Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op zoek naar een ander ras
Moderator: moderatorteam
-
Muk
Op zoek naar een ander ras
Hoewel we nu nog steeds verdrietig zijn om Lobbes, kijken we rustig verder. Zonder hond leven is niks voor ons, vandaar.
Wij hebben nu nog een newf, maar Gina gaat ook niet zo goed. De verwachting is dat zij hooguit nog een paar maanden leeft, al weet je dat nooit zeker. Na Gina willen wij een half jaar tot een jaar zonder hond leven, maar daarna willen wij zeker weer een hond in huis hebben. Ik heb weleens eerder zo'n topic geopend, maar dat ging meer over molossers en aanverwanten en dat zoek ik nu niet. Wij zoeken een ras zonder extreme vachtverzorging, minimale kans op maagtorsies en huidproblemen, maar liefst wel met het karakter van een newf.
De "eisen" zijn:
Geen hele actieve hond, maar een wandeling van een paar uur met tussenpauzes moet wel kunnen. Ik wil dagelijks wel meer en verder wandelen dan nu.
Het zou leuk zijn als de hond ook mee kan gaan met mijn bunkerspeurtochten in het bos en met de wandeltochten hier in het bos. De omgeving is hier heel mooi en daar willen wij optimaal van kunnen genieten.
Weinig vachtverzorging, hier zit geen goede trimmer in de buurt en ik heb er ook geen zin meer in.
Waaks, maar niet blafferig.
Absoluut geen jachtinstinct, het stikt hier van het wild en ik wil dat de hond lekker los kan lopen zonder dat er meteen gejaagd wordt. Ratten, muizen en mollen mogen in de tuin wel gejaagd en gedood worden, maar verder niks als het even kan.
Het moet een rashond zijn en de hond moet gewoon bij een fokker, NL of Dld asiel zitten of via de rasvereniging te vinden zijn. Pup of volwassen maakt niet uit. Géén hond uit Zuid- of Oost-Europa!
Liefst groot, maar de kans op maagtorsies wil ik zoveel mogelijk minimaliseren, dus een kleinere hond kan natuurlijk ook.
Karakter van een newf uiteraard, als het kan.
Gezond, wij hebben nu 3 zieke honden gehad en het zou fijn zijn als de hond gezond is. Ik wil een ras waar weinig gezondheidsproblemen in voorkomen.
De hond woont samen met ons in huis. Het is de bedoeling dat de hond enigst hond blijft.
Ik ben benieuwd naar jullie ideëen. Alvast bedankt.
Wij hebben nu nog een newf, maar Gina gaat ook niet zo goed. De verwachting is dat zij hooguit nog een paar maanden leeft, al weet je dat nooit zeker. Na Gina willen wij een half jaar tot een jaar zonder hond leven, maar daarna willen wij zeker weer een hond in huis hebben. Ik heb weleens eerder zo'n topic geopend, maar dat ging meer over molossers en aanverwanten en dat zoek ik nu niet. Wij zoeken een ras zonder extreme vachtverzorging, minimale kans op maagtorsies en huidproblemen, maar liefst wel met het karakter van een newf.
De "eisen" zijn:
Geen hele actieve hond, maar een wandeling van een paar uur met tussenpauzes moet wel kunnen. Ik wil dagelijks wel meer en verder wandelen dan nu.
Het zou leuk zijn als de hond ook mee kan gaan met mijn bunkerspeurtochten in het bos en met de wandeltochten hier in het bos. De omgeving is hier heel mooi en daar willen wij optimaal van kunnen genieten.
Weinig vachtverzorging, hier zit geen goede trimmer in de buurt en ik heb er ook geen zin meer in.
Waaks, maar niet blafferig.
Absoluut geen jachtinstinct, het stikt hier van het wild en ik wil dat de hond lekker los kan lopen zonder dat er meteen gejaagd wordt. Ratten, muizen en mollen mogen in de tuin wel gejaagd en gedood worden, maar verder niks als het even kan.
Het moet een rashond zijn en de hond moet gewoon bij een fokker, NL of Dld asiel zitten of via de rasvereniging te vinden zijn. Pup of volwassen maakt niet uit. Géén hond uit Zuid- of Oost-Europa!
Liefst groot, maar de kans op maagtorsies wil ik zoveel mogelijk minimaliseren, dus een kleinere hond kan natuurlijk ook.
Karakter van een newf uiteraard, als het kan.
Gezond, wij hebben nu 3 zieke honden gehad en het zou fijn zijn als de hond gezond is. Ik wil een ras waar weinig gezondheidsproblemen in voorkomen.
