Zou ik nog steeds thuis zijn, als jullie de moeite hadden genomen om voor me te zorgen en me manieren te leren...?
Jullie hebben na ongeveer de eerste week geen aandacht meer aan me besteed, maar ik heb al die tijd gewacht tot jullie van me zouden gaan houden...
Ik ben vandaag gestorven...
Veel liefs van jullie puppy...
Een opmerking van de auteur:
Als "Puppy's laatste woorden" tranen in je ogen heeft gebracht tijdens het lezen, net zoals het dat bij mij deed toen ik het schreef, dan komt dat omdat het een verhaal is dat opgaat voor miljoenen voormalig huisdiereigenaren die ieder jaar hun dieren naar een asiel brengen.
Gebruik het om mensen voor te lichten, op je website, in nieuwsbrieven, in asielen en dierenartspraktijken op het bulletinboard. Vertel het publiek dat de beslissing om een dier op te nemen in de familie een belangrijke beslissing is voor het leven, dat dieren liefde en goede zorg verdienen en dat het vinden van een nieuw thuis, indien nodig, valt onder de eigen verantwoordelijkheid. Ieder leven is kostbaar!!!
Lieve Vader en Moeder, ik ben vandaag gestorven...
Jullie waren me zat en brachten me naar een asiel...
Dat was overvol en ik trok het ongelukkige nummer...
Nu lig ik in een zwarte zak op de vuilverbranding...
Een andere puppy, zal de amper gebruikte riem krijgen die jullie achtergelaten hebben...
Mijn halsband was te vies en te klein, maar de dame nam hem af voordat ze me naar de Regenboog Brug zond...
Zou ik er nog steeds zijn geweest, als ik niet op je schoen had gekauwd...?
Ik wist niet wat het was, maar het was van leer en het lag op de grond...
Ik was alleen maar aan het spelen...
Jullie waren puppy speeltjes voor mij vergeten...
Zou ik nog steeds thuis zijn, als ik zindelijk was geweest...?
Mijn neus erin wrijven zorgde er alleen voor dat ik me schaamde dat ik plassen moest...
Er zijn boeken en hondentrainers die jullie geleerd zouden hebben om mij bij te brengen wanneer ik naar de deur moest gaan...
Zou ik nog steeds thuis zijn geweest, als ik geen vlooien in huis had gebracht...?
Zonder anti-vlooienmiddel kon ik ze niet van me afkrijgen nadat jullie me dagenlang in de tuin hadden gelaten...
Zou ik nog steeds thuis zijn, als ik niet geblaft had...?
Ik zei alleen maar: ik ben bang, ik ben eenzaam, ik ben hier, ik wil je beste vriend zijn...
Zou ik nog steeds thuis zijn, als ik jullie gelukkig had gemaakt...?
Door me te slaan heb ik niet kunnen leren op welke manier ik dat kon doen...
Zou ik nog steeds thuis zijn, als jullie de moeite hadden genomen om voor me te zorgen en me manieren te leren...?
Jullie hebben na ongeveer de eerste week geen aandacht meer aan me besteed, maar ik heb al die tijd gewacht tot jullie van me zouden gaan houden...
Ik ben vandaag gestorven...
Veel liefs van jullie puppy...
Een opmerking van de auteur:
Als "Puppy's laatste woorden" tranen in je ogen heeft gebracht tijdens het lezen, net zoals het dat bij mij deed toen ik het schreef, dan komt dat omdat het een verhaal is dat opgaat voor miljoenen voormalig huisdiereigenaren die ieder jaar hun dieren naar een asiel brengen.
Gebruik het om mensen voor te lichten, op je website, in nieuwsbrieven, in asielen en dierenartspraktijken op het bulletinboard. Vertel het publiek dat de beslissing om een dier op te nemen in de familie een belangrijke beslissing is voor het leven, dat dieren liefde en goede zorg verdienen en dat het vinden van een nieuw thuis, indien nodig, valt onder de eigen verantwoordelijkheid. Ieder leven is kostbaar!!!
Their lives are gifts entrusted to us...
With that comes great responsibility...
They are family...

A lover will give you a kiss...
A friend will give you a hug...
But my 4 dogs have given me their hearts...
With that comes great responsibility...
They are family...

