mechelaar_fan schreef:hoor jij dan zo dikwijls knallen??? rare buurt hoor.
zorg ervoor dat je een zeemvel bij de hand hebt, en als je knallen verwacht begin je te spelen, en je speelt maar lekker door als de knal komt. je hond zal dan wel lossen, maar dan wapper je voor haar neus met het zeemvel, je doet alsof je niets gehoord hebt. Negeren is infeite verder doen waar je mee bezig was.
Tenzij je een hond hebt die er dan spontaan mee op houdt om zenuwachtig te doen... Zo'n een heb/had ik.
Ik heb ook eentje die helemaal panisch werd bij een stom klein knalletje. Nu is het wat minder erg, ze reageert de laatste tijd amper op (een) klein knalletje. Ze reageert ook minder op heel zacht onweer. Het heeft alleen wel 2,5 jaar geduurd.
Ik heb het zo gedaan. Als het onweerde ging ik niet naar buiten met haar of als er veel knallen waren. Dat is 1, het heeft namelijk toch geen zin.
Twee als ze 1 knalletje hoort en ze wordt zenuwachtig blijf ik staan en ga ik gapen, m'n lippen afllikken, beetje smakken en iets vaker knipperen met m'n ogen (zie het boek: kalmerende signalen). Op een gegeven moment loop ik wel weer verder, anders duurt het eeuwen.
Naja dat is eigenlijk het enige... Nu als het zacht onweert kijkt cindy op ik ga dan gapen, smakken enz. en dan gaat ze weer verder slapen. Het werkt dus wel een beetje. Je moet alleen geen wonderen verwachten. Echt over gaan zal het niet denk ik.