Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mijn hond eet nu ruim een jaar geexpandeerde brokjes.
Vers vlees vindt ie lekker maar dan slaapt ie de hele dag.
Daar wordt ik een beetje ongerust van :cry2:
Kan ik nu wel overstappen naar geperste brok?
Dat zal wel zwaar vallen?!
mijn honden hebben 3 jaar geexpandeerde brokken gehad en nu geperste brokken... de overgang is prima gegaan, en ze doen het er veel beter op... kunnen een normale hoeveelheid eten zonder dik te worden... drinken niet zoveel meer etc.
Wij zijn ook ooit overgestapt naar geperste brok en dat ging prima hoor, ze hebben er wel even aan moeten wennen toen, in het begin meer ontlasting en meer drinken maar dat ging weer over, wel moet ik veel minder geven heb ik gemerkt.
De Koning is dood, lang leve de Keizer Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
hier is de overstap ook prima gegaan. wel heb ik eerst een week vers (met pens!) gegeven om de darmflora weer goed op orde te krijgen en de overgang is zonder problemen verlopen!
Ja, ik ben ook na 12 jaar geëxpandeerde brokjes overgestapt naar geperste brokken. Ook ik heb eerst een weekje vers ingelast en toen rustig aan begonnen met de nieuwe brokken. Ging prima. Maar ik moet eerlijk zeggen dat hun hoofdmaaltijd versvlees is en 1 keer per week is de hoofdmaaltijd brokjes. Voor de rest krijgen ze een klein beetje brokjes als ontbijtje omdat de oudjes niet tegen 1 keer per dag eten kunnen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici. In memoriam Yentie en Toby
Je kunt inderdaad beter een dag of 5 alleen versvleesvoer geven, en daarna de geperste brok. Dan kunnen de darmen de brok goed aan.
Ze hebben een voller gevoel van geperste brok. Geexpandeerd is luchthappen.