Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Teken

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Teken

Ongelezen bericht door DeDiana »

Crista schreef:
DeDiana schreef:Hier ook sinds eind vorige week drie teken van Mila af geplukt en één van Cee Lo. Ze krijgen wel knoflook, maar ik ga binnenkort een Seresto-band halen, eens kijken of dat wat voor Mila is (aangezien ze niet tegen Advantix kan). Met die lange, dikke vacht blijft het lastig om goed op teken te controleren, hoewel ze gelukkig meestal op de korter behaarde delen gaan zitten (kop en poten).
Ik denk dat ik ook maar eens zo'n Seresto band ga proberen.. die schijnen niet gevaarlijk te zijn voor jezelf en andere honden toch?
Klopt (volgens de fabrikant). En nog een groot voordeel: ze mogen ermee zwemmen.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

DeDiana schreef:
Crista schreef:
DeDiana schreef:Hier ook sinds eind vorige week drie teken van Mila af geplukt en één van Cee Lo. Ze krijgen wel knoflook, maar ik ga binnenkort een Seresto-band halen, eens kijken of dat wat voor Mila is (aangezien ze niet tegen Advantix kan). Met die lange, dikke vacht blijft het lastig om goed op teken te controleren, hoewel ze gelukkig meestal op de korter behaarde delen gaan zitten (kop en poten).
Ik denk dat ik ook maar eens zo'n Seresto band ga proberen.. die schijnen niet gevaarlijk te zijn voor jezelf en andere honden toch?
Klopt (volgens de fabrikant). En nog een groot voordeel: ze mogen ermee zwemmen.
Ik durf het dus niet meer die banden. Luca krijgt van de scalibor zulke hotspots en het duurt best heel lang voordat ze goed genezen zijn. Wij controleren dus maar veel...
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Nou voor mij geen advantix meer, roxy loopt overal tegen aan te schuren van de jeuk op haar rug. Geen rode huid Gelukkig.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

StormenRoxy schreef:Nou voor mij geen advantix meer, roxy loopt overal tegen aan te schuren van de jeuk op haar rug. Geen rode huid Gelukkig.
Mila had precies hetzelfde, dat duurde bij haar ongeveer twee dagen.
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

Muk schreef:
Saschesfloor schreef:Ik word er nu al gek van. Ik blijf teken vinden in huis en op de honden. Zelfs na het druppelen met Advantix, wat hier altijd prima werkte. Ben dus druk aan het bedenken wat ik als alternatief ga gebruiken. Zag net in de folder van de groothandel dat er ook apparaatjes op de markt zijn die een ultrasoon geluid produceren en op de manier vlooien en teken afweren??? Iemand daar ervaring mee?
Nooit van gehoord. Ik zou dan bang zijn dat de honden het geluid ook kunnen horen, hun gehoor is immers veel gevoeliger dan het menselijk gehoor.
Dat was exact mijn idee, ga het maar niet proberen.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Marion. schreef:Hoe bizar! Daar waar anderen hooguit 3 teken per jaar op hun hond vonden, plukte ik er altijd minstens 10 per dag van ze af. En dit jaar juist minder. De eerste was pas in maart ofzo. Misschien zijn de teken op doorreis richting kust :cheer: :cheer: :cheer:
En er zojuist 6 van Miep afgeplukt, en tot nu toe eentje van Saar. Maar goed, dat is nog steeds heel veel minder dan voorgaande jaren.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Marion. schreef:
Marion. schreef:Hoe bizar! Daar waar anderen hooguit 3 teken per jaar op hun hond vonden, plukte ik er altijd minstens 10 per dag van ze af. En dit jaar juist minder. De eerste was pas in maart ofzo. Misschien zijn de teken op doorreis richting kust :cheer: :cheer: :cheer:
En er zojuist 6 van Miep afgeplukt, en tot nu toe eentje van Saar. Maar goed, dat is nog steeds heel veel minder dan voorgaande jaren.
Ik heb ze terug gestuurd :8): :pffff:

:F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

malinois schreef:
Marion. schreef:
Ik heb ze terug gestuurd :8): :pffff:

