Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ander voer proberen?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
Ander voer proberen?
Hallo allemaal,
Als pup heb ik met Bo best even gezocht maar goed voer.
Hills, farmfood, smuldier.... Allemaal niet echt tevreden over.
Af en toe krijgt ze lotgering, maar heeft dan ook meteen wat dunnere ontlasting.
Toen ontdekte ik DogLoversGold en dat was een verademing!
- goede ontlasting (heeft ze eigenlijk nog nergens anders zo goed op gehad)
- mooie vacht
- ze (vr)at het altijd met smaak (heeft zelfs antischrokbak)
- bleef mooi op gewicht
Maar de laatste dagen/week eet ze het niet graag meer. Ze laat het staan, maar heeft wel honger.
(Iets anders pakt ze wel aan)
Als ik zeg 'Bo, ga eens eten!' Eet ze het uit braafheid wel op maar laat ook rustig brokken liggen terwijl ze dat nooit deed.
Verder is ze springlevend en de brokken van de hond van kennissen heeft ze tijdens visite wel opgegeten. Dus met haar eetlust lijkt ook niet mis.
Ik heb nu nog zo'n 10 kilo en die mag ze gewoon nog opeten, ik ga geen duur voer weggooien maar ben toch beetje aan het twijfelen of ik hierna naar iets anders ga.
Toch maar vers gaan voeren? (Wel lastig met vriezerruimte op ons appartement)
Andere brok proberen?
Of moet ze zich niet aanstellen? (Was zo blij met voer waar ze het goed op doet!)
Als pup heb ik met Bo best even gezocht maar goed voer.
Hills, farmfood, smuldier.... Allemaal niet echt tevreden over.
Af en toe krijgt ze lotgering, maar heeft dan ook meteen wat dunnere ontlasting.
Toen ontdekte ik DogLoversGold en dat was een verademing!
- goede ontlasting (heeft ze eigenlijk nog nergens anders zo goed op gehad)
- mooie vacht
- ze (vr)at het altijd met smaak (heeft zelfs antischrokbak)
- bleef mooi op gewicht
Maar de laatste dagen/week eet ze het niet graag meer. Ze laat het staan, maar heeft wel honger.
(Iets anders pakt ze wel aan)
Als ik zeg 'Bo, ga eens eten!' Eet ze het uit braafheid wel op maar laat ook rustig brokken liggen terwijl ze dat nooit deed.
Verder is ze springlevend en de brokken van de hond van kennissen heeft ze tijdens visite wel opgegeten. Dus met haar eetlust lijkt ook niet mis.
Ik heb nu nog zo'n 10 kilo en die mag ze gewoon nog opeten, ik ga geen duur voer weggooien maar ben toch beetje aan het twijfelen of ik hierna naar iets anders ga.
Toch maar vers gaan voeren? (Wel lastig met vriezerruimte op ons appartement)
Andere brok proberen?
Of moet ze zich niet aanstellen? (Was zo blij met voer waar ze het goed op doet!)
-
- Zeer actief
Re: Ander voer proberen?
tja, ik geef mijn hond burns, de pork/ patato versie, misschien is dat een optie voor jullie.
dan meng je deze brokken gewoon er dooerheen tot ze op zijn.
hoeft niet perse met Burns natuurlijk kan ook met ieder ander merk wat je besluit te proberen
dan meng je deze brokken gewoon er dooerheen tot ze op zijn.
hoeft niet perse met Burns natuurlijk kan ook met ieder ander merk wat je besluit te proberen

-
- Zeer actief
Vind het ook lastig of ik überhaupt wel moet veranderen of dat ze gewoon aan het miepen is.
-
- Zeer actief
tja, dat weet ik niet, heeft ze eerder gemiept met voer, is ze goed op gewicht, het voer bij andere mensen is altijd lekkerderderder, t zijn net kleine kinderen 

-
- Zeer actief
Ze heeft nooit gemiept met voer, altijd binnen halve minuut de bak leeg.
verder is ze prima op gewicht (ze is zelfs spieren aan het opbouwen).
Maar ze heeft er wel een handje van om dingen naar haar hand te zetten.
Dus niet de brokken eten, maar wel komen zeuren om een stuk stokbrood bijvoorbeeld (waar in niet intrap).
Dan wordt ze naar haar mand gestuurd en na het eten zeg ik 'kom Bo, eet je brokken eens op' en dat doet ze dan maar ook al laat ze dan nog wat liggen.
Weet nu dus even niet of ze het gewoon opeens niet meer lekker vind of een spelletje speelt.
En juist omdat dit tot nu toe het enige fijne voer is geweest vind ik het lastig om ervan af te stappen.
Maar mijn hond met lange tanden zien eten vind ik ook niet fijn haha.
verder is ze prima op gewicht (ze is zelfs spieren aan het opbouwen).
Maar ze heeft er wel een handje van om dingen naar haar hand te zetten.
Dus niet de brokken eten, maar wel komen zeuren om een stuk stokbrood bijvoorbeeld (waar in niet intrap).
Dan wordt ze naar haar mand gestuurd en na het eten zeg ik 'kom Bo, eet je brokken eens op' en dat doet ze dan maar ook al laat ze dan nog wat liggen.
Weet nu dus even niet of ze het gewoon opeens niet meer lekker vind of een spelletje speelt.
En juist omdat dit tot nu toe het enige fijne voer is geweest vind ik het lastig om ervan af te stappen.
Maar mijn hond met lange tanden zien eten vind ik ook niet fijn haha.
-
- Zeer actief
tja, iets lekkers is toch anders dan je eigen eten, je kunt t nog even aan kijken, niet teveel aandacht aan geven, misschien geeft ze t dan op en eet weer gewoon 

- Erwina
- Zeer actief
Heb je de bak met brokken de hele dag staan? Zo ja, dan zou ik gewoon twee keer per dag de bak een kwartier neerzetten. Niet gegeten? Pech, volgende ronde weer een kans. En dan verder ook niets anders geven natuurlijk. Mocht je van plan zijn om te gaan veranderen van voer, dan zou ik dat ook gewoon al eerder doen en dan mengen met wat je nog hebt. Zal ze niet last hebben van haar tanden ofzo?
Welkom Ollie!

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012

-
- Zeer actief
Thanks voor het meedenken s@ndr@,
Ik kijk het dan inderdaad nog wel even aan, misschien kom ik er dan achter of het inderdaad een spelletje is of dat ze het echt niet meer lekker vindt.
Mocht dat het geval zijn kan ik altijd nog overstappen. Het is gelukkig ook niet zo dat ze nu niet meer eet ofzo.
Denk dat ik het soms te goed wil doen ofzo, zeker wil weten dat ze niks tekort komt
Ik kijk het dan inderdaad nog wel even aan, misschien kom ik er dan achter of het inderdaad een spelletje is of dat ze het echt niet meer lekker vindt.
Mocht dat het geval zijn kan ik altijd nog overstappen. Het is gelukkig ook niet zo dat ze nu niet meer eet ofzo.

Denk dat ik het soms te goed wil doen ofzo, zeker wil weten dat ze niks tekort komt

-
- Zeer actief
Ik laat de bak inderdaad niet staan, na een half uur wordt hij weggehaald. Uiteindelijk eet ze het ook wel gewoon op, ik zeg dan 'kom Bo, eet je brokken eens op'
Vind het namelijk wel belangrijk dat ze goed eet, omdat we veel met haar bewegen en ze anders buiten van alles gaat eten wat ze tegenkomt.
Haar gebit is niks mis mee, ze kauwt botten en dergelijke alsof het een lieve lust is.
Vind het namelijk wel belangrijk dat ze goed eet, omdat we veel met haar bewegen en ze anders buiten van alles gaat eten wat ze tegenkomt.
Haar gebit is niks mis mee, ze kauwt botten en dergelijke alsof het een lieve lust is.
- Erwina
- Zeer actief
Ik zou er net als Sandra verder geen aandacht aan besteden. Gewoon neerzetten en weglopen. Als ze het altijd gegeten heeft dan gaat ze echt vanzelf wel weer eten. Zo niet, dan lijkt het me dat er toch wat anders aan de hand is. En een hond kan normaal gesproken als hij verder gezond is wel een dag of wat zonder eten 

