Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doe ik het zo goed? vuurwerkangst

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

vuilnisbakkie
Vaste gebruiker

Doe ik het zo goed? vuurwerkangst

Ongelezen bericht door vuilnisbakkie »

Nu hield Sammy sowieso al niet van knallen en vuurwerk maar dit keer leek het wel erger allemaal. Ze liep te trillen als een rietje bij een knal :roll: en er was niks meer met haar te beginnen. Sterker nog...de laatste ronde 's avonds wilde ze niet meer plassen dan drentelde ze wat heen en weer op het gras. Nu nog zie ik haar twijfelen.
Afleiden lukte dus niet want mevrouw was totaal in paniek!
Tuurlijk reageerde ik hier wel op (niet troosten hoor) want ik vond het verschrikkelijk om haar zo bang te zien.
Sinds kort heb ik maar besloten om haar totaal te negeren. Trekt ze aan de lijn? ik ga dan wat langzamer lopen. Als we al stil staan en dan komt er een knal en ze wil ineens snel weg blijf ik gewoon staan en kijk neutraal en kijk haar niet aan. Het helpt wel iets moet ik zeggen. Ze reageert minder angstig.
Wat doen jullie tegen dit probleem?
"De mate van beschaving van een maatschappij is af te meten aan de wijze waarop die omgaat met dieren"
-Gandhi-
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

hoor jij dan zo dikwijls knallen??? rare buurt hoor.
zorg ervoor dat je een zeemvel bij de hand hebt, en als je knallen verwacht begin je te spelen, en je speelt maar lekker door als de knal komt. je hond zal dan wel lossen, maar dan wapper je voor haar neus met het zeemvel, je doet alsof je niets gehoord hebt. Negeren is infeite verder doen waar je mee bezig was.
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Of te wel: de knal negeren, maar niet per sé de hond :mrgreen: .
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

mechelaar_fan schreef:hoor jij dan zo dikwijls knallen??? rare buurt hoor.
zorg ervoor dat je een zeemvel bij de hand hebt, en als je knallen verwacht begin je te spelen, en je speelt maar lekker door als de knal komt. je hond zal dan wel lossen, maar dan wapper je voor haar neus met het zeemvel, je doet alsof je niets gehoord hebt. Negeren is infeite verder doen waar je mee bezig was.
Tenzij je een hond hebt die er dan spontaan mee op houdt om zenuwachtig te doen... Zo'n een heb/had ik.
Ik heb ook eentje die helemaal panisch werd bij een stom klein knalletje. Nu is het wat minder erg, ze reageert de laatste tijd amper op (een) klein knalletje. Ze reageert ook minder op heel zacht onweer. Het heeft alleen wel 2,5 jaar geduurd. :?
Ik heb het zo gedaan. Als het onweerde ging ik niet naar buiten met haar of als er veel knallen waren. Dat is 1, het heeft namelijk toch geen zin.
Twee als ze 1 knalletje hoort en ze wordt zenuwachtig blijf ik staan en ga ik gapen, m'n lippen afllikken, beetje smakken en iets vaker knipperen met m'n ogen (zie het boek: kalmerende signalen). Op een gegeven moment loop ik wel weer verder, anders duurt het eeuwen.
Naja dat is eigenlijk het enige... Nu als het zacht onweert kijkt cindy op ik ga dan gapen, smakken enz. en dan gaat ze weer verder slapen. Het werkt dus wel een beetje. Je moet alleen geen wonderen verwachten. Echt over gaan zal het niet denk ik.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
vuilnisbakkie
Vaste gebruiker

Janet schreef:Of te wel: de knal negeren, maar niet per sé de hond :mrgreen: .
:oops: dat wilde ik zeggen inderdaad....zie je me al lopen met de hond en ik kijk totaal een andere kant op alsof ik niet wandel met haar :mrgreen:
"De mate van beschaving van een maatschappij is af te meten aan de wijze waarop die omgaat met dieren"
-Gandhi-
vuilnisbakkie
Vaste gebruiker

EvitaP schreef:
mechelaar_fan schreef:hoor jij dan zo dikwijls knallen??? rare buurt hoor.
Tenzij je een hond hebt die er dan spontaan mee op houdt om zenuwachtig te doen... Zo'n een heb/had ik.
Ik heb ook eentje die helemaal panisch werd bij een stom klein knalletje. Nu is het wat minder erg, ze reageert de laatste tijd amper op (een) klein knalletje. Ze reageert ook minder op heel zacht onweer. Het heeft alleen wel 2,5 jaar geduurd. :?
Ik heb het zo gedaan. Als het onweerde ging ik niet naar buiten met haar of als er veel knallen waren. Dat is 1, het heeft namelijk toch geen zin.
Twee als ze 1 knalletje hoort en ze wordt zenuwachtig blijf ik staan en ga ik gapen, m'n lippen afllikken, beetje smakken en iets vaker knipperen met m'n ogen (zie het boek: kalmerende signalen). Op een gegeven moment loop ik wel weer verder, anders duurt het eeuwen.
Naja dat is eigenlijk het enige... Nu als het zacht onweert kijkt cindy op ik ga dan gapen, smakken enz. en dan gaat ze weer verder slapen. Het werkt dus wel een beetje. Je moet alleen geen wonderen verwachten. Echt over gaan zal het niet denk ik.

Sja ze zijn nu al bezig met flink te knallen ja......vinden ze leuk denk ik :roll:

Maar bedankt voor de tips in ieder geval :ok: ik ga ze uitproberen. Als ze maar wat minder panisch wordt...dat vind ik belangrijk
-Gandhi-
sophie
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door sophie »

ik heb vuurwerk geluiden op een cd nu staan.Jordy intresseert het niet en sophie schrok de eerste keer toen ik het keihard opzette.Maar nu steeds even tussendoor kijkt ze op slaapt weer verder
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

vuilnisbakkie schreef:
Janet schreef:Of te wel: de knal negeren, maar niet per sé de hond :mrgreen: .
:oops: dat wilde ik zeggen inderdaad....zie je me al lopen met de hond en ik kijk totaal een andere kant op alsof ik niet wandel met haar :mrgreen:
Huh? Heb ik een hond aan de lijn dan? :V . Ik denk dat het een beetje van de hond af hangt. Als ze schrikt terwijl je ergens mee bezig bent (spelen of zo) ga je stug door met spelen. Is ze een beetje aan het snuffelen en ze schrikt, dan zou ik zelf niet extra de hond in de gaten houden.
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”