Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Hier nog geen centje pijn, maar bij mij gaan de Scalibor-banden ook al vroeg in het voorjaar om. Ze houden ze een half jaar om en dan heb ik echt nooit teken.
Op internet zijn ze veel goedkoper te vinden dan 20 euro per stuk. Ik zweer echt bij die dingen, terwijl mijn meiden iedere dag zwemmen, veel nekkie happen en veelvuldig door kinderen geknuffeld worden. Nooit geen problemen.
De katten behandel ik nog steeds met de ouderwetse Frontline tegen de teken, daar heb ik nog geen beter alternatief voor gevonden.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart. Until you meet again one day......
Ik loop weken in het bos, geen teek gezien. Mijn vriend laat vanmiddag Luna uit hier op het dorp en ja hoor, zojuist de eerste teek van Luna af kunnen trekken. Was vorig jaar ook al zo, in het bos geen centje pijn maar hier op het dorp (of eigenlijk langs het dorp, langs weilanden) zitten die rotbeesten dus wel.
Ik heb vandaag ook nog maar scalibor banden omgedaan bij de honden. Pluk bij Giz nu regelmatig een teek van hem af, anders altijd maar 1 of 2 per jaar...dus dit is makkelijker. Bij Max valt het mee maar het leek me het handigst om allebei de honden een band te geven. Ik lees hier trouwens veel dat mensen hun hond laten zwemmen met de scalibor om? In de bijsluiter staat dat dat de werkzaamheid niet beinvloed maar dat het toch aangeraden word om de band dan af te doen omdat hij schadelijk is voor vissen en andere waterorganismen!
De scaliborband gebruik ik niet meer, omdat dat bij Skadi enorme hotspots oplevert. Dus nu maar advantixbanden. Nou, ik merk geen verschil bij die twee tekenmagneten, dat lijkt echt niet te werken. En bij Ska zie ik nog wel eens wandelaars in die witte vacht, bij Cayuga niet.
Ik raap dus hele sporen van volgezogen teken op, en elke keer dat ik een hond aai roep ik naar man dat hij me de 'o tom moet brengen
Ik ben vandaag begonnen met een beker karnemelk per hond verstrekken. Ik hóóp dat het helpt. Ik word er gek van. Vooral van die vieze volgezogen krengen die ik regelmatig pal voor mijn bed ontdek (daar slaapt Cayuga). Hoeveel mis ik er? Wanneer verandert mijn bed in een tekennest?
And few will ever climb the great world-tree from which we've grown But those who seek will find the rhythm that vibrates high and far
alm@ schreef:Is het bij jullie ook zo erg? Ik pluk na elke wandeling per hond wel een paar teken en ik vind er dagelijks wel een aantal volgezogen in huis of in de auto geheel tegen mijn principe's in heb ik gister voor de groters scalibor-banden gehaald en teckelmansje wordt na elke wandeling grondig met de vlooienkam gecontroleerd op teken.
Zijn er eigenlijk verder nog maatregelen die je kan nemen?
scalibor is heel heftig spul, maar mijn hond had t/m september , toen ik het afdeed geen teek meer !..
hij werkt langer dan welk pipet dan ook
.
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 22 jun 2013 23:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Miranda schreef:Ik raap dus hele sporen van volgezogen teken op, en elke keer dat ik een hond aai roep ik naar man dat hij me de 'o tom moet brengen
Ik ben vandaag begonnen met een beker karnemelk per hond verstrekken. Ik hóóp dat het helpt. Ik word er gek van. Vooral van die vieze volgezogen krengen die ik regelmatig pal voor mijn bed ontdek (daar slaapt Cayuga). Hoeveel mis ik er? Wanneer verandert mijn bed in een tekennest?
als ze volgezogen zijn, ben je al te laat , waarom kijk je ze niet na, na elke wandeling ?
SuzieC1970 schreef: In de bijsluiter staat dat dat de werkzaamheid niet beinvloed maar dat het toch aangeraden word om de band dan af te doen omdat hij schadelijk is voor vissen en andere waterorganismen!
de volgende dag zag ik altijd een spoor van dooie vissen .
.
alm@ schreef:Is het bij jullie ook zo erg? Ik pluk na elke wandeling per hond wel een paar teken en ik vind er dagelijks wel een aantal volgezogen in huis of in de auto geheel tegen mijn principe's in heb ik gister voor de groters scalibor-banden gehaald en teckelmansje wordt na elke wandeling grondig met de vlooienkam gecontroleerd op teken.
Zijn er eigenlijk verder nog maatregelen die je kan nemen?
scalibor is heel heftig spul, maar mijn hond had t/m september , toen ik het afdeed geen teek meer !..
hij werkt langer dan welk pipet dan ook
.
Mijn honden hebben al jaren zo goed als geen teken, zonder banden of andere middeltjes wel te verstaan... dus als ik nu banden gebruikt zou hebben zou ik dus ook gedacht hebