Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
m'n hartkleppen doen het nog....
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
m'n hartkleppen doen het nog....
Guinnie was oververhit; ze had een temperatuur van 41,3 graden.
En nee, ze is niet / nauwelijks buiten geweest; in huis is het eigenlijk "goed te doen" maar toch ging het gruwelijk mis.
Ze is gekoeld (in het bad) en het gaat nu wel weer. We zijn er nog niet maar ze is weer rustig(er) en alert. Gaf aan een plas te willen doen dus kort buiten geweest; zon is weg.
Airco staat nu aan (niet te koud uiteraard) en de ventilator. Er liggen vochtige kleden op de grond.
Godnondeju wat was ik bang ;-((
Toen ze in bad lag werd ze (natuurlijk) na verloop van tijd rustiger... maar zo rustig dat ik even dacht dat ze onder mijn handen alsnog aan het wegglijden was.
Het is heerlijk hoor, als ze bijna 16,5 worden.... echt en heus... maar dan is dit weer gewoon helemaal niets meer. Gisteren ging het zo goed... (alles is relatief) maar vandaag ging het zo mis...
Suzanne
En nee, ze is niet / nauwelijks buiten geweest; in huis is het eigenlijk "goed te doen" maar toch ging het gruwelijk mis.
Ze is gekoeld (in het bad) en het gaat nu wel weer. We zijn er nog niet maar ze is weer rustig(er) en alert. Gaf aan een plas te willen doen dus kort buiten geweest; zon is weg.
Airco staat nu aan (niet te koud uiteraard) en de ventilator. Er liggen vochtige kleden op de grond.
Godnondeju wat was ik bang ;-((
Toen ze in bad lag werd ze (natuurlijk) na verloop van tijd rustiger... maar zo rustig dat ik even dacht dat ze onder mijn handen alsnog aan het wegglijden was.
Het is heerlijk hoor, als ze bijna 16,5 worden.... echt en heus... maar dan is dit weer gewoon helemaal niets meer. Gisteren ging het zo goed... (alles is relatief) maar vandaag ging het zo mis...
Suzanne
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradormix
- Aantal honden: 1
Re: m'n hartkleppen doen het nog....
Pffff heftig zeg, ze kunnen inderdaad goed ziek worden van oververhitting.
Goed gehandeld!
Hopleijk knapt ze er weer goed van op.
Goed gehandeld!
Hopleijk knapt ze er weer goed van op.

- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
Ach wat schrikken, gelukkig voelt ze zich nu weer wat beter. Maar wat raar dat ze daar in huis last van kreeg.

-
- Zeer actief
Weet jij het, weet ik het.
Het is in huis ca 24 graden, de hele dag door ook zo'n beetje geweest. Niet heel erg bizar warm dus.
Het was vanmorgen hier buiten "redelijk goed te doen" met wat wind en wat regen. Dus, ze heeft wat buiten in de tuin gestapt. Leek totaal geen punt; het was buiten koeler dan binnen zelfs. Ver voordat het warmer werd was ze binnen in een hermetisch afgesloten huis (voor zover mogelijk). Gordijnen dicht, lappen voor de keukenraam....
Toen rond het middag-uur zag ik het fout gaan en ze heeft al met al een uur in bad gelegen.
Als ik niet thuis was geweest maar op mijn werk had ik haar dood aangetroffen ;-(
Hoezo mazzel?
Hoeveel geluk heeft dat meissie??
Suzanne
Het is in huis ca 24 graden, de hele dag door ook zo'n beetje geweest. Niet heel erg bizar warm dus.
Het was vanmorgen hier buiten "redelijk goed te doen" met wat wind en wat regen. Dus, ze heeft wat buiten in de tuin gestapt. Leek totaal geen punt; het was buiten koeler dan binnen zelfs. Ver voordat het warmer werd was ze binnen in een hermetisch afgesloten huis (voor zover mogelijk). Gordijnen dicht, lappen voor de keukenraam....
Toen rond het middag-uur zag ik het fout gaan en ze heeft al met al een uur in bad gelegen.
Als ik niet thuis was geweest maar op mijn werk had ik haar dood aangetroffen ;-(
Hoezo mazzel?
Hoeveel geluk heeft dat meissie??
Suzanne
Laatst gewijzigd door ~Suzanne~ op 19 jun 2013 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe kon het zo ineens mis gaan terwijl ze in huis was?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
jeetje wat zul je geschrokken zijn! mijn honden kozen er gisteravond zelf voor naar binnen te gaan (ik had de deuren dicht om de warmte buiten te houden) dus die hebben de meeste tijd vrijwillig binnen gelegen

- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
Dat is schrikken, gelukkig was je thuis!
- Simonne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire Terrier
Ik kan me heel goed voorstellen, dat dit je een paar jaar van je leven heeft gekost.
Wat een geluk, dat je thuis was!
Sterkte met je meissie!

Wat een geluk, dat je thuis was!
Sterkte met je meissie!
Groetjes,
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
Simonne

"Men kan om het even welke stomme dingen tegen een hond zeggen, hij zal je altijd aankijken alsof hij wil zeggen: "oh mijn hemel, hij heeft gelijk, daar zou ik nooit op zijn gekomen".
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Wat een schrik! Gelukkig dat jij thuis was en dat het goed is afgelopen!
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Jeetje wat schrikken. Helemaal als het gewoon zo in hui gebeurt. Het lijkt me doodeng. Ik zou geen seconde meer rustig kunnen werken als ik wist dat dit thuis zou kunnen gebeuren...
-
- Zeer actief
Hijgen, overmatig hijgen, warm zijn, geen rust kunnen vinden.Sas schreef:wat voor symptomen geeft zo`n oververhitting?
Als je het 1 x gezien hebt, herken je het.
Er is maar 1 remedie en dat is koelen. Eventueel met natte koele (maar niet koude) lappen in de liezen. Jonge hond in bad zetten met LAUW water in de liezen sproeien.
Oude hond ook maar rustiger nog.
Bij langharige honden, NIET onderdompelen in water; de vacht wordt dan nat en je loopt kans op broeien; dat maakt het probleem erger.
Om die reden is ook zwemmen met dit extreme weer voor langharen niet aan te raden: de vacht blijft te lang te nat en de kans op broeien (en dus oververhitting) is aanwezig.
Koel ook nooit door de hond onder natte lappen te leggen. Eventueel wel een natte koude lap over de pootjes.
Voetzooltjes kun je ook met (medicinale) alcohol koelen maar dat is vrij extreem. Doe dat alleen als de hond echt in shock is, of bijna in schock.
Echt... dit wil je niet meemaken ;-((
En hoe je ook oplet, het kan altijd gebeuren.
Ik heb het eerder met een van mijn andere honden gehad. Deed ook niets geks en hop, ellende all over the place. Misschien dat ik er daarom zo fel en alert op ben dat er met warmte niets met honden wordt ondernomen...
Suzanne
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Jemig, dan schrik je je echt rot dus
Godzijdank was je thuis en kon je op tijd ingrijpen, maar je zou dus op zo'n manier niet meer weg durven te gaan als het even warm wordt.

Godzijdank was je thuis en kon je op tijd ingrijpen, maar je zou dus op zo'n manier niet meer weg durven te gaan als het even warm wordt.

- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Dat schrik je ook zeg, gelukkig goed afgelopen! Ik hoop dat ze je niet opnieuw zo aan het schrikken gaat maken.

------Groetjes Prana-----
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Pfffft, wat een schrik, ik vraag me wel af hoe zoiets kan gebeuren in een toch niet te warm huis.

-
- Zeer actief
Ik weet echt niet hoe dit zo kan gebeuren. Zal deels met haar leeftijd te maken hebben natuurlijk.
Maar, het kan ook jongere honden overkomen, ook bij maar even balletje gooien en ook als dat op/aan het water is.
Merlijn flikte dit ook, jaren geleden al, maar die lag toen in de tuin. De temperatuur was toen niet zodanig dat ik het verbood. Nu weet ik met Merlijn beter: hij kan er slecht tegen.
Suzanne
Maar, het kan ook jongere honden overkomen, ook bij maar even balletje gooien en ook als dat op/aan het water is.
Merlijn flikte dit ook, jaren geleden al, maar die lag toen in de tuin. De temperatuur was toen niet zodanig dat ik het verbood. Nu weet ik met Merlijn beter: hij kan er slecht tegen.
Suzanne
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Jemig dat is schrikken, wellicht heeft een coolband dat toch nut?
- crienepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Oh wat een nachtmerrie zeg. Maar fijn dat je thuis was!!
Vince heeft ook een coolband en een coolmat. Mat vond ie eerst maar niets, maar leg er nu zijn favoriete dekentje op, dat scheelt een stuk. Vanmiddag lag hij er zowaar op de slapen.
Vince heeft ook een coolband en een coolmat. Mat vond ie eerst maar niets, maar leg er nu zijn favoriete dekentje op, dat scheelt een stuk. Vanmiddag lag hij er zowaar op de slapen.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Wat zul jij geschrokken zijn!
Hier wordt met deze warmte ook niets gedaan.
Zelfs 's ochtends vroeg en 's avonds laat is het te benauwd voor hevige inspanning.
Voor Bo heb ik ook een koelhalsband en dat scheelt heeeeel veel!
Daarnaast lekker spelen met water op het balkon, en krijgt ze af en toe rodiworst-stukjes ingevroren in ijsblokjes als een soort ijsjes.
En voor de rest inderdaad binnen relaxen met ramen en gordijnen dicht.
Zelfs 's ochtends vroeg en 's avonds laat is het te benauwd voor hevige inspanning.
Daarnaast lekker spelen met water op het balkon, en krijgt ze af en toe rodiworst-stukjes ingevroren in ijsblokjes als een soort ijsjes.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Wat zul jij geschrokken zijn!
- Antonetta
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.
Gelukkig dat je thuis was.
De honden mogen hier niet alleen buiten met erg warm weer, je zal altijd zien dat ze in de volle zon gaan liggen. In huis is het koel.
De honden mogen hier niet alleen buiten met erg warm weer, je zal altijd zien dat ze in de volle zon gaan liggen. In huis is het koel.

Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie
- Aantal honden: 4
Wat zul jij geschrokken zijn.~Suzanne~ schreef:Hijgen, overmatig hijgen, warm zijn, geen rust kunnen vinden.Sas schreef:wat voor symptomen geeft zo`n oververhitting?
Als je het 1 x gezien hebt, herken je het.
Er is maar 1 remedie en dat is koelen. Eventueel met natte koele (maar niet koude) lappen in de liezen. Jonge hond in bad zetten met LAUW water in de liezen sproeien.
Oude hond ook maar rustiger nog.
Bij langharige honden, NIET onderdompelen in water; de vacht wordt dan nat en je loopt kans op broeien; dat maakt het probleem erger.
Om die reden is ook zwemmen met dit extreme weer voor langharen niet aan te raden: de vacht blijft te lang te nat en de kans op broeien (en dus oververhitting) is aanwezig.
Koel ook nooit door de hond onder natte lappen te leggen. Eventueel wel een natte koude lap over de pootjes.
Voetzooltjes kun je ook met (medicinale) alcohol koelen maar dat is vrij extreem. Doe dat alleen als de hond echt in shock is, of bijna in schock.
Echt... dit wil je niet meemaken ;-((
En hoe je ook oplet, het kan altijd gebeuren.
Ik heb het eerder met een van mijn andere honden gehad. Deed ook niets geks en hop, ellende all over the place. Misschien dat ik er daarom zo fel en alert op ben dat er met warmte niets met honden wordt ondernomen...
Suzanne
Gelukkig was je er op tijd bij en hebt goed gehandeld.
Wat je ook nog kunt doen: water in de hoofdhuid masseren. Zo wordt het hoofd/hersenen koel.
Heb ik ooit als tip gekregen.
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Oh bah, wat een schrik!!
Hoe gaat het vandaag, is ze helemaal opgeknapt?
Hoe gaat het vandaag, is ze helemaal opgeknapt?
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Zou toch echt overwegen dat overtollige haar er gewoon af te halen, wat ik me kan herinneren van je foto's is het een hond met een hele flinke vacht.
Als dit in huis al gebeurd met 24 graden...brr.
Als dit in huis al gebeurd met 24 graden...brr.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Uitleg:
Ik zag nog reakties binnenkomen nadat Guinnie was overleden. Natuurlijk wist niemand van jullie dat maar ik trok de reakties op dat moment even niet. Om verdere reakties nog te voorkomen heb ik het modteam gevraagd om het topic (tijdelijk) te sluiten tot ik mijn IM kon schrijven.
Om deze reden was het topic even dicht.
Groetjes,
Suzanne
Ik zag nog reakties binnenkomen nadat Guinnie was overleden. Natuurlijk wist niemand van jullie dat maar ik trok de reakties op dat moment even niet. Om verdere reakties nog te voorkomen heb ik het modteam gevraagd om het topic (tijdelijk) te sluiten tot ik mijn IM kon schrijven.
Om deze reden was het topic even dicht.
Groetjes,
Suzanne
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik was er al bang voor 
nogmaals sterkte suzanne.

nogmaals sterkte suzanne.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love