Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
...Yorkshire Terriër en Chihuahua 'gericht' voer van Royal Canin?
Ik weet wel dat er wat in het voer van de Yorkie's zit voor de vacht, maar kan het bijv. kwaad dat een Chihuahua ook Yorkie voer eet? Want de pup krijgt eerst Chihuahua puppy voer, en wij willen later (als ze 8 maanden is) liever dat ze ook het voer eet wat de andere hondjes hier nu eten (dus die van de York..) want anders zijn we wel bijna iets van uuuh.. 80 euro per maand kwijt voor voer.. Niet dat het niet veel uitmaakt, ik gun het beste voor mijn hondje, maar ik heb niet zoveel geld.
Even kort:Is het erg als een Chihuahua voer eet dat eigenlijk een beetje voor Yorkshire Terriërs bedoeld is?
Wij stappen liever niet over naar een ander merk, maakt niet uit dat dit veel kost wij willen niet weer naar de dierenarts. Ze zijn aan dit merk gewend. Onze oude hond had dit merk ook altijd, en is toch 13 jaar geworden terwijl ze dachten dat ze niet lang meer zal leven nadat ze gebeten werd door een hond toen ze nog een puppy was. Dus daar liever geen reactie's meer over aub.
Laatst gewijzigd door Chanel1999 op 15 jun 2013 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou het allebei niet geven, royal canin is niet echt mijn favoriete merk en die prijzen dan. Bu-lachelijk, 10 euro per kilo. Zoveel kost een biefstuk ook, kun je ook elke dag verse biefstuk geven. Ik zou een ander merk zoeken, ik hou 5 euro per kilo als maximum aan, want voor die prijs kun je prima brokken kopen. Cavom bijvoorbeeld, of lukullus of marcus mühle, bij zooplus verkrijgbaar.
Ik denk trouwens dat het wel kan, dat voer aan je chihuahua geven. Royal canin doet erg geheimzinnig over hun ingrediënten, voor mij reden om het niet te kopen want andere merken kunnen wel precies zeggen wat erin zit. Het is complete onzin om een brok te maken voor elk ras apart, dat lijkt mij gezond verstand, maar het is natuurlijk een leuke verkooptruuk. Er zal niet veel verschil zijn in de samenstelling, lijkt mij. Maar alsjeblieft, lees je in over andere brokken want je kunt veel goedkoper uit zijn met een brok waarvan je wèl weet wat erin zit. Als je de prijs niet erg vindt, taste of the wild, da's pas een goeie brok. Ik vind hem te duur maar het is zeker goeie kwaliteit, kan ik van rc niet zeggen.
Chanel1999 schreef:...Yorkshire Terriër en Chihuahua 'gericht' voer van Royal Canin?
Ik weet wel dat er wat in het voer van de Yorkie's zit voor de vacht, maar kan het bijv. kwaad dat een Chihuahua ook Yorkie voer eet? Want de pup krijgt eerst Chihuahua puppy voer, en wij willen later (als ze 8 maanden is) liever dat ze ook het voer eet wat de andere hondjes hier nu eten (dus die van de York..) want anders zijn we wel bijna iets van uuuh.. 80 euro per maand kwijt voor voer.. Niet dat het niet veel uitmaakt, ik gun het beste voor mijn hondje, maar ik heb niet zoveel geld.
Even kort:Is het erg als een Chihuahua voer eet dat eigenlijk een beetje voor Yorkshire Terriërs bedoeld is?
Stel dat een York en een Chi zelf hun kostje bij elkaar moesten scharrelen, zouden ze dan ook rasgericht gaan schuimen???? De York een muis en wat zalmolie voor zijn vacht en de Chi een jong vogeltje ?
RC is nogal marktgericht en wil graag inspelen op het 'gemoed' van de mensen.
Het is gewoonweg belachelijk hoeveel verschillende brokken zij proberen te verkopen.
Tig kilo brokpulp en hier en daar een stofje extra en ze verkopen het als zijnde rasspecifiek .
Sorry, ik kan me hier gewoon kwoad om moaken.
Neem gewoon een goed basisvoer waar je hondjes het beiden goed op doen en vul dat, indien nodig, zelf aan.
Er staat heel veel info op dit forum over voer, leesvoer genoeg.
Chanel1999 schreef:...Yorkshire Terriër en Chihuahua 'gericht' voer van Royal Canin?
Stel dat een York en een Chi zelf hun kostje bij elkaar moesten scharrelen, zouden ze dan ook rasgericht gaan schuimen???? De York een muis en wat zalmolie voor zijn vacht en de Chi een jong vogeltje ?
RC is nogal marktgericht en wil graag inspelen op het 'gemoed' van de mensen.
Het is gewoonweg belachelijk hoeveel verschillende brokken zij proberen te verkopen.
Tig kilo brokpulp en hier en daar een stofje extra en ze verkopen het als zijnde rasspecifiek .
Sorry, ik kan me hier gewoon kwoad om moaken.
Neem gewoon een goed basisvoer waar je hondjes het beiden goed op doen en vul dat, indien nodig, zelf aan.
Er staat heel veel info op dit forum over voer, leesvoer genoeg.
Inderdaad, je betaalt voor enorm goede marketing. De inhoud is niet om over naar huis te schrijven.
Zo'n bedrag is belachelijk voor vier kleine hondjes
Hier kun je vast iets vinden met een betere prijs/kwaliteit verhouding: http://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken
Ik zou nooit RC voeren.
Er zijn vast wel andere merken te vinden, die geen kankerverwekkend BHA in het voer doen.
Mijn York krijgt gewoon kvv.
Ik vind het onzin, om rasspecifiek voer te voeren.
RC wordt er waarschijnlijk schathemelrijk van...
Groetjes, Simonne
"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Simonne schreef:Ik zou nooit RC voeren.
Er zijn vast wel andere merken te vinden, die geen kankerverwekkend BHA in het voer doen.
Mijn York krijgt gewoon kvv.
Ik vind het onzin, om rasspecifiek voer te voeren. RC wordt er waarschijnlijk schathemelrijk van...
Heb je 3 hondjes? Die kunnen met zn 3en nog geen pakje smuldier per dag op, kost je 70 ct per dag, x 30 en je wordt schathemeltje rijk terwijl je hondjes veel beter eten dan met die rasgerichte rommel
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Oke, dus het maakt niet veel uit.
Wij kunnen niet meer overstappen naar een ander merk, onze hondjes eten dit al 10 jaar.
Door omdat het zo duur is, hebben wij heel vaak geprobeerd met een ander soort voer.
Eerst een beetje bij RC in doen, dan meer, en dan alleen nog maar het andere voer. Maar dan gaat het mis en worden de hondjes misselijk, gaan overgeven en gaan aan de diarree en moesten daardoor soms ook naar de DA omdat ze gewoon helemaal raar werden. Wij hebben dus echt al iets van 20 soorten voer geprobeerd, maar ze kunnen er niet tegen. Ze moeten niet zo kies keurig zijn, maar ik heb ook niet zoveel zin om die honden zo misslijk te maken..
Dat maakt wel heel veel uit, want als de inhoud van dit voer ook nog echt zou bijdragen aan gezondheidsverbetering, dan betaal je enkel maar voor gebakken lucht.
Een bak Smuldier uit de vriezer van een supermarkt is goedkoper en biedt iets meer gezondheidsvoordelen, ongeacht het ras.
linda-bakker schreef:Heb je ook vers vlees geprobeerd? Smuldier of
zoiets dergelijks?
Ja, uit zo'n vriezer hebben we geprobeerd, Beneful, Bonzo, Pedigree, Cesar, en allemaal ander merken..
Die merken zijn allemaal erg slecht, dus kan me goed voorstellen dat je hondjes het daar niet goed op deden.
Dat wil niet zegge dat ze een brok van goede kwaliteit niet verdragen.
linda-bakker schreef:Heb je ook vers vlees geprobeerd? Smuldier of
zoiets dergelijks?
Ja, uit zo'n vriezer hebben we geprobeerd, Beneful, Bonzo, Pedigree, Cesar, en allemaal ander merken..
Die merken zijn allemaal erg slecht, dus kan me goed voorstellen dat je hondjes het daar niet goed op deden.
Dat wil niet zegge dat ze een brok van goede kwaliteit niet verdragen.
Ja maar ik bedoel uit de vriezer en die andere merken. Ook van de Pets Place hebben we geprobeerd. En ook gewoon eigen merken etc. Wij stappen dus eigenlijk ook niet over naar een ander merk, want we willen niet weer allemaal problemen.
Laatst gewijzigd door Chanel1999 op 15 jun 2013 13:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik snap best dat je je hondjes van 10 niet meer op ander voer over gaat zetten als je ook al van alles geprobeerd hebt. Maar ik zou de chihuahua dan toch zeker ander, beter, voer geven.
De merken voer die je opnoemt zijn geen kwaliteitsvoer. Daar zitten veel (onnodige, chemische) toevoegingen en vulmiddelen zoals veel granen en bietenpulp in. Misschien heb je ook nog andere merken geprobeerd, dat kan natuurlijk.
Maar de merken die je nu noemt krijgen mijn honden ook diarree van. Mijn vorige honden aten alle merken brok en vers diepvries door elkaar zonder problemen. Maar de keer dat ik in nood pedigree pall had gekocht kregen ze hartstikke diarree.
Ik zou als ik jou was echt eens proberen of je aan een kleine hoeveelheid van een kwaliteitsvoer kan komen om te proberen. Dat scheelt in de kosten vergeleken met royal canin en veel honden doen het daar beter op. (betere vacht, minder en stevigere ontlasting).
Vers diepvries zou ik bij een York helemaal aanraden. Vers voer is vaak beter voor de tanden en dat is nu net een zwakke plek voor die kleintjes. Als je geen diepvries voer wilt kan je ook kijken naar Nature's diet of Renske. Dit lijkt wat op blikvoer maar dan zonder onnodige toevoegingen.
In veel dierenwinkels kan je kvv (kant en klaar vers vlees) en Renske krijgen. Maar Smuldier kan je zelfs in de supermarkt krijgen en is helemaal niet duur! Kies wel een complete variant.
Een paar dagen slappe poep, ook bij langzaam overstappen, kan gebeuren. Het moet wel minder worden natuurlijk binnen 2 dagen. En de hondjes moeten natuurlijk wel goed blijven eten en drinken.
Sanner schreef:Ik snap best dat je je hondjes van 10 niet meer op ander voer over gaat zetten als je ook al van alles geprobeerd hebt. Maar ik zou de chihuahua dan toch zeker ander, beter, voer geven.
Ik zal dat aan mijn moeder vragen, welk merk is het beste?
Het is trouwens niet nodig om een puppy variant brok te nemen, je kunt gewoon brokken geven voor volwassen honden. Ik voer zelf kvv, dus vlees uit de diepvries, en brok. Wat een hele goeie soort kvv is, is carnibest. Niet veel honden die dat niet lusten. En dat kost maar 4 euro per kilo, bij dierenwinkels verkrijgbaar in rollen.
Brokken worden gemaakt van vleesmeel en bevatten vaak maar heel weinig vlees en veel graan, ook die van RC. Daar kunnen honden best op leven maar echt vlees is wat ze in de natuur ook aten en ik vind dat ze dat nodig hebben. Ik vind het ook belangrijk dat ze het lekker vinden wat ze te eten krijgen, dus heb ik ook meerdere soorten uitgeprobeerd. De truuk is iets te vinden wat goed voor ze is, wat je kunt betalen en wat ze lekker vinden. Dat zijn mijn drie voorwaarden.
Honden kunnen soms even moeite hebben om over te stappen op ander voer, soms krijgen ze er wat diarree van. Maar dat is eigenlijk heel normaal en gaat weer over. En kieskeurig kunnen sommige honden ook zijn. Ik heb zelf ook kieskeurige honden. Dat is prima verder, maar mijn portemonnee rekt maar zover. Dus moeten ze toch accepteren dat het niet elke dag gebakken biefstuk met een roomsausje gaat worden, maar gewoon gezonde voeding, die goed smaakt. Met een heel klein beetje volharding, kun je ze wel iets anders gaan voeren hoor.
Ik wissel ook veel af met barf, dus dan geef ik ze hart ofzo. Heb je ze dat wel eens gegeven, hart uit de vriezer? Vinden ze ook erg lekker meestal. Ik vind het zelf erg leuk om te zien wat ze lusten en dat is best veel. Het moet ook leuk blijven voor jezelf, toch? Dus ik geef ze ook zelfgedroogd vlees uit de droogmachine, is erg simpel en leuk om te doen, en het bespaart een boel geld. Voor mensen is afwisseling ook goed, dus dat doe ik ook met mijn honden. Elke dag dezelfde brok, zou niks voor mij en voor mijn honden zijn. Dan eten ze niet elke dag hun bak leeg iig. Nou ja, op dit forum kun je veel vinden over verschillende soorten voeding, misschien kun je eens een kijkje nemen als je interesse hebt.
Sanner schreef:Ik snap best dat je je hondjes van 10 niet meer op ander voer over gaat zetten als je ook al van alles geprobeerd hebt. Maar ik zou de chihuahua dan toch zeker ander, beter, voer geven.
Had je die link al bekeken?
Ja, maar volgensmij hebben wij de meeste merken hier niet.
Chanel1999 schreef:Oke, dus het maakt niet veel uit.
Wij kunnen niet meer overstappen naar een ander merk, onze hondjes eten dit al 10 jaar.
Door omdat het zo duur is, hebben wij heel vaak geprobeerd met een ander soort voer.
Eerst een beetje bij RC in doen, dan meer, en dan alleen nog maar het andere voer. Maar dan gaat het mis en worden de hondjes misselijk, gaan overgeven en gaan aan de diarree en moesten daardoor soms ook naar de DA omdat ze gewoon helemaal raar werden. Wij hebben dus echt al iets van 20 soorten voer geprobeerd, maar ze kunnen er niet tegen. Ze moeten niet zo kies keurig zijn, maar ik heb ook niet zoveel zin om die honden zo misslijk te maken..
Maar er bestaat toch nog helemaal geen 10 jaar rasgerichte marketing van RC?
*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)* **Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
Vlees bedoelen we ook vlees. Kijk is op lotgering.
Pedigree vlees.. Nja vlees? Sponzig graan in een blikkie met veel zout, houdbaarheidstroep en andere nare dingen is geen vlees.
Pedigree, eukanuba, royal canin kortom alle supermarkt merken zijn heel slecht!
Google is op: waarheid over brokken.
Staat mooi beschreven allemaal!
Op vers vlees doet iedere hond het wel goed op.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt! [/URL][/url]