Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
samenstelling en kwaliteit lotgering veranderd?
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: samenstelling en kwaliteit lotgering veranderd?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Geen liter bloed meer eruit?TessaThomas schreef:Plastic rolletjes/zakjes met label per verpakking. Beter dan vroeger met die folie eromheen.nathalie schreef:Hoe zit lotgering tegenwoordig verpakt?

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Oh zie nu juist de foto. Net als AHV dus.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- nelleke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater
- Aantal honden: 1

In maart ontdekte, gelukkig, ik dit stuk hardplastic toen ik het voer uit elkaar plukte. Heb Lotgering (de baas) gesproken en hem een bericht met foto gestuurd. Ook heb ik de plastic verpakking met het stuk plastic, via de lokale verkoper, naar Lotgering gestuurd. Het ging om de compleet vis verpakking. Heb er niets meer over gehoord. Baas Lotgering zou er werk van maken.
Voer naast Lotgering ook regelmatig Smuldier en Barf via Tammenga. Ben tevreden over deze firma's. Door zo af te wisselen blijft het voer voor mij betaalbaar. (600 -700 gram per dag)

Neeltje
- larissa
- Actief
- Mijn ras(sen): beagles
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wij voeren nu een jaar of vier de complete versie met pens en ben heel tevreden en de honden zijn prima op gewicht!
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Op het asiel voeren we ook een aantal honden lotgering en zeer tevreden
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nee, omdat dan de verhoudingen niet kloppen. Komkommer is voornamelijk water dus van 200 gram groente kun je dan niet sprekenCélie schreef:Maar als je nou uitgaat van die vent van 95 kilo die 200 gr. groente nodig heeft en hij eet bv alleen maar komkommers, dan krijgt hij wel die 200 gram binnen maar niet de voedingsstoffen die hij nodig heeft.
Dat zou kloppen als de verhoudingen niet goed zijn. Maar dat zijn ze bij Lotgering wel.Zo toch ook met een hond als die bv 200 gr. vlees nodig heeft om aan z'n benodigde voedingsstoffen te komen en er zit bv heel veel vet in waardoor ze diker worden en je dus minder gaat geven, dan kom je toch niet aan de benodigde voedingsstoffen ook al blijven ze op gewicht.
Overigens is dit niet wat TS zei.
TS zei dat ze tekorten kregen omdat ze minder zouden krijgen in hoeveelheid.
Dat gaat niet op, de tekorten van bepaalde stoffen krijgen ze niet als de verhoudingen goed zijn. Hooguit worden ze te mager als je te weinig voert of te vet als je te veel voert.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
't is een groter portie of een kleine, de ingredienten blijven hetzelfde alleen de totale hoeveelheid wordt minder, niet van 1 onderdeel er van.
Maar geef Woefboef nu geen commentaar meer op zijn eerdere opmerkingen nu ze toch redelijk weerlegd zijn
Maar geef Woefboef nu geen commentaar meer op zijn eerdere opmerkingen nu ze toch redelijk weerlegd zijn

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, precies!Célie schreef: tis ong. hetzelfde als die fles of glas met sterke drank daar zit procentsgewijs altijd evenveel alchohol in ook al verschilt de inhoudsmaat
Dat is inderdaad het perfecte voorbeeld
- Hylos
- Zeer actief
Ik voer nu ook al een tijdje lotgering en tot nu toe bevalt deze kvv het best! Goede ontlasting en geen stikscheten meer.
Ik vind het alleen wel erg droog als je het vergelijkt met bijv Alaska of haaksbarf.. En kwam laatst ook een stuk plastic tegen.. Alleen bij mij was ie blauw
Ik vind het alleen wel erg droog als je het vergelijkt met bijv Alaska of haaksbarf.. En kwam laatst ook een stuk plastic tegen.. Alleen bij mij was ie blauw

- nelleke
- Zeer actief
Gelukkig dat je het vond. Ik was er wel van geschrokken. Het had zulke scherpe randen.Hylos schreef:Ik voer nu ook al een tijdje lotgering en tot nu toe bevalt deze kvv het best! Goede ontlasting en geen stikscheten meer.

Neeltje
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Als er pens inzit loop je dat risico altijd. Koeien vreten alles.
Ik ben zulke dingen dan weer niet in Lotgering tegengekomen, wel in Smuldier.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ook idd in smuldierMarjoleine schreef:Als er pens inzit loop je dat risico altijd. Koeien vreten alles.

- nelleke
- Zeer actief
Bij mij was het viscompleet. Misschien doen ze er ook pens door. 

Neeltje
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Samenstelling vis compleet:
40% rund
30% lam
30% vis
waarvan:
15% organen
25% botten
60% spiervlees
Dus ja, daar zal best pens inzitten.
40% rund
30% lam
30% vis
waarvan:
15% organen
25% botten
60% spiervlees
Dus ja, daar zal best pens inzitten.
- nelleke
- Zeer actief
Ok bedankt. Had het natuurlijk zelf moeten zien. 

Neeltje
-
Bas Rouge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beauceron
Vorige week heb ik Huette 2 dagen Lotgering gevoerd....sjongejonge, dat was eens maar nooit weer. Ze vond het matig smakelijk maar heeft er bovendien dagen en nachten diarree van gehad. Ze eet al 4,5 jaar zelfsamengesteld voer (met een enkele keer carnibest en tinlo) en heeft een maag-darmstelsel dat nog nooit overstuur was maar van deze kledder is ze flink over 'r nek gegaan.
Ik ben dus bepaald niet enthousiast (en heb nog een paar rollen liggen voor de liefhebber - gratis op te halen in Den Haag)
Ik ben dus bepaald niet enthousiast (en heb nog een paar rollen liggen voor de liefhebber - gratis op te halen in Den Haag)
- Fardauke
- Actief
voer het al jaren zonder klachten, tot mijn laatste bestelling, ten eerste zat mijn bestelde kipkarkas en eendenek er niet bij , ben 14 dgn bezig geweest tot ik eidelijk iemand te pakken kreeg van lotgering zelf
.
En ik vind het onaangenaam ruiken na ondooien, anders dan anders in iedergeval, het slaat ook bleker uit qua kleur.
En vind ook steeds dikke brokken wit vet (??) Erin, weet niet zeker of het vet is , iemand een idee ??
En ik vind het onaangenaam ruiken na ondooien, anders dan anders in iedergeval, het slaat ook bleker uit qua kleur.
En vind ook steeds dikke brokken wit vet (??) Erin, weet niet zeker of het vet is , iemand een idee ??

In gedachten Fardau 12-08-2002/ 02-03-2013 en Diever 11-11-1997/ 31-03-2013
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Fardauke schreef:voer het al jaren zonder klachten, tot mijn laatste bestelling, ten eerste zat mijn bestelde kipkarkas en eendenek er niet bij , ben 14 dgn bezig geweest tot ik eidelijk iemand te pakken kreeg van lotgering zelf
Ik heb vandaag nog iemand van hen ge-sms't over de leverdatum (de enige dag dat ik niet kon wat ik ook vermeld had, hebben ze levering ingepland...) Binnen 10 minuten een berichtje dat het opnieuw wordt ingepland en ik een nieuwe datum krijg.

- Fardauke
- Actief
Nou dan ben jij populairder dan ik denk ikmalinois schreef:Fardauke schreef:voer het al jaren zonder klachten, tot mijn laatste bestelling, ten eerste zat mijn bestelde kipkarkas en eendenek er niet bij , ben 14 dgn bezig geweest tot ik eidelijk iemand te pakken kreeg van lotgering zelfheb je geen telefoon?
Ik heb vandaag nog iemand van hen ge-sms't over de leverdatum (de enige dag dat ik niet kon wat ik ook vermeld had, hebben ze levering ingepland...) Binnen 10 minuten een berichtje dat het opnieuw wordt ingepland en ik een nieuwe datum krijg.
IK heb gebeld , gesms,t geen reactie, er staan vier nr,s op de site op allen geen gehoor.
Op een gegeven moment kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn die mij ook niet kon helpen, moest maar een sms sturen naar dat nr wat eindigd op 40, gedaan maar ook geen reactie.
Nou ja het is me eindelijk gelukt, maar zeer iritant is het wel.

In gedachten Fardau 12-08-2002/ 02-03-2013 en Diever 11-11-1997/ 31-03-2013
-
Bulley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
Bonairse kruising - Aantal honden: 1
Bull heeft een hele tijd lotgering gegeten, maar van de 1op de andere dag moest ie t niet meer
Probeer t nog wel eens te geven ligt nog in de vriezer maar hij wil echt echt echt niet.
Nooit wat geks gevonden in t vlees. Nu krijgt ie brok hij wil geen vlees meer. Raar beest.
Probeer t nog wel eens te geven ligt nog in de vriezer maar hij wil echt echt echt niet.
Nooit wat geks gevonden in t vlees. Nu krijgt ie brok hij wil geen vlees meer. Raar beest.
Bulley 11.02.2005-24.02.2015
- Dragan2013
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cane Corso en franse bulldog
Wij geven onze Cane Corso van 10 maanden al een langere periode KVV van Lotgering, dit was een voorraad van onze vorige Cane Corso die veel te jong is overleden. De vriezer lag nog vol en inmiddels is deze leeg. Nu nieuwe levering binnen gekregen maar hier krijg hij behoorlijke diarree van en hij eet het ook niet volledig op...
Denk dat ik het met andere KVV ga proberen als dit op is
Denk dat ik het met andere KVV ga proberen als dit op is
Groetjes Claudia en een poot van Dragan & Raisa

- Hylos
- Zeer actief
Ik haal alles uit elkaar met een vork.. Anders sleept de hond er mee omnelleke schreef:Gelukkig dat je het vond. Ik was er wel van geschrokken. Het had zulke scherpe randen.Hylos schreef:Ik voer nu ook al een tijdje lotgering en tot nu toe bevalt deze kvv het best! Goede ontlasting en geen stikscheten meer.
Maar doe het nu nog eens extra omdat ik idd niet wil dat hij een scherp stuk naar binnen werkt..

-
Eefje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
nou dat gaat hier ook op voor de laatste bestelling,was echt al rot voordat we het konden verdelen,ik ga binnenkort weer carnibest voeren en dat maar combineren met smuldier en lotgering,beetje afwisselen.Fardauke schreef:voer het al jaren zonder klachten, tot mijn laatste bestelling, ten eerste zat mijn bestelde kipkarkas en eendenek er niet bij , ben 14 dgn bezig geweest tot ik eidelijk iemand te pakken kreeg van lotgering zelf.
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Ik voer nog niet zo lang lotgering, had paar maand terug paar pakje geprobeerd van iemand (totaal voer) en dat ging goed. Had zelf 1x extra kip besteld, prima spul! Nu deze maand weer besteld, extra kip en de totaal voer.
Ben niet tevreden over de totaal voer! Boef krijgt er pens poep van, slappe bende en stinken niet normaal! Nu na 4 dagen de kip voeren was het vandaag weer zoals het hoord.
Gevraagd bij mijn besteller maar die had er zelf geen last van en verder niks gehoord.
Vind het ook jammer dat het vervoerd word in een ongekoelde vrachtwagen. Het buitenste laagje is eigenlijk bij allemaal grijs uitgeslagen. Binnenin wel rood/roze.
Ben niet tevreden over de totaal voer! Boef krijgt er pens poep van, slappe bende en stinken niet normaal! Nu na 4 dagen de kip voeren was het vandaag weer zoals het hoord.
Gevraagd bij mijn besteller maar die had er zelf geen last van en verder niks gehoord.
Vind het ook jammer dat het vervoerd word in een ongekoelde vrachtwagen. Het buitenste laagje is eigenlijk bij allemaal grijs uitgeslagen. Binnenin wel rood/roze.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
-
thezoozwolle
- Actief
- Mijn ras(sen): sharpei
- Aantal honden: 5
malinois schreef:ja dat is helemaal waar dat ligt echt aan Lotgering...woefboef schreef:
Nu hij een ander KVV krijgt begint hij eindelijk wat meer spiermassa op te bouwen.
![]()
![]()
Even voor de duidelijkheid... hij krijgt dus alleen Lotgering![]()
Ik begrijp dat ik hem dus niet een ander kvv moet gaan voeren want dan knapt ie
Wat een spieren! Prachtige hond
- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Ik zat toevallig ook even te kijken naar lotgering. En dan wel de lichtere versies
Ga daarbij ook darf geven. (krijgt hij nu ook al)
Iemand ervaring met de paard light versie? en de enkelvoudige pens is ook echt alleen pens?
Geef nu barf met 1 dag in de week ook pens.
Ga daarbij ook darf geven. (krijgt hij nu ook al)
Iemand ervaring met de paard light versie? en de enkelvoudige pens is ook echt alleen pens?
Geef nu barf met 1 dag in de week ook pens.
- Hylos
- Zeer actief
M'n huidige levering was ook zeer matig moet ik zeggen. Erg grijs idd en het ruikt ook veel minder "vers" dan normaal. Mn hond vind er ook niet zoveel aan..wiebel schreef: Vind het ook jammer dat het vervoerd word in een ongekoelde vrachtwagen. Het buitenste laagje is eigenlijk bij allemaal grijs uitgeslagen. Binnenin wel rood/roze.
Hopelijk is de volgende levering weer vers, zoals ik normaal gewend ben want dit is niks.

- fransoos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): franse bulldog
- Aantal honden: 10
- Contacteer:
nauw moet zeggen dat ik al eerder was overgestapt naar een ander merk omdat het ongekoelt vervoert werd, maar dat ik prijstechnisch dacht om voor mijn beurs weer een keer lotgering te bestellen, man wat een vergissing, het spul stinkt vrezelijk ranzig, zuur, plakt vreselijk, je krijgt het haast niet eens van elkaar af , en het ergste is dat ik nu elke ochtend de bench uit kan soppen, want het spul is met zijn alleen gigantisch aan de diaree

groetjes Ida en de fransoosjes

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
- Dragan2013
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Cane Corso en franse bulldog
Ik heb lotgering gebeld en nieuwe krat gevraagd want m'n hond moest t opeens niet meer. Mocht hem netjes omruilen en iets extra's erbij bestellen. Helaas blijkt ook bij de nieuwe bestelling dat m'n hond het niet hoeft, loopt er direct van weg, geen 1 hap van genomen. Hoewel lotgering er hier altijd prima in ging!
Ik begreep dat de vriezer stuk is geweest waardoor de rolletjes niet snel genoeg zijn bevroren... Geen idee of dit ermee te maken heeft?!
Ik begreep dat de vriezer stuk is geweest waardoor de rolletjes niet snel genoeg zijn bevroren... Geen idee of dit ermee te maken heeft?!
Groetjes Claudia en een poot van Dragan & Raisa