Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedrag corrigeren

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

jans&co
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Gedrag corrigeren

Ongelezen bericht door jans&co »

Loek schreef:
jans&co schreef:
ranetje schreef:
jans&co schreef:....................Soms clicken wij en loopt ze gewoon door. ze snapt de clicker wel maar soms denkt ze stik. die andere daarin tegen loopt elke click af...owwwww snoepje
Dat snap ik niet :wink:
Volgens mij snapt ze nog niets van de clicker als dit gebeurt.

dat zou je haast denken ja, maar ze snapt de clicker echt wel. want als je bv gewoon clickt in de huiskamer komt ze er wel aanlopen en zit ze te kijken waar de beloning is.
Jij snapt dus het clicker principe niet :mrgreen:
Die snappen wij wel.als candy de clicker niet zou snappen dan zou ze ook niet reageren op de clicker.
Pearl heeft alles geleerd met clicker en daar clicken we niet meer voor tenzij we haar weer iets willen leren.
Afbeelding
jans&co
Zeer actief

tineke schreef:Ik zou altijd proberen te voorkomen dat de vlam in de pan slaat en als dat wel gebeurd dan te zorgen dat die zo snel mogelijk uit gaat.
Dat bereik je in de regel niet door zelf ook erg opgewonden te reageren mtenminste bij onze honden werkt dat niet ,wel door duidelijk te zijn.
Nu hebben onze honden onderling zelden tot nooit echte ruzie dus ik heb makkelijk praten.

Bij ons ook nooit ruzie.het is een heerlijk stel samen.
Alleen op de training ging het bijna fout omdat ze helemaal in spel opging.
Ze luisterd super voor wat ze kon toen ze kwam.ze had geen enkele commando
Geleerd.ze kan nu zit af naast kom plaats. Dat is ook eerst genoeg.
Wil alleen nog leren dat ze thuis komt.zitten tussen je benen.
Omdat ze wat bang is voor mensen geeft dat een veilig gevoel.
Als we dan ergens lopen en ik zie iets waar ze misschien van schikt dan
Kan ik haar vast thuis zetten.maaar ze begrijpt nog niet dat als je haar een stuk worst of iets dergelijks
Voor haar neus houdt en haar zo een bepaalde oefening te laten doen
Dat ze die hand moet volgen.dat heeft gewoon tijd nodig maar als
Er iets is waar ze dus een moord voor doet dan zou dat wel makkelijk zijn.
Alleen dat hebben we nog niet gevonden.
Afbeelding
jans&co
Zeer actief

Muk schreef:
jans&co schreef:Dus 3 wandelingen per dag is te veel in jouwn ogen.????
Nog nooit gehoord dat je door te wandelen druk zet op je hond.
Nee, ik vind het eerder te weinig.
Maar jouw manier van opvoeden staat zover van mijn manier van opvoeden af. Ik heb het idee dat je maar wat aanrommelt, zonder te weten wat je doet. Je clickert, zonder een idee wat je daarmee kunt bereiken en hoe je goed clickertraining geeft. Je corrigeert hard, terwijl bij eerder ingrijpen die correctie niet nodig was geweest. Met een hond is dat niet zo'n ramp, maar je hebt nu twee honden en dan is een goede opvoeding wel belangrijk. Zeker bij het ras wat jij in huis hebt.

Ik heb het idee dat je herplaatser niet weet wat jij wilt en dat je de kleine signalen die je honden uitzenden mist.
De een vind te veel de ander te weinig.
Hier wordt niet hard gecorrigeerd. De aanraking in flank is niet hard.
De aanraking in flank is ook niet meer nodig en ze komt uit haar focus door onze stem.
Wij weten dondersgoed hoe de clicker werkt.
Hoe test je het snelst om te weten of je hond de clicker snapt?
Precies click spontaan en als je hond niet komt is deze a-doof of b-hij snapt het niet.
Afbeelding
jans&co
Zeer actief

Muk schreef:
renee-uk schreef:
massam schreef:ambull nanna
2 dames van dezelfde leeftijd als ik me niet vergis :cheer:
Oh, wat een feest is dat! Wat een verstandige keus ook, not.
Als je met die gedachte rondloopt....tja
Zie het al voor me......hoi ik ben candy hoi ik ben pearl hoe oud ben jij.
Afbeelding
jans&co
Zeer actief

renee-uk schreef:
jans&co schreef:ik zeg dus wij hebben nog niet gevonden waar ze een moord voor doet. iemand een idee. Hoorde laatst dat er 1 met kippehartjes rond liep in de binnenzak
en ik zeg dus ga eens wat anders doen dan alleen maar voer in je hond stoppen.
op die manier ziet ze je nooit als baas, alleen als een lopende voerverstrekker

Een hond zal je ook nooit als baas zien, die zal je zien als dat schepsel wat mij voer/aandacht/dak boven het hoofd geeft en liefde geeft voor "truckjes" die ik goed uitvoer.
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

jans&co schreef:
Muk schreef:
renee-uk schreef: 2 dames van dezelfde leeftijd als ik me niet vergis :cheer:
Dit commentaar geeft precies aan dat jij niet begrijpt waarom ik, en anderen, dit een onverstandige keuze vind. :ok:
jans&co
Zeer actief

Muk schreef:
jans&co schreef:
Muk schreef:
renee-uk schreef: 2 dames van dezelfde leeftijd als ik me niet vergis :cheer:
Dit commentaar geeft precies aan dat jij niet begrijpt waarom ik, en anderen, dit een onverstandige keuze vind. :ok:
iedereen zijn eigen keuze en ik met vele andere teef teef combinatie's hebben geen problemen.
Dus of het aan de honden ligt, de baasje of opvoeding wie zal het zeggen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

jans&co schreef: De een vind te veel de ander te weinig.
Hier wordt niet hard gecorrigeerd. De aanraking in flank is niet hard.
De aanraking in flank is ook niet meer nodig en ze komt uit haar focus door onze stem.
Wij weten dondersgoed hoe de clicker werkt.
Hoe test je het snelst om te weten of je hond de clicker snapt?
Precies click spontaan en als je hond niet komt is deze a-doof of b-hij snapt het niet.

Die hond moet komen omdat de baas dat zegt en dan beloond worden met de klikker.
Het is geen lokfluit.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

jans&co schreef: iedereen zijn eigen keuze en ik met vele andere teef teef combinatie's hebben geen problemen.
Dus of het aan de honden ligt, de baasje of opvoeding wie zal het zeggen.

Geluk.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

jans&co schreef:
Loek schreef:
jans&co schreef: dat zou je haast denken ja, maar ze snapt de clicker echt wel. want als je bv gewoon clickt in de huiskamer komt ze er wel aanlopen en zit ze te kijken waar de beloning is.
Die snappen wij wel.als candy de clicker niet zou snappen dan zou ze ook niet reageren op de clicker.
Pearl heeft alles geleerd met clicker en daar clicken we niet meer voor tenzij we haar weer iets willen leren.
Komt Candy op het geluid van die clicker (in huis!) als Pearl ook komt? :wink:
Voor een clicker geldt exact het zelfde als voor iedere vorm van training.
Eerst in huis oefenen, dan op een rustige prikkelarme omgeving buiten en dan steeds meer prikkels toevoegen.
Aanleren en vervolgens generaliseren dus.

Ik zeg dus niet dat Candy het niet snapt, maar volgens mij lijkt het uit je beschrijving alsof Candy de clicker niet snapt en jij niet op het juiste moment klikt.
Als ze er buiten niet op reageert vraag ik me af waarvoor je klikt? :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
jans&co
Zeer actief

ranetje schreef:
jans&co schreef:
Loek schreef:
jans&co schreef: dat zou je haast denken ja, maar ze snapt de clicker echt wel. want als je bv gewoon clickt in de huiskamer komt ze er wel aanlopen en zit ze te kijken waar de beloning is.
Komt Candy op het geluid van die clicker (in huis!) als Pearl ook komt? :wink:
Voor een clicker geldt exact het zelfde als voor iedere vorm van training.
Eerst in huis oefenen, dan op een rustige prikkelarme omgeving buiten en dan steeds meer prikkels toevoegen.
Aanleren en vervolgens generaliseren dus.

Ik zeg dus niet dat Candy het niet snapt, maar volgens mij lijkt het uit je beschrijving alsof Candy de clicker niet snapt en jij niet op het juiste moment klikt.
Als ze er buiten niet op reageert vraag ik me af waarvoor je klikt? :wink:
Wij hebben pearl even bij de overburen gedaan en toen candy de clicker aangeleerd anders zou pearl gek worden. Wij hebben haar ook zonder pearl eerst de dingen aangeleerd.
Als we pearl bv een nieuw truckje leerde in huis dan kwam candy ook wel voor een snoepje.
we trainen de honden dan meestal apart wat beter en sneller gaat.
Pearl doet alles voor kaas/worst/viskoekjes en alles wat eetbaar is, die stuur je zo 20 meter terug op haar plaats op het veld.
Candy verliest snel haar aandacht gewoon omdat ze niet echt iets heeft waar ze gemotiveerd door wordt.
We hebben geduld op een dag hebben we door waar ze heel erg van gaat kwijlen.

gadver 2 teken over mijn arm heen hier in huis. zo de broek maar even naar beneden trekken.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Laat Candy haar eten verdienen en geef haar het voer niet meer in de bak.
(Moet dan misschien voor Pearl ook, maar dat lijkt me geen ramp).

Misschien wordt zo'n klik voor haar dan opeens wel belangrijk.

Succes met de teken :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

jans&co schreef:
Je hebt haar net een paar weken, ze heeft nog helemaal niet haar karakter laten zien. Zodra ze gewend is zal je zien dat ze veranderd. Verder zijn ze van gelijke leeftijd dus er zal zeker een moment komen waarop er strijd gaat plaatsvinden. Hoop dat je die signalen dat bijtijds ziet!
jans&co
Zeer actief

ranetje schreef:Laat Candy haar eten verdienen en geef haar het voer niet meer in de bak.
(Moet dan misschien voor Pearl ook, maar dat lijkt me geen ramp).

Misschien wordt zo'n klik voor haar dan opeens wel belangrijk.

Succes met de teken :mrgreen:
Zo hebben wij de eerste weken met haar getraind, dit ook om een band te scheppen aangezien ze nogal onder de indruk was van mij.
Ik heb haar de eerste week volkomen genegeerd en ze kon bij mij het voeren halen.
Pearl kreeg haar eten in de kong en ik ging met candy pad op. Het voer moest belangrijk worden maar dat werd het niet.
Wij zijn eerst even met deze techniek gestopt omdat ze wel heel erg dun werd. Ze was al mager toen wij haar kregen dus eerst maar even weer wat vet op de botten en dan maar weer opnieuw proberen.
Ze is heel schaal opgevoed maar in onze ogen te schaal.
Dan heeft ze wat vet op de botten om dit weer eens te gaan proberen.
Het moet zo worden dat als ik roep ze aan komt vliegen en denkt.....die man heeft verse pens in zijn binnenzak.

Pearl is ook op die manier getraind van niet luisteren dan maar de voer kraan dicht.
Elke ochtend stond ik op veldje met bak versvlees onder de arm, lekker kliederen.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

jans&co schreef: Het moet zo worden dat als ik roep ze aan komt vliegen en denkt.....die man heeft verse pens in zijn binnenzak.
en als dat dan na een week of 4 (!) nog steeds niet zo is ga je niet denken dat je misschien toch maar beter eens wat anders kunt proberen?

en dit:
jans&co schreef:
is natuurlijk ook niet waar als de zaak uit de hand loopt als ze spelen
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
jans&co
Zeer actief

renee-uk schreef:
jans&co schreef: Het moet zo worden dat als ik roep ze aan komt vliegen en denkt.....die man heeft verse pens in zijn binnenzak.
en als dat dan na een week of 4 (!) nog steeds niet zo is ga je niet denken dat je misschien toch maar beter eens wat anders kunt proberen?

Wat zou jij dan aanraden?? jij hebt de oplossing denk ik wel.
Afbeelding
jans&co
Zeer actief

Zo weer teken vrij.ach ik heb volste vertrouwen in deze twee.
Laatst gewijzigd door jans&co op 05 jun 2013 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

mijn manier van omgaan met herplaatsers staat heel erg ver van de jouwe af, maar als je daar wat meer over wil weten kun je mijn topics over sadie/rita lezen, daar staat precies hoe ik het aanpak.

de topics van miranda over haar nieuwe herplaatshond zijn ook een aanrader.
haar hond is anders dan de mijne en haar aanpak is daarom ook wat anders, hoewel in de basis hetzelfde.

wat we allebei ongelofelijk belangrijk vinden is dat een nieuwe hond vertrouwen in de baas moet krijgen.
en dat is dubel belangrijk als je herplaatshond van zichzelf uit al niet zo zelfzeker is, zoals ook bij jouw hond het geval is.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
jans&co
Zeer actief

renee-uk schreef:mijn manier van omgaan met herplaatsers staat heel erg ver van de jouwe af, maar als je daar wat meer over wil weten kun je mijn topics over sadie/rita lezen, daar staat precies hoe ik het aanpak.

haar hond is anders dan de mijne en haar aanpak is daarom ook wat anders, hoewel in de basis hetzelfde.

wat we allebei ongelofelijk belangrijk vinden is dat een nieuwe hond vertrouwen in de baas moet krijgen.
en dat is dubel belangrijk als je herplaatshond van zichzelf uit al niet zo zelfzeker is, zoals ook bij jouw hond het geval is.
Zelfzeker is ze wel.behalve als het om mannen gaat.ik zal dat eens gaan lezen misschien vind ik nog ideetjes.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

jans&co schreef: Zelfzeker is ze wel.behalve als het om mannen gaat.ik zal dat eens gaan lezen misschien vind ik nog ideetjes.
denk het niet dat je er 'ideetjes' in vindt, het is een manier van omgaan met honden en zo te lezen niet een die jou aan zal spreken.
maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit, dus wie weet heb ik dat wel fout.

over dat zelfzeker zijn, weet jij zelf eigenlijk wel wat je schrijft?
even om je geheugen op te frissen:
Zins kort hebben wij het volbloed zusje van onze eigen hond in huis(amerikaanse bulldog) en beide 1,5 jaar oud
Deze is erg bang voor mensen en soms aggressief naar andere honden.
Met pearl onze eigen hond gaat het super. Ze spelen samen, slapen samen en eten samen.
We hebben haar een week nu en het gaat wel beter dan bij de mensen waar ze vandaan kwam.
Ze kon geen enkele commando en nu kan ze gelukkig zitten op commando.
In bos komt ze nu gelukkig los maar zoals de trainer von ons al zei merk je dat ze zelfverzekerde wordt en wat stoerder gaat doen.
In winkel centrum rent ze het liefst weg, piept wat, erg onrustig en wil gewoon vluchten.
Ze is een soort kennelhond geweest. wel naar shows gegaan en prijzen gewonnen maar voor de rest weinig mee gedaan.
Ze heeft de angst ook later ontwikkeld volgens de eerste eigenaar.
Ze zat daar in de kennel bij haar fam, moeder, vader, tante opa.
Het klikte op den duur niet meer tussen haar en moeder wat tot vechten kwam(Trauma??).
Daarna ging tante het opnemen voor de kleine en kreeg je wisselwerking dus kwam ze in huis.
Een andere hond was zwanger en deze kwam in huis zodat zei weer in de kennel ging.
Ze heeft bv ook gezien dat haar moeder is geslagen door de buurman met de schoffel(trauma??)
Ze is meer bang voor mannen dan voor vrouwen maar na horen zeggen doet ze het bij ons vrij goed in huis.
Daar zat ze bang in hoekje als er vreemden kwamen bij ons zit ze er naast, wel wat eng vind ze en laat zich zachtjes aaien.
Maar hoe gaan we dit aanpakken, het winkelcentrum.
Hoe gaan we het aanpakken met andere honden (vooral boxers heeft ze hekel aan want de buurman had kruising boxer)
Onze trainer zegt meteen in het diepe gooien en overal mee naar toe nemen, tis nu of nooit aangezien ze al ouder is.
Maar in het winkel centrum is het alleen maar vluchten. ik kreeg haar soms wel zit en beloonde haar dan voor het zitten.
Dan wilde ze weer vluchten en riep ik haar weer bij me en liet haar weer zitten en beloonde dat weer.is dit goed????
Afbeelding

