Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eierkoeken oké?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Eierkoeken oké?
Gewoon wat twijfels die ik heb,
In een ander topic over coprofagie wordt gesuggereerd dat door het voeren van eierkoek aan de hond dit kan stoppen.
Maar in zo´n eierkoek zit toch suiker? En suiker is toch heel gevaarlijk voor een hond? Suiker geeft toch Staar, en er zullen best wel meer nadelige bijverschijnselen zitten aan het nuttigen van suiker?
Is het nu niet zo dat eierkoek eten slechter is als hondenpoep eten?
Als iemand hier wat opheldering over kan geven zou ik dat zeer waarderen.
Groetjes, Willy.
In een ander topic over coprofagie wordt gesuggereerd dat door het voeren van eierkoek aan de hond dit kan stoppen.
Maar in zo´n eierkoek zit toch suiker? En suiker is toch heel gevaarlijk voor een hond? Suiker geeft toch Staar, en er zullen best wel meer nadelige bijverschijnselen zitten aan het nuttigen van suiker?
Is het nu niet zo dat eierkoek eten slechter is als hondenpoep eten?
Als iemand hier wat opheldering over kan geven zou ik dat zeer waarderen.
Groetjes, Willy.
Laatst gewijzigd door Wil de hond op 07 nov 2003 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- Xhrista
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Moest dus eerst gaan opzoeken wat dat woord betekend en gevonden.
Ik weet niet beter als dat eierkoek geven tegen het gal opspugen is wat sommige honden 's ochtends doen.En dan natuurlijk geen hele maar een kwart of halve(ligt aan de grote van de hond).Bij mijn hond hielp dat niet,bij die van m'n vriendin wel.
Er zit weinig vet en veel koolhydraten in een eierkoek,geloof niet dat de suikers echt kwaad kunnen.
Poep eten schijnen ze wetenschappelijk nog niet te kunnen verklaren,heeft een DA me verteld.Heb nog nooit een hond gehad die het deed.Hoewel kattedrollen of mensendrollen dat deden ze wel toen ze jong waren.
Gr. Christa
Ik weet niet beter als dat eierkoek geven tegen het gal opspugen is wat sommige honden 's ochtends doen.En dan natuurlijk geen hele maar een kwart of halve(ligt aan de grote van de hond).Bij mijn hond hielp dat niet,bij die van m'n vriendin wel.
Er zit weinig vet en veel koolhydraten in een eierkoek,geloof niet dat de suikers echt kwaad kunnen.
Poep eten schijnen ze wetenschappelijk nog niet te kunnen verklaren,heeft een DA me verteld.Heb nog nooit een hond gehad die het deed.Hoewel kattedrollen of mensendrollen dat deden ze wel toen ze jong waren.
Gr. Christa
- mechelaar_fan
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
8O en druivesuiker???mechelaar_fan schreef:suiker kan echt kwaad, overigens eierkoek... het blijkt toch maar fantasie te zijn.
dat krijgen ze hier ook af en toe voor het trainen en daarnaast zit het ook als opvulling in veel kauwstaven hier....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Suiker is slecht voor mensen, als je er teveel van hebt.Wil de hond schreef:Het gaat me hier niet om het oplossen van het poepeetgedrag.
Ik vraag me gewoon in het algemeen af of suiker slecht is voor een hond.
Groetjes, Willy.
Net zoals vet.
Zal voor een hond dan waarschijnlijk ook wel zo wezen.
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- mechelaar_fan
- Zeer actief
Is het je nog niet opgevallen hoeveel oudere honden aan suikerziekte lijden?
druivesuiker is fructose, en belast de pancreas niet, nochtans zie ik het nut niet in van dit bij te geven. Het werk van een sporthond is heus niet zo zwaar, fructose is zinvol voor een triathleet, maar voor een inspanning van een half uurtje moet de energievoorraad in het lichaam van de hond ruimschoots volstaan.
druivesuiker is fructose, en belast de pancreas niet, nochtans zie ik het nut niet in van dit bij te geven. Het werk van een sporthond is heus niet zo zwaar, fructose is zinvol voor een triathleet, maar voor een inspanning van een half uurtje moet de energievoorraad in het lichaam van de hond ruimschoots volstaan.
-
- Zeer actief
Ik denk dat "suikerziekte" afhangt van de hond zelf, de een krijgt het wel, de ander niet.
Je moet er op letten dat de hond niet teveel binnenkrijgt maar je moet er niet te paranoie over doen (denk ik)
Scar pikte suiker, pakte de pakken uit de kast of je boodschappentas, vrat de suikerpot leeg als hij de kans kreeg. Hij is nu voor een dog oud maar heeft er verder niets aan overgehouden.
Je moet er op letten dat de hond niet teveel binnenkrijgt maar je moet er niet te paranoie over doen (denk ik)
Scar pikte suiker, pakte de pakken uit de kast of je boodschappentas, vrat de suikerpot leeg als hij de kans kreeg. Hij is nu voor een dog oud maar heeft er verder niets aan overgehouden.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- mechelaar_fan
- Zeer actief
Het is wetenschappelijk bewezen dat bevolkingsgroepen die veel suiker eten veel meer gaan lijden aan diabetes op latere leeftijd dan bevolkingsgroepen die weinig suiker eten. Suiker is ook voor de mens ongezond.
De verzoeting van de samenleving zorgt ervoor dat er jaarlijks in Nederland tienduizenden (ik dacht 40.000) diabetespatiënten bijkomen.
Bovendien kan je niet op voorhand weten hoe sterk of hoe zwak de alvleesklier van een hond is. Het spijsverteringsstelsel van de hond is nog minder dan dat van de mens gemaakt om suiker te verwerken.
Voedingsleer is geen exacte wetenschap, en iedereen kan wel zijn gelijk halen (leuk om te discussiëren), maar wat suiker betreft kan je toch weinig wegen uit hoor.
De verzoeting van de samenleving zorgt ervoor dat er jaarlijks in Nederland tienduizenden (ik dacht 40.000) diabetespatiënten bijkomen.
Bovendien kan je niet op voorhand weten hoe sterk of hoe zwak de alvleesklier van een hond is. Het spijsverteringsstelsel van de hond is nog minder dan dat van de mens gemaakt om suiker te verwerken.
Voedingsleer is geen exacte wetenschap, en iedereen kan wel zijn gelijk halen (leuk om te discussiëren), maar wat suiker betreft kan je toch weinig wegen uit hoor.
-
- Zeer actief
nou dat klopt ook niet helemaalmechelaar_fan schreef:Het is wetenschappelijk bewezen dat bevolkingsgroepen die veel suiker eten veel meer gaan lijden aan diabetes op latere leeftijd dan bevolkingsgroepen die weinig suiker eten. Suiker is ook voor de mens ongezond.
mijn Ma heeft nooit suiker gebruikt
en in alles wat je eet zelfs brood van de bakker zit wat suiker
daar kan je niet om heen
maar ze kreeg toch suiker ziekte
ik zelf gebruik ook nooit suiker
snoep bijna nooit
en wala

- Angelique25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
In granen zitten ook suikers. Misschien dus toch niet zo'n goed idee om een hond dagelijks 60 tot 70% granen te voeren. Denk je ook niet dat al die pancreasproblemen daarvandaan komen ipv van die anderhalve eierkoek die een keer gegeven wordt.mechelaar_fan schreef:Het is wetenschappelijk bewezen dat bevolkingsgroepen die veel suiker eten veel meer gaan lijden aan diabetes op latere leeftijd dan bevolkingsgroepen die weinig suiker eten. Suiker is ook voor de mens ongezond.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
gelukkig!mechelaar_fan schreef:druivesuiker is fructose, en belast de pancreas niet, nochtans zie ik het nut niet in van dit bij te geven. Het werk van een sporthond is heus niet zo zwaar, fructose is zinvol voor een triathleet, maar voor een inspanning van een half uurtje moet de energievoorraad in het lichaam van de hond ruimschoots volstaan.
Maar ik blijf het wel voeren, voor mijn idee helpt het wel, vooral als het wat warmer is en als ze veel moeten presteren... Waarom zijn die energierepen van Royal Canin dan in het leven geroepen?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- mechelaar_fan
- Zeer actief
In graan zit geen suiker die de pancreas belast. De pancreas wordt belast door glucose. de koolhydraten in granen zijn complexe - trage koolhydraten. Daarom dat elk diabetespatient brood of pasta mag eten, maar geen zoetekoek.Angelique25 schreef:In granen zitten ook suikers. Misschien dus toch niet zo'n goed idee om een hond dagelijks 60 tot 70% granen te voeren. Denk je ook niet dat al die pancreasproblemen daarvandaan komen ipv van die anderhalve eierkoek die een keer gegeven wordt.mechelaar_fan schreef:Het is wetenschappelijk bewezen dat bevolkingsgroepen die veel suiker eten veel meer gaan lijden aan diabetes op latere leeftijd dan bevolkingsgroepen die weinig suiker eten. Suiker is ook voor de mens ongezond.
misschien dat royal canin ervan uit gaat dat de brokken toch niet afdoende zijnmalinois schreef:gelukkig!mechelaar_fan schreef:druivesuiker is fructose, en belast de pancreas niet, nochtans zie ik het nut niet in van dit bij te geven. Het werk van een sporthond is heus niet zo zwaar, fructose is zinvol voor een triathleet, maar voor een inspanning van een half uurtje moet de energievoorraad in het lichaam van de hond ruimschoots volstaan.
Maar ik blijf het wel voeren, voor mijn idee helpt het wel, vooral als het wat warmer is en als ze veel moeten presteren... Waarom zijn die energierepen van Royal Canin dan in het leven geroepen?

kreeg vorige week trouwens zo'n gratis pakje bij de dierenwinkel. qyan vond ze heerlijk hoor, maar volges mij kwam de hele reep er were gewoon uit. en om nou te zeggen dat het ene tekort ana energie opvangt of energie geeft: ik heb het niet gezien overigens.