Ze kwamen eigenlijk voor Astro maar Bambi wilde Astro niet , zij wilde Cy. Echte liefdesbabies zijn het dus.
Afgelopen vrijdag was het dag 62, de lieverd ging al uit zichzelf in de werpkist en even voor middernacht werd de eerste geboren.
Alles ging goed tot na de 5e er niets meer gebeurde.........na een paar uur met spoed naar de dierenarts gegaan, de 6e pup was gestorven in het geboortekanaal en stagneerde de boel. Keizersnede dus.
Helaas heeft Bambi teveel bloed verloren en is overleden vlak na de keizersnede.
Ik vind dit zo vreselijk erg. Bambi was ook een erg speciale hond, en ben blij haar te hebben leren kennen.
Gelukkig was er dezelfde dag nog een surrogaatmoeder gevonden voor de pups, een scheet van een Duitse Dog, Tinkerbell genaamd ( Tinkerbell is ook het favoriete tekenfilm figuur van het dochtertje van Trude ( bambis eigenaresse )wat het nog bijzonderder maakt )
Tinkerbell heeft de pups meteen geaccepteerd en tot nu toe lijkt het goed te gaan.
De eerstgeboren pup is helaas ook dezelfde dag als Bambi gestorven, er zijn nu 8 gezonde pups, 6 reuen en 2 teefjes. Het is een prachtig nest maar als ik de fotos zie moet ik weer huilen. geweldig dat Tinkerbelll de pups heeft geaccepteerd, tegelijkertijd had Bambi er verdomme gewoon nog moeten zijn.
Rust zacht Bambi, ik weet dat je samen met je twee doodgeboren pups over de rest waakt.