:F:
:E: :LOL:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik word gék van die vieze volgezogen beesten die ik (al dan niet platgestampt) in huis en in de auto vind :kotz: elke dag voel ik de honden helemaal na maar kennelijk mis ik er steeds een paar en die zullen voornamelijk van Rein afkomen. De scalibor-band duurt nog een dag of 10 voordat het goed werkt dus tot die tijd nog maar even doorgriezelen :schrik:
Afbeelding
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Ik hoop voor je dat die Scalibor ook daadwerkelijk tekenvermindering geeft. Dat was niet mijn ervaring. Ik moet eerlijk zeggen dat ik minder teken zie met de natuurlijke producten die ik nu gebruik, dan met chemische middelen. Maar er voortijdig af halen doe ik nog voldoende.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Goldendelicious schreef:Ik hoop voor je dat die Scalibor ook daadwerkelijk tekenvermindering geeft. Dat was niet mijn ervaring. Ik moet eerlijk zeggen dat ik minder teken zie met de natuurlijke producten die ik nu gebruik, dan met chemische middelen. Maar er voortijdig af halen doe ik nog voldoende.
Welke natuurlijke producten gebruik jij dan?
Nu wij veel op de hei en in het bos zijn hebben Tapas en Nozem ook veel meer teken dan voorgaande jaren. Ik heb ze behandeld met Prac-Tic en dat helpt wel wat, maar ik vind nog regelmatig zich nog nestelende teken op hen. Heb er nu al heel wat meer afgehaald dan de voorgaande jaren bij elkaar volgens mij.
Na iedere bos- en heidewandeling controleer ik beide honden en dat haalt de meeste teken al wel weg, soms vind ik er toch later nog eentje maar dat zijn altijd nog maar hele kleintjes en in veel gevallen zijn ze al dood (door het tekenmiddel lijkt mij).
alm@
moderator

Goldendelicious schreef:Ik hoop voor je dat die Scalibor ook daadwerkelijk tekenvermindering geeft. Dat was niet mijn ervaring. Ik moet eerlijk zeggen dat ik minder teken zie met de natuurlijke producten die ik nu gebruik, dan met chemische middelen. Maar er voortijdig af halen doe ik nog voldoende.
Dit is ook eerlijk gezegd het 1e jaar dat ik naar de chemische middelen grijp, het is gewoon niet normaal meer dit jaar. Voorheen plukte ik een teek of 3/4 per jaar van ze af en vlooien hebben ze nooit gehad dus vond ik (preventieve) bestrijding niet nodig. Ik hoop toch wel dat het gaat helpen. Het heeft een dag of 14 nodig om zich in het huidvet te verspreiden.
Afbeelding
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik heb precies de tegenovergestelde ervaring. Met natuurlijke middeltjes nog steeds teken en met de ”chemische" producten geen of nauwelijks teken. Ik gebruik nu de spray van Defendog en geen teek te bekennen op mijn honden. De scaliborbanden ook erg tevreden over, maar met spelen hapt Rowan vaak in de nek van de andere honden en dan vind ik die band niet zo fijn. Spray is ook handig omdat ze meteen mogen zwemmen als ze weer droog zijn na het behandelen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Sita schreef:De scaliborbanden ook erg tevreden over, maar met spelen hapt Rowan vaak in de nek van de andere honden en dan vind ik die band niet zo fijn. Spray is ook handig omdat ze meteen mogen zwemmen als ze weer droog zijn na het behandelen.
Dat is ook de reden waarom mijn honden geen tekenband om hebben.
alm@
moderator

LongFields schreef:
Sita schreef:De scaliborbanden ook erg tevreden over, maar met spelen hapt Rowan vaak in de nek van de andere honden en dan vind ik die band niet zo fijn. Spray is ook handig omdat ze meteen mogen zwemmen als ze weer droog zijn na het behandelen.
Dat zou in principe hier ook een reden zijn om dat niet te doen. Maar Rock met z'n gammele achterhand heeft steeds minder behoefte aan spelen met Reina en Rein vermaak ik zelf om haar energie kwijt te kunnen en om haar niet tegen Rock aan te laten beuken :wink: dus nekkie-happen gebeurt hier nauwelijks meer. Helaas :ugh:
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

alm@ schreef:
LongFields schreef:
Dat zou in principe hier ook een reden zijn om dat niet te doen. Maar Rock met z'n gammele achterhand heeft steeds minder behoefte aan spelen met Reina en Rein vermaak ik zelf om haar energie kwijt te kunnen en om haar niet tegen Rock aan te laten beuken :wink: dus nekkie-happen gebeurt hier nauwelijks meer. Helaas :ugh:
Hier wordt wederzijds behoorlijk wat nekkie-gehapt. :wink:
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