De hond woont samen met ons in huis. Het is de bedoeling dat de hond enigst hond blijft.
Ik ben benieuwd naar jullie ideëen. Alvast bedankt.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Op zoek naar een ander ras
is de wetter toch niet wat je zoekt?
had de indruk dat je daar behoorlijk geinteresseerd in was?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ik heb er de ballen verstand van maar het eerste wat zo bij me opkomt is een Peludo.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik zeg ook wetterhoun. Qua karakter zijn het naar mijn idee best wel molosserachtige honden. Niet heel groot qua hoogte, maar wel qua uitstraling 
-
Muk
Jazeker wel, maar ik ben ook benieuwd of er andere rassen zijn die in de buurt komen. Een Wetter maakt absoluut een hele grote kans om hier te komen, maar misschien zijn er meerdere rassen die in de buurt komen.renee-uk schreef:is de wetter toch niet wat je zoekt?
Een peludo (naakthond toch?) wil ik liever niet. Is wel minimale vachtverzorging, maar een hond hoort een vacht te hebben in mijn ogen.
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Peludo is de behaarde Peruaan;) maar die vind ik niet echt bij jou passen.Muk schreef:Jazeker wel, maar ik ben ook benieuwd of er andere rassen zijn die in de buurt komen. Een Wetter maakt absoluut een hele grote kans om hier te komen, maar misschien zijn er meerdere rassen die in de buurt komen.renee-uk schreef:is de wetter toch niet wat je zoekt?
Een peludo (naakthond toch?) wil ik liever niet. Is wel minimale vachtverzorging, maar een hond hoort een vacht te hebben in mijn ogen.

-
Muk
Ah, ok. Ik ken het ras verder niet, maar goed dat je hierover eerlijk bent._Inge_ schreef:Peludo is de behaarde Peruaan;) maar die vind ik niet echt bij jou passen.Muk schreef:Jazeker wel, maar ik ben ook benieuwd of er andere rassen zijn die in de buurt komen. Een Wetter maakt absoluut een hele grote kans om hier te komen, maar misschien zijn er meerdere rassen die in de buurt komen.renee-uk schreef:is de wetter toch niet wat je zoekt?
- Bink2009
- Zeer actief
Hovawart? Persoonlijk vind ik dit behoorlijk mooie honden waar je veel kanten mee op kan, groot en een mooie vacht wat volgens mij goed te onderhouden is, qua gezondheid heb ik geen idee want daar heb ik mij nog niet in verdiept eigenlijk.
Ik ken alleen geen Newfoundlanders dus geen idee of het karakter een beetje in de buurt komt, hieronder de belangrijkste karakter eigenschappen (orgineel geknipt en geplakt van de hovawart club):
"evenwichtig
goedaardig
verdedigingsdrang
hardheid
middelmatig temperament
zeer goede neus
sterke binding aan zijn familie "
Ik ken alleen geen Newfoundlanders dus geen idee of het karakter een beetje in de buurt komt, hieronder de belangrijkste karakter eigenschappen (orgineel geknipt en geplakt van de hovawart club):
"evenwichtig
goedaardig
verdedigingsdrang
hardheid
middelmatig temperament
zeer goede neus
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja, ik zou zeggen, een CC sportief, waaks, maar niet druk in huis, kan best een paar keer een wandeling overslaan hoor
helaas zijn er nogal wat verschillen in t ras,
dus ik zou ook zeggen ga voor veilig en probeer een wetter
zeker ook gezien de maagkanteling angst die er nu wel inzit
helaas zijn er nogal wat verschillen in t ras,
dus ik zou ook zeggen ga voor veilig en probeer een wetter
zeker ook gezien de maagkanteling angst die er nu wel inzit
-
Muk
Een Hovawart spreekt ook aan, al vrees ik dat die veel meer beweging nodig hebben dan ik kan en wil geven.Bink2009 schreef:Hovawart? Persoonlijk vind ik dit behoorlijk mooie honden waar je veel kanten mee op kan, groot en een mooie vacht wat volgens mij goed te onderhouden is, qua gezondheid heb ik geen idee want daar heb ik mij nog niet in verdiept eigenlijk.
"evenwichtig
goedaardig
verdedigingsdrang
hardheid
middelmatig temperament
zeer goede neus
Een CC is ook mooi, maar als ik weer voor een molosser ga zal er toch een newf komen. Dat ras heeft onze harten echt gestolen.
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik moest eigenlijk ook aan een wetter denken

You'll be in my heart... Always...
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik denk dat je toch weer bij de NewF. uitkomt, gewoon omdat het de hond is voor jullie.
er zijn bezwaren en er zijn min punten, maar t ras is jullie op t lijf geschreven
er zijn bezwaren en er zijn min punten, maar t ras is jullie op t lijf geschreven
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik heb het nog nooit aangeraden maar ik denk dat een Eurasier heel goed zou passen. Flink wat vacht maar eigenlijk hoeven ze alleen maar in de rui flink geborsteld te worden. Is de ondervacht er eenmaal weer uit dan volstaat elke week of 2 doorkammen prima.
Elke dag lekker een uur of 2 het bos in en verder lekker aanrommelen in huis is een ideaalplaatje voor een Eurasier
Ze zijn erg gereserveerd naar vreemde (niet angstig of agressief!) maar gelukkig geen eenmanshonden. Gezin en vast bezoek horen erbij. De meeste Eurasiers waken prima maar blaffen niet door.
Het enige nadeel is dat er Eurasiers zijn met een flinke prooidrift. De meeste echter niet of als ze al jagen zijn ze prima terug te roepen. Bij 'zijn' mensen zijn is namelijk veel belangrijker.
Je zou dus wel voor een herplaatser moeten gaan: dan weet je of er wel of niet prooidrift in zit. Er zijn wel lijnen waar het meer en minder in zit maar dat is geen garantie natuurlijk.
De gezondheidseisen zijn streng binnen de verenigingen. Er geldt zelfs dat een meerderheid van een nest getest moet zijn op een aantal erfelijke aandoeningen voordat er verder met de reu en teef gefokt mag worden. Er zijn geloof ik 4 verenigingen in Duitsland en 1 in Nederland. Herplaatsen gaat via 'Eurasiers in Nood': Weet niet precies hoe maar er wordt op die manier via alle verenigingen gezocht naar geschikte gezinnen.
Elke dag lekker een uur of 2 het bos in en verder lekker aanrommelen in huis is een ideaalplaatje voor een Eurasier
Het enige nadeel is dat er Eurasiers zijn met een flinke prooidrift. De meeste echter niet of als ze al jagen zijn ze prima terug te roepen. Bij 'zijn' mensen zijn is namelijk veel belangrijker.
Je zou dus wel voor een herplaatser moeten gaan: dan weet je of er wel of niet prooidrift in zit. Er zijn wel lijnen waar het meer en minder in zit maar dat is geen garantie natuurlijk.
De gezondheidseisen zijn streng binnen de verenigingen. Er geldt zelfs dat een meerderheid van een nest getest moet zijn op een aantal erfelijke aandoeningen voordat er verder met de reu en teef gefokt mag worden. Er zijn geloof ik 4 verenigingen in Duitsland en 1 in Nederland. Herplaatsen gaat via 'Eurasiers in Nood': Weet niet precies hoe maar er wordt op die manier via alle verenigingen gezocht naar geschikte gezinnen.
- yuki
- Zeer actief
Tja ik ben momenteel helemaal verliefd op Johhny van brigitte. In het asiel in oorschot zit een prachtig exemplaartje, genaamd Raki 
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Ik denk dat een Shiloh Shepherd ook prima bij jullie zal passen.
Herder zonder echt herderkarakter. Het zijn absoluut geen Duitsers qua karakter, zoals veel mensen denken. Ze zijn dan ook niet geschikt voor de ipo/knpv etc. Wel als hulphond of speur/zoekhond. Ik hoorde van de week dat iemand vond dat ze qua karakter nog het meest op een Leonberger lijken.
Ze zijn groot, over het algemeen erg gezond, er wordt ook alles aan gedaan om het ras gezond te houden.
Ze hebben een flinke vacht (maar er zijn ook kortharige), en behalve regelmatig borstelen hoef je daar in principe niets aan te doen.
Jachtinstinct hebben ze nauwelijks.
Er is 1 fokker in Europa, en die zit hier ook op het forum (shima).
Ze vinden het geweldig om met de baas mee op stap te gaan. Buiten zijn ze actief, en binnen zijn het vloerkleedjes. Tuurlijk willen ze ook binnenshuis spelen en ravotten, maar over het algemeen zijn ze binnen lekker rustig.
Herder zonder echt herderkarakter. Het zijn absoluut geen Duitsers qua karakter, zoals veel mensen denken. Ze zijn dan ook niet geschikt voor de ipo/knpv etc. Wel als hulphond of speur/zoekhond. Ik hoorde van de week dat iemand vond dat ze qua karakter nog het meest op een Leonberger lijken.
Ze zijn groot, over het algemeen erg gezond, er wordt ook alles aan gedaan om het ras gezond te houden.
Ze hebben een flinke vacht (maar er zijn ook kortharige), en behalve regelmatig borstelen hoef je daar in principe niets aan te doen.
Jachtinstinct hebben ze nauwelijks.
Er is 1 fokker in Europa, en die zit hier ook op het forum (shima).
Ze vinden het geweldig om met de baas mee op stap te gaan. Buiten zijn ze actief, en binnen zijn het vloerkleedjes. Tuurlijk willen ze ook binnenshuis spelen en ravotten, maar over het algemeen zijn ze binnen lekker rustig.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Muk
Dat klopt absoluut dat de newf onze grote liefde is, maar ik ben wel behoorlijk klaar met de vacht / huidproblemen en nog een maagtorsie zit ik ook niet op te wachten.S@ndr@ schreef:Ik denk dat je toch weer bij de NewF. uitkomt, gewoon omdat het de hond is voor jullie.
Een Eurasier wordt het denk ik niet, er zit hier gewoon teveel wild. De reëen lopen in de tuin en hazen en vossen lopen ook zo in het zicht. Dan zou de hond nooit los van de lijn kunnen en dat wil ik niet. Het risico dat ik een Eurasier tref met prooidrift wil ik niet nemen. Zelfs Lobbes wilde nog weleens jagen als hij wat rook in de schemering. Die kon dan zelfs niet meer los. Maar een herplaatser zonder die prooidrift zou nog kunnen, ik ga erop googelen.
Johnny van Brigitte ken ik niet, die ga ik even opzoeken.
Bedankt allemaal voor het meedenken.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Een Bob/Billy??
Al denk ik dat die teveel vachtverzorging voor jou met zich meebrengen en daarnaast ook nog eens te klein zijn. Alhoewel ze natuurlijk perfect een bunker in/uit te tillen zijn (reu: 15 kg).
Maar idd een Ara of een Rinne Roos?? (of een Bo?)
Al denk ik dat die teveel vachtverzorging voor jou met zich meebrengen en daarnaast ook nog eens te klein zijn. Alhoewel ze natuurlijk perfect een bunker in/uit te tillen zijn (reu: 15 kg).
Maar idd een Ara of een Rinne Roos?? (of een Bo?)
En de groeten van de mannen 

- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Ik lees nu 2 jaar veel over de Eurasier (clubblad en internet) en er zijn dus echt Eurasiers die wild compleet negeren en Eurasiers (zoals DiemMuk schreef:Een Eurasier wordt het denk ik niet, er zit hier gewoon teveel wild. De reëen lopen in de tuin en hazen en vossen lopen ook zo in het zicht. Dan zou de hond nooit los van de lijn kunnen en dat wil ik niet. Het risico dat ik een Eurasier tref met prooidrift wil ik niet nemen. Zelfs Lobbes wilde nog weleens jagen als hij wat rook in de schemering. Die kon dan zelfs niet meer los. Maar een herplaatser zonder die prooidrift zou nog kunnen, ik ga erop googelen.
Met 2 jaar weet je het: dan jaagt hij of niet. Diem begon met 8 maanden als ik me goed herinner.
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Gezien je bunkeravonturen, misschien toch een kleine hond?
En dan vanwege hun lef en doorzettingsvermogen, een terriër.
Heb je natuurlijk meteen een jachtdrift bij, maar dat is wel bij te sturen/om te buigen en ga je natuurlijk niet voor de specifiek voor de jacht gefokten.
Bobo loopt tegenwoordig grotendeels los, zonder dat ik daar ingewikkelde toeren voor uit heb hoeven halen.
En dan vanwege hun lef en doorzettingsvermogen, een terriër.
Heb je natuurlijk meteen een jachtdrift bij, maar dat is wel bij te sturen/om te buigen en ga je natuurlijk niet voor de specifiek voor de jacht gefokten.
Bobo loopt tegenwoordig grotendeels los, zonder dat ik daar ingewikkelde toeren voor uit heb hoeven halen.
Wiel
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik zeg toch ook weer een newf want ik denk dat jullie gewoon enorm veel pech hebben gehad met de honden die jullie hadden.
Van alle newfoundlanders die wij door de jaren gehad hebben is er niet eentje geweest met een maagtorsie of iets dergelijks en ik heb er maar eentje gehad met een klein beetje vacht/ruiproblemen tijdens de voorjaarsrui (een teef die er niet makkelijk doorkwam en als ik dan niet consequent een paar dagen bijhield had ze een hotspot) De meesten konden toe met 1 goede kambeurt per 14dagen en Jaymz zijn moeder zelfs met nog minder behalve na haar sterilisatie.
Het is dat ik geen grote honden meer wil anders was er nog steeds eentje geweest maar de lagotto is gelukkig een heel goede vervanging in optil-formaat
Van alle newfoundlanders die wij door de jaren gehad hebben is er niet eentje geweest met een maagtorsie of iets dergelijks en ik heb er maar eentje gehad met een klein beetje vacht/ruiproblemen tijdens de voorjaarsrui (een teef die er niet makkelijk doorkwam en als ik dan niet consequent een paar dagen bijhield had ze een hotspot) De meesten konden toe met 1 goede kambeurt per 14dagen en Jaymz zijn moeder zelfs met nog minder behalve na haar sterilisatie.
Het is dat ik geen grote honden meer wil anders was er nog steeds eentje geweest maar de lagotto is gelukkig een heel goede vervanging in optil-formaat
Sandra

-
Marion.
Van wat ik lees, zeg ik Golden. En dat doe ik normaal nooooooooooooooit
Maar bij jou vertrouw ik er wel op dat er geen haardkleedjes of speelgoed voor de kinderen van gemaakt worden. Ik heb weliswaar 2 heel verschillende, maar op al jouw eisen voldoen ze beiden. Dat bunkergebeuren dat vinden ze beiden geweldig. Samen met de baas iets spannends... leuker kun je niet bedenken. En ze kunnen beiden diep en waaks blaffen. Oké, ze zien er niet zo eng uit maar dat doet een Newf ook niet. Hun blaf klinkt wel eng
Maar bij jou vertrouw ik er wel op dat er geen haardkleedjes of speelgoed voor de kinderen van gemaakt worden. Ik heb weliswaar 2 heel verschillende, maar op al jouw eisen voldoen ze beiden. Dat bunkergebeuren dat vinden ze beiden geweldig. Samen met de baas iets spannends... leuker kun je niet bedenken. En ze kunnen beiden diep en waaks blaffen. Oké, ze zien er niet zo eng uit maar dat doet een Newf ook niet. Hun blaf klinkt wel eng
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
-
Muk
Oja, ben één belangrijke eis vergeten, de hond moet makkelijk in de omgang met andere honden (reu en teef) zijn. Dit omdat er veel bezoek komt met honden. Ik weet niet of bovengenoemde rassen behalve de wetter en een golden hier goed mee om kunnen gaan.
-
Marion.
Ik zeg gewoon niks meerMuk schreef:Oja, ben één belangrijke eis vergeten, de hond moet makkelijk in de omgang met andere honden (reu en teef) zijn. Dit omdat er veel bezoek komt met honden. Ik weet niet of bovengenoemde rassen behalve de wetter en een golden hier goed mee om kunnen gaan.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
De Shiloh wel.Muk schreef:Oja, ben één belangrijke eis vergeten, de hond moet makkelijk in de omgang met andere honden (reu en teef) zijn. Dit omdat er veel bezoek komt met honden. Ik weet niet of bovengenoemde rassen behalve de wetter en een golden hier goed mee om kunnen gaan.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
Peludo is een behaarde naakthond
En ik denk ook niet iets voor jullie in vergelijking met een newf, maar wel een leuk sociaal ras en toch ook pittig.
Iza past met een paar kleine aanpassingspuntjes zo in je lijstje, sociaal, geen jachtinstinct etc. Ze is wel een rete waaks en jij mag het oplossen typetje
En ik denk ook niet iets voor jullie in vergelijking met een newf, maar wel een leuk sociaal ras en toch ook pittig.
Iza past met een paar kleine aanpassingspuntjes zo in je lijstje, sociaal, geen jachtinstinct etc. Ze is wel een rete waaks en jij mag het oplossen typetje

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
En je hebt best wakende exemplaren hoor. Billy was bijzonder waaks en durfde ook best in de aanval te gaan. (Maar ja, was natuurlijk wel een nep-goldenMarion. schreef:Van wat ik lees, zeg ik Golden. En dat doe ik normaal nooooooooooooooit![]()
-
Muk
HahahaMarion. schreef:Ik zeg gewoon niks meerMuk schreef:Oja, ben één belangrijke eis vergeten, de hond moet makkelijk in de omgang met andere honden (reu en teef) zijn. Dit omdat er veel bezoek komt met honden. Ik weet niet of bovengenoemde rassen behalve de wetter en een golden hier goed mee om kunnen gaan.
Een golden is ook zeker geen verkeerd ras.
Ik ga in ieder geval nog deze week de Wettervereniging opbellen en bij de overige rassen ga ik eerst googelen en die honden op shows bekijken.