Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
autokennel ofzo
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
autokennel ofzo
Ik zoek voor in de auto een kennel of bench. Ik ben wat beperkt qua ruimte aangezien er boven de wielen 2 'bollen' zitten waar de schokdempers zitten. De ruimte is hier tussen 89cm,lekker maf getal! Ze kunnen ook prima in 1 mooi/bench maar ik wil geen natte honden op de voorstoelen en de klep open kunnen laten zonder dat ze aan de wandel gaan. Ik zat pointe denken aan 2 rekken,dus 1 achter de stoelen en 1 bij de klep met een deur maar ik denk dat dat ook flink in de papieren gaat lopen. Zou een draadkooi ook kunnen? Het zijn geen slopers en ze zijn behoorlijk relaxed in de auto. Wat raden jullie aan? Na avonden zoeken op onderandere MP zie ik het even niet meer.

jemble 5 maanden
- sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
- Aantal honden: 3
Re: autokennel ofzo
Zelf maken?
Ik heb mijn kennels zelf gemaakt van betonplex en de deuren (wilde perse ook kleinere deurtjes aan de andere kant 4dus totaal) zijn gemaakt van rvs buizen.
Ik heb dus wel slopers die zelfs uit een gewone stalen bench komen dus had iets nodig wat stevig genoeg is en dat is het!.
Ik heb mijn kennels zelf gemaakt van betonplex en de deuren (wilde perse ook kleinere deurtjes aan de andere kant 4dus totaal) zijn gemaakt van rvs buizen.
Ik heb dus wel slopers die zelfs uit een gewone stalen bench komen dus had iets nodig wat stevig genoeg is en dat is het!.
- Angela
- Actief
- Mijn ras(sen): Flat Coated Retriever
- Aantal honden: 1
Zou je misschien eens foto's kunnen plaatsen? Mijn vriend is redelijk handig met zelf in elkaar zetten (heeft ook onze keuken zelf gebouwd omdat we geen geld uit wilden geven aan een dure keuken in een tijdelijke huurwoning).sky schreef:Zelf maken?
Zou helemaal geweldig zijn als hij zoiets ook zelf zou kunnen maken voor ons

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
De ruimte is tussen 89 cm?
Aantal honden, nul. Een flatcoated retriever, wat is de ander dan? Aangezien je er twee hebt.
Aantal honden, nul. Een flatcoated retriever, wat is de ander dan? Aangezien je er twee hebt.
-
- Zeer actief
O ja dat is wel handig héDee schreef:De ruimte is tussen 89 cm?

Ik heb dus ook een hoge instap achterin,eigenlijk is het gewoon helemaal géén ideale hondenauto.

jemble 5 maanden
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Is een gewoon hondenrek achter de voorstoelen niks?
Als de honden gewoon rustig zijn zou ik al die troep niet eens in de auto willen trouwens
Als de honden gewoon rustig zijn zou ik al die troep niet eens in de auto willen trouwens

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
- Zeer actief
Ja een een gewoon hondenrek is een optie maar ik wil ook iets bij de klep zodat ik die open kan laten zónder dat ze aan de loop gaan. Dat is voor de trainingen en wedstrijden wel makkelijk.

jemble 5 maanden
-
- Zeer actief
Ik zou overwegen het te laten maken. Dan zou je "tussen" de wielkasten een soort lade kunnen maken voor spullen en dan "op" de wielkasten een bench, groot genoeg voor 2 honden.fabienne s schreef:O ja dat is wel handig héDee schreef:De ruimte is tussen 89 cm?
Aantal honden, nul. Een flatcoated retriever, wat is de ander dan? Aangezien je er twee hebt.maar het zijn 2 flatcoateds en de auto is niet overal 89 cm maar dat is wel het smalste stuk. Het gaat om een Suzuki swift oud model.
Ik heb dus ook een hoge instap achterin,eigenlijk is het gewoon helemaal géén ideale hondenauto.
ER zijn wel bedrijven die dat doen of je moet zelf heel handig zijn

Suzanne
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino
Lagotto Romagnolo - Aantal honden: 4
Wij hebben een bagagerek achter de achterzetels en een hek laten maken door een firma zodat we de achterklep kunnen open laten. Het "hek" en de stijlen om aan het bagagerek vast te maken kostten toen 90 euro, dat is al wel enkele jaren geleden, maar je kan eens infomeren naar de prijzen bij verschillende firma's. Degene die ons hek maakte, was een firma die ook papegaaienkooien (voor buiten) en kattenrennen maakte.
Ik zou zeker geen draadkooi nemen, bij een ongeluk kunnen die dunne spijtjes je hond ernstig verwonden.

Ik zou zeker geen draadkooi nemen, bij een ongeluk kunnen die dunne spijtjes je hond ernstig verwonden.
- Bink2009
- Zeer actief
Ik heb een bagagerek in mijn Golf en binnenkort ga ik een ventlock o.i.d. bestellen, dan kan je kofferbak een stukje open blijven staan zonder dat de hond eruit kan, misschien iets voor jou?
Dit idee

Dit idee

-
- Zeer actief
Een ventlock heb ik ook alleen dan een zelfgemaakte van iemand maar die is te lang en de honden komen er dus na lang proppen en wringen echt wel eruit.
Ik zit dan toch aan een rek te denken alleen het enigste jammeren is dat die dan auto gebonden is en een bench kan je in elke andere auto zetten. Denk namelijk niet dat de Suzuki onze laatste auto is.
Ik zit dan toch aan een rek te denken alleen het enigste jammeren is dat die dan auto gebonden is en een bench kan je in elke andere auto zetten. Denk namelijk niet dat de Suzuki onze laatste auto is.

jemble 5 maanden
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hmm dat zou ik toch niet als enige bescherming gebruiken... ik heb hem ook daar niet van.. maar dan zitten ze nog wel gewoon in de kooi. DAarnaast kan iedere gek op die manier je honden wat doen, cq. geven. Als ze verder in de auto zitten met zo'n ding er tussen niet.Bink2009 schreef:Ik heb een bagagerek in mijn Golf en binnenkort ga ik een ventlock o.i.d. bestellen, dan kan je kofferbak een stukje open blijven staan zonder dat de hond eruit kan, misschien iets voor jou?
Dit idee

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Hier heb ik een tussenrek en een rek bij de achterklep op maat laten malen voor mijn auto. Ziet er super uit en ook niet heel duur. Goedkoper dan de meeste benches in ieder geval.Kells schreef:Niet goedkoop, maar wellicht goede voorbeelden om zelf wat te fabrieken: http://www.autohondenrek.nl/index.php?o ... e&Itemid=1
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan