Sorry als ik het onder het verkeerde forum heb gezet, ik weet niet goed of het bij gehoorzaamheid of dogdance hoort.
Maar mijn vraag. Djuna vliegt voor de klas uit bij gehoorzaamheid.
Nieuwe dingen vallen binnen 1 a 2 minuten in haar hersenkamer op zijn plek dus haar bezig houden is een kunst.
We hebben pas 3 lessen gehad, maar omdat ze zo hard leert krijgen we ook allerlei extra opdrachten.
De vorige opdracht was haar wat extra dingen leren met de klicker, dit keer viel het de instructrice op dat ze als ze ontspannen gaat liggen vaak haar voorpootjes kruist.
Dus nou mocht ik me gaan bedenken hoe dat haar op commando aan te leren. Pootjes kruisen met de ene keer de linkerpoot bovenop en de andere keer haar rechterpoot bovenop.
Nou kan ik me bedenken dat ik haar eerst het verschil tussen links en rechts zal moeten leren.
Maar mijn hersenen zitten even vast, het is heel wat jaartjes geleden dat ik dat een hond heb geleerd en ik weet niet meer hoe.
Dus hoe leer ik haar het verschil tussen links en rechts en vervolgens op commando haar haar pootjes te kruisen?
Ze kan al wel op commando touch iets met haar poot aanraken.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pootje kruisen leren
Moderator: moderatorteam
- mireille
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: Pootje kruisen leren
Zo heb ik dat ook aangeleerd net zoals het filmpje van brigitte van gestel, maar leer de hond wel eerst of links of rechts aan. Anders raak ze in de war

- mireille
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): galgo, greyhound, podenco, australian shepherd, dwergpoedel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Pootje kruisen leren
Daar heb ik zeer zeker wat aan, bedankt! En hoe toepasselijk djuna laat even zien aan mijn djuna hoe het moet hihi.
Op commando target kan ze al alles aan raken wat ik wil met haar poot, dit is maar een klein stapje verder, ik dacht weer eens veels te ingewikkeld.
Op commando target kan ze al alles aan raken wat ik wil met haar poot, dit is maar een klein stapje verder, ik dacht weer eens veels te ingewikkeld.