Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pitbull/stafford aangevallen
Moderator: moderatorteam
-
Drijver
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gremlins
- Aantal honden: 5
Re: Pitbull/stafford aangevallen
Misschien kun je hier wat mee?
Hier nog een keer in een Nederlandse vertaling.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
- JYBD
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
Weetje, ik weet dat het heel vervelend is dat jouw hond gegrepen wordt door loslopende honden van onverantwoordelijke baasjes maar dat is de echte wereld. Dat kan je niet voorkomen als je in een losloopgebied loopt. Ik vind het ook vervelend als mijn hond weer eens besprongen wordt door een idioot gedragende uitgelaten Golden ofzo en ik zie aan mijn hond dat die dat dus niet leuk vind en zelf een en ander wil gaan regelen. Ik zorg dus dat OF die andere hond het hazenpad kiest of ik zorg dat mijn hond de boel niet zelf op haar manier gaat regelen. Kan/wil ik dat niet dan zal ik moeten zorgen dat ik niet in dat soort situatie's terecht kom. Door te gaan wandelen waar geen loslopende honden horen te zijn, of op tijden dat de rest van Nederland op 1 oor ligt, of, of, of,........
Maar ik neem wel zelf de verantwoordelijkheid want ik loop toch met een hond die ergens ver weg misschien, in zijn koppie toch hondagressief is. Ook jouw ras is hondagressief al gaat het jaren, of misschien zijn hele leven goed. Het sluimert en wacht op de trigger. Dat ontkennen is je kop in het zand steken
En als het tot een gevecht komt waar of ernstig gewonden vallen of misschien wel een hond komt te overlijden, of dat nu jouw hond is of de tegenpartij, er zijn altijd verliezers. Jouw ras zal altijd als (eerste) schuldige aangewezen worden met alle gevolgen van dien. Probeer dat te voorkomen, zie het realistisch. En ja, ook een Wawa kan agressief zijn maar als die een andere hond aanvalt zullen de gevolgen niet te vergelijken zijn met de wonden die jouw hond kan veroorzaken.
Maar ik neem wel zelf de verantwoordelijkheid want ik loop toch met een hond die ergens ver weg misschien, in zijn koppie toch hondagressief is. Ook jouw ras is hondagressief al gaat het jaren, of misschien zijn hele leven goed. Het sluimert en wacht op de trigger. Dat ontkennen is je kop in het zand steken
En als het tot een gevecht komt waar of ernstig gewonden vallen of misschien wel een hond komt te overlijden, of dat nu jouw hond is of de tegenpartij, er zijn altijd verliezers. Jouw ras zal altijd als (eerste) schuldige aangewezen worden met alle gevolgen van dien. Probeer dat te voorkomen, zie het realistisch. En ja, ook een Wawa kan agressief zijn maar als die een andere hond aanvalt zullen de gevolgen niet te vergelijken zijn met de wonden die jouw hond kan veroorzaken.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

-
Laura84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
lekker stukjeDrijver schreef:Misschien kun je hier wat mee?
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka

-
mijn goldens
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Misschien een idee om een GT in te schakelen??
Deze heeft verstand van zaken en bekijkt jou hond objectief.
Daarbij krijg jij tips om met het gedrag van jou hond om te gaan.
Storm, de jongste, is ook meerdere keren gepakt voor zijn 1e levensjaar. Hunter lieten ze met rust. Hoe kwam dit?
Heb er een GT bijgehaald en het bleek dus dat Storm dubbele signalen uitzond. Door zijn hormonen werd dit de ene
keer versterkt en de andere keer weer niet.
Ik heb hem chemisch laten castreren en ben met de tips van de GT aan de gang gegaan. Bij Storm bleek het uit onzekerheid te komen.
Nu een aantal maanden verder is er niks meer aan de hand en ontloopt hij de honden waar hij zich niet goed bij voelt.
Daarbij, en dat vindt ik het belangrijkste!!!!, weet ik nu hoe ik moet reageren als ik in een bepaalde situatie terecht kom.
En beter nog hoe deze situaties te voorkomen!
Deze heeft verstand van zaken en bekijkt jou hond objectief.
Daarbij krijg jij tips om met het gedrag van jou hond om te gaan.
Storm, de jongste, is ook meerdere keren gepakt voor zijn 1e levensjaar. Hunter lieten ze met rust. Hoe kwam dit?
Heb er een GT bijgehaald en het bleek dus dat Storm dubbele signalen uitzond. Door zijn hormonen werd dit de ene
keer versterkt en de andere keer weer niet.
Ik heb hem chemisch laten castreren en ben met de tips van de GT aan de gang gegaan. Bij Storm bleek het uit onzekerheid te komen.
Nu een aantal maanden verder is er niks meer aan de hand en ontloopt hij de honden waar hij zich niet goed bij voelt.
Daarbij, en dat vindt ik het belangrijkste!!!!, weet ik nu hoe ik moet reageren als ik in een bepaalde situatie terecht kom.
En beter nog hoe deze situaties te voorkomen!
-
nathalie71
Mee eens.Nu kan ik wel roepen: het is oneerlijk, hij loopt aangelijnd en de andere hond komt naar ons . (En dat doe ik ook wel, soms )
Maar: ik ben vooral bezig met het voorkomen van situaties die uit de hand kunnen lopen
Maar ik zag duidelijk dat hij er ook van schrok en helemaal geen gevecht of ruzie wou, hij wil alleen maar spelen.
Nu weet ik uit ervaring dat Stafs een kei zijn in het verbergen.Ik let altijd heel goed op de signalen, bijv, hoge staart, oren recht op, oogcontact enz, heb er heel veel over gelezen maar hij laat deze signalen niet zien! Hij kwispelt altijd bij een andere hond en daarom vind ik het jammer,dat als hij leuk wou spelen, aangevallen werd.
Het lijkt alsof ze gezellig willen spelen en dan kunnen ze opeens happen.
Mee eensjouw hele verhaal kan best waar zijn, en het is best zielig , want je doet erg je best , maar jouw hond doet ook wat , wat een ander niet aanstaat
snap je ?..
Het is een wisselwerking , tussen 2 honden , en het kan een klein vonkje zijn geweest, dat jij net niet zag ..
Dat ben ik ook met je eens;Helaas komt dat heel erg veel voor.Wat voor een hond dan ook.Ik blijf erbij dat ik het baasje de schuld geef als hun hun hond los hebben lopen, die agressief zijn, en niet luisteren+ in een niet loslopend gebied, is het hun verantwoording!
Ik heb nu zo`n 10 jaar met een klein hondje gelopen,en ik wordt er echt niet blij van als er honden los lopen die vooral groter zijn dan de mijne,op mijn hondje af komen stormen en dan ook nog eens voor geen meter luisteren.Ik kan ook heel boos worden op honden eigenaren die zich niet aan de regels houden.En helaas blijf je dit houden.
Mee eens.(overigens vind ik dit niet meteen ras gebonden)Je kunt je hond wel leren om andere honden te negeren.
Mijn honden zijn ook wel eens aangevallen maar zijn er echt niet agressief van geworden.
Jouw hond is 11 maand en is volwassen aan het worden en ja dan kan hij zich anders gaan gedragen dan als pup.
Dikke kans dat hij andere reuen dan ineens niet meer zo leuk vindt.
Nee absoluut niet!En er zijn er genoeg die een kei zijn in het uitdagen van een grote hond omdat ze denken dat ze zelf ook groot zijn.Met vaak genoeg fatale gevolgen.Nee en alle chihuahua's jack russels en duizenden andere rassen zijn allemaal heilig toch.
En die kleintjes kunnen ook schade aanrichten,alleen niet zulke heftige schade als een grote hond.
Over het algemeen zijn ze voor mensen erg lief.Maar ze kunnen wel dominanter zijn naar andere honden toe dan andere rassen omdat het vaak niet van die honden-honden zijn.nee voor de pitbull moet je uit kijken want die zijn allemaal stuk voor stuk agressief
En dat kan wel opeens omslaan.Helaas.
dat vind ik heel goed van jeik weet dat dit dominante honden zijn en waarbij agressie voorkomt, en ben heel voorzichtig daarom ook alle maatregelen genomen die ik maar kan nemen.
En ook om ongelukken te voorkomen, maar als mensen hun hond los hebben lopen,ik ga juist na een niet losloopgebied, en als er dan toch een hond losloopt,waarvan ze weten dat die agressief is, vind ik dat het baasje niet goed handelt,Want dan moeten ze hem gewoon niet los doen.
Dit vind ik heel herkenbaar!En iets om rekening mee te houden.Mijn vorige stafford was een schat van een hond maar zeker hondagressief. Zij kon prima met andere honden als deze maar op de juiste manier geintroduceerd werden maar een wildvreemde hond op straat in haar ruimte werd met huid en haar verslonden als het aan haar lag.
Met veel oefenen en trainen kon ze andere honden negeren op straat maar dat maakt haar niet minder hondagressief. Want als mijn aandacht verslapte dan greep ze er wel eentje.
Ook zij kon prima tor haar 14e maand met andere honden en daarna sloeg het om. Zonder incidenten trouwens.
Helemaal mee eens!Dit is een uitstekend advies, op dat forum zitten een aantal goede experts, die zeker de gedragsmatige aspecten nader kunne toelichten, en ook met adequaat advies kunnen komen.Zeker de moeite waard
dat is een hele goeie!En ook ik kan me storen aan loslopende honden maar heb hem geleerd ze te negeren als hij aan de lijn loopt.
Wanneer er toch een loslopende hond komt, zorg ik dat ik altijd goed sta om de hond we te halen als de hond een lip optrekt of Dragan afsnauwt.
En dat kan ik me heel goed voorstellen.Ik geef je ook gelijk dat sommige baasjes......arrrggIk schrik zelf er ook van als er in 1x een hond aangerend komt, en dan probeer ik wel te blokken maar soms lukt dat niet.
Ik wil niet dat er iets fout gaat dus ik let extra goed op,vandaag ook met die husky, het baasje stond maar te schreeuwen , naam te roepen maar hij wou maar niet komen, ik wou doorlopen maar de husky kwam ons telkens weer achterna, dit soort situaties vind ik nogal vervelend!
Helemaal mee eens!!natuurlijk is het de schuld van de andere baasjes als ze hun agressieve hond los laten lopen.
maar wat je hier zegt klopt niet, dat is echt je kop in het zand steken. het is simpelweg een raseigenschap, net als dat jachthonden jagen hebben staffords hondagressie, en ja, soms niet, maar dat zijn dan uitzonderingen. zolang je dat niet accepteert zul je zelf in de problemen komen
Mee eens;Ik heb een schat van een Staf in de straat,die wil ook"alleen maar spelen"maar hij is lomp en onbenullig en ik kijk wel 3x uit.Voor mensen is hij een enorme knuffel.Jou hond is nog jong 11 maanden en haar karakter is nog niet helemaal gevormd maar ik zou proberen alle negatieve ervaringen te voorkomen.
Jij bepaald met wie ze speelt en met wie ze in aanraking komt .
Trek je alle negatieve commentaar niet teveel aan het ras staat nou eenmaal bekend om bepaalde karakter eigenschappen die erin gefokt zijn.
En ik moet eerlijk zeggen hoewel ik het een mooi ras vind en heerlijke honden naar de baas toe ben ik ook voorzichtig om mijn honden te laten spelen met een pitt-stafford achtige hond.
Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Dat geldt ook voor een Amerikaanse Bull hier in de straat.Lief voor mensen maar deze heeft al meerdere honden gegrepen waaronder veelal kleintjes.Naar het lijkt zo uit het niks.
Die loopt geregeld nog los in de wijk
Hij kan prima met de Staf spelen btw
En dus zul je het bij jezelf en jouw hond moeten zoeken. Wat kun JIJ doen om te voorkomen dat het escaleert, dat dit nog een keer gebeurt of erger nog, dat volgende keer jouw hond degene is die aanvalt.
Ik wens je daar succes mee, snap dat het niet leuk is als die lieve leuke pup ineens ander gedrag vertoont (los van de oorzaak).
Mee eens!misschien is t een optie om met honden ( eigenaren ) af te spreken, waar t zeker goed mee gaat en dat hele losloop gebied links te laten liggen.
je kunt het blijkbaar niet voorkomen dat hij wordt aan gevallen en zo bespaar je hem nog wat negatiever ervaringen en jezelf ook.
tussen de 9 en 11 maanden is het ook wel een periode dat ze vaak op hun lazer krijgen ze zitten dan tussen tafel laken en servet in zeg maar.
ze worden volwassen beschouwt maar gedragen zich vaak nog als een pup.
je zult t echt moeten voorkomen, t is een lastige leeftijd
Jeetje mina, dankjewel. Ik bloos ervan. Ik hoop dat ts er ook iets aan heeft, het kan best zijn dat ik het voor niks heb getypt, haha, maar dat is altijd zo. Het is een gratis advies en vrijblijvend.
Precies!Vind het in ieder geval dapper dat je erkent dat er dus een probleem begint te ontstaan waar je wat mee wilt en gaat doen. zet hem op
Ja daar kunnen we hier in de buurt over mee praten helaas.En als het tot een gevecht komt waar of ernstig gewonden vallen of misschien wel een hond komt te overlijden, of dat nu jouw hond is of de tegenpartij, er zijn altijd verliezers. Jouw ras zal altijd als (eerste) schuldige aangewezen worden met alle gevolgen van dien. Probeer dat te voorkomen, zie het realistisch. En ja, ook een Wawa kan agressief zijn maar als die een andere hond aanvalt zullen de gevolgen niet te vergelijken zijn met de wonden die jouw hond kan veroorzaken.
En het zijn vaak lieve,gezellige,knuffelige lobbessen....voor mensen over het algemeen.
En als ze pup zijn is de hele wereld nog leuk en 1 grote speeltuin.
Ik ben erg blij dat je hier iets mee wilt doen en je hond niet eigenwijs los laat lopen.
Ik wens je succes!
- jolanda.S
- Zeer actief
En dat kan heel goed iets anders zijn wat jij denkt.DeniseV schreef:Fizgig ,
Bedankt voor deze reactie en tips.
Misschien mis ik inderdaad dingen, het sluipen herken ik wel, dat doet hij wel als hij een andere hond ziet, en dan gaat hij altijd helemaal plat liggen, maar wel altijd kwispelend en speels
Hij is zo nieuwschierig na andere honden, en wil graag spelen, ik zou eens meer met hem proberen om andere honden te negeren.
Ik heb deze hond in huis genomen want hij werd mishandelt bij zijn vorige bazin, en had daar geen leven, dan denk ik niet snel na als zoiets me vertelt word, en heb ik hem in huis genomen.
Ik ben vanaf die dag heel veel gaan leren over deze honden en lezen over dit ras,een hele goeie vriend van mij heeft ook een stafford dus ik kende het ras en de honden al wel,ook na cursus geweest en daar ook veel van geleerd, en ook met andere eigenaars gepraat , en hun honden zijn juist heel sociaal en ook niet agressief ( ook staffords )
Daardoor vind ik het vooroordeel jammer, want er zijn wel heel veel staffords die echt ook goed met andere honden kunnen, en nooit een vlieg kwaad doen.
Maar de mijne kan dat natuurlijk wel gaan ontwikkelen, dat ontken ik ook niet , ik wou het gewoon voorkomen,met training enz, zijn inderdaad dominante honden die later misschien niet zo goed met andere honden kunnen.
hij heeft veel training nodig en daar ben ik ook elke dag mee bezig.
Ik schrik zelf er ook van als er in 1x een hond aangerend komt, en dan probeer ik wel te blokken maar soms lukt dat niet.
Ik wil niet dat er iets fout gaat dus ik let extra goed op,vandaag ook met die husky, het baasje stond maar te schreeuwen , naam te roepen maar hij wou maar niet komen, ik wou doorlopen maar de husky kwam ons telkens weer achterna, dit soort situaties vind ik nogal vervelend!
Ik ga op de staffordforum eens kijken en tips vragen hoe ik hiermee om kan gaan.
Ik ken ook een Staff,die dit doet,maar hij ligt klaar om te grijpen.
Je moet kijken hoe hij ligt.
Buik iets van de grond af,pootjes vast op de grond,klaar om af te zetten.
Ik snap ook dat het heel vervelend is,dat Jan en Alleman hun hond los heeft en jou hond grijpen.
Dat zul je toch echt moeten oplossen,of je zorgt dat de andere hond niet dichtbij komt,of je gaat ergens anders lopen.
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Als ik je tegen kom met mijn oh zo lieve beagle en je hond staat of ligt haar te fixeren dan kijkt mijn hond weg, als we langs jullie lopen en je hond bespringt haar (al dan niet uit speelsheid) dan hangt ze in je lieve pitje. Er zijn heel veel honden die dit gedrag niet accepteren, of het nou wel of niet vriendelijk bedoeld is.DeniseV schreef:Fizgig ,
Misschien mis ik inderdaad dingen, het sluipen herken ik wel, dat doet hij wel als hij een andere hond ziet, en dan gaat hij altijd helemaal plat liggen, maar wel altijd kwispelend en speels
Groetjes Michaëla en Knoeppie

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
sam ging altijd heel lief zachtjes piepen, en kwispelen alsof zijn kont eraf zou zwieberen.. ohhh wat issie vrolijk! zeiden mensen dan!
ohhh wat heeft hij zin in een hapje hond dacht ik dan... helaas snappen mensen vaak niet dat je dan echt hún hond beschermt door weg te lopen...
bij lola weet men het wel, die doet weinig maar trekt meteen haar scheur los. sam is voor de meesten niet te peilen, daarom mag ook niemand ermee lopen behalve wij..
ohhh wat heeft hij zin in een hapje hond dacht ik dan... helaas snappen mensen vaak niet dat je dan echt hún hond beschermt door weg te lopen...
bij lola weet men het wel, die doet weinig maar trekt meteen haar scheur los. sam is voor de meesten niet te peilen, daarom mag ook niemand ermee lopen behalve wij..

- DeniseV
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford/pitbull
Bedankt voor alle jullie tips , en reacties.
Hier heb ik veel aan!!!
Het kan kloppen dat ik inderdaad dingen mis, en mijn hond steeds dominanter word na andere honden,
Ik ga juist expres na een niet losloopgebied, maar helaas kom ik daar regelmatig loslopende honden tegen,
en die gaan dan ook om mijn hond heen springen, en blaffen , ik krijg het daar al helemaal warm van want wat als er wel wat gebeurt, dit wil ik niet, klopt ook dat honden dit kunnen aanvoelen, maar ik ben gewoon zo bang dat het tot een gevecht uitloopt.
Loopt hier ook 1 met een volwassen stafford,en die heeft dus al een paar keer andere honden gegrepen, en die loopt altijd los, dit begrijp ik dus echt niet he, ben 100 meter verder en ik zeg hem altijd laat hem niet in de buurt van mijn hond, maar wat doet ie gewoon los laten, dit soort mensen kan ik me heel erg aan irriteren.
Ik neem ook altijd de verantwoordelijkheid van mijn eigen hond, Hij zit nu trouwens ook midden in zijn puberteit,dat kan ik ook merken.Ik loop altijd weg bij honden die ik niet ken en roep altijd na het baasje doe ze maar even vast, maar dan is het soms al te laat en komen ze al aangerend,met vrouwtjes gaat het trouwens altijd goed,maar mannetjes is een ander verhaal ik heb in ieder geval veel aan jullie tips en zou me ook weer meer gaan verdiepen in hondentaal, en op letten wat hij uitstraalt.
Vind het wel jammer dat hij nu al zoveel negatieve ervaringen met honden heeft gehad.
Ik loop vaak met een rottweiler, een vrouwtje dat gaat altijd goed,wil wel dat hij ook een goed contact blijft houden met honden die hij al wel kent en waar het altijd goed mee gaat.
Hier heb ik veel aan!!!
Het kan kloppen dat ik inderdaad dingen mis, en mijn hond steeds dominanter word na andere honden,
Ik ga juist expres na een niet losloopgebied, maar helaas kom ik daar regelmatig loslopende honden tegen,
en die gaan dan ook om mijn hond heen springen, en blaffen , ik krijg het daar al helemaal warm van want wat als er wel wat gebeurt, dit wil ik niet, klopt ook dat honden dit kunnen aanvoelen, maar ik ben gewoon zo bang dat het tot een gevecht uitloopt.
Loopt hier ook 1 met een volwassen stafford,en die heeft dus al een paar keer andere honden gegrepen, en die loopt altijd los, dit begrijp ik dus echt niet he, ben 100 meter verder en ik zeg hem altijd laat hem niet in de buurt van mijn hond, maar wat doet ie gewoon los laten, dit soort mensen kan ik me heel erg aan irriteren.
Ik neem ook altijd de verantwoordelijkheid van mijn eigen hond, Hij zit nu trouwens ook midden in zijn puberteit,dat kan ik ook merken.Ik loop altijd weg bij honden die ik niet ken en roep altijd na het baasje doe ze maar even vast, maar dan is het soms al te laat en komen ze al aangerend,met vrouwtjes gaat het trouwens altijd goed,maar mannetjes is een ander verhaal ik heb in ieder geval veel aan jullie tips en zou me ook weer meer gaan verdiepen in hondentaal, en op letten wat hij uitstraalt.
Vind het wel jammer dat hij nu al zoveel negatieve ervaringen met honden heeft gehad.
Ik loop vaak met een rottweiler, een vrouwtje dat gaat altijd goed,wil wel dat hij ook een goed contact blijft houden met honden die hij al wel kent en waar het altijd goed mee gaat.
-
S@ndr@
- Zeer actief
toch naar gebieden gaan met minder honden en op minder pol=populaire tijden, ontloop het geteisem maar, doe ik ook
mijn hond is helemaal niet van het knokken en dat wil ik graag zo houden
dus ontloop ik heel wat van die hooligans
helaas t is niet anders- voorkomen is beter dan genezen
mijn hond is helemaal niet van het knokken en dat wil ik graag zo houden
helaas t is niet anders- voorkomen is beter dan genezen
- DeniseV
- Vaste gebruiker
Klopt ik ga ook nooit op de tijden dat de meeste mensen gaan, en probeer het ook te ontlopen, wil niet nog meer negatieve ervaringen!!
- JYBD
- Zeer actief
Gewoon de boel goed in de gaten houden en niet te krampachtig gaan lopen, ellende uit de weg gaan en vooral, genieten van je hondje. 
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

- primera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Goed het negeer knopje erin trainen en alleen laten spelen met honden die je goed kent, daarbij ook echt blijven opletten of het wel bij spelen blijft, je hond is nog jong dus het spelen veranderd en er kunnen honden tussen je vaste clubje zitten die dat op een gegeven moment zat zijn. Ga kijken wat je hond leuk vind om te doen, het zijn honden die vaak een hoog energie gehalte hebben en als ze het niet kwijt kunnen op een goede manier word het er niet beter op.
Mijn witte (bijna 9 en heb ik bijna 5 jr) reu is vaak zat aangevallen en ging het gevecht met andere gelukkig niet aan. Hield wel rekening met verandering van gedrag en zorgde gewoon zelf ervoor dat er niks gebeurde. De jongste nu is ook bijna 11 maanden, kan ook heel leuk spelen met andere honden maar ik laat hem niet met jan en alleman spelen, gaat alleen los waar het kan en als dat niet gaat blijft meneer gewoon vast wat merendeel van de tijd het geval is. Vooruit kijken, alles zien voor je hond het ziet en probeer gewoon verder andere te mijden, kleine hondjes zijn al snel bijters dus ga die uit de weg.
Mijn witte (bijna 9 en heb ik bijna 5 jr) reu is vaak zat aangevallen en ging het gevecht met andere gelukkig niet aan. Hield wel rekening met verandering van gedrag en zorgde gewoon zelf ervoor dat er niks gebeurde. De jongste nu is ook bijna 11 maanden, kan ook heel leuk spelen met andere honden maar ik laat hem niet met jan en alleman spelen, gaat alleen los waar het kan en als dat niet gaat blijft meneer gewoon vast wat merendeel van de tijd het geval is. Vooruit kijken, alles zien voor je hond het ziet en probeer gewoon verder andere te mijden, kleine hondjes zijn al snel bijters dus ga die uit de weg.
- DeniseV
- Vaste gebruiker
Ja dat hij veel energie heeft is helemaal waar, hij word helemaal blij als er mensen komen, loopt ie te springen en kusjes te geven, buiten is hij ook een drukke hond, spelen met takken, balletjes hij vind het allemaal geweldig,
heel veel energie heeft hij!
Het negeren ga ik echt mee bezig, en meer letten op taal enz, misschien inderdaad een specialist bij halen, maar die heeft hij bij de cursus ook al gehad, en daarvan ook veel tips gekregen.
Bedankt iedereen in ieder geval!!
heel veel energie heeft hij!
Het negeren ga ik echt mee bezig, en meer letten op taal enz, misschien inderdaad een specialist bij halen, maar die heeft hij bij de cursus ook al gehad, en daarvan ook veel tips gekregen.
Bedankt iedereen in ieder geval!!
-
SuzieC1970
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Heel vervelend dat je hond steeds aangevallen wordt! Ik herken het trouwens wel, mijn stafford Max is ook vaak de klos als er andere honden langskomen. Zelfs de honden waarvan mensen roepen dat ze nooit iets doen die schieten al blaffend en grommend op hem af. Ik heb hem aan de lijn omdat hij niet hondsociaal is in de meeste gevallen. Dit soort akkefietjes met andere honden helpen dan niet echt! Daar doe je helaas weinig aan. Verder wil ik ook nog even opmerken dat je nog zo je best kunt doen om een stafford sociaal op te voeden maar dat dat geen enkele garantie geeft voor de volwassenleeftijd. Een staff is laat volwassen, zo rond de 2 jaar en een overgroot deel van de staffords kan dan niet goed meer met vreemde honden! Hoe goed je hem ook opvoed hoor! Max toont nooit agressief, gromt en borstelt niet maar klapt er wel ineens op als ik niet uitkijk. Vandaar dat mensen het niet altijd geloven als ik zeg dat hij lelijk kan doen. Bij sommige honden gaat hij sluipen, bij hem is dat geen spel...
- Rapi
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Rottweiler, Boston Terrier, 3 katten.
Wij gaan begin augustus een staff BT pup krijgen, ik heb me goed ingelezen en lang nagedacht, want ja, er zijn nadelen aan dit ras. Ik denk dat jij het hier heel kernachtig goed verwoord, ik heb me in ieder geval voorgenomen dat ik 2 jaar lang aan de gang ga, in hondenscholen, GG etc. want ja, het is een reutje dat we gaan krijgen, ze kunnen omslaan. En dan nog, er zal geen garantie zijnSuzieC1970 schreef:Heel vervelend dat je hond steeds aangevallen wordt! Ik herken het trouwens wel, mijn stafford Max is ook vaak de klos als er andere honden langskomen. Zelfs de honden waarvan mensen roepen dat ze nooit iets doen die schieten al blaffend en grommend op hem af. Ik heb hem aan de lijn omdat hij niet hondsociaal is in de meeste gevallen. Dit soort akkefietjes met andere honden helpen dan niet echt! Daar doe je helaas weinig aan. Verder wil ik ook nog even opmerken dat je nog zo je best kunt doen om een stafford sociaal op te voeden maar dat dat geen enkele garantie geeft voor de volwassenleeftijd. Een staff is laat volwassen, zo rond de 2 jaar en een overgroot deel van de staffords kan dan niet goed meer met vreemde honden! Hoe goed je hem ook opvoed hoor! Max toont nooit agressief, gromt en borstelt niet maar klapt er wel ineens op als ik niet uitkijk. Vandaar dat mensen het niet altijd geloven als ik zeg dat hij lelijk kan doen. Bij sommige honden gaat hij sluipen, bij hem is dat geen spel...
Ik heb ook een stukje hoop gevestigd op mij rott van 11 jaar, supersociaal, rustig,levendig en helemaal in balans. Zij gaat ons meehelpen met opvoeden
Zij negeert dit, we hebben nog nooit een incident gehad, en dat komt ook omdat ze heel goed in balans is, en evenwichtig. Ik heb met haar 3 jaar getraind, oa GG 1 en 2, we vonden het allebei erg leuk, en we plukken daar nu nog de vruchten van. Ik houd haar overigens bijna altijd aan de lijn, ik laat ze natuurlijk ook los, omdat ze goed onder appel staat is dit nooit een probleem.
- DeniseV
- Vaste gebruiker
SuzieC1970 schreef:Heel vervelend dat je hond steeds aangevallen wordt! Ik herken het trouwens wel, mijn stafford Max is ook vaak de klos als er andere honden langskomen. Zelfs de honden waarvan mensen roepen dat ze nooit iets doen die schieten al blaffend en grommend op hem af. Ik heb hem aan de lijn omdat hij niet hondsociaal is in de meeste gevallen. Dit soort akkefietjes met andere honden helpen dan niet echt! Daar doe je helaas weinig aan. Verder wil ik ook nog even opmerken dat je nog zo je best kunt doen om een stafford sociaal op te voeden maar dat dat geen enkele garantie geeft voor de volwassenleeftijd. Een staff is laat volwassen, zo rond de 2 jaar en een overgroot deel van de staffords kan dan niet goed meer met vreemde honden! Hoe goed je hem ook opvoed hoor! Max toont nooit agressief, gromt en borstelt niet maar klapt er wel ineens op als ik niet uitkijk. Vandaar dat mensen het niet altijd geloven als ik zeg dat hij lelijk kan doen. Bij sommige honden gaat hij sluipen, bij hem is dat geen spel...
Ja, veel honden hebben hem al gegrepen,heel vervelend,sluipen doet hij wel, maar heel speels en kwispelend, maar kan zijn dat dat iets heel anders betekent. Het is natuurlijk wel een jachtinstinct wat hij dan laat zien.
Heb inderdaad ook gelezen dat ze na hun eerste jaar al minder met honden kunnen, hij is nu 11 maanden dus zaak om beter op te gaan letten, en leren andere honden te negeren enz..
- DeniseV
- Vaste gebruiker
Leuk dat je ook een staff krijgt!! Zal vast goed zijn een maatje voor hem die hem helpt met opvoeden! Altijd leuk 2 honden, kunnen ze elkaar ook vermaken, die van mij moet het alleen met mij doenRapi schreef:Wij gaan begin augustus een staff BT pup krijgen, ik heb me goed ingelezen en lang nagedacht, want ja, er zijn nadelen aan dit ras. Ik denk dat jij het hier heel kernachtig goed verwoord, ik heb me in ieder geval voorgenomen dat ik 2 jaar lang aan de gang ga, in hondenscholen, GG etc. want ja, het is een reutje dat we gaan krijgen, ze kunnen omslaan. En dan nog, er zal geen garantie zijnSuzieC1970 schreef:Heel vervelend dat je hond steeds aangevallen wordt! Ik herken het trouwens wel, mijn stafford Max is ook vaak de klos als er andere honden langskomen. Zelfs de honden waarvan mensen roepen dat ze nooit iets doen die schieten al blaffend en grommend op hem af. Ik heb hem aan de lijn omdat hij niet hondsociaal is in de meeste gevallen. Dit soort akkefietjes met andere honden helpen dan niet echt! Daar doe je helaas weinig aan. Verder wil ik ook nog even opmerken dat je nog zo je best kunt doen om een stafford sociaal op te voeden maar dat dat geen enkele garantie geeft voor de volwassenleeftijd. Een staff is laat volwassen, zo rond de 2 jaar en een overgroot deel van de staffords kan dan niet goed meer met vreemde honden! Hoe goed je hem ook opvoed hoor! Max toont nooit agressief, gromt en borstelt niet maar klapt er wel ineens op als ik niet uitkijk. Vandaar dat mensen het niet altijd geloven als ik zeg dat hij lelijk kan doen. Bij sommige honden gaat hij sluipen, bij hem is dat geen spel...
Ik heb ook een stukje hoop gevestigd op mij rott van 11 jaar, supersociaal, rustig,levendig en helemaal in balans. Zij gaat ons meehelpen met opvoeden, ik hoop dat onze pup daar wat van gaat oppikken. Ook onze Rott is vaak de klos, honden blaffen tegen haar, hangen aan de lijn, meestal de kleine hondjes trouwens.
Zij negeert dit, we hebben nog nooit een incident gehad, en dat komt ook omdat ze heel goed in balans is, en evenwichtig. Ik heb met haar 3 jaar getraind, oa GG 1 en 2, we vonden het allebei erg leuk, en we plukken daar nu nog de vruchten van. Ik houd haar overigens bijna altijd aan de lijn, ik laat ze natuurlijk ook los, omdat ze goed onder appel staat is dit nooit een probleem.
-
Pakdebal
SuzieC1970 schreef:
Zelfs de honden waarvan mensen roepen dat ze nooit iets doen die schieten al blaffend en grommend op hem af.
Ik heb hem aan de lijn omdat hij niet hondsociaal is in de meeste gevallen..
..
honden onderling hebben dit al veel eerder in de gaten dan wij denken , en reageren dan ook veel eerder dan wij zien ..
.
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 24 jun 2013 19:58, 2 keer totaal gewijzigd.
- DeniseV
- Vaste gebruiker
Ik ben in ieder geval heel erg blij met deze hond, het is echt een hele lieve mooie altijd blije hond!
En zou ook geen ander ras willen, ken zoveel staffords en hoor alleen maar goeie verhalen, van gelukkige blije honden.
Jammer dat mensen er zoveel vooroordelen over hebben, want dat is gedeeltelijk echt niet waar.
Als je veel training een goeie opvoeding met veel liefde geeft dan krijg je er ook een gelukkige hond voor terug!
En zou ook geen ander ras willen, ken zoveel staffords en hoor alleen maar goeie verhalen, van gelukkige blije honden.
Jammer dat mensen er zoveel vooroordelen over hebben, want dat is gedeeltelijk echt niet waar.
Als je veel training een goeie opvoeding met veel liefde geeft dan krijg je er ook een gelukkige hond voor terug!
-
Chris78
- Actief
Kwispelen is volgens mij het meest verkeerd begrepen onderdeel van de lichaamstaal van honden. Het is de combinatie van verschillende dingen die aangeven hoe de hond zich voelt.
Die van mij kwispelt zich een ongeluk als hij t spannend vind (borstelen etc) en mensen maar zeggen : goh die is vrolijk.
Meestal zeg ik dan maar niets....staan je toch wazig aan te gapen als je zegt dat het niet zo is.
Die van mij kwispelt zich een ongeluk als hij t spannend vind (borstelen etc) en mensen maar zeggen : goh die is vrolijk.
Meestal zeg ik dan maar niets....staan je toch wazig aan te gapen als je zegt dat het niet zo is.
-
Pakdebal
.
een stafford een jachthond ?.. dat is nieuw voor mij .
DeniseV schreef:.
Het is natuurlijk wel een jachtinstinct wat hij dan laat zien.
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Ondanks dat het niet mijn type hond is (en hier in de wijk dat type nu juist de boosdoeners zijn) vind ik het wel heel erg voor jou en je hond dat hij al meerdere keren de Sjaak is geweest. Of hij dat nu wel of niet uit zou lokken, een andere hond hoort hem met rust te laten als jij hem aan de lijn hebt zitten en de andere baas hoort daar (mede) voor te zorgen. Helaas leven we niet in een wereld waarin de dingen gaan zoals ze moeten gaan en waarin iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt en zich aan regels houdt.
Ik zou zo veel mogelijk als je kan hem beschermen tegen nog meer nare ervaringen en tegelijkertijd andere honden, of ze nu zelf goed of fout zijn, tegen die van jou. Je hebt nu eenmaal een hond die behoorlijk wat schade kan doen in relatief weinig tijd en daar moet je rekening mee houden, hoe fout de andere hond en hondenbaas ook zitten.
Ik zou zo veel mogelijk als je kan hem beschermen tegen nog meer nare ervaringen en tegelijkertijd andere honden, of ze nu zelf goed of fout zijn, tegen die van jou. Je hebt nu eenmaal een hond die behoorlijk wat schade kan doen in relatief weinig tijd en daar moet je rekening mee houden, hoe fout de andere hond en hondenbaas ook zitten.

------Groetjes Prana-----
- Rapi
- Vaste gebruiker
Pakdebal schreef:SuzieC1970 schreef:
Zelfs de honden waarvan mensen roepen dat ze nooit iets doen die schieten al blaffend en grommend op hem af.
Ik heb hem aan de lijn omdat hij niet hondsociaal is in de meeste gevallen..
..
honden onderling hebben dit al veel eerder in de gaten dan wij denken , en reageren dan ook veel eerder dan wij zien ..![]()
Klopt helemaal, ze zijn veel slimmer....en sneller![]()
.
- DeniseV
- Vaste gebruiker
Pakdebal schreef:.DeniseV schreef:.
Als hij sluipt ja, is toch echt een jachtinstinct, ik zeg niet dat het een jachthond is?!
- DeniseV
- Vaste gebruiker
lieveheersbeestje83 schreef:Ondanks dat het niet mijn type hond is (en hier in de wijk dat type nu juist de boosdoeners zijn) vind ik het wel heel erg voor jou en je hond dat hij al meerdere keren de Sjaak is geweest. Of hij dat nu wel of niet uit zou lokken, een andere hond hoort hem met rust te laten als jij hem aan de lijn hebt zitten en de andere baas hoort daar (mede) voor te zorgen. Helaas leven we niet in een wereld waarin de dingen gaan zoals ze moeten gaan en waarin iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt en zich aan regels houdt.
Klopt, ik baal er ook erg van, want hij heeft nog nooit agressief gedrag naar de honden terug vertoont,vind ook dat andere baasjes daarvoor verantwoordelijk zijn, en hun hond vast moeten houden.
Ik vind ook dat ik mijn hond daartegen moet beschermen ja, en dat doe ik nu ook. Zoveel negatieve ervaringen in een korte tijd kan vast niet goed zijn voor wat voor hond dan ook.
- Rapi
- Vaste gebruiker
Ja, idd, in hondentaal is dit bedreigend, daar moet je op anticiperen en reageren, je krijgt anders gegarandeerd een escalatie op een zeker moment,Tara schreef:Nee, het is fixeergedrag. En dat is vervelend gedrag waar veel honden niet van gediend zijn.DeniseV schreef:Pakdebal schreef:.DeniseV schreef:.
Als hij sluipt ja, is toch echt een jachtinstinct, ik zeg niet dat het een jachthond is?!
- Rapi
- Vaste gebruiker
Het kan bv helpen als je je hond kan afleiden, als je hem leert om de aandacht op jou te gaan vestigen, en niet zozeer op de andere hond.DeniseV schreef:Pakdebal schreef:.DeniseV schreef:.
As je hond daarbij ook nog borstelt dan kun je wachten op een probleem.
- DeniseV
- Vaste gebruiker
Volgens mij is sluipen toch echt een jachtgedrag, maakt ook niet uit, heeft er in ieder geval wel mee te maken,en bij hem is het nog niet vervelend bedoelt, want als er dan een hond aankomt wil hij alleen spelen, er is altijd een witte herder waarmee hij samen speelt,en dan doet hij dat eerst ook. Kunnen het echt goed vinden. als sinds hij pup is.Herder komt ook altijd sluipend aan,en dan vliegen ze elkaar in de armen zeg maar, zijn altijd heel lief tegen elkaar!Tara schreef:Nee, het is fixeergedrag. En dat is vervelend gedrag waar veel honden niet van gediend zijn.DeniseV schreef:Pakdebal schreef:.DeniseV schreef:.
- Rapi
- Vaste gebruiker
Zucht......ik stop er mee.