Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ellende in de trimsalon

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Sammiez
Actief
Mijn ras(sen): kruising klein/middelgroot
kruising border*appensenner
Aantal honden: 2

Ellende in de trimsalon

Ongelezen bericht door Sammiez »

Ik had vandaag een grote hond in de trimsalon. Een St. Bernard x Landseer. Het dier was helemaal vervilt en toen ik die vervilte laag weg aan het scheren was kwam daar een ontzettend magere hond onderuit. Echt, er zat geen grammetje vet of spier op die hond.

Bij het ophalen heb ik de eigenaresse aangesproken op de toestand van de hond. Volgens haar had hij doorlopend last van diarree en stond hij daarom op kip en rijst. :80:
Bij mij had hij gewoon vaste ontlasting gehad en toen ik dat vertelde wilde ze wel gaan overwegen om weer brokken erbij te gaan voeren. De vacht was vervilt omdat hij zich niet liet borstelen en omdat hij gecastreerd was. Dan houden ze nl. hun eigen vacht niet meer bij. Normaal gesproken houden ze het zelf bij volgens haar.. :S: .

Naar aanleiding van dat gesprek heb ik contact opgenomen met kennissen die bij deze mensen in de straat wonen. Aan deze mensen was verteld dat de hond zo mager was omdat hij iets aan zijn nieren zou hebben.
Omdat ik hier helemaal geen goed gevoel bij had heb ik melding gemaakt van deze hond op het telefoonnummer 144. Ben benieuwd of er iets mee gedaan wordt.

Je blijft wel met een rotgevoel zitten... :jank:
Ik moest even mijn ei kwijt. Zijn er hier mensen die ook wel eens zoiets hebben meegemaakt?
hondentrimsalonsamantha.webklik.nl
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Ellende in de trimsalon

Ongelezen bericht door runninggirl »

Wel ervaring met meldingen bij 144, volgens mij gaat er wel iemand langs daar op huisbezoek om te praten en kijken hoe serieus het is.

Wat naar om een hond zo te zien... hopelijk heb je nu 'erger' voorkomen met je melding.
wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Aantal honden: 1

Re: Ellende in de trimsalon

Ongelezen bericht door wiebel »

Heb 2 jaar in een asiel gewerkt en vaak 'zwerf' honden binnen gehad in verschrikkelijke omstandigheden.
Ergste was een frans bulldogje met maden in zijn kont :jank: .. hij is wel helemaal opgeknapt en heeft nu een heerlijk thuis :mrgreen:

Heel naar om te zien dat er mensen zijn die zo anders over hun lieve 4voeters denken.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”