Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Afgelopen paar weken was het hier ook weer flink raak met die vieze beesten.
Maandag heb ik de spray die nu in de aanbieding is bij de Action gehaald, en tot nu toe 1 teek van zijn snuit af gehaald die nog niet vast zat. Maar ik heb zijn snuit ook niet ingesprayt.
Crista schreef:Wij hebben wel Frontline pipetten gegeven naar na een week of 3 werkt dat echt niet meer helaas..
Yoghurt geven heb ik ook gelezen maar daar raakt Guus enorm van aan de diaree
Weet iemand of die natuurlijke tekenbanden werken?
Daar wordt van gezegd dat ze niet schadelijk zijn voor de hond en zijn omgeving..
En van karnemelk? Ik heb best al veel natuurlijke middeltjes gebruikt in het verleden maar bij explosieve hoeveelheden zoals ik het hier nu heb, heb ik het eerlijk gezegd niet zien werken.
Een gewone tekenband zou ook wel kunnen, maar aangezien ze nogal eens bij elkaar in de nek hangen weet ik niet of het schadelijk is voor de andere hond.. Daarnaast wordt er veel geknuffeld met de honden door ons. Zou dat erg zijn?
Macy heeft elke zomer een scaliborband om, zonder is het echt niet te doen. Met druppels in de nek had ik er een stuk of 10 per boswandeling, met band ben ik er nooit meer 1 tegen gekomen.
Crista schreef:Wij hebben wel Frontline pipetten gegeven naar na een week of 3 werkt dat echt niet meer helaas..
Yoghurt geven heb ik ook gelezen maar daar raakt Guus enorm van aan de diaree
Weet iemand of die natuurlijke tekenbanden werken?
Daar wordt van gezegd dat ze niet schadelijk zijn voor de hond en zijn omgeving..
En van karnemelk? Ik heb best al veel natuurlijke middeltjes gebruikt in het verleden maar bij explosieve hoeveelheden zoals ik het hier nu heb, heb ik het eerlijk gezegd niet zien werken.
Wat ik nu trouwens ook vaak doe js vlak voordat Kiki de auto weer in gaat is kam en borstel erodoor halen alhoewel ik geen voorstander ben van dagelijks borstelen .
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Hoeveel karnemelk per hond geven jullie dan?
Op zich is karnemelk ook goed voor de darmen, dus ik wil dat eens gaan proberen.
Van Scalibor en pipetten wordt Hunter ziek of hij krijgt wonden, dus ik ben echt op zoek
naar iets anders!
oh hier is het ook verschrikkelijk, peer is echt een tekenmagneet. vorig jaar liep ik op de dezelfde stukken en toen hebben ze er bijna geen één gehad, nu blijf ik bezig. ik heb ze nog niet behandeld, wil liever geen bandjes om omdat ze ook vaak ravotten.
mijn goldens schreef:Hoeveel karnemelk per hond geven jullie dan?
Op zich is karnemelk ook goed voor de darmen, dus ik wil dat eens gaan proberen.
Van Scalibor en pipetten wordt Hunter ziek of hij krijgt wonden, dus ik ben echt op zoek
naar iets anders!
Hoe bizar! Daar waar anderen hooguit 3 teken per jaar op hun hond vonden, plukte ik er altijd minstens 10 per dag van ze af. En dit jaar juist minder. De eerste was pas in maart ofzo. Misschien zijn de teken op doorreis richting kust
Marion. schreef:Hoe bizar! Daar waar anderen hooguit 3 teken per jaar op hun hond vonden, plukte ik er altijd minstens 10 per dag van ze af. En dit jaar juist minder. De eerste was pas in maart ofzo. Misschien zijn de teken op doorreis richting kust
Marion. schreef:Hoe bizar! Daar waar anderen hooguit 3 teken per jaar op hun hond vonden, plukte ik er altijd minstens 10 per dag van ze af. En dit jaar juist minder. De eerste was pas in maart ofzo. Misschien zijn de teken op doorreis richting kust
zeg... doe es lief en haal ze es terug
Ik denk er niet aan
Ze missen je vast heel erg...
Denk het niet. Die wie hier op de honden zaten kunnen dat niet meer navertellen
naar iets anders!
Hier krijgen ze 1 mok per dag (per hond dus)
Bedankt voor je antwoord!
Dus dat kan ik dan ook in 2x over hun brok geven?
De hoeveelheid valt me nog mee. Ik had meer verwacht.
Ga morgen naar de winkel om het te halen!
Bedankt voor de tip!
naar iets anders!
Vitakraft teken en muggenvrij, je moet wel elke dag sprayen maar het werk goed. Is geen gif.
naar iets anders!
Vitakraft teken en muggenvrij, je moet wel elke dag sprayen maar het werk goed. Is geen gif.
Ik zal me hier ook in gaan verdiepen.
Maar mijn ervaring leert ook dat als je honden veel zwemmen, dat alles wat je erop spuit of doet; de werking
ervan gewoon minder is.
Hunter & Storm zwemmen elke dag wel een keer en soms 2x op een dag.
Hier ook sinds eind vorige week drie teken van Mila af geplukt en één van Cee Lo. Ze krijgen wel knoflook, maar ik ga binnenkort een Seresto-band halen, eens kijken of dat wat voor Mila is (aangezien ze niet tegen Advantix kan). Met die lange, dikke vacht blijft het lastig om goed op teken te controleren, hoewel ze gelukkig meestal op de korter behaarde delen gaan zitten (kop en poten).
Ik woon aan de bosrand sinds kort, dus ja, mijn honden hebben veel meer last van teken. Dagelijks vang ik teken. Helaas kan alleen Gina een Scaliborband om, bij Lobbes gaat het dan broeien tussen zijn keelplooien en krijgt hij smetplekken. Dus die heeft geen Scaliborband om.
Gelukkig kunnen mijn oude honden niet meer zo ver lopen, dus ver gaan ze niet meer het bos in. Maar dan nog hebben ze last van teken.
Ik word er nu al gek van. Ik blijf teken vinden in huis en op de honden. Zelfs na het druppelen met Advantix, wat hier altijd prima werkte. Ben dus druk aan het bedenken wat ik als alternatief ga gebruiken. Zag net in de folder van de groothandel dat er ook apparaatjes op de markt zijn die een ultrasoon geluid produceren en op de manier vlooien en teken afweren??? Iemand daar ervaring mee?
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Saschesfloor schreef:Ik word er nu al gek van. Ik blijf teken vinden in huis en op de honden. Zelfs na het druppelen met Advantix, wat hier altijd prima werkte. Ben dus druk aan het bedenken wat ik als alternatief ga gebruiken. Zag net in de folder van de groothandel dat er ook apparaatjes op de markt zijn die een ultrasoon geluid produceren en op de manier vlooien en teken afweren??? Iemand daar ervaring mee?
Nooit van gehoord. Ik zou dan bang zijn dat de honden het geluid ook kunnen horen, hun gehoor is immers veel gevoeliger dan het menselijk gehoor.
DeDiana schreef:Hier ook sinds eind vorige week drie teken van Mila af geplukt en één van Cee Lo. Ze krijgen wel knoflook, maar ik ga binnenkort een Seresto-band halen, eens kijken of dat wat voor Mila is (aangezien ze niet tegen Advantix kan). Met die lange, dikke vacht blijft het lastig om goed op teken te controleren, hoewel ze gelukkig meestal op de korter behaarde delen gaan zitten (kop en poten).
Ik denk dat ik ook maar eens zo'n Seresto band ga proberen.. die schijnen niet gevaarlijk te zijn voor jezelf en andere honden toch?