Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tips/vragen over aanschaf hond

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH
Aantal honden: 2

Re: Tips/vragen over aanschaf hond

Ongelezen bericht door Irta »

MarjoleinM schreef:Ook wij zijn ons aan het oriënteren voor een gezinshond (gezin met twee kinderen van 9 en 12 jaar) en zijn nu heel serieus een Havanezer aan het overwegen. Misschien ook een ras voor jullie om mee te nemen in de zoektocht naar de juiste hond? Ik wil graag een kleinere hond zodat ze makkelijk mee kan.
Een Havanezer heeft wel vachtverzorging nodig.
En is klein, ze willen een middenmaat.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Bedenk eerst welk formaat je wilt.
Als je een hond wilt die niet verhaart is iets met een baard een goede keuze. Die moeten dan vaak weer wel getrimd worden, maar verharen doen ze weinig.
Knipvachten zijn dan het makkelijkste en sommige hebben zelfs voornamelijk kammen nodig (zoals die Havanezer bijvoorbeeld) en weinig trimmen.

Uit wat je overhoudt als je zo gaat selecteren is de keuze dank denk ik wat makkelijker.

Havanezer is een erg leuke en sociale hond, zowel naar mensen als naar honden, dat is fijn als je kinderen hebt.
Heeft voornamelijk kammen nodig en verhaart niet tot nauwelijks.
Ik vind ze ideaal voor een gezin, zolang mensen maar wel beseffen dat het echt een hond is, en hij dus gewoon opvoeding en beweging nodig heeft ;)

@Irta, een markiesje is net zo groot als een Hava :19:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Irta
Zeer actief

Wat vind je van een Vizsla :idea: Dat is een jachthond die denk ik wel zou kunnen passen (al zijn er natuurlijk meerdere).

"De Vizsla is gemakkelijk en snel af te richten, maar zijn karakter kan een grove behandeling niet goed verdragen. Tegenwoordig worden de meeste Vizsla's als huishond gehouden. Dit is geen enkel probleem voor een actieve jachthond, mits zij voldoende beweging en mentale uitdagingen geboden krijgen. Deze beweging kan een activiteit zijn die samen met de baas wordt uitgeoefend, zoals wandelen en fietsen. Maar hij kan ook uitstekend met andere honden spelen. Al heeft hij een onmiskenbare jachtpassie, toch voelt hij zich daarnaast in huis erg prettig. Het is een vriendelijke hond en hij bezit alle eigenschappen van de moderne jachthond. Net als de meeste jachthonden is hij dol op kinderen. Hierdoor wordt hij ook veel uit liefhebberij gehouden.
De Vizsla Draadhaar kenmerkt zich door zijn leergierigheid en aanhankelijkheid. Ook kennen we hem als een gevoelige hond. Dit maakt dat een grove behandeling niet nodig is of liever gezegd zelfs niet mag. Dit wil echter niet zeggen dat ook voor deze hond het nodig is grenzen te stellen. Voor het houden in een kennel is de Draadhaar Vizsla absoluut ongeschikt. Ook met regelmaat lange tijd alleen zijn zal het welzijn niet ten goede komen en ook dit past niet bij zijn karakter. Het zou een angstige, nerveuze hond van hem kunnen maken en uiteindelijk voor gedragsproblemen zorgen.
Zijn intelligentie maakt hem, mits hij door zijn baas begrepen wordt en de baas de hond begrijpt, tot een makkelijk op te voeden hond. Als waakhond is de Vizsla Draadhaar minder geschikt. Bezoek wordt aangekondigd door te blaffen en wordt vervolgens met veel enthousiasme begroet. De Vizsla Draadhaar is een zeer sociale hond. Het leven met soortgenoten, maar ook met andere dieren zal met de juiste begeleiding zonder problemen verlopen.
"
Bron: http://www.fenyesvarazs.nl/index.php?op ... &Itemid=86
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Tja, als je een hond wilt die niet (te veel) verhaart, dan wordt dat dus een lagotto (zie onderschrift) of één van de andere waterhonden zoals een barbet, spaanse waterhond of portugese waterhond of poedel..........
Sandra
Afbeelding
Irta
Zeer actief

