Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

is dit genoeg voer ?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Pakdebal

Re: is dit genoeg voer ?

Ongelezen bericht door Pakdebal »

marian* schreef:Hoe lang en hoe vaak zijn de honden bij jou ?

was 5 nachten , maar is 4 geworden ,

maar ik vind dat prima , want op die 5de dag ga ik naar Schiphol
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 13 jun 2013 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

als ik gina dezelfde hoeveelheid had gevoerd als jan had ze dichtgegroeid, als ik jan hetzelfde had gevoerd als gina had hij er uitgezien als een biafrahondje.
zelfde ras en niet heel veel verschil in grootte, wel een andere manier van verteren blijkbaar.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Gewoon per direct stoppen met oppassen ben je totaal ongeschikt voor. Je bemoeit je met dingen waar je geen zak mee te maken hebt. Geven wat ze zeggen en anders niet. Daar ben je voor ingehuurd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

malinois schreef:Gewoon per direct stoppen met oppassen ben je totaal ongeschikt voor. Je bemoeit je met dingen waar je geen zak mee te maken hebt. Geven wat ze zeggen en anders niet. Daar ben je voor ingehuurd.
kijk uit met wat je zegt :mrgreen:
:pop:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Pakdebal schreef:
kipo schreef:@PdB: waarom bespreek je dat niet met de eigenaresse? Ik weet nu al dat ik jou niet ga vragen om op mijn honden te passen. Je hebt overal kritiek op, maar bespreekt dan alleen achter de rug om van degene waar het over gaat.

als je normaal je hond te eten geeft , heb ik geen commentaar , zij is doof voor mijn adviezen
Kan ik mij helemaal voorstellen als ik hier lees hoe belerend en belasterend over komt.
Jezus zeg van geen 1 logeer hond komt er wat positiefs uit alleen maar wezenloos gezeik.
Zou het niet je toon kunnen zijn wat doet luisteren.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
renee-uk
Zeer actief

malinois schreef:Gewoon per direct stoppen met oppassen ben je totaal ongeschikt voor. Je bemoeit je met dingen waar je geen zak mee te maken hebt. Geven wat ze zeggen en anders niet. Daar ben je voor ingehuurd.
kort, bondig en erg waar :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pakdebal

vind ik niet , ik heb meer ervaring in een hond houden dan zij, en dan mag je best wat adviezen geven

doen jullie ook
.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Pakdebal schreef:.
crutz schreef:[
volgens mij hebben al meerdere het hier gezegd, het kan ook zomaar genoeg zijn. Of het te weinig is hangt volledig af van de conditie vd hond.....

ze is dus heel tenger en wel klein , maar dat wil niet zeggen dat ze daarom zo weinig moet krijgen
ze is namelijk heel actief en holt de hele dag .. !!
.
heb het niet over de aktiviteit of hoogte/bouw vd hond, maar of de hond voor zijn/haar hoogte & bouw en met de aktiviteit die ze krijgt p het juiste gewicht is.....
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Niet mee bemoeien PdB..je hebt al advies gegeven. Zij kiest er voor om er niks mee te doen, klaar.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:

vind ik niet , ik heb meer ervaring in een hond houden dan zij, en dan mag je best wat adviezen geven

doen jullie ook
.
Dat zijn geen adviezen dat is jouw mening doordrijven en jouw mening is geen waarheid wat jij helaas wel gelooft. Daarnaast kun je wel ervaring in t houden van honden hebben maar van een hond lezen, bekijken en gedrag heb je geen kaas gegeten. Dat blijkt alleen al uit dit simpele voorbeeld.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Pakdebal schreef:
marian* schreef:Hoe lang en hoe vaak zijn de honden bij jou ?

was 5 nachten , maar is 4 geworden ,

maar ik vind dat prima , want op die 5de dag ga ik naar Schiphol
Handen er vanaf dus en geven wat de baas wil . Als ik het mag zeggen : Kiki zou niet bij jou komen om op te passen . Mijn hond , dus als ik wil dat jij haar tapijttegels te eten geeft dan geef je die . Klaar.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Adviezen geven of hier op t forum ieder half uur een onzintopic openen?
Ik vind het echt asociaal naar de eigenaar van de hond op wie je oppast toe.
Dat je t bij diegene aangeeft als die hond te mager is of er slecht uitziet alla, dat je het deelt als die hond inderdaad er slecht uitziet kan ik ook nog snappen, maar t lijkt wel alsof je maar een topic opent om wat te kunnen vragen en pagina's aan te verwachten reacties te ontvangen..

Of ben ik nu t spoor weer bijster?
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Er zit nogal verschil in of het om gevraagde of ongevraagde adviezen gaat.
Ik zou me netjes houden aan de hoeveelheden die het baasje heeft aangegeven.
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Ariane »

Pakdebal schreef:

doen jullie ook
.
Dat jij meer ervaring hebt wil nog niet zeggen dat zij het fout doen.
Mijn mening is dat je eens moet stoppen met anderen adviezen geven, hoe goed bedoeld ook.
Het is meer bemoeizucht denk ik.
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Pakdebal

crutz schreef: heb het niet over de aktiviteit of hoogte/bouw vd hond, maar of de hond voor zijn/haar hoogte & bouw en met de aktiviteit die ze krijgt p het juiste gewicht is.....
ik weet niet hoeveel ze weegt , maar is tenger van postuur, nog net niet mager, haar dierenarts houdt van magere honden
marian* schreef:. Mijn hond , dus als ik wil dat jij haar tapijttegels te eten geeft dan geef je die . Klaar.

dat is dom , want doe jij het totaal niet goed, moet ik daarmee dan doorgaan .. ????.. :80:

dan zal ik niet op jouw hond willen ( !! ) passen , zelfs !

.
mijn goldens
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door mijn goldens »

Pakdebal schreef:
mijn goldens schreef:.
Daarbij zou ik het niet leuk vinden, dat als mijn oppas de hond meer zou gaan voeren, ze dikker zal worden, omdat mijn oppas vindt dat ze dat moet hebben.
Uiteindelijk is de eigenaar de "baas" en als je bedenkingen hebt, overleg je dat.

dat gaat dus niet , ze is doof voor mijn advies , en wat is nou dikker worden , als je hond zo actief is ?.. :19:
.
Nou, dikker worden is, als je hond teveel aan het groeien is.
Pakdebal

Esther12 schreef:Er zit nogal verschil in of het om gevraagde of ongevraagde adviezen gaat.
Ik zou me netjes houden aan de hoeveelheden die het baasje heeft aangegeven.

doe ik ook, want het is mijn hond niet , maar ik vind het ongehoord , dat zoiets bestaat . ! :neenee:

.
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Dus als ik het goed begrijp, ze komt 4 dagen, eigenaar luistert naar het advies van de dierenarts (die door de eigenaar als deskundig gezien wordt), ze is niet te mager (jij vind net niet, maar dat is dus nog steeds niet te mager) en dus blijf je doorzeuren over dat de hond voor die 4 dagen dat die bij jou is meer eten moet krijgen en opent daar zelf een topic over op een openbaar forum, omdat je van je eigen deskundigheid en ervaring overtuigd bent........

Tja :vaag:
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Pakdebal schreef:
crutz schreef: heb het niet over de aktiviteit of hoogte/bouw vd hond, maar of de hond voor zijn/haar hoogte & bouw en met de aktiviteit die ze krijgt p het juiste gewicht is.....
ik weet niet hoeveel ze weegt , maar is tenger van postuur, nog net niet mager, haar dierenarts houdt van magere honden
marian* schreef:. Mijn hond , dus als ik wil dat jij haar tapijttegels te eten geeft dan geef je die . Klaar.

dat is dom , want doe jij het totaal niet goed, moet ik daarmee dan doorgaan .. ????.. :80:

dan zal ik niet op jouw hond willen ( !! ) passen , zelfs !

.
Ja, want ik vertrouw er op dat jij haar het voer geeft waar ze het naar mijn idee goed op doet . Kan in mijn geval in werkelijkheid betekenen dat je haar een lap pens geeft of een konijnenkarkas . Of zoveel gram Lotgering of Smuldier of zo.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Slimme da, ik ook. Liever te mager dan te dik... helaas reageerde je niet op mijn andere tekst in t andere topic. Had je wat van kunnen leren. Sporthonden met een aktiviteitenprogramma waar jij al moe van zou worden als je er aan dacht en een conditie waar je u tegen zegt maar met zn 3 -en maar 2 kg kvv wegkauwen per dag MAXIMAAL. Want soms is t ook een half pakje minder...
Afbeelding
Pakdebal

marian* schreef:Ja, want ik vertrouw er op dat jij haar het voer geeft waar ze het naar mijn idee goed op doet . Kan in mijn geval in werkelijkheid betekenen dat je haar een lap pens geeft of een konijnenkarkas . Of zoveel gram Lotgering of Smuldier of zo.

dat klinkt al beter dan maar een klein handje brokken als ontbijt .. :ok:

weet heoveel er nog meer zijn, die hun honden niet goed voeren !
.
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 13 jun 2013 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ariane
Erelid

marian* schreef: Kiki zou niet bij jou komen om op te passen
Kiki op PdB passen :denken: :mrgreen:

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Ariane
Erelid

Pakdebal schreef:
marian* schreef:Ja, want ik vertrouw er op dat jij haar het voer geeft waar ze het naar mijn idee goed op doet . Kan in mijn geval in werkelijkheid betekenen dat je haar een lap pens geeft of een konijnenkarkas . Of zoveel gram Lotgering of Smuldier of zo.

dat klinkt al beter dan maar een klein handje brokken als ontbijt .. :ok:

weet heoveel er nog meer zijn, die hun honden niet goed voeren !
.
:slaap2:

Dat vindt JIJ, dat is geen feit.

Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Pakdebal schreef:

doen jullie ook
.
Iedereen moet leren en ervaring met honden staat niet gelijk aan kennis met honden ;)

Genoeg mensen die al jaren leuk een hond hebben, maar zich totaal niet verdiept hebben daarin. En mensen die net met een hond zijn begonnen, maken daar hun hobby en willen er zo veel mogelijk over weten.

Als jij het zo oneens bent met hoe omgegaan wordt met de hond heb je 2 keuzes: 1. ga praten met ze of 2. stop met oppassen. Dan hoef je jezelf niet langer te kwellen en frustreren met deze hond ;)
Afbeelding
Pakdebal

malinois schreef:Slimme da, ik ook. Liever te mager dan te dik... helaas reageerde je niet op mijn andere tekst in t andere topic. Had je wat van kunnen leren. Sporthonden met een aktiviteitenprogramma waar jij al moe van zou worden als je er aan dacht en een conditie waar je u tegen zegt maar met zn 3 -en maar 2 kg kvv wegkauwen per dag MAXIMAAL. Want soms is t ook een half pakje minder...

een marathon loper uit Kenia , eet ook meer koolydraten dan vet , en ook anders dan wij
.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:Slimme da, ik ook. Liever te mager dan te dik... helaas reageerde je niet op mijn andere tekst in t andere topic. Had je wat van kunnen leren. Sporthonden met een aktiviteitenprogramma waar jij al moe van zou worden als je er aan dacht en een conditie waar je u tegen zegt maar met zn 3 -en maar 2 kg kvv wegkauwen per dag MAXIMAAL. Want soms is t ook een half pakje minder...
Vraag eens voor de gein aan crutz hoeveel die voert. Zelfde ras zelfde energiebehoefte etc.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:

een marathon loper uit Kenia , eet ook meer koolydraten dan vet , en ook anders dan wij
.
Ja und?
Afbeelding
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

renee-uk schreef:als ik gina dezelfde hoeveelheid had gevoerd als jan had ze dichtgegroeid, als ik jan hetzelfde had gevoerd als gina had hij er uitgezien als een biafrahondje.
zelfde ras en niet heel veel verschil in grootte, wel een andere manier van verteren blijkbaar.
Is hier ook zo. En teckelmans eet in verhouding tot de herders ook veel meer zonder aan te komen.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

alm@ schreef:
renee-uk schreef:als ik gina dezelfde hoeveelheid had gevoerd als jan had ze dichtgegroeid, als ik jan hetzelfde had gevoerd als gina had hij er uitgezien als een biafrahondje.
Is hier ook zo. En teckelmans eet in verhouding tot de herders ook veel meer zonder aan te komen.
daarom :ok:
je moet kijken naar de hond en als je uitgaat van algemene richtlijnen pas je die aan aan de hond in kwestie.

dit hondje is niet mager en actief, dus fijn zo houden!
Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Snap niet wat je loopt te mekkeren en net doen of die mensen mongolen zijn die geen hond waard zijn omdat ze het beest uithongeren, terwijl je schrijft dat de hond goed is en niet mager.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”