Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Hypoallergeen'

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Re: 'Hypoallergeen'

Ongelezen bericht door JYBD »

Hier een hond die op van alles en nog wat getest is met huid en bloedtesten, geëlimineerd is op alle eiwitbronnen en andere stoffen, hypoallergene brok gegeten heeft van de DA (RC) en waar uiteindelijk niets uitgekomen is.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

massam schreef:
Goldendelicious schreef:Jaja, die bekende test...kan me dat nog wel herinneren. Daar heb ik een mening over, maar goed. Als het jouw Sam helpt, dan is dat toch OK.
inderdaad. en daar gaat het om, niet of men de test gelooft of niet.

ik weet hoeveel dieren er al mee geholpen zijn en ook dat het niet altijd zijn werk doet. maar mijn hond die bijna dood was is nu 10. dat is voor mij voldoende, hoe hard de "gevestigde diergeneeskunde" er ook over gilt. want juist zij konden niks meer voor mijn hond doen.
Nee, ik begijp je, hoor. Ik geloof alleen niet zo in termen als gevogelteallergie etc. Hele eiwitgroepen komen aan bod, zelfs wild gevogelte, terwijl elk gevogelte op zich zijn eigen unieke waarde en aminozurenpatroon heeft. Wat dat aangaat, is uitsluiten prima, maar zag ik meer resultaat op elimineren.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Nawosh »

Ik weet niet hoe lang je hond deze klachten al heeft maar anders zou je het ook eerst even aan kunnen kijken.
Er kan ook een toevallige vlo zijn gepasseerd of hij kan zijn neus in irriterende zaken gestoken hebben.
Groetjes, Marjan
Goldendelicious

James87 schreef:Als ik dit zo'n beetje lees, en een beetje relativeer, moet het probleem dus eigenlijk gewoon aagepakt worden. Het is namelijk niet voor het eerst dat hij zoiets als dit heeft. Dan weer een tussenteenontsteking, dan weer een oorontsteking. Ben geneigd te denken dat het dan atopie is. Maar daarvoor moet dus eigenlijk een bloedonderzoek gedaan worden? Dan zouden we dus weten waarvoor hij allergisch en, wat we juist wel en niet moeten doen en dus aan de hand daarvan een voeding gaan kiezen.
Een bloedtest of huidtest bieden geen 100% zekerheid, het zijn opnames van dat moment en kan bij een eventueel volgende test weer zo veranderd zijn. Specifiek op voeding kan regulier niet worden getest. Dat kan tegenwoordig wel via specifieke salivatesten ontwikkeld bijv. door dr. Jean Dodds in Amerika die ook in Europa te verkrijgen is. Daar moet dan apart om gevraagd worden en niet elke reguliere DA doet dat, wel een aantal holistische praktijken. De allergenen waarop getest wordt, zijn op zich niet zo spannend, want bij een hond met dergelijke klachten weet je bij voorbaat al dat je die moet boycotten. De reguliere desensibilisatiekuren die meestal volgen op zo'n bloedtest, kosten veelal heel veel geld, maar bieden maar 40% kans dat maar een deel van de desensibilisatie aanslaat, nog niet eens volledig.
Dus nee, zelfs mijn dierenarts raadt dit af. Mijn ervaring is om gewoon zoveel als mogelijk te laten qua chemische belasting. Dus niet meer vaccineren, chemische vlo- en teekbestrijding en ontworming zijn triggers die je zelf in de hand hebt en daar zijn prima alternatieven voor. Heel veel klachten kunnen door dingen te laten vanzelf al minderen. Invloeden die echt van buitenaf komen, zoals pollen, haren van planten etc. daar kun je ook een natuurlijke desensibilisatie voor doen via een goed holist. Hierbij wordt in eerste instantie naar de hond in zijn geheel bekeken, vanuit zijn constitutie en op een geheel andere wijze behandeld op zijn klachten. Eerst bijv. ontgiften, orgaanversterking, daarna pas natuurlijke desensibilisatie en er wordt niet specifiek gehandeld op symptomen met belastende medicatie. Daar hebben mijn beide honden wel degelijk baat bij.
JYBD
Zeer actief

Ohja, ook een erg goede holistische dierenarts, Chinese kruiden, Bach bloesem, Lecherantenne, eetc. etc. etc. Echt alles achter de rug, niet meer vaccineren, geen antivlo/teek/mijt troep meer en toch blijven er problemen. Nog tips?

Afbeelding
Goldendelicious

Ook dat is mogelijk. Gezien het ras dat je bezit, kan veel ellende erfelijk bepaald zijn. Net zoals jouw hond (helaas) er geen baat heeft, zijn er weer legio andere honden die er wel baat bij hebben, waarmee problemen goed in de hand te houden zijn. :wink: En ja, soms wil atopica bijv. wel een nut dienen. Was je die weg al ingeslagen?
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

JYBD schreef:Ohja, ook een erg goede holistische dierenarts, Chinese kruiden, Bach bloesem, Lecherantenne, eetc. etc. etc. Echt alles achter de rug, niet meer vaccineren, geen antivlo/teek/mijt troep meer en toch blijven er problemen. Nog tips?
Gewoon uit nieuwsgierigheid wat voer je jouw hond nu dan? En 'werkt' dat of blijven de klachten?
JYBD
Zeer actief

Sarah5 schreef:
JYBD schreef:Ohja, ook een erg goede holistische dierenarts, Chinese kruiden, Bach bloesem, Lecherantenne, eetc. etc. etc. Echt alles achter de rug, niet meer vaccineren, geen antivlo/teek/mijt troep meer en toch blijven er problemen. Nog tips?
Gewoon uit nieuwsgierigheid wat voer je jouw hond nu dan? En 'werkt' dat of blijven de klachten?

Ze zit nu, hopelijk tijdelijk, op Wolfsblut Wild Pacific en medicatie (Prednoral en AB). Ze was een vleeshondje en in de toekomst hoop ik dat toch weer te gaan geven.
De klachten worden nu redelijk onderdrukt maar wat de oorzaak is weten we niet. Het is nu dus symptoombestrijding. :cry:

Afbeelding
JYBD
Zeer actief

Goldendelicious schreef:Ook dat is mogelijk. Gezien het ras dat je bezit, kan veel ellende erfelijk bepaald zijn. Net zoals jouw hond (helaas) er geen baat heeft, zijn er weer legio andere honden die er wel baat bij hebben, waarmee problemen goed in de hand te houden zijn. :wink: En ja, soms wil atopica bijv. wel een nut dienen. Was je die weg al ingeslagen?
Atopica en prednoral hebben we naast elkaar gezet en voor nu hebben we gekozen voor Prednoral.

Afbeelding
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

JYBD schreef:
Sarah5 schreef:

Ze zit nu, hopelijk tijdelijk, op Wolfsblut Wild Pacific en medicatie (Prednoral en AB). Ze was een vleeshondje en in de toekomst hoop ik dat toch weer te gaan geven.
De klachten worden nu redelijk onderdrukt maar wat de oorzaak is weten we niet. Het is nu dus symptoombestrijding. :cry:
Lijkt me echt vreselijk! Kan het niet zijn dat zij 1 van die honden is die gewoon een complete dierlijk eiwit allergie heeft?
1 van mijn klanten heeft alle mogelijke eliminatie diëten geprobeerd en is nu overgestapt op hypo-allergeen voer zonder dierlijke eiwitten en dat gaat goed.....Ook al druist het tegen het gevoel en logica in.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”