massam schreef:jans&co schreef:massam schreef:jans&co schreef:jaja 2 dames ambull hier 1,7 jaar oud en zusjes van elkaar maar met deze heb ik geen problemen. ze slapen samen in 1 mand eten naast elkaar en spelen heerlijk.
Met deze geen problemen. het ging mij erom hoe jullie je honden corrigeren en wat jullie zien als mishandeling.
Ik wordt namelijk niet graag als dierenmishandelaar neergezet als ik mijn hond even onder de kin vast pak en duidelijk toespreek.
onder de kin vastpakken of een schop(je) onder de kont vind ik een enorm verschil.
ik vind het doel om niet aan je hond te komen en niet te schreeuwen als er gedrag gecorrigeerd moet worden het ultieme doel.
dat is ook een enorm verschil en doel is om alles met goed gedrag te belonen op te lossen zonder aanrakingen.
Maar die ene keer was een tik onder de kont echt nodig anders was het niet goed gekomen.
Doe het niet voor mijn lol trouwens
hoe was de situatie dan? je was dichtbij genoeg om te schoppen dus je had haar ook mee kunnen nemen?
ik vind het trouwens ook opvallend dat je het hebt over onze hond en de herplaatser
Dat klinkt zo hard he om te schoppen.
Stond er 5 meter a 7 meter van af, de hele club was lekker aan het spelen na de training.
iedereen rende lekker heen en weer achter de bal aan.
een megelaar had de bal en bracht deze terug maar candy onze herplaatser wilde deze uit de bek trekken.
op de eerste snauw reageerde ze niet en ging ze door, ze kreeg nog een snauw maar ging door.
Ik wist dat er geen derde sanuw meer kwam maar dat die andere hond meteen de aanval in zou gaan en eigenlijk zijn goed recht was.
Dit gebeurde in lettelijke seconden, heb 3 grote stappen genomen, en tikte met voet tegen haar kont aan en riep NEE. en wees haar de weg. Die andere hond heb ik helemaal genegeerd en deze bracht keurig de bal terug en iedereen speelde weer vrolijk.
Candy heeft niet meer geprobeerd de bal uit iemand zijn bek te trekken.