Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bio-industrie
Moderator: moderatorteam
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
- Aantal honden: 1
Bio-industrie
Moest er een keer van komen, wordt in sommige discussies over dierenleed ook wel genoemd, dus hier een Nederlandse documentaire van Anita Reerink over de voor- en nadelen van de Bioindustrie, het systeem.
Ze praat een beetje alsof ze voor een schoolklas staat; daar zou deze documentaire ook getoond kunnen worden, al kunnen sommige beelden misschien schokkend gevonden worden.
Maar bv. het NOS-journaal zou ze ook kunnen tonen.
Ze praat een beetje alsof ze voor een schoolklas staat; daar zou deze documentaire ook getoond kunnen worden, al kunnen sommige beelden misschien schokkend gevonden worden.
Maar bv. het NOS-journaal zou ze ook kunnen tonen.
Wiel
- Nicaaa!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriër
Re: Bio-industrie
Thanx, ga ik morgen even bekijken.

http://zwerfdierinnood.nl/
https://www.facebook.com/straydogschaamenglish/?fref=ts
A little help goes a long way
- Sarah5
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle - Aantal honden: 2
Bedankt voor de link die ga ik morgen ook bekijken
- dagmar88
- Zeer actief
Da's niet zo moeilijk toch? Kipfiletje per dag...Inge O schreef:ik hoorde laatst dat tot niet zo heel lang geleden mensen hier bij ons per kop zo'n 40 kg vlees per jaar aten maar dat is nu gestegen naar 80 kg.
tachtig kilo, my god!
-
- Zeer actief
Dus?Inge O schreef:ik hoorde laatst dat tot niet zo heel lang geleden mensen hier bij ons per kop zo'n 40 kg vlees per jaar aten maar dat is nu gestegen naar 80 kg.
tachtig kilo, my god!

Je kunt ook uitrekenen hoeveel aardappels de gemiddelde nederlander consumeert, of hoeveel liter bier.
- dagmar88
- Zeer actief
blaf schreef:
Je kunt ook uitrekenen hoeveel aardappels de gemiddelde nederlander consumeert
Die zal niet zo snel gestegen zijn.
Waanzin om zo veel vlees te eten.Inge O schreef:ik hoorde laatst dat tot niet zo heel lang geleden mensen hier bij ons per kop zo'n 40 kg vlees per jaar aten maar dat is nu gestegen naar 80 kg.
tachtig kilo, my god!

Ik heb gisteren tegen de 20 euro betaald voor een grote braadkip uit een bedrijf waar de dieren uitloop hebben tot een groene weide. Dat is onze enige vlees voor 2 personen deze week, dus ik vond die prijs prima. Lekker!

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Ik heb dat nooit begrepen, als het mag als levenslange vegetariër, dat mensen vlees zo lekker vinden dat ze het elke dag willen eten. Wat voor gevolgen dat heeft voor de wereld, maakt ze blijkbaar niks uit. Als iedereen eens in de week vlees zou eten, zouden we genoeg hebben aan wat kleine boerderijen die hun vee zelf slacht. Maar nee, we willen wel elke dag vlees. Dus proppen we allemaal dieren in een hok, geven ze allerlei medicatie die ze niet nodig hebben en laten ze mismaakt en ziek worden. Het moet zoveel mogelijk en zo groot mogelijk.