A lover will give you a kiss...
A friend will give you a hug...
But my 4 dogs have given me their hearts...
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
- Aantal honden: 1
Re: Brief uit het asiel!!!
Getverdemme.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- lijn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): GBGV
- Aantal honden: 3
Is het heel erg dat ik de hele brief niet kan lezen omdat ik na de eerste alinea al tranen in mijn ogen had? 

-
- Zeer actief
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
+1Nanna schreef:Jesis, wat een sentimentele flauwekul
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
+ nog 1 waar zijn de kotsbakjesfes/lou schreef:+1Nanna schreef:Jesis, wat een sentimentele flauwekul

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Mag ik mee doen?bouvierpoedel schreef:+ nog 1 waar zijn de kotsbakjesfes/lou schreef:+1Nanna schreef:Jesis, wat een sentimentele flauwekul
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Ik kende hem al en hield het zowaar droog haha terwijl ik (om maar eens de tekst van een medeforummer te jatten) hartstikke emotioneel incontinent ben of tewel een watje.
Ach ja echt Amerikaans vermoed ik.
Ach ja echt Amerikaans vermoed ik.

Laten ze tegenwoordig puppy's inslapen? 

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Nanna schreef:Jesis, wat een sentimentele flauwekul
.+ 1
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
in Amerika wel. Daar zitten de meeste asiels ook echt nog overvol.
-
- Zeer actief
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ja klopt, het is echt vreselijk daar. Ik heb een tijdje op een Amerikaans Labradorforum gezeten, zelfs labjes met stamboom worden in het asiel afgemaakt. Grommen? Bijten? Hup de spuit. Alleen honden die enige kans op een nieuw baasje hebben houden ze. En ondertussen maar nesten blijven fokken. Ik ben daar snel weggegaan, ik speel liever struisvogel als ik er toch niks aan kan doen.Domor schreef:in Amerika wel. Daar zitten de meeste asiels ook echt nog overvol.
- Romy_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
Ik hield dierenasiels.com in de gaten voor best een lange tijd.. en als je inderdaad ziet hoevaak die lijst veranderd.. hoeveel honden er weer opnieuw binnenkomen elke dag (en gelukkig ook geplaatst) .. vraag je, je af en toe toch af.. Of mensen de hond al weg doen als deze een scheet laat.. Maar als je de verhalen er weer soms bij leest hoe weinig het beest verzorgd wordt is het misschien maar goed ook dat deze herplaatst worden.
Ik weet niet hoevaak het in NL voorkomt dat een hond in het asiel moet sterven.. in ieder geval extra kuddos hier in NL voor al die mensen die honden thuis opvangen en dingen leren zodat ze makkelijker herplaatst worden en een beter tijdelijk-thuis hebben.
Ik weet niet hoevaak het in NL voorkomt dat een hond in het asiel moet sterven.. in ieder geval extra kuddos hier in NL voor al die mensen die honden thuis opvangen en dingen leren zodat ze makkelijker herplaatst worden en een beter tijdelijk-thuis hebben.
- Zeeuws meisje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rocky = Yorkshire Terriër (15-06-1992 - 20-03-2007)
Quincy = Golden Retriever (05-03-1999 - 24-10-2011)
Kyra = Kruising Maltezer/Poedel (19-12-2006 - 20-10-2018)
Pixie = Kruising Jack Russel/Chihuahua (06-10-2010-
Dexter = Perro Peruano Peludo (07-04-2012 - 03-02-2024) - Aantal honden: 1
Ik ben ook na de eerste regel afgehaakt. Wat een bullshit. In Nederland laten de asiels geen pups inslapen tenzij ze ziek zijn. En naar mijn mening ook een beetje misplaatst op een hondenforum waar ik ervan uitga dat de meeste mensen hun honden niet dumpen, en deze 'brief' dus kennelijk zijn doel mist
.

- [A]nneloes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian shepherd
- Contacteer:
Nou inderdaad.Nanna schreef:Jesis, wat een sentimentele flauwekul
Funny Fleece Vrolijke hondenartikelen van fleece
-
- Zeer actief
Lieve vader en moeder.....infantiel gedoe. 