Marjoleine schreef: @Irta, een markiesje is net zo groot als een Hava :19:
Hmm ok...
Pipje
Actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pipje »

Tara schreef:Ik zeg: een Spaniel! Hartstikke leuke, lieve, vrolijke, sociale en mooie hondjes.
Sportief en goed te trainen, maar niet waaks. Als ik een gezellige gezinshond zou zoeken, dan nam ik een blauwschimmel Cocker Spaniel.
MarjoleinM schreef:Ook wij zijn ons aan het oriënteren voor een gezinshond (gezin met twee kinderen van 9 en 12 jaar) en zijn nu heel serieus een Havanezer aan het overwegen. Misschien ook een ras voor jullie om mee te nemen in de zoektocht naar de juiste hond? Ik wil graag een kleinere hond zodat ze makkelijk mee kan.
Een Havanezer heeft wel vachtverzorging nodig.
Ik heb een kruising van deze twee, het is een superhondje :I: Ze leert snel, luistert goed, is altijd blij en als er nog iemand binnenkomt nog blijer. Ze is absoluut niet waaks, bewuste keuze. Wij kozen de kleinste en rustigste van het nest. Ze is altijd in om uit te gaan of te spelen maar een dagje wat minder vindt ze ook prima. Ook met de kinderen gaat het heel erg goed, ze vindt alles prima, ze kunnen zo haar bal afpakken etc. Ze is echt geweldig! Onze kinderen zijn tussen de 9 en 12 jaar en houden zich wel aan de regels die we hebben afgesproken, met hele jonge kinderen icm de hond heb ik geen ervaring. Ze is bijna nooit alleen maar die enkele keer dat ze eens 4 a 5 uur alleen is gaat dat heel goed.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

empyree schreef:Tja, als je een hond wilt die niet (te veel) verhaart, dan wordt dat dus een lagotto (zie onderschrift) of één van de andere waterhonden zoals een barbet, spaanse waterhond of portugese waterhond of poedel..........
Ik ben ook wel een beetje verliefd geworden op de lagotto. De exemplaren die ik daarvan ben tegengekomen waren echt heel zacht en vriendelijk, en die krulletjes :I:
Ik heb geen idee verder hoe ze met kinderen en met de opvoeding zijn.
Een opgevoede volwassen labrador is een erg leuke gezinshond. Maar om hem zo te krijgen kost een hele hoop werk :schrik: Ik had er niet aan moeten denken daar nog (kleine) kinderen bij te moeten hebben. Ze zijn vaak erg lomp en enthousiast, vinden alles en iedereen leuk en willen ook overal naartoe. Zijn gek op eten. Dat kan in je voordeel werken (voer als beloning voor gewenst gedrag) maar ook zeker in je nadeel, eten is toch vaak interessanter dan de baas. Dus als er bijvoorbeeld ergens een rottend karkas ligt waar de maden uitkruipen, een enorme berg stront van een willekeurig dier, volle poepluiers (ja die gooien mensen op straat) of iets anders sterk ruikends, geheid dat jouw labrador erin wilt rollen of het op wilt eten. Of ermee wegrent of apporteert (in het gunstigste geval) als leuk spelletje :mrgreen: Vieze moddersloten of welke andere vorm van water dan ook zijn favoriet om in te springen of rollen. Ze leren makkelijk en snel, dat kan ook in je voor- en nadeel werken.
De mijne verhaart ook enorm. Elke hond die kan verharen kost werk. Zeker met kinderen erbij kun je zo een paar keer per dag stofzuigen.
Nanette
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Nanette »

Stofzuigen moet ik nu ook iedere dag, we hebben konijnen die graag (veel) troep maken dus
dat ben ik wel gewend. Mijn kinderen zijn nu bijna 9 en bijna 6 dus ook niet heel klein
meer.
Ik heb de havanezer even opgezocht maar dat is niet een hond waar wij naar zoeken.
Ik neig nog steeds het meest naar de honden die al op het lijstje staan en daar is
de friese stabij nu bij gekomen.

@Irta, je vroeg of het een probleem is dat de hond jachtpassie heeft.
Dat weet ik niet zo goed, dat ligt eraan hoe en wat. Zal me daar ook
eens in verdiepen.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Jaaaa Fryslân boppe!
Mijn stabij is niet zo denderend met konijnen. Lopen die ook los? Het blijft een hond die gefokt is om mollen te vangen en afstamt van jachthonden. Vooral als pup zullen ze een loslopend konijn als speelmaatje zien, die daar misschien niet altijd goed tegen kan ;) Maar dat zul je met veel van de rassen hebben die op je interesse lijstje staan.

Mijn pup van 4,5 maand gaat sluipen bij alles wat ze ziet bewegen. Meestal blijft het daarbij als ze aan de riem ziet of er zit een hek/hok tussen :F: Onwijs grappig om te zien. Het caviahok van mijn huisgenoot laat ze gewoon met rust of loopt ze wat omheen te zoeken/piepen. Maar ik vertrouw haar niet met loslopende knaagdieren/konijnen/kippen en ze heeft inmiddels de haan van mijn vriend zijn staartveren ontnomen in een onbewaakt moment. Een andere stabijpup die ik ken van ongeveer dezelfde leeftijd, laat overigens veel minder jachtdrift zien dan die van mij.

Als je toch voor een retriever gaat - is de Duck tolling retriever niet ook een optie? Die zijn een slag kleiner dan de labrador. Ik vind het fantastische honden maar ik kom helaas nogal wat gezondheidproblemen bij de Tollers tegen die ik ken, dus dat is voor mij 1 van de redenen geweest om toch voor de Friese Stabij te gaan.
Laatst gewijzigd door Paisley op 10 mei 2013 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanette schreef:Ik neig nog steeds het meest naar de honden die al op het lijstje staan en daar is
Dat raad ik niet aan.
Ik heb en fok ze al ruim 25 jaar en het zijn geweldig leuke honden maar voor iemand met geen enkele ervaring is het niet een handig ras.
Het kan goed gaan maar ik acht de kans groter dat dat niet zo is en dat je er heel erg wanhopig van wordt.

De gemiddelde stabij is het eerste jaar namelijk niet heel makkelijk en nogal erg eigenzinnig.
Dat is op zich niet erg, daar zijn ze voor gefokt.
Maar als je geen enkele ervaring hebt is het niet de makkelijkste hond en is de kans dat zich hardnekkig ongewenst gedrag ontwikkeld behoorlijk aanwezig. En als dat gebeurt is het écht geen leuk ras.

edit: klikkerdeklik voor een realistische karakterschets.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Paisley
Zeer actief

@Marjoleine Wat vind jij dan wel een geschikte 'beginnershond' van middelgroot formaat?
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Een toller? (Nova Scotia Duck Tolling Retriever?) Zie ze veel bij gezinnen en die zijn er over het algemeen enthousiast over. Zelf vind ik ze vaak net iets te zenuwachtig. Qua karakter zijn de meeste tollers die ik tegenkom vriendelijk, wat terughoudend naar vreemden wel.

Zijn wel echte jachthonden waar dus ook behoorlijk jachtpassie in kan zitten. Dat betekent dat het nog wel eens kan gebeuren dat iets wat beweegt in het bos net iets interessanter is dan dat jij bent en ze dat toch echt uit moeten proberen.

Karakterbeschrijving (van de site van de rasvereniging)
De Toller vertoont in gedrag overeenkomsten en verschillen met andere retrieversoorten. Het ras is gevoelig en erg gehecht aan zijn roedel. De Toller is niet altijd zo'n allemansvriend als de Golden Retriever. Ten opzichte van vreemden stelt hij zich soms wat gereserveerd (maar zeker niet agressief) op. Ook in de training onderscheidt de Toller zich door de hoge mate van intelligentie. Een Toller zal niet klakkeloos doen wat zijn baas van hem vraagt, maar zelf nagaan of er niet een eenvoudigere manier is om het door de baas gewenste resultaat te bereiken. Dit maakt dat voor een goede training een geduldige aanpak is vereist. Het is deze gevoeligheid die in het hele wezen van de Toller zichtbaar is en het trainen tot een aparte uitdaging maakt. Het is dus ten zeerste aan te bevelen met de hond te wandelen, te trainen, te spelen, te sporten en/of te werken. Mits aan deze voorwaarden wordt voldaan, kan de Toller en leuke en rustige “huishond” zijn.
En zo zien ze eruit
Afbeelding
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Irta
Zeer actief

Misschien is de Hollandse Herder ook wel geschikt (vooral niet te verwarren met de xHH, die totaal niet in de profielschets die je geeft past). Mooi middenmaatje, geen veeleisende honden, passen zich makkelijk aan, kunnen goed met kinderen en mits goed aangeleerd ook met andere dieren, zeer geschikt voor hardlopen, fietsen en allerlei andere activiteiten, eigenlijk voor alles wel in, beetje eigenwijs (verschilt per hond, dus je voorkeur met fokker bespreken) maar toch ook gehoorzaam. Niet moeilijk te trainen (mits variatie aangebracht wordt) en intelligent. Weinig gezondheidsproblemen, weinig vachtverzorging en in 3 verschillende vachtvarieteiten; ruwhaar (plukvacht), langhaar (meest bewerkelijk uiteraard, maar evengoed niet meer dan 1x/week kammen) en korthaar, waarbij wordt gezegd dat ruwhaar de lolligste vh stel is, de langhaar het zachtste (qua karakter welteverstaan :wink: ) en de korthaar het meest serieus.

Langhaar:
Afbeelding
Zoran vd Tiendschuur via hollandseherderforum.nl

Ruwhaar:
Afbeelding
Bron: http://vtbikseland.webnode.nl/de-hollan ... verstroom/

Korthaar:
Afbeelding
Bron: http://sgravenschans.nl/sgravenschans/R ... kerij.html
Nanette
Vaste gebruiker

Paisley schreef:@Marjoleine Wat vind jij dan wel een geschikte 'beginnershond' van middelgroot formaat?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar!! :lol1:

En bedankt voor je advies over de friese stabij Marjoleine.

@ Eilfy de Toller vind ik een prachtige hond om te zien maar ik heb zo mijn bedenkingen over
het jachtpassie gedeelte.

Het markiesje blijft in mijn hoofd zitten, wat ik daar over gehoord en gelezen heb spreekt me aan, is
wel een stukje kleiner dan de andere honden die op mijn lijstje staan maar dat vind ik geen probleem.
Labrador en markiesje blijven favoriet hier tot nu toe.
Paisley
Zeer actief

Ik denk niet dat een Labrador veel minder jachtpassie heeft dan een Toller.
En die typische beginnershond (jammer dat Marjoleine niet reageert want ik ben wel benieuwd wat ze in gedachten had) zijn over het algemeen de honden waar ikzelf echt helemaal niets mee heb en waar ik zeker niet 15jaar aan vast wil zitten.

Stabijtjes zijn geen scherpe honden, hebben niet veel aanleg om hond- of mensenagressie te ontwikkelen, zijn niet lomp, zijn zachtmoedig en mild. Dat ze nogal een eigen wil hebben, is in trainingssituaties wel een uitdaging maar ikzelf merk daar weinig van in normale huis-tuin-en-keuken situaties. Ik ken vele stabijtjes en geen van hun vertoont hardnekkig ongewenst gedrag dus ik hoop dat Marjoleine ons er meer over kan vertellen want ik heb er nu niet echt een beeld bij. Het enige wat ik zie, is dat ze wel eens te onstuimig en enthousiast zijn als ze jong zijn, maar dat zul je met alle honden treffen die in je interesse lijstje staan (iets waar een labrador zo'n beetje patent op heeft ;) ) .
Afbeelding
Nanette
Vaste gebruiker

Onstuimig en enthousiast is niks mis mee naar mijn mening, er mag wel
wat pit in zitten hoor.
Ik denk dat het het belangrijkste voor ons is dat het een stabiel dier is.
Goed met kinderen kan en lekker een stuk kan lopen maar soms ook
genoeg kan nemen met een iets minder grote ronde.
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Mijn Markiesje gaat ook graag achter de konijnen aan!

Wel is hij stabiel, enthousiast, heeeel lief voor kinderen, slim en kan hij lang lopen en is hij lekker speels.

De nadelen vind ik: Hij is echt erg klein (en speelt graag met grote lompe honden), kan uit enthousiasme soms heel schel blaffen (thuis doet hij dat nooit, maar anderen schrikken er wel eens van) en... nee verder kan ik niets bedenken. Oh ja, hij is vrij ongeduldig, maar dat kan (hopelijk) ook de leeftijd zijn.
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Nanette schreef:
@ Eilfy de Toller vind ik een prachtige hond om te zien maar ik heb zo mijn bedenkingen over
het jachtpassie gedeelte.

Het markiesje blijft in mijn hoofd zitten, wat ik daar over gehoord en gelezen heb spreekt me aan, is
wel een stukje kleiner dan de andere honden die op mijn lijstje staan maar dat vind ik geen probleem.
Labrador en markiesje blijven favoriet hier tot nu toe.
Over de jachtpassie: wat ik zo door alle topics heen gelezen heb over de Toller en ook zelf aan informatie gevonden heb, is dit prima in goede banen te leiden. Daarbij hangt het ook nog eens sterk van de individuele hond af. De ene Toller wil alles wat maar enigszins lijkt op wild najagen, de andere merkt wild pas op als het bijna op z'n rug landt :mrgreen:

Heb je trouwens ook al gekeken naar de waterhonden? Ben er zelf niet zo in thuis maar wat ik er van weet zijn het veelzijdige hondjes met een vriendelijk karakter die niet vies zijn van lekker veel met de baas doen maar best een dagje zonder kunnen. Zelf ben ik helemaal weg van het uiterlijk van de Spaanse waterhond (maar dat is persoonlijke smaak)

Afbeelding

Andere waterhonden zijn de Amerikaanse water spaniël, Ierse water spaniël, Lagotto Romagnolo, Portugese waterhond, Barbet en de Wetterhoun
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Nanette
Vaste gebruiker

Heb gisteren met mijn man over de verschillende honden gesproken en ook een
beetje met onze oudste.

Waarschijnlijk gaan we voor een Golden Retriever of Labrador ook de Schotse Collie is hier favoriet vooral
bij onze dochter. Deze drie honden spreken ons het meest aan en dan neig ik persoonlijk het meest naar
de GR. Mijn man vindt de Schotse Collie het minst leuk van deze driet. Ik ga me iniedergeval verdiepen in goede fokkers die een beetje op rij afstand van ons liggen.
Nanette
Vaste gebruiker

Leonie. schreef:Mijn Markiesje gaat ook graag achter de konijnen aan!

Wel is hij stabiel, enthousiast, heeeel lief voor kinderen, slim en kan hij lang lopen en is hij lekker speels.

De nadelen vind ik: Hij is echt erg klein (en speelt graag met grote lompe honden), kan uit enthousiasme soms heel schel blaffen (thuis doet hij dat nooit, maar anderen schrikken er wel eens van) en... nee verder kan ik niets bedenken. Oh ja, hij is vrij ongeduldig, maar dat kan (hopelijk) ook de leeftijd zijn.

Ik vind het Markiesje niet eens heel erg klein. Heb gisteren op het schoolplein nog even genoten
van het Markiesje die daar altijd rondloopt. Wat een scheet is dat. :I:

Weet iemand wat de grote verschillen tussen de Toller en de Golden Retriever zijn? Heeft de Toller
meer jachtpassie bijvoorbeeld?
Nanette
Vaste gebruiker

Bedankt voor je reactie Tara (zie het nu pas).
Ik heb me inmiddels aangemeld bij het Toller forum en het Golden Retriever
forum om meer over de rassen te weten te komen.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

empyree schreef:Er zit ook nogal wat verschil in maat van de favoriete honden ?
Is er een voorkeur voor groot of klein(er) en wat wil qua vachtstructuur het liefste ?
daar zat ik ook naar te kijken ,

ik wist precies wat ik wilde , bij het uitzoeken , dus mijn lijstje was " steeds dezelfde soort " ,
en dat werd steeds minder in rassen , tot dat er eentje overbleef
maar niet zo van .. van klein naar groot..

.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Nanette schreef: en daar is

@Irta, je vroeg of het een probleem is dat de hond jachtpassie heeft.
Dat weet ik niet zo goed, dat ligt eraan hoe en wat. Zal me daar ook
eens in verdiepen.

ik heb een friese stabij gehad , en de jachtpassie kan je zelf onder controle houden , door aan te lijnen in bossen !
natuurlijk is het honden eigen om ineens een spoor te volgen ,
en laat ze maar ,
want die lijn is maar 3 meter lang . :D
Kan niets verder gebeuren , want jij bent sterker dan de hond , daarom zou ik nooit een grote hond willen
je moet hem wel aan kunnen in ALLE omstandigheden , ook je kinderen !
daarom is een middenmaat een goede maat .

een stabij kan wat nerveus worden , omdat hij erg gevoelig is , dus niet teveel ADHD kinderen
om hem of haar heen ...
verder is het een lieve hond , met een friese koppigheid , waar je om moet lachen , als je dat doorhebt
niet kwaad worden .
.
Nanette
Vaste gebruiker

Pakdebal schreef:
empyree schreef:Er zit ook nogal wat verschil in maat van de favoriete honden ?
Is er een voorkeur voor groot of klein(er) en wat wil qua vachtstructuur het liefste ?
daar zat ik ook naar te kijken ,

ik wist precies wat ik wilde , bij het uitzoeken , dus mijn lijstje was " steeds dezelfde soort " ,
en dat werd steeds minder in rassen , tot dat er eentje overbleef
maar niet zo van .. van klein naar groot..

.
De maat van de hond maakt ons niet zo veel uit, tenminste....we willen in ieder geval geen heel klein hondje maar een middelmaat of grotere hond (van markies tot golden zeg maar).
Uiteindelijk gaan we voor het totaalplaatje. De Golden staat voor mij op één na veel speurwerk. Kom steeds weer op deze hond uit tot nu toe. Maar we hebben alle tijd.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Ik kan niet voor de toller spreken, maar een golden retriever is prima te leren dat hij niet achter het wild aan mag rennen. Een stabij is het ook wel te leren, maar dat zal wat meer tijd kosten.

Ik heb zowel een golden als een stabij en het grootste verschil dat mij opvalt is dat de golden graag wilt dat ik blij met hem ben en de stabij is vooral graag blij met zichzelf en als ik dat ook ben, is dat mooi meegenomen :mrgreen:

Bij de golden retrievers zit er veel verschil tussen de diverse lijnen, van hyper stuiterballen tot hele rustige honden. Dat maakt het ras vind ik ook leuk, voor elk wat wils.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

Nanette schreef:En ook geen klein hondje want daar
wil mijn man echt niet mee lopen ;-)

Dat riep m'n vader ook altijd, maar nu vraagt hij zelfs wanneer ze weer eens op Hazel mogen passen. :D
Hazel is een Havanezer.
Mijn man maakt het gelukkig geen snars uit. Ook hij loopt met Hazel over straat en ja de mensen kijken soms vreemd
als ze een man van 2 m lang met een kleine pluizenbol, in een bontjas en roze strikjes in haar haar zien :LOL:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Nanette
Vaste gebruiker

Wahaha, ik zie het voor me!! :D

Gaat hier echt niet gebeuren. Mijn man wil het liefst een stoere hond, hij
vindt de golden retriever al te "schattig" eigenlijk maar daar ziet ie zich nog wel
mee lopen. Maar geen havanezer, maltezer etc ect :neenee:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

esenhazel schreef:Ook hij loopt met Hazel over straat en ja de mensen kijken soms vreemd
als ze een man van 2 m lang met een kleine pluizenbol, in een bontjas en roze strikjes in haar haar zien :LOL:
Haha, ik zou vragen of ie wou trouwen ;)
esenhazel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door esenhazel »

Leonie. schreef:
esenhazel schreef:Ook hij loopt met Hazel over straat en ja de mensen kijken soms vreemd
Haha, ik zou vragen of ie wou trouwen ;)

:neenee: te laat
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”