Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eten geven vlak voor training?
Moderator: moderatorteam
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Eten geven vlak voor training?
Normaal krijgen mijn honden 's avonds eten (vers) rond 20-23u, na de training dus. Maar Kai word altijd een energiebommetje nadat hij gegeten heeft, hyperactief, begint met vanalles te spelen (springt op en af de bank),...en dat duurt meestal 1-2uur. Nu vroeg ik mij af of ik dat effect niet op training kan benutten door hem eten te geven vlak voor de training. Training is rennen, springen,...maar dat doet hij dus ook gewoon thuis na het eten. Iemand dit al eens gedaan?
- **Nancy**
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie's
- Aantal honden: 3
Re: Eten geven vlak voor training?
Hier krijgen de honden rond 18.00 eten (kvv)
Op maandag hebben we behendigheid om 20.45,
en op dinsdag treibbal om 18.45.
Eten voor de training heeft er geen effect op.
Maar ja, mijn honden zijn geen energie-bommetjes na het eten,meestal een half uurtje ervoor hihihihi
Na het eten gaan ze meestal even een dutje doen.
Op maandag hebben we behendigheid om 20.45,
en op dinsdag treibbal om 18.45.
Eten voor de training heeft er geen effect op.
Maar ja, mijn honden zijn geen energie-bommetjes na het eten,meestal een half uurtje ervoor hihihihi
Na het eten gaan ze meestal even een dutje doen.

- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 1
Ik train 's morgens toen ik Bo nog 2 keer per dag voerde merkte ik heel veel verschil of ze wel of geen eten had gehad voor de training.
Als ze geen eten had gehad was ze er onrustig en ongeconcentreerd, dat was over toen ik haar het eten al voor de training gaf.
Inmiddels eet ze nog maar één keer per dag om ongeveer 18:00 en dat werkt ook prima. Ik denk dat je gewoon even moet uitproberen wat het beste werkt voor jouw hond.
Als ze geen eten had gehad was ze er onrustig en ongeconcentreerd, dat was over toen ik haar het eten al voor de training gaf.
Inmiddels eet ze nog maar één keer per dag om ongeveer 18:00 en dat werkt ook prima. Ik denk dat je gewoon even moet uitproberen wat het beste werkt voor jouw hond.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Noah krijgt een uur voor het trainen eten en merk en geen hinder door.
-
Angelique.
Ik vind het er nogal aan liggen wat voor training, mijn honden krijgen echt never nooit minder dan 2,5 uur voor een training eten, dat is vragen om problemen
rennen en springen is nogal een ruim begrip, dat doen die van mij ook tijdens een training 
-
Loek
- Zeer actief
Nee en dat zou ik ook niet gaan proberen, tijdens de training beloon je toch ook al ?Linsey schreef:Normaal krijgen mijn honden 's avonds eten (vers) rond 20-23u, na de training dus. Maar Kai word altijd een energiebommetje nadat hij gegeten heeft, hyperactief, begint met vanalles te spelen (springt op en af de bank),...en dat duurt meestal 1-2uur. Nu vroeg ik mij af of ik dat effect niet op training kan benutten door hem eten te geven vlak voor de training. Training is rennen, springen,...maar dat doet hij dus ook gewoon thuis na het eten. Iemand dit al eens gedaan?
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Springen over hoge hindernissen bedoel ik, hoger dan agility, voorbeeldje in mijn onderschrift en ook tijdens volgoefeningen van stilstand hoog springen op of over een hindernis. Soms springen ze wel eens verkeerd en komen dan met onderkant lichaam op een hindernis terecht bv. Misschien toch maar niet doen.
Tijdens training beloon ik inderdaad, maar dat is bij Kai echt heel minimaal, 3-5 mini stukjes gedroogd vlees op 1 uur training.
Tijdens training beloon ik inderdaad, maar dat is bij Kai echt heel minimaal, 3-5 mini stukjes gedroogd vlees op 1 uur training.