Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zonnebril voor de hond?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

IvysToeter
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 1

Zonnebril voor de hond?

Ongelezen bericht door IvysToeter »

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met een zonnebril voor de hond?
ik weet dat ze bestaan:
http://www.beestenspul.nl/product/honde ... iker-black

Zoals sommige wel weten is Dobby blind.
Lichtinval in haar ogen merkt ze waarschijnlijk wel.
Maar doordat ze niks ziet zal ze tegen de zon haar ogen niet dicht knijpen zoals een andere hond (en mensen) waarschijnlijk wel doen.
want wie vind het nou lekker om recht tegen de zon in te kijken?

Afgelopen weekend en vandaag hebben we gemerkt dat Dobby met haar ogen aan het knijpen was terwijl ze binnen stond.
na een klein beetje nadenken hebben we bedacht dat het best kan komen dat Dobby haar ogen moe/pijn gaan doen van de zon omdat ze haar ogen niet dicht knijpt tegen de zon.
Mijn vriend dacht vanavond ook een soort streep (wellicht een beschadiging?) te zien op sowieso 1 oog.
lijkt mij logisch dat zoiets ook kan komen door teveel UV stralen op het oog (wederom omdat Dobby haar ogen niet dicht doet tegen de zon)

Ze is/ligt eigenlijk dolgraag in de zon.
maar na een dag als vandaag (en afgelopen weekend veel buiten geweest in de tuin) loopt ze dan aan het einde van de dag de hele tijd weer te knijpen met haar oogjes.
lijkt dan net alsof ze erg moe is en in slaap gaat vallen.
ze slaapt dan ook best veel.

We zitten dus eraan te denken of het misschien een idee is om zo'n zonnebril voor haar te kopen zodat ze toch nog gewoon lekker in de tuin kan rond scharrelen.

Maar ik wil dus weten of mensen hier ervaring mee hebben? met zo'n zonnebril.

Uiteraard houden we haar heel goed in de gaten en bij twijfel van het één of ander schakelen we gelijk de dierenarts in.
Afbeelding
Neeltje

Re: Zonnebril voor de hond?

Ongelezen bericht door Neeltje »

Zou je niet eerst bij de DA navragen of dit echt komt van het zonnelicht voordat je je hond een zonnebril op gaat zetten? Misschien is het wel heel iets anders en dat zou ik dan graag eerst willen weten.
IvysToeter
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door IvysToeter »

Heb even overleg gehad met de assistente.
Zij adviseerde eerste instantie eventjes een paar dagen uit de zon houden.
Arm beest ze is zo graag buiten.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

er bestaan zeker zonnebrillen voor honden hoor... een forumlid van een ander forum heeft albinootje en die heeft ook een zonnebril....zij is er erg blij mee... als je hond last heeft van de zon, of wat jij beschrijft de ogen niet dichtknijpt levert dat altijd schade op dus ik zou lekker zo een brilletje aanschaffen en als je naar buiten gaat lekker op doen :ok:
Paardje wat ik vroeger reed had erge allergie van de zon op de ogen en die had ook een soort zonnebril/zonneklep... kon het dier gewoon lekker naar buiten, want ook als de zon niet schijnt kan de lucht zomaar erg scherp zijn hoor!
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

TS heeft er al één zag ik in het teckel topic.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Klopt, ik kwam ze laatst tegen: http://www.dierenshop.nl/hondenbrillen- ... 31319197dd Het zou Bruno heel goed staan, haha, alleen die heeft het niet nodig. Maar ik denk wel, met erg felle zon zou ik niet zonder zonnebril over straat willen, maar honden moeten wel. Zouden hun ogen wat minder snel beschadigd worden door de zon, vraag ik me af. Nou ja, mijn honden accepteren geen fratsen aan hun lijf en het staat ook wel een beetje gek waarschijnlijk, dan gaat waarschijnlijk iedereen ernaar vragen.

Shelly heeft wel wat gevoelige ogen, soms rode randjes, maar niet echt dat ze duidelijk last heeft van de zon. Is waarschijnlijk meer een allergie/gevoeligheid voor pollen bijvoorbeeld, denk ik. Maar voor honden die last hebben van hun ogen, zou ik het zeker doen. En ze hebben nog leuke kleurtjes ook.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”