Welkom Ollie!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik wissel gewoon af van eten. Soms droge brokken, soms brok met kvv, soms vers vlees, soms blik...
Vroeger was ik ook van het 'GIJ ZULT ETEN WAT IK JE VOORSCHOTEL EN DAT JE HELE LEVEN LANG
'
Al een aantal jaar ben ik van principe afgestapt en voer vanalles door elkaar... Resultaat een hond die niet kan wachten tot het etenstijd is en altijd vol enthousiasme haar pot leeg eet en dat met volle smaak. (behalve de stukken vers vlees die ze niet graag eet, maar ik toch stiekem probeer te mengen soms, helaas pakt dat nog altijd niet
)
Vroeger was ik ook van het 'GIJ ZULT ETEN WAT IK JE VOORSCHOTEL EN DAT JE HELE LEVEN LANG

Al een aantal jaar ben ik van principe afgestapt en voer vanalles door elkaar... Resultaat een hond die niet kan wachten tot het etenstijd is en altijd vol enthousiasme haar pot leeg eet en dat met volle smaak. (behalve de stukken vers vlees die ze niet graag eet, maar ik toch stiekem probeer te mengen soms, helaas pakt dat nog altijd niet

- dagmar88
- Zeer actief

Werkt voor Tibbe perfect

- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Kan het zijn dat ze tegen de loopsheid aanzit? Of dat ze schijndrachtig is? Dan is de eetlust ook wel eens wat minder.
Groetjes, Marjan
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Xena blieft ineens geen eendennekken meer... 4 weken geleden heeft ze een dag geen eten gehad omdat mevrouw geen zin had om te kauwen. (konijnenkoppen, runderstrotten etc. gaat er overigens prima in en daar moet ze veeeeeel meer kauwenmaart schreef:ik wissel gewoon af van eten. Soms droge brokken, soms brok met kvv, soms vers vlees, soms blik...
Vroeger was ik ook van het 'GIJ ZULT ETEN WAT IK JE VOORSCHOTEL EN DAT JE HELE LEVEN LANG![]()
![]()
![]()
'
Al een aantal jaar ben ik van principe afgestapt en voer vanalles door elkaar... Resultaat een hond die niet kan wachten tot het etenstijd is en altijd vol enthousiasme haar pot leeg eet en dat met volle smaak. (behalve de stukken vers vlees die ze niet graag eet, maar ik toch stiekem probeer te mengen soms, helaas pakt dat nog altijd niet)

Dus gisteren kregen ze weer een keer eendennekken.. eerst een gezicht van

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Erwina
- Zeer actief
Een hond erbij is dus de oplossing 

Welkom Ollie!

- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Contacteer:
Vind ik leukErwina schreef:Een hond erbij is dus de oplossing

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
-
- Zeer actief
Ze is gesteriliseerd dus loopsheid is het sowieso niet.
Enne.. Een hond erbij gaat het voorlopig ook niet worden haha.
Misschien is nu het hele gulzige er wel gewoon af? Want na kwartiertje eet ze haar bak wel leeg.
Ben gewoon alleen maar schrokkerds gewend haha.
Ik kijk het nog even aan, bedankt voor het meedenken allemaal!
Enne.. Een hond erbij gaat het voorlopig ook niet worden haha.
Misschien is nu het hele gulzige er wel gewoon af? Want na kwartiertje eet ze haar bak wel leeg.
Ben gewoon alleen maar schrokkerds gewend haha.
Ik kijk het nog even aan, bedankt voor het meedenken allemaal!
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Hoe oud is ze?
Het kan natuurlijk ook zijn dat haar behoefte niet meer zo groot is.
Als ze niet te mager is, zou je kunnen proberen iets minder te voeren.
Het kan natuurlijk ook zijn dat haar behoefte niet meer zo groot is.
Als ze niet te mager is, zou je kunnen proberen iets minder te voeren.
Groetjes, Marjan
-
- Zeer actief
sterilisatie is toch ook gewoon castratie, ( bijna alles weg) dus t kan zomaar zijn dat ze veel minder nodig heeft 

- Spaiky
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Engelse stafford x Amerikaanse Bulldog
Het kan zijn dat ze van deze brok minder nodig heeft dan van je vorige merk brok.
Probeer haar eens een tijdje iets minder te geven, heeft ze naar een tijdje wel weer meer eetlust dan geef je haar nu waarschijnlijk te veel.
Probeer haar eens een tijdje iets minder te geven, heeft ze naar een tijdje wel weer meer eetlust dan geef je haar nu waarschijnlijk te veel.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Erwina schreef:Een hond erbij is dus de oplossing

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi