marian* schreef:Hoe lang en hoe vaak zijn de honden bij jou ?
was 5 nachten , maar is 4 geworden ,
maar ik vind dat prima , want op die 5de dag ga ik naar Schiphol
Moderator: moderatorteam
marian* schreef:Hoe lang en hoe vaak zijn de honden bij jou ?

kijk uit met wat je zegtmalinois schreef:Gewoon per direct stoppen met oppassen ben je totaal ongeschikt voor. Je bemoeit je met dingen waar je geen zak mee te maken hebt. Geven wat ze zeggen en anders niet. Daar ben je voor ingehuurd.

Kan ik mij helemaal voorstellen als ik hier lees hoe belerend en belasterend over komt.Pakdebal schreef:kipo schreef:@PdB: waarom bespreek je dat niet met de eigenaresse? Ik weet nu al dat ik jou niet ga vragen om op mijn honden te passen. Je hebt overal kritiek op, maar bespreekt dan alleen achter de rug om van degene waar het over gaat.
als je normaal je hond te eten geeft , heb ik geen commentaar , zij is doof voor mijn adviezen

kort, bondig en erg waarmalinois schreef:Gewoon per direct stoppen met oppassen ben je totaal ongeschikt voor. Je bemoeit je met dingen waar je geen zak mee te maken hebt. Geven wat ze zeggen en anders niet. Daar ben je voor ingehuurd.

malinois schreef:Gewoon per direct stoppen met oppassen ben je totaal ongeschikt voor. Je bemoeit je met dingen waar je geen zak mee te maken hebt. Geven wat ze zeggen en anders niet. Daar ben je voor ingehuurd.
heb het niet over de aktiviteit of hoogte/bouw vd hond, maar of de hond voor zijn/haar hoogte & bouw en met de aktiviteit die ze krijgt p het juiste gewicht is.....Pakdebal schreef:.crutz schreef:[
volgens mij hebben al meerdere het hier gezegd, het kan ook zomaar genoeg zijn. Of het te weinig is hangt volledig af van de conditie vd hond.....
ze is dus heel tenger en wel klein , maar dat wil niet zeggen dat ze daarom zo weinig moet krijgen
ze is namelijk heel actief en holt de hele dag .. !!
.
Dat zijn geen adviezen dat is jouw mening doordrijven en jouw mening is geen waarheid wat jij helaas wel gelooft. Daarnaast kun je wel ervaring in t houden van honden hebben maar van een hond lezen, bekijken en gedrag heb je geen kaas gegeten. Dat blijkt alleen al uit dit simpele voorbeeld.Pakdebal schreef:malinois schreef:Gewoon per direct stoppen met oppassen ben je totaal ongeschikt voor. Je bemoeit je met dingen waar je geen zak mee te maken hebt. Geven wat ze zeggen en anders niet. Daar ben je voor ingehuurd.
vind ik niet , ik heb meer ervaring in een hond houden dan zij, en dan mag je best wat adviezen geven
doen jullie ook
.

Handen er vanaf dus en geven wat de baas wil . Als ik het mag zeggen : Kiki zou niet bij jou komen om op te passen . Mijn hond , dus als ik wil dat jij haar tapijttegels te eten geeft dan geef je die . Klaar.Pakdebal schreef:marian* schreef:Hoe lang en hoe vaak zijn de honden bij jou ?
was 5 nachten , maar is 4 geworden ,
maar ik vind dat prima , want op die 5de dag ga ik naar Schiphol

Dat jij meer ervaring hebt wil nog niet zeggen dat zij het fout doen.Pakdebal schreef:malinois schreef:Gewoon per direct stoppen met oppassen ben je totaal ongeschikt voor. Je bemoeit je met dingen waar je geen zak mee te maken hebt. Geven wat ze zeggen en anders niet. Daar ben je voor ingehuurd.
vind ik niet , ik heb meer ervaring in een hond houden dan zij, en dan mag je best wat adviezen geven
doen jullie ook
.
ik weet niet hoeveel ze weegt , maar is tenger van postuur, nog net niet mager, haar dierenarts houdt van magere hondencrutz schreef: heb het niet over de aktiviteit of hoogte/bouw vd hond, maar of de hond voor zijn/haar hoogte & bouw en met de aktiviteit die ze krijgt p het juiste gewicht is.....
marian* schreef:. Mijn hond , dus als ik wil dat jij haar tapijttegels te eten geeft dan geef je die . Klaar.
Nou, dikker worden is, als je hond teveel aan het groeien is.Pakdebal schreef:mijn goldens schreef:.
Daarbij zou ik het niet leuk vinden, dat als mijn oppas de hond meer zou gaan voeren, ze dikker zal worden, omdat mijn oppas vindt dat ze dat moet hebben.
Uiteindelijk is de eigenaar de "baas" en als je bedenkingen hebt, overleg je dat.
dat gaat dus niet , ze is doof voor mijn advies , en wat is nou dikker worden , als je hond zo actief is ?..![]()
.
Esther12 schreef:Er zit nogal verschil in of het om gevraagde of ongevraagde adviezen gaat.
Ik zou me netjes houden aan de hoeveelheden die het baasje heeft aangegeven.