LongFields schreef:
Welke natuurlijke producten gebruik jij dan?
Nu wij veel op de hei en in het bos zijn hebben Tapas en Nozem ook veel meer teken dan voorgaande jaren. Ik heb ze behandeld met Prac-Tic en dat helpt wel wat, maar ik vind nog regelmatig zich nog nestelende teken op hen. Heb er nu al heel wat meer afgehaald dan de voorgaande jaren bij elkaar volgens mij.
Na iedere bos- en heidewandeling controleer ik beide honden en dat haalt de meeste teken al wel weg, soms vind ik er toch later nog eentje maar dat zijn altijd nog maar hele kleintjes en in veel gevallen zijn ze al dood (door het tekenmiddel lijkt mij).
Ik was altijd erg tevreden met dit product, maar dat is niet meer verkrijgbaar:
http://shop.silverlinde.com/products/pr ... spray.html

Aangezien ik wat marktverkenning wil doen voor andere doeleinden, stuitte ik op dit product:
http://www.bogar.ch/en/products/bogar-f ... mites.html
Op basis van neem en bewezen effect dat het vlooien en teken doodt en eventueel op afstand houdt.
Hier heb ik mijn honden aan onderworpen en ik moet zeggen dat de hoeveelheid teken die ze normaal gesproken meenemen echt stukken minder is. Ik wil niets meer op basis van tea tree en neem is effectief. Dat gebruikte ik ook in eigen mengsels om te sprayen. Pipetten zijn voor 1 hond praktischer, want die raakt in de stress als mijn spuitbus tevoorschijn komt. Dan moet ik vooraf op een washand sprayen en inwrijven, zodat hij het niet ziet. Deze oliën zijn ze gewend, dus die pipetten vormen geen probleem om in de nek en staartafzet aan te brengen. Lijkt me handig ook voor op vakantie en in periodes dat het echt barst van de teken.
Laatst gewijzigd door Goldendelicious op 03 jun 2013 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
alm@
moderator

LongFields schreef:
alm@ schreef:
LongFields schreef:
Hier wordt wederzijds behoorlijk wat nekkie-gehapt. :wink:
Is hier ook altijd geweest :wink: en dan had ik ook geen banden gebruikt. Nu heb ik puur de kosten tegen elkaar afgewogen. 40 euro voor 2 banden die 6 maanden werken of maandelijks 20 euro aan pipetjes.
Afbeelding
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)

Ongelezen bericht door Caat* »

Ik heb dit jaar voor het eerst advantix gekocht (nadat ik al de zoveelste teek eraf heb gehaald, en door Fien's vacht zijn kleine teken gemakkelijker over het hoofd te zien totdat ze al half volgezogen zijn). Dat werkt wel heel erg goed. Vorig jaar had ik een tekenband, maar ik vind een band niet zo handig. Het is wel wat prijziger, maar als dat is wat die vieze teken afweert, dan betaal ik dat graag ;)
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

malinois schreef:
alm@ schreef:
Crista schreef:Wij hebben wel Frontline pipetten gegeven naar na een week of 3 werkt dat echt niet meer helaas..

