Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Té enthousiast
Moderator: moderatorteam
Té enthousiast
Wanneer de bel bij ons gaat (een verschrikkelijk irritant geluid, wat tot 4 keer aan toe afgaat, t gaat nl via een intercom) dan weet senna niet hoe snel ze naar de voordeur moet sjezen. Nu ben ik haar aan het leren om te wachten, zodat ik de deur dicht kan doen en zelf naar de visite kan gaan. Maar, zodra de visite binnen is, is Senna helemaal door het dolle heen. Ze vind iedereen namelijk ge-wel-dig en laat dat merken ook. Soms door springen (wat ze trouwens bij mij en mn broertje absoluut niet doet en mag ivm onze breekbare botten) en soms door gewoon de hele tijd bij de visite in de buurt te willen zijn. Ook net gebeurde dit, mn opa kwam binnen en werd zowat omver gelopen, echt heel erg irritant.. Hoe kan ik hier (en de visite) het beste mee omgaan?
- dutje
- Vaste gebruiker
Klinkt bekend, Dudley kan er ook wat van! Hij gaat niet alleen springen, maar begint ook te bijten (niet hard, meer om te spelen). Je kunt je voorstellen dat visite daar over het algemeen niet op zit te wachten.
In principe zou je dit soort gedrag volgens mij moeten negeren, maar dat is nogal lastig als er een hond aan je mouw hangt... Op cursus kreeg ik het advies om hem met de riem vast te leggen als hij zo opdringerig doet (aan de verwarming of iets dergelijks). Als hij dan weer rustig is mag hij er weer bij. Doet hij dan weer zo druk, dan weer vast aan de riem.
Ik heb dit nu een paar keer gedaan en heb wel het idee dat het werkt.
Toch probeer ik om het gedrag eerst te voorkomen. Als er wordt aangebeld, dan houd ik Dudley tussen mijn benen terwijl ik opendoe. Ik laat hem zitten en ga er dan ´overheen´ staan. Op de een of andere manier blijft hij dan toch wel vrij netjes zitten. Eerst praat ik even met de visite en de visite met mij (hond krijgt geen aandacht), en als hij dan rustig blijft zitten krijgt hij een aai en een knuffel en is het goed.
Meestal blijft hij nog wel even om de visite heenhangen om te snuffelen en te kijken of er nog een aai inzit, maar hij is dan in ieder geval niet meer aan het springen en happen.
:

In principe zou je dit soort gedrag volgens mij moeten negeren, maar dat is nogal lastig als er een hond aan je mouw hangt... Op cursus kreeg ik het advies om hem met de riem vast te leggen als hij zo opdringerig doet (aan de verwarming of iets dergelijks). Als hij dan weer rustig is mag hij er weer bij. Doet hij dan weer zo druk, dan weer vast aan de riem.
Ik heb dit nu een paar keer gedaan en heb wel het idee dat het werkt.
Toch probeer ik om het gedrag eerst te voorkomen. Als er wordt aangebeld, dan houd ik Dudley tussen mijn benen terwijl ik opendoe. Ik laat hem zitten en ga er dan ´overheen´ staan. Op de een of andere manier blijft hij dan toch wel vrij netjes zitten. Eerst praat ik even met de visite en de visite met mij (hond krijgt geen aandacht), en als hij dan rustig blijft zitten krijgt hij een aai en een knuffel en is het goed.
Meestal blijft hij nog wel even om de visite heenhangen om te snuffelen en te kijken of er nog een aai inzit, maar hij is dan in ieder geval niet meer aan het springen en happen.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Je zorgt dat ze niet in de gang komt (deur dicht), kan de visite in elk geval rustig binnen komen. Daarna laat je haar erbij, is ze dan nog heeel opdringerig (ik bedoel ht is normaal dat ze iedereen even willen begroeten natuurlijk) stuur je haar de ging in tot ze tot rust is dan mag ze weer binnnen komen. Zo zou ik het doen.
- mechelaar_fan
- Zeer actief
Begin met het commando 'blijf'. (dit is een van de eerste commando's die een pup bij mij leert). verder oefen je veel het afliggen en het zitten.
Hij moet leren van de mensen te begroeten door te blijven zitten.
Misschien duw je de bezoeker een bijtworst in hun handen en je laat ze die hoog houden, totdat de hond zit, en dan geeft de bezoeker de bijtworst, en doet even een duwspelletje. Telkens weer moet je de hond ertoe brengen dat hij gaat voorzitten bij een bezoeker. Je kunt zelf nog truukjes bedenken.
Hij moet leren van de mensen te begroeten door te blijven zitten.
Misschien duw je de bezoeker een bijtworst in hun handen en je laat ze die hoog houden, totdat de hond zit, en dan geeft de bezoeker de bijtworst, en doet even een duwspelletje. Telkens weer moet je de hond ertoe brengen dat hij gaat voorzitten bij een bezoeker. Je kunt zelf nog truukjes bedenken.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kunt de training versnellen door dezelfde persoon een aantal keren na elkaar binnen te laten komen. Je laat hem binnen, en hij gaat weer weg. Na een aantal minuten herhaal je het hele gebeuren. En zo herhaal je dit een keer of vijf. En elke keer als je de kans krijgt weer opnieuw. Vraag bekenden om speciaal voor deze training lang te komen. Dit dus wel met iemand die positief meewerkt.
Zo kun je in korte tijd een heleboel trainen, en als het goed is dus ook vooruitgang boeken.
Met training bedoel ik een kombinatie van datgene wat Inge O en Mechelaar fan hierboven aangeven. En datgene wat je zelf aangeeft, bij de deur zitten laten. Bouw de tijd dat hij moet blijven zitten langzaam op.
Succes, Willy.
Zo kun je in korte tijd een heleboel trainen, en als het goed is dus ook vooruitgang boeken.
Met training bedoel ik een kombinatie van datgene wat Inge O en Mechelaar fan hierboven aangeven. En datgene wat je zelf aangeeft, bij de deur zitten laten. Bouw de tijd dat hij moet blijven zitten langzaam op.
Succes, Willy.