Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
is dit genoeg voer ?
Moderator: moderatorteam
-
Pakdebal
is dit genoeg voer ?
.
Ik moet mijn logeer-stabijtje , van 47 cm hoog, geven :
als ontbijt .. ..tussen de 40 en 50 gr. brokken
's avonds ...... , 3 eetlepels blikvoer , met wat lauw water
is dat genoeg voor de hele dag , het is een zeer actief hondje !
.
.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Re: 50 gr. brokken , en 3 eetlepels blik
Ga je daar nou niet inmengen stabij.Pakdebal schreef:.
.

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Hylos
- Zeer actief
-
Pakdebal
Re: is dit genoeg voer ?
sbientje schreef:ik v ind dat wel weinig, maar goed..
nu die bonen dus niet meer hoeven , heeft ze iets anders bedacht
ik heb wel kluifjes en snoepjes er bij gekregen, en ik heb ze zelf ook, dus denk maar niet dat ze bij mij ( !! ) te weinig krijgt ..
maar ik wist niet wat ik als opdracht te horen kreeg ,
Pepie , ik lach er nu maar om ..
.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Pakdebal schreef:.
.
of t genoeg is kan je alleen aan de hond zelf zien......hoe de algehele conditie is....
Laatst gewijzigd door crutz op 13 jun 2013 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- kipo
- Zeer actief
het klinkt als weinig, maar weten wij veel. Misschien is het wel een hondje wat dik wordt van de lucht. 1 van de huskies van Angelique krijgt ook maar heel weinig, anders wordt ze te dik.
@PdB: waarom bespreek je dat niet met de eigenaresse? Ik weet nu al dat ik jou niet ga vragen om op mijn honden te passen. Je hebt overal kritiek op, maar bespreekt dan alleen achter de rug om van degene waar het over gaat.
@PdB: waarom bespreek je dat niet met de eigenaresse? Ik weet nu al dat ik jou niet ga vragen om op mijn honden te passen. Je hebt overal kritiek op, maar bespreekt dan alleen achter de rug om van degene waar het over gaat.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
of het TE weinig is durf ik niet te zeggen hoor. Het klinkt als weinig maar wie weet is het voor deze hond genoeg..als ze niet magerder wordt en ook niet dikker is er weinig aan de hand, denk ik?Pakdebal schreef:sbientje schreef:ik v ind dat wel weinig, maar goed..
nu die bonen dus niet meer hoeven , heeft ze iets anders bedacht
ik heb wel kluifjes en snoepjes er bij gekregen, en ik heb ze zelf ook, dus denk maar niet dat ze bij mij ( !! ) te weinig krijgt ..![]()
maar ik wist niet wat ik als opdracht te horen kreeg ,
Pepie , ik lach er nu maar om ..![]()
.
- Hylos
- Zeer actief
Heb net ongeveer 40 gram op de keukenweegschaal, gelegd.. Tis een handjevol..
Tsja wie ben ik om te oordelen..

- kipo
- Zeer actief
40 gram is heel weinig, ik denk dat als jij dat aan Xavi geeft, dat hij dan aan de deurposten begintHylos schreef:Heb net ongeveer 40 gram op de keukenweegschaal, gelegd.. Tis een handjevol..
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Dit soort dingen moet je niet hier vragen maar met de baasjes bespreken.
Dat geldt wel voor meer dingen. Sommige dingen zijn niet handig om daar topics over te openen. Dat komt op mij over als aandachttrekkerij en zo zul je het mogelijk niet bedoelen.
Nogmaals: klim in de telefoon en bespreek het met die mensen. DAAR heb je straks verantwoording aan af te leggen, niet aan ons!
Suzanne
Dat geldt wel voor meer dingen. Sommige dingen zijn niet handig om daar topics over te openen. Dat komt op mij over als aandachttrekkerij en zo zul je het mogelijk niet bedoelen.
Nogmaals: klim in de telefoon en bespreek het met die mensen. DAAR heb je straks verantwoording aan af te leggen, niet aan ons!
Suzanne
- Hylos
- Zeer actief
Haha ja, 40 gram tegenover de 750 die ik voer lijkt wel héél weinig idd! Maar zoals je zegt, het kan een reden hebben! Zn baasjes zullen het wel weten.kipo schreef:40 gram is heel weinig, ik denk dat als jij dat aan Xavi geeft, dat hij dan aan de deurposten begintHylos schreef:Heb net ongeveer 40 gram op de keukenweegschaal, gelegd.. Tis een handjevol..
Tsja wie ben ik om te oordelen.., maar ik ken een golden (met knieproblemen, dus die mag echt niet te zwaar worden), die krijgt 60 gram kvv per dag, anders komt ze aan
. Ik ken die stabij niet, weten wij veel of dat te weinig is.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Juist... ik voer ook minder als crutz bijv en toch zien ze er uitstekend uit. Per hond zo verschillendcrutz schreef:Pakdebal schreef:.
.
of t genoeg is kan je alleen aan de hond zelf zien......hoe de algehele conditie is....