Yoghurt geven heb ik ook gelezen maar daar raakt Guus enorm van aan de diaree :(:

Weet iemand of die natuurlijke tekenbanden werken?
Daar wordt van gezegd dat ze niet schadelijk zijn voor de hond en zijn omgeving..
En van karnemelk? Ik heb best al veel natuurlijke middeltjes gebruikt in het verleden maar bij explosieve hoeveelheden zoals ik het hier nu heb, heb ik het eerlijk gezegd niet zien werken.
Hier schijnt t te werken dus ik blijf t geven
Hoeveel karnemelk geef je dan?
Hier is het ook flink raak met de teken, vanmorgen nog van Ilex een stuk of 8 teken gehaald na een half uurtje op de hei gelopen te hebben.
En dat nadat ze gisteren nog behandeld zijn met Vermikill.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

De komende 10 dagen is heel nederland nog donkerrood dus heel veel teken.http://www.tekenradar.nl/
Afbeelding
Ariane
Erelid

Ongelezen bericht door Ariane »

Wat vreemd Alma.
Raffie heeft hier nog nooit ook maar 1 teek gehad. Wel gaf ik hem elke dag, in de tekentijd, een tabletje waar knoflook in zat, maar of het daardoor kwam :U:
Bah, vieze enge, gevaarlijke dingen :ugh:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Ariane schreef:Wat vreemd Alma.
Raffie heeft hier nog nooit ook maar 1 teek gehad. Wel gaf ik hem elke dag, in de tekentijd, een tabletje waar knoflook in zat, maar of het daardoor kwam :U:
Is niet vreemd hoor, het ligt er maar net aan waar je met je honden loopt.
Afbeelding
Connie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel , Duitse staande x stabij en een raad wat ik ben ras

Ongelezen bericht door Connie »

Pemba schreef:

Inderdaad Ik weet waar Alma loopt en daar stikt het van die nare beesten
groetjes Connie

Afbeelding
Daantje,Faye,Pluk
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Petra, Bo krijgt elke ochtend een bodem in haar voerbak met karnemelk.
Loop elke dag in het bos en in hoog gras, maar nog geen teek gezien. En dat al 3 jaar.

(Even afkloppen :mrgreen: )
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
malinois
Zeer actief
Contacteer:

petra1 schreef:
malinois schreef:
alm@ schreef:
Crista schreef:Wij hebben wel Frontline pipetten gegeven naar na een week of 3 werkt dat echt niet meer helaas..

Yoghurt geven heb ik ook gelezen maar daar raakt Guus enorm van aan de diaree :(:

Weet iemand of die natuurlijke tekenbanden werken?
Daar wordt van gezegd dat ze niet schadelijk zijn voor de hond en zijn omgeving..
En van karnemelk? Ik heb best al veel natuurlijke middeltjes gebruikt in het verleden maar bij explosieve hoeveelheden zoals ik het hier nu heb, heb ik het eerlijk gezegd niet zien werken.
Hier schijnt t te werken dus ik blijf t geven
Hoeveel karnemelk geef je dan?
Hier is het ook flink raak met de teken, vanmorgen nog van Ilex een stuk of 8 teken gehaald na een half uurtje op de hei gelopen te hebben.
En dat nadat ze gisteren nog behandeld zijn met Vermikill.

Een beker per hond per dag... en laat ik het afkloppen, geen teek meer de laatste dagen :cheer: Of het nu door de karnemelk komt of door wat anders (ik doe er verder niets aan) als ze maar wegblijven :wink: En ze vinden de karnemelk heerlijk :F:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
alm@
moderator

malinois schreef:

Een beker per hond per dag... en laat ik het afkloppen, geen teek meer de laatste dagen :cheer: Of het nu door de karnemelk komt of door wat anders (ik doe er verder niets aan) als ze maar wegblijven :wink: En ze vinden de karnemelk heerlijk :F:
Ik ga het erbij geven, 't nog gezond ook :ok:
Afbeelding
Ariane
Erelid

Ongelezen bericht door Ariane »

Connie schreef:
Pemba schreef:

Oké, dan zal het daar mee te maken hebben gehad :ok:
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hier hebben ze ook bijna nooit teken. Vorig jaar bij 3 honden in totaal zo'n 3 tot 5 over t hele jaar. Maar nu barst t er van....
Afbeelding
alm@
moderator

Connie schreef:
Pemba schreef:

Precies en het is dit jaar wel heel erg. Ook van Raf heb ik er een paar afgeplukt terwijl hij vorig jaar niks had en de herders over het jaar genomen maar een paar. Vandaag nog geen volgezogen griezels in huis of in de auto gevonden *klopt af*
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”