Ik snap best dat sommige mensen zich ergeren aan vegetariërs, maar ik erger me aan zoveel bloeddorst. En aan het feit dat er zoveel mensen zijn die zo zijn, blijkbaar. Mijn vriend is een regelrechte carnivoor, die maak ik erg gelukkig met een goed stuk vlees. Maar vindt dat nog maar eens, een goed stuk vlees. Ik vind de kwaliteit hard achteruit rennen. De kleur is raar roze, de textuur is hard, ik vind het vaak goed genoeg voor de honden maar niet voor menselijke consumptie geschikt. De biefstukken in de supermarkt zijn gewoon om te huilen, vierkant en keihard, al bak je ze twee minuten. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn, mensen? Beetje minder kan ook (goed voor de gezondheid!), en dan zullen de grotere bedrijven vanzelf te weinig klandizie krijgen om te overleven, als iedereen gewoon veel minder vlees koopt. Misschien kunnen we dan weer normale biefstukken kopen. Dank u. (stapt van zeepkist af)
Ik snap best dat sommige mensen zich ergeren aan vegetariërs, maar ik erger me aan zoveel bloeddorst. En aan het feit dat er zoveel mensen zijn die zo zijn, blijkbaar. Mijn vriend is een regelrechte carnivoor, die maak ik erg gelukkig met een goed stuk vlees. Maar vindt dat nog maar eens, een goed stuk vlees. Ik vind de kwaliteit hard achteruit rennen. De kleur is raar roze, de textuur is hard, ik vind het vaak goed genoeg voor de honden maar niet voor menselijke consumptie geschikt. De biefstukken in de supermarkt zijn gewoon om te huilen, vierkant en keihard, al bak je ze twee minuten. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn, mensen? Beetje minder kan ook (goed voor de gezondheid!), en dan zullen de grotere bedrijven vanzelf te weinig klandizie krijgen om te overleven, als iedereen gewoon veel minder vlees koopt. Misschien kunnen we dan weer normale biefstukken kopen. Dank u. (stapt van zeepkist af)
Dat snap ik dus niet.Fizgig schreef: Ik snap best dat sommige mensen zich ergeren aan vegetariërs,

Voor mij is het antwoord om vlees stukken en stukken duurder te maken. Meer geld voor boeren om te investeren in dierenwelzijn en gezondheid en de consumenten moeten er maar minder van kopen.
-
- Zeer actief
Klopt.Tara schreef:Zoveel vlees heb je echt niet nodig om gezond te blijven. Zoveel aardappels en bier trouwens ook niet.blaf schreef:Dus?Inge O schreef:ik hoorde laatst dat tot niet zo heel lang geleden mensen hier bij ons per kop zo'n 40 kg vlees per jaar aten maar dat is nu gestegen naar 80 kg.
tachtig kilo, my god!
![]()
Je kunt ook uitrekenen hoeveel aardappels de gemiddelde nederlander consumeert, of hoeveel liter bier.![]()
Ik haal die 80 kilo alvast niet, en ik denk dat ik die samen met mijn man ook nog niet haal. Wij eten niet zoveel vlees.
De gemiddelde calorieën consumptie van nu heb je ook niet nodig om gezond te blijven.
Alcohol, koek,snoep en chips ook niet en roken is zwaar ongezond.
Daar roepen we toch ook geen "my god" over?
Jij niet, maar ik dus wel hoor. Mensen die zich hele dagen volvreten, het spijt me, maar ik vind het walgelijk en een totaal gebrek aan zelfcontrole.blaf schreef: Klopt.
De gemiddelde calorieën consumptie van nu heb je ook niet nodig om gezond te blijven.
- bandolero
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 5
Nou, is hoger geweest hoog, het hoogste was 92 kg per persoon per jaar.Inge O schreef:ik hoorde laatst dat tot niet zo heel lang geleden mensen hier bij ons per kop zo'n 40 kg vlees per jaar aten maar dat is nu gestegen naar 80 kg.
tachtig kilo, my god!
Is nu weer lichtjes aan het dalen.
- Fizgig
- Zeer actief
Misschien dat men vegetariërs heilige boontjes vindt ofzo. Ik kom iig veel ergernis tegen. Vegetariërs zijn soms wat vingerwijzerig en daar houdt niemand van. Ik ook wel, geloof ik, maar ik heb er in principe niks op tegen dat er vlees wordt gegeten. Alleen wel de manier waarop. Ik zou niet weten welk voedsel ik elke dag zou willen eten maar zeker geen vegetarisch hamburgertje. Als je vegetarisch eet, ga je de maaltijd meer in zijn geheel zien ipv stuk vlees, o en dan nog wat eromheen verzinnen. Dat vind ik het nuttige van vegetarisch eten. Maar goed, ik blijf vegetarisch eten omdat de wereld is zoals ie is, als men beter om zou gaan met het vee, zou ik zeker overwegen om ook vlees te gaan eten. Nu voelt het als lid worden van een criminele organisatie, hahaha.Ilupa schreef:Dat snap ik dus niet.Fizgig schreef: Ik snap best dat sommige mensen zich ergeren aan vegetariërs,Wat kan iemand er nu in godsnaam op tegen hebben dat iemand anders minder belastend is voor dier en planeet?!
Voor mij is het antwoord om vlees stukken en stukken duurder te maken. Meer geld voor boeren om te investeren in dierenwelzijn en gezondheid en de consumenten moeten er maar minder van kopen.
-
- Zeer actief
O
Zelfde geldt voor rokers, druggebruikers, alcoholisten etc.
O, ik denk wel "gatver" als ik een pudding zie rondsloffen of zich nog verder zie vetmesten. Maar ik heb niet de behoefte om dat aan die persoon kenbaar te maken of er iets mee te doen. Zij/ haar probleem, niet het mijne.Ilupa schreef:Jij niet, maar ik dus wel hoor. Mensen die zich hele dagen volvreten, het spijt me, maar ik vind het walgelijk en een totaal gebrek aan zelfcontrole.blaf schreef: Klopt.
- Fizgig
- Zeer actief
Als je het duurder maakt, neemt de kwaliteit toe en het welzijn van de dieren ook. Alleen wordt vlees dan wel weer iets voor de elite. Ik zie meer in een bonnensysteem, zoals in de oorlog gebeurde omdat er schaarsheid was. Een schaars goed, kun je op die manier eerlijk verdelen. Dus dan moet je bonnen hebben om vlees te kunnen kopen. Die bonnen kun je dan ook verhandelen dus als je geen geld ervoor hebt of geen zin om zoveel te betalen, verkoop je je bonnen gewoon.
In de derde wereld zie je veel minder vlees dan hier, vlees is echt iets wat je niet elke dag kunt eten. Maar om nou te zeggen dat zij goed omgaan met het vee, nee. Dat is dus geen garantie, denk ik. Vlees is het duurste voedingsmiddel daar en toch komen daar de meeste zoönoses vandaan omdat ze er heel slecht voor zorgen. Misschien niet te vergelijken maar meer geld ergens in pompen, zorgt niet altijd tot kwaliteit verbetering. Ja, levenskwaliteit verbetering van de mensen die er werken. Dat moet dan weer gecontroleerd worden natuurlijk en dat kost nog meer geld.
In de derde wereld zie je veel minder vlees dan hier, vlees is echt iets wat je niet elke dag kunt eten. Maar om nou te zeggen dat zij goed omgaan met het vee, nee. Dat is dus geen garantie, denk ik. Vlees is het duurste voedingsmiddel daar en toch komen daar de meeste zoönoses vandaan omdat ze er heel slecht voor zorgen. Misschien niet te vergelijken maar meer geld ergens in pompen, zorgt niet altijd tot kwaliteit verbetering. Ja, levenskwaliteit verbetering van de mensen die er werken. Dat moet dan weer gecontroleerd worden natuurlijk en dat kost nog meer geld.
Haha, nou, er op af gaan en zeggen dat ze maar es moesten stoppen met overconsumeren omdat ze al slekkevet zijn ga ik ook niet doen, maar ik vind wel dat in algemene discussies de consumptiemaatschappij best een beetje mag aangekaart worden.blaf schreef:OO, ik denk wel "gatver" als ik een pudding zie rondsloffen of zich nog verder zie vetmesten. Maar ik heb niet de behoefte om dat aan die persoon kenbaar te maken of er iets mee te doen. Zij/ haar probleem, niet het mijne.Ilupa schreef:Jij niet, maar ik dus wel hoor. Mensen die zich hele dagen volvreten, het spijt me, maar ik vind het walgelijk en een totaal gebrek aan zelfcontrole.blaf schreef: Klopt.
Maar het punt is wat Inge al zei, namelijk dat vlees anders is dan sigaretten en aardappels precies omdat het vlees is en dierenwelzijn en onze planeet er van af hangen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Ga je ook weer tulpenbollen eten?Fizgig schreef:Als je het duurder maakt, neemt de kwaliteit toe en het welzijn van de dieren ook. Alleen wordt vlees dan wel weer iets voor de elite. Ik zie meer in een bonnensysteem, zoals in de oorlog gebeurde omdat er schaarsheid was. Een schaars goed, kun je op die manier eerlijk verdelen. Dus dan moet je bonnen hebben om vlees te kunnen kopen. Die bonnen kun je dan ook verhandelen dus als je geen geld ervoor hebt of geen zin om zoveel te betalen, verkoop je je bonnen gewoon.
Die honden hé dat zijn toch ook carnivoren. Er is een hele industrie omheen gebouwd. Ga je die ook weg doen? Of minderen?
Vageterriërs ook..

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik eet ook graag vlees. Ik eet maar twee keer per week vlees en soms als ik erge trek heb overdag neem ik nog weleens een karbonaadje.
En ik ga toch echt geen 20 euro voor een kip uitgegeven.
Het is makkelijk oordelen dat mensen maar duurder vlees moeten kopen niet iedereen kan lekker ruim leven, en moeten ( er moet natuurlijk niks) goedkoop vlees e.d. kopen of natuurlijk zoals sommigen wel zullen vinden dan maar niks kopen.
Maar ik vind vlees toevallig erg lekker en zou het echt wel elke dag lusten.
Ik ga ook kijken waar ik het het goedkoopst kan krijgen.
En denken jullie nou echt dat als mensen duurder vlees kopen het voor de dieren beter wordt?
Ook al krijgt de vleesproducent er meer voor ze willen toch zo goedkoop mogelijk uit zijn en zoveel mogelijk overhouden.
En ik ga toch echt geen 20 euro voor een kip uitgegeven.
Het is makkelijk oordelen dat mensen maar duurder vlees moeten kopen niet iedereen kan lekker ruim leven, en moeten ( er moet natuurlijk niks) goedkoop vlees e.d. kopen of natuurlijk zoals sommigen wel zullen vinden dan maar niks kopen.
Maar ik vind vlees toevallig erg lekker en zou het echt wel elke dag lusten.
Ik ga ook kijken waar ik het het goedkoopst kan krijgen.
En denken jullie nou echt dat als mensen duurder vlees kopen het voor de dieren beter wordt?
Ook al krijgt de vleesproducent er meer voor ze willen toch zo goedkoop mogelijk uit zijn en zoveel mogelijk overhouden.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
Nou van minder roken hangt ook ons welzijn van af, want degenen die niet roken roken wel mee met al die mensen die zonodig overal moeten roken, zoals in liften e.d.
Groetjes Gonnie.
-
- Zeer actief
Elk pondje gaat door het mondje. En ja, er zal vast een enkeling tussen zitten die een ziekte of afwijking heeft en daarom hou ik ook mooi mijn klepje dicht.Tara schreef:Gelukkig maar dat al die "puddingen" het ook altijd maar aan zichzelf te danken hebben dat ze zo gatver-vet zijn.blaf schreef: O, ik denk wel "gatver" als ik een pudding zie rondsloffen of zich nog verder zie vetmesten.
-
- Zeer actief
Bij de productie van groenten en fruit (en sigaretten) komt ook dierenwelzijn en onze planeet in het geding. Stoken fossiele brandstoffen, waterverbruik, pesticiden, vernietiging van habitat etc etc.Ilupa schreef:Haha, nou, er op af gaan en zeggen dat ze maar es moesten stoppen met overconsumeren omdat ze al slekkevet zijn ga ik ook niet doen, maar ik vind wel dat in algemene discussies de consumptiemaatschappij best een beetje mag aangekaart worden.blaf schreef:OO, ik denk wel "gatver" als ik een pudding zie rondsloffen of zich nog verder zie vetmesten. Maar ik heb niet de behoefte om dat aan die persoon kenbaar te maken of er iets mee te doen. Zij/ haar probleem, niet het mijne.Ilupa schreef:Jij niet, maar ik dus wel hoor. Mensen die zich hele dagen volvreten, het spijt me, maar ik vind het walgelijk en een totaal gebrek aan zelfcontrole.blaf schreef: Klopt.
Maar het punt is wat Inge al zei, namelijk dat vlees anders is dan sigaretten en aardappels precies omdat het vlees is en dierenwelzijn en onze planeet er van af hangen.
Daarom kan er beter gepleid worden om de wereldpopulatie omlaag te brengen, innovatieve technologiën te gebruiken en voor betere levensomstandigheden voor dieren in de bioindustrie dan mensen nog meer te gaan betuttelen en allerlei verboden op te leggen of het leven nog duurder te maken. Ik mag al genoeg per maand aftikken aan belastingen en accijnzen.
Nee, weet je wat pas makkelijk is? Je er met een redenering als de jouwe lekker vanaf maken en een braadkip bij de lidl halen...gonnie schreef: Het is makkelijk oordelen dat mensen maar duurder vlees moeten kopen niet iedereen kan lekker ruim leven, en moeten ( er moet natuurlijk niks) goedkoop vlees e.d. kopen of natuurlijk zoals sommigen wel zullen vinden dan maar niks kopen.

Wij leven van het bescheiden loon van 1 kostwinner (ik studeer zelf nog) en toch kunnen wij blijkbaar prima en lekker voor het grootste deel vegetarisch eten en per persoon minder 1,5 euro per dag aan vlees geven. (In dit geval een grote biologische scharrelkip die we in de oven klaarmaken en die deze week ons vlees is: 1 dag eten we de borst op, de volgende dag de billen en dan al het overige vlees er vanaf halen en dat nog een keertje in de wok of vol-au-vent doen later op de week. In de praktijk vriezen we trouwens steeds stukken in zodat we wel wat afwisseling hebben.) We springen er dus gewoon zorgvuldiger mee om.
En of we wat te kort komen op vlak van voeding of gezondheid? Ik denk het niet. We gaan alle dagen 10 tot 20 km hardlopen en hebben nergens last van.

Maar het komt niet duurder ui-uit in het totaal! Waarom is dit zo moeilijk te begrijpen?!blaf schreef: Daarom kan er beter gepleid worden om de wereldpopulatie omlaag te brengen, innovatieve technologiën te gebruiken en voor betere levensomstandigheden voor dieren in de bioindustrie dan mensen nog meer te gaan betuttelen en allerlei verboden op te leggen of het leven nog duurder te maken. Ik mag al genoeg per maand aftikken aan belastingen en accijnzen.
Het idee is dat je er minder van eet. Ik durf te wedden dat jij deze week meer hebt uitgegeven aan vlees dan die +- 17 euro die ik aan mijn scharrelkip heb betaald, voor 2 personen wel te verstaan.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
80 kilo, dat is meer dan 200 gram per dag dus, per persoon.
Dat vind ik behoorlijk veel.
Overigens eet ik graag vlees, maar mijn vrouw eet geen vlees en ik vind aldoor apart koken gedoe, dus ik eet ook zelden vlees.
En ik mis er niks aan.
Ik vind 200 gram per dag bezopen veel.
Dat vind ik behoorlijk veel.
Overigens eet ik graag vlees, maar mijn vrouw eet geen vlees en ik vind aldoor apart koken gedoe, dus ik eet ook zelden vlees.
En ik mis er niks aan.
Ik vind 200 gram per dag bezopen veel.
- Fizgig
- Zeer actief
O ik ben net zo schuldig aan verneukeratief gedrag als iedereen hoor, ik leef in de wereld en ben consument dus draag ik bij aan alle ellende die alle industrieën veroorzaken. Maar daarom zeg ik ook, consumeer gewoon minder, dan draag je ook minder bij aan alle ellende. Moestuintje maken, zelf kippen houden, dat soort dingen. Maar mijn konijnen ga ik nog steeds niet opeten, hahaha.
-
- Zeer actief
Waarom zou ik er minder van eten als ik daar geen behoefte aan heb? Ik vind vlees erg lekker en vegetarisch eten kan me niet bekoren want ik ben nu eenmaal geen groenteliefhebber. Ik zeg niet dat ik dagelijks een halve kilo naar binnen werk, maar mag ik dat verdomme even lekker zelf bepalen?Ilupa schreef:Maar het komt niet duurder ui-uit in het totaal! Waarom is dit zo moeilijk te begrijpen?!blaf schreef: Daarom kan er beter gepleid worden om de wereldpopulatie omlaag te brengen, innovatieve technologiën te gebruiken en voor betere levensomstandigheden voor dieren in de bioindustrie dan mensen nog meer te gaan betuttelen en allerlei verboden op te leggen of het leven nog duurder te maken. Ik mag al genoeg per maand aftikken aan belastingen en accijnzen.
Het idee is dat je er minder van eet. Ik durf te wedden dat jij deze week meer hebt uitgegeven aan vlees dan die +- 17 euro die ik aan mijn scharrelkip heb betaald, voor 2 personen wel te verstaan.
En die weddenschap heb je trouwens verloren.
-
- Zeer actief
Touché. Daar heb je gelijk in.Inge O schreef:je mag vanalles hoor maar wij mogen er dus ook iets van vinden en erover discussiëren.blaf schreef: maar mag ik dat verdomme even lekker zelf bepalen?
Zal het even herformuleren:
Ik ben van mening dat iedereen zijn vleesconsumptie zelf moet bepalen dat daar net zo min een moreel oordeel aan hoeft te hangen als het consumeren van plantaardig voedsel.
-
- Zeer actief
Nou vlees bij de Lidl halen we niet want mijn man denkt dat dat niet goed is.
Wij doen het ook alleen met wat mijn man binnen krijgt, maar mijn man wil graag heel veel sparen want stel je voor dat alles in een keer kapot gaat.
En hij wil graag elke twee jaar een nieuwe auto en geld kan je maar een keer uitgeven.
En aangezien ik niet van mijn twee keer in de week een stukje vlees af wil zien word dat dus niet het duurste vlees.
Wij doen het ook alleen met wat mijn man binnen krijgt, maar mijn man wil graag heel veel sparen want stel je voor dat alles in een keer kapot gaat.
En hij wil graag elke twee jaar een nieuwe auto en geld kan je maar een keer uitgeven.
En aangezien ik niet van mijn twee keer in de week een stukje vlees af wil zien word dat dus niet het duurste vlees.
Groetjes Gonnie.
- Femmel
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat lijkt me inderdaad ook erg veel. Maar ik denk dat als je alles optelt, vlees bij eten + vlees als broodbeleg + vlees in salades + vlees in snacks dat je best een eind komt.Marjoleine schreef:Ik vind 200 gram per dag bezopen veel.
Wij hebben afgelopen zomer besloten geen vlees meer in huis te halen (buitenshuis eten we het soms nog wel) omdat we gezonder wilden gaan leven en onze bijdrage aan dierenleed nog meer wilden verminderen (we kochten altijd al biologisch vlees). Het valt ons niet tegen, alhoewel we nog wel geregeld vis eten en geregeld een vleesvervanger pakken voor "de makkelijk". Overigens vinden wij vleesvervangers lekker en niet duurder dan vlees.
Waar ik écht van sta te kijken is de gemakkelijke verkrijgbaarheid van vlees en hoe vaak je eigenlijk min of meer onbewust vlees eet. Vlees eten zit bij de meesten van ons ingebakken in de opvoeding. Ik sta er echt van te kijken hoe vaak ik vlees in mijn mond heb gestopt, niet beseffende dat het vlees is. Had ik dat bij groenten maar wat vaker.

Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Dus als niet-groentenliefhebber en dus behoorlijke carnivoor geef je zelf minder dan 6,5 euro uit aan vlees per week? Dat lijkt me sterk, maar het onderstreept alleen maar nog sterker het probleem dat we hier proberen aan te kaarten: Je beseft toch zeker wel dat er in de productie van vlees dat tegen zo'n lage prijs wordt gemaakt er geen énkel budget overblijft om dierenwelzijn of milieu in overweging te nemen?blaf schreef: En die weddenschap heb je trouwens verloren.

Ik heb niets tegen vlees eten. Ik ben qua smaak dól op vlees, een uitgesproken carnivoor. Maar mensen die op onze wereld zoals deze er vandaag uit ziet niet de opoffering kunnen maken om hun vleesconsumptie te minderen of open staan voor alternatieven, zoals vegetarisme en scharrelvlees etc, daar hang ik wel degelijk een moreel oordeel aan hoor.blaf schreef: Ik ben van mening dat iedereen zijn vleesconsumptie zelf moet bepalen dat daar net zo min een moreel oordeel aan hoeft te hangen als het consumeren van plantaardig voedsel.