- dagmar88
- Zeer actief
Boe hoe.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zou je denken?Tara schreef:Nou, inderdaad. Maar misschien is het een eye opener voor dat deel van de bevolking dat zich nog nooit af heeft gevraagd waarom hondjes in het asiel belanden.Nanna schreef:Jesis, wat een sentimentele flauwekul

Voor mij een veel te sentimenteel verhaal.
Hoe waar het ook is dat honden inderdaad om deze redenen in een asiel kunnen belanden, ik moest eigenlijk heel hard lachen om deze dramatische vertoning.
Sorry

-
- Zeer actief
Die in een broodfok schuur is overleden. En zijn vader die zijn moeder niet trouw was en het met andere teven in de kennel deed.Nanna schreef:Ik zie die pup al pennen, met zijn tongetje uit zijn bek. En daarna die brief aan een vlieger oplaten voor zijn dooie moederranetje schreef: Hoe waar het ook is dat honden inderdaad om deze redenen in een asiel kunnen belanden, ik moest eigenlijk heel hard lachen om deze dramatische vertoning.
Sorry

Wat je zegt ben je zelfffff 

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
In z'n zwarte zak, op de vuilverbranding.Nanna schreef:Ik zie die pup al pennen, met zijn tongetje uit zijn bek. En daarna die brief aan een vlieger oplaten voor zijn dooie moederranetje schreef: Hoe waar het ook is dat honden inderdaad om deze redenen in een asiel kunnen belanden, ik moest eigenlijk heel hard lachen om deze dramatische vertoning.
Sorry

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Ik heb kort geleden bij een uitzending van RTV Noord gezien dat hier in het asiel in Winschoten, waarschijnlijk wel sprake van is. De dierenbescherming heeft deze zaak in onderzoek.Zeeuws meisje schreef:Ik ben ook na de eerste regel afgehaakt. Wat een bullshit. In Nederland laten de asiels geen pups inslapen tenzij ze ziek zijn. En naar mijn mening ook een beetje misplaatst op een hondenforum waar ik ervan uitga dat de meeste mensen hun honden niet dumpen, en deze 'brief' dus kennelijk zijn doel mist.
http://www.rtvnoord.nl/gemist/videogemist.asp?v=23677

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
En nog slecht geschreven ook!
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Daar begon het al mee. Lastig om het dan nog serieus te lezen... ehhh... het sowieso nog te lezen.bouvierpoedel schreef:Alleen al die aanhef met mamma en pappa.![]()

- hondje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
Wat een raar verhaal van dat asiel in Winschoten. Je zou toch denken dat pups zo geplaatst worden al dan niet in een ander asiel?Antonetta schreef:Ik heb kort geleden bij een uitzending van RTV Noord gezien dat hier in het asiel in Winschoten, waarschijnlijk wel sprake van is. De dierenbescherming heeft deze zaak in onderzoek.Zeeuws meisje schreef:Ik ben ook na de eerste regel afgehaakt. Wat een bullshit. In Nederland laten de asiels geen pups inslapen tenzij ze ziek zijn. En naar mijn mening ook een beetje misplaatst op een hondenforum waar ik ervan uitga dat de meeste mensen hun honden niet dumpen, en deze 'brief' dus kennelijk zijn doel mist.

Daisy 12-08-2010
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Zal je wel verwachten, maar of het ook zo gaat? De dierenbescherming heeft deze zaak in onderzoek, ik ben benieuwd hoe het af gaat lopen of het verhaal werkelijk waar is.hondje schreef:Wat een raar verhaal van dat asiel in Winschoten. Je zou toch denken dat pups zo geplaatst worden al dan niet in een ander asiel?Antonetta schreef:Ik heb kort geleden bij een uitzending van RTV Noord gezien dat hier in het asiel in Winschoten, waarschijnlijk wel sprake van is. De dierenbescherming heeft deze zaak in onderzoek.Zeeuws meisje schreef:Ik ben ook na de eerste regel afgehaakt. Wat een bullshit. In Nederland laten de asiels geen pups inslapen tenzij ze ziek zijn. En naar mijn mening ook een beetje misplaatst op een hondenforum waar ik ervan uitga dat de meeste mensen hun honden niet dumpen, en deze 'brief' dus kennelijk zijn doel mist.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
- hondje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russel Terrier
Hier in de buurt hadden ze pas een nest met boomers en dwergpinchers. Waren zo weg, zit er nog maar 1tje.
Nou wat een triest verhaal zeg.
Nou wat een triest verhaal zeg.

Daisy 12-08-2010
- dagmar88
- Zeer actief
Tja, bij een hele misselijke kruising zou ik mezelf als asiel toch eens op m'n kop gaan krabben of je dat geplaatst wil hebben.hondje schreef:Hier in de buurt hadden ze pas een nest met boomers en dwergpinchers. Waren zo weg, zit er nog maar 1tje.