Ja, want ik vertrouw er op dat jij haar het voer geeft waar ze het naar mijn idee goed op doet . Kan in mijn geval in werkelijkheid betekenen dat je haar een lap pens geeft of een konijnenkarkas . Of zoveel gram Lotgering of Smuldier of zo.Pakdebal schreef:ik weet niet hoeveel ze weegt , maar is tenger van postuur, nog net niet mager, haar dierenarts houdt van magere hondencrutz schreef: heb het niet over de aktiviteit of hoogte/bouw vd hond, maar of de hond voor zijn/haar hoogte & bouw en met de aktiviteit die ze krijgt p het juiste gewicht is.....
marian* schreef:. Mijn hond , dus als ik wil dat jij haar tapijttegels te eten geeft dan geef je die . Klaar.
dat is dom , want doe jij het totaal niet goed, moet ik daarmee dan doorgaan .. ????..![]()
dan zal ik niet op jouw hond willen ( !! ) passen , zelfs !
.

marian* schreef:Ja, want ik vertrouw er op dat jij haar het voer geeft waar ze het naar mijn idee goed op doet . Kan in mijn geval in werkelijkheid betekenen dat je haar een lap pens geeft of een konijnenkarkas . Of zoveel gram Lotgering of Smuldier of zo.
Kiki op PdB passenmarian* schreef: Kiki zou niet bij jou komen om op te passen
Pakdebal schreef:marian* schreef:Ja, want ik vertrouw er op dat jij haar het voer geeft waar ze het naar mijn idee goed op doet . Kan in mijn geval in werkelijkheid betekenen dat je haar een lap pens geeft of een konijnenkarkas . Of zoveel gram Lotgering of Smuldier of zo.
dat klinkt al beter dan maar een klein handje brokken als ontbijt ..![]()
weet heoveel er nog meer zijn, die hun honden niet goed voeren !
.
Iedereen moet leren en ervaring met honden staat niet gelijk aan kennis met hondenPakdebal schreef:malinois schreef:Gewoon per direct stoppen met oppassen ben je totaal ongeschikt voor. Je bemoeit je met dingen waar je geen zak mee te maken hebt. Geven wat ze zeggen en anders niet. Daar ben je voor ingehuurd.
doen jullie ook
.
malinois schreef:Slimme da, ik ook. Liever te mager dan te dik... helaas reageerde je niet op mijn andere tekst in t andere topic. Had je wat van kunnen leren. Sporthonden met een aktiviteitenprogramma waar jij al moe van zou worden als je er aan dacht en een conditie waar je u tegen zegt maar met zn 3 -en maar 2 kg kvv wegkauwen per dag MAXIMAAL. Want soms is t ook een half pakje minder...
Vraag eens voor de gein aan crutz hoeveel die voert. Zelfde ras zelfde energiebehoefte etc.malinois schreef:Slimme da, ik ook. Liever te mager dan te dik... helaas reageerde je niet op mijn andere tekst in t andere topic. Had je wat van kunnen leren. Sporthonden met een aktiviteitenprogramma waar jij al moe van zou worden als je er aan dacht en een conditie waar je u tegen zegt maar met zn 3 -en maar 2 kg kvv wegkauwen per dag MAXIMAAL. Want soms is t ook een half pakje minder...

Ja und?Pakdebal schreef:malinois schreef:Slimme da, ik ook. Liever te mager dan te dik... helaas reageerde je niet op mijn andere tekst in t andere topic. Had je wat van kunnen leren. Sporthonden met een aktiviteitenprogramma waar jij al moe van zou worden als je er aan dacht en een conditie waar je u tegen zegt maar met zn 3 -en maar 2 kg kvv wegkauwen per dag MAXIMAAL. Want soms is t ook een half pakje minder...
een marathon loper uit Kenia , eet ook meer koolydraten dan vet , en ook anders dan wij
.

Is hier ook zo. En teckelmans eet in verhouding tot de herders ook veel meer zonder aan te komen.renee-uk schreef:als ik gina dezelfde hoeveelheid had gevoerd als jan had ze dichtgegroeid, als ik jan hetzelfde had gevoerd als gina had hij er uitgezien als een biafrahondje.
zelfde ras en niet heel veel verschil in grootte, wel een andere manier van verteren blijkbaar.

daaromalm@ schreef:Is hier ook zo. En teckelmans eet in verhouding tot de herders ook veel meer zonder aan te komen.renee-uk schreef:als ik gina dezelfde hoeveelheid had gevoerd als jan had ze dichtgegroeid, als ik jan hetzelfde had gevoerd als gina had hij er uitgezien als een biafrahondje.
zelfde ras en niet heel veel verschil in grootte, wel een andere manier van verteren blijkbaar.