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
lets have fun
Kom jij nou hier munitie en medestanders verzamelen om tegen de eigenaar van je oppashond te gebruiken?
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Inderdaad, misschien is er wel een reden voor.~Suzanne~ schreef:Dit soort dingen moet je niet hier vragen maar met de baasjes bespreken.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Als de baas het zegt doe je dat .

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Als die hond niet te mager is zal het wel genoeg zijn he
Ik ken iemand met een Mechelse herder , en die zijn toch wel wat groter dan een Stabij.
Die hond krijgt ook maar een klein handje brok , en nog kan je er een zadel op leggen zo dik is ze
Als ik diezelfde hoeveelheid aan mijn honden zou geven zouden het binnen de kortste keren gratenpakhuisjes zijn.
Elke hond is weer anders.
Kenji van mij is even groot en zwaar als Kyto .
Ziva is een stuk kleiner en weegt bijna 10 kg lichter.
En toch krijgen Kyto en Ziva meer als wat Kenji krijgt , terwijl ze allemaal erg actief zijn
Ik ken iemand met een Mechelse herder , en die zijn toch wel wat groter dan een Stabij.
Die hond krijgt ook maar een klein handje brok , en nog kan je er een zadel op leggen zo dik is ze
Als ik diezelfde hoeveelheid aan mijn honden zou geven zouden het binnen de kortste keren gratenpakhuisjes zijn.
Elke hond is weer anders.
Kenji van mij is even groot en zwaar als Kyto .
Ziva is een stuk kleiner en weegt bijna 10 kg lichter.
En toch krijgen Kyto en Ziva meer als wat Kenji krijgt , terwijl ze allemaal erg actief zijn
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
inderdaad. dat moet je je logeerhond geven. niet meer en niet minder.
en als je dat niet ok vindt bespreek je dat met de eigenaren en als je daar niet uit komt pas je niet meer op.
echt meid, ophouden met het roddelen over mensen die wij niet kennen en waar jij voor oppast. ik vind het alle schande te boven gaan.
en als je dat niet ok vindt bespreek je dat met de eigenaren en als je daar niet uit komt pas je niet meer op.
echt meid, ophouden met het roddelen over mensen die wij niet kennen en waar jij voor oppast. ik vind het alle schande te boven gaan.

-
Pakdebal
kipo schreef:@PdB: waarom bespreek je dat niet met de eigenaresse? Ik weet nu al dat ik jou niet ga vragen om op mijn honden te passen. Je hebt overal kritiek op, maar bespreekt dan alleen achter de rug om van degene waar het over gaat.
als je normaal je hond te eten geeft , heb ik geen commentaar , zij is doof voor mijn adviezen
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 13 jun 2013 13:08, 2 keer totaal gewijzigd.
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Waarom zou iemand jouw advies op moeten volgen, jij bent niet de eigenaar van de hond.Pakdebal schreef:kipo schreef:@PdB: waarom bespreek je dat niet met de eigenaresse? Ik weet nu al dat ik jou niet ga vragen om op mijn honden te passen. Je hebt overal kritiek op, maar bespreekt dan alleen achter de rug om van degene waar het over gaat.
als je normaal je hond te eten geeft , heb ik geen commentaar , zij is doof voor mijn adviezen

- M@scha
- Zeer actief
dan moet je stoppen met oppassen en die mensen niet te schande maken op een forumPakdebal schreef:kipo schreef:@PdB: waarom bespreek je dat niet met de eigenaresse? Ik weet nu al dat ik jou niet ga vragen om op mijn honden te passen. Je hebt overal kritiek op, maar bespreekt dan alleen achter de rug om van degene waar het over gaat.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
volgens mij hebben al meerdere het hier gezegd, het kan ook zomaar genoeg zijn. Of het te weinig is hangt volledig af van de conditie vd hond.....Pakdebal schreef:kipo schreef:@PdB: waarom bespreek je dat niet met de eigenaresse? Ik weet nu al dat ik jou niet ga vragen om op mijn honden te passen. Je hebt overal kritiek op, maar bespreekt dan alleen achter de rug om van degene waar het over gaat.
-
Pakdebal
massam schreef:.
ik vind het alle schande te boven gaan
.
roddelen over eigen leden is hier wel heel normaal, toch , dat vind ik dan schande !
-
Pakdebal
.
ze is dus heel tenger en wel klein , maar dat wil niet zeggen dat ze daarom zo weinig moet krijgen
ze is namelijk heel actief en holt de hele dag .. !!
.
crutz schreef:[
volgens mij hebben al meerdere het hier gezegd, het kan ook zomaar genoeg zijn. Of het te weinig is hangt volledig af van de conditie vd hond.....
ze is dus heel tenger en wel klein , maar dat wil niet zeggen dat ze daarom zo weinig moet krijgen
ze is namelijk heel actief en holt de hele dag .. !!
.
-
mijn goldens
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Pakdebal schreef:kipo schreef:@PdB: waarom bespreek je dat niet met de eigenaresse? Ik weet nu al dat ik jou niet ga vragen om op mijn honden te passen. Je hebt overal kritiek op, maar bespreekt dan alleen achter de rug om van degene waar het over gaat.
Maar wat is normaal??
Als je mijn honden zou voeren wat op de zak staat, dan worden ze te mager! terwijl je zal denken; dit is het advies, dus het zal wel kloppen.
Daarbij zou ik het niet leuk vinden, dat als mijn oppas de hond meer zou gaan voeren, ze dikker zal worden, omdat mijn oppas vindt dat ze dat moet hebben.
Uiteindelijk is de eigenaar de "baas" en als je bedenkingen hebt, overleg je dat.
- anne_lies
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
- Contacteer:
Ik snap het topic niet. Je vraagt aan mensen of ze het genoeg vinden iedereen zegt dat ze dat niet kunnen beoordelen omdat ze de hond niet kennen. Nu zeg je dat als ze de hond normaal te eten geeft jij ook geen commentaar geeft.Pakdebal schreef:kipo schreef:@PdB: waarom bespreek je dat niet met de eigenaresse? Ik weet nu al dat ik jou niet ga vragen om op mijn honden te passen. Je hebt overal kritiek op, maar bespreekt dan alleen achter de rug om van degene waar het over gaat.
Dus eigenlijk geen vraag topic maar een kritiek topic over iemand die hier zelf niet kan reageren is op zijn minst niet netjes te noemen. Maar goed dat is misschien mijn simpele mening

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Hoe lang en hoe vaak zijn de honden bij jou ?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Pakdebal
mijn goldens schreef:.
Daarbij zou ik het niet leuk vinden, dat als mijn oppas de hond meer zou gaan voeren, ze dikker zal worden, omdat mijn oppas vindt dat ze dat moet hebben.
Uiteindelijk is de eigenaar de "baas" en als je bedenkingen hebt, overleg je dat.
dat gaat dus niet , ze is doof voor mijn advies , en wat is nou dikker worden , als je hond zo actief is ?..
.
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Het ligt aan de hond. Ik neem aan dat de eigenaren wel weten hoeveel ze hun hond moeten voeren (en als oppasser houd je dat aan). Is de hond ziekelijk of veel te mager of te dik dan zou ik het wel met de eigenaar bespreken en in overleg aanpassen. Sommige honden hebben nu eenmaal meer en andere minder nodig.
Daarnaast zou ik niet heel blij worden als mijn "oppasser" op een openbaar forum mijn voerinstructies op de korrel zou nemen.
Daarnaast zou ik niet heel blij worden als mijn "oppasser" op een openbaar forum mijn voerinstructies op de korrel zou nemen.

------Groetjes Prana-----
- M@scha
- Zeer actief
Pakdebal schreef:massam schreef:.
ik vind het alle schande te boven gaan
.
roddelen over eigen leden is hier wel heel normaal, toch , dat vind ik dan schande !
da's mooi, en off topic.. dat mag je fijn gaan bespreken in het ergernistopic. dat is je al uitgelegd hoe dat werkt