jans&co
Zeer actief

Ja klopt maar na wandelingen met gt en roedel is de conclusie dat er niks mis mee is.
Ze kent dus al die geluiden niet dus veel meenemen centrum in.
Mooi van afstand bekijken wat er gebeurd. Zoals ik al eerder schreef gaat ze rustig naast me liggen in centrum.
Jammer genoeg geeft ze niks om me schoonmoeder en gaat ze naast liggen.
Ook de rest van vrouwen volk geen probleem.
Alleen dus mannen waar ze voor weg duikt. Loopt ze boog omheen.
Ze snuffelt eraan maar achterpoten blijven staan.
En wat de trainer zei had ik verkeerd begrepen.wel vol aan de bak maar niet direct in de drukte zetten.
Mooi van afstand bekijken en gedrag negeren.
Ze gaat ook mee op cursus van pearl en draaid daar ook mee.
Als ze dan zo lekker bezig is heeft ze helemaal niet door dat ze bang is voor mannen
Afbeelding
jans&co
Zeer actief

renee-uk schreef:mijn manier van omgaan met herplaatsers staat heel erg ver van de jouwe af, maar als je daar wat meer over wil weten kun je mijn topics over sadie/rita lezen, daar staat precies hoe ik het aanpak.

Heb wat snel even wat van rita vanaf dag 4 tot 7 gelezen.
Ik lees zowat hetzelfde als ik doe.
Mooie verhalen. Zo leuk kan ik het niet verwoorden.
Stembeloningen werken goed maar net stem krijg je ze bv niet van voren om je heen en dan van achter tussen
je benen gaan zitten.hier moeten ze eerst je hand volgen waar wat
lekkers in zit.maar candy vind niet echt iets super lekker wat ze gaat volgen
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

jans&co schreef: Heb wat snel even wat van rita vanaf dag 4 tot 7 gelezen.
Ik lees zowat hetzelfde als ik doe.
Mooie verhalen. Zo leuk kan ik het niet verwoorden.
Stembeloningen werken goed maar net stem krijg je ze bv niet van voren om je heen en dan van achter tussen
je benen gaan zitten.hier moeten ze eerst je hand volgen waar wat
lekkers in zit.maar candy vind niet echt iets super lekker wat ze gaat volgen
grote goden, er is geen groter verschil te bedenken dan tussen jouw gehaaste en op vreten gebaseerde gedwongen aanpak en mijn manier met enkel rust, stembeloningen en volledig zonder kunstjes en dwang.

ik geef het op, succes met je hond :ok:
Afbeelding

jans&co
Zeer actief

Ja klopt maar na wandelingen met gt en roedel is de conclusie dat er niks mis mee is.
Ze kent dus al die geluiden niet dus veel meenemen centrum in.
Mooi van afstand bekijken wat er gebeurd. Zoals ik al eerder schreef gaat ze rustig naast me liggen in centrum.
Jammer genoeg geeft ze niks om me schoonmoeder en gaat ze naast liggen.
Ook de rest van vrouwen volk geen probleem.
Alleen dus mannen waar ze voor weg duikt. Loopt ze boog omheen.
Ze snuffelt eraan maar achterpoten blijven staan.
En wat de trainer zei had ik verkeerd begrepen.wel vol aan de bak maar niet direct in de drukte zetten.
Mooi van afstand bekijken en gedrag negeren.
Ze gaat ook mee op cursus van pearl en draaid daar ook mee.
Als ze dan zo lekker bezig is heeft ze helemaal niet door dat ze bang is voor mannen
Afbeelding
jans&co
Zeer actief

Muk schreef:
renee-uk schreef:
massam schreef:ambull nanna
2 dames van dezelfde leeftijd als ik me niet vergis :cheer:
Afbeelding
jans&co
Zeer actief

tineke schreef:Ik zou altijd proberen te voorkomen dat de vlam in de pan slaat en als dat wel gebeurd dan te zorgen dat die zo snel mogelijk uit gaat.
Dat bereik je in de regel niet door zelf ook erg opgewonden te reageren mtenminste bij onze honden werkt dat niet ,wel door duidelijk te zijn.
Nu hebben onze honden onderling zelden tot nooit echte ruzie dus ik heb makkelijk praten.

Alleen op de training ging het bijna fout omdat ze helemaal in spel opging.
Ze luisterd super voor wat ze kon toen ze kwam.ze had geen enkele commando
Geleerd.ze kan nu zit af naast kom plaats. Dat is ook eerst genoeg.
Wil alleen nog leren dat ze thuis komt.zitten tussen je benen.
Omdat ze wat bang is voor mensen geeft dat een veilig gevoel.
Als we dan ergens lopen en ik zie iets waar ze misschien van schikt dan
Kan ik haar vast thuis zetten.maaar ze begrijpt nog niet dat als je haar een stuk worst of iets dergelijks
Voor haar neus houdt en haar zo een bepaalde oefening te laten doen
Dat ze die hand moet volgen.dat heeft gewoon tijd nodig maar als
Er iets is waar ze dus een moord voor doet dan zou dat wel makkelijk zijn.
Alleen dat hebben we nog niet gevonden.
Afbeelding
jans&co
Zeer actief

Loek schreef:
jans&co schreef:
ranetje schreef:
jans&co schreef:....................Soms clicken wij en loopt ze gewoon door. ze snapt de clicker wel maar soms denkt ze stik. die andere daarin tegen loopt elke click af...owwwww snoepje
Dat snap ik niet :wink:
Volgens mij snapt ze nog niets van de clicker als dit gebeurt.

dat zou je haast denken ja, maar ze snapt de clicker echt wel. want als je bv gewoon clickt in de huiskamer komt ze er wel aanlopen en zit ze te kijken waar de beloning is.
Afbeelding
jans&co
Zeer actief

Wazig hoe die andere berichten eens tussendoorkomen.
Maar je moet niet opgeven gewoon doorgaan waar je mee bezig bent.
Jij bouwt een band op door te lopen ik bouw een band op door de hond te trainen.
Succes met je rita.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

jans&co schreef:Wazig hoe die andere berichten eens tussendoorkomen.
Maar je moet niet opgeven gewoon doorgaan waar je mee bezig bent.
Jij bouwt een band op door te lopen ik bouw een band op door de hond te trainen.
Succes met je rita.
jij begrijpt het echt niet geloof ik :scratch:

wat ik opgeef is te proberen jou iets duidelijk te maken, niet het werken aan en met mijn hondje, daar hebben we al veel te veel resultaten voor geboekt.
zij snapt het wel namelijk :ok:
Afbeelding

Loek
Zeer actief

Ongelezen bericht door Loek »

Dat dus :ok: Geef de hond de tijd en de ruimte om te wennen aan jou, de nieuwe situatie en doe dat stap voor stap in plaats van dat achterlijke geneuzel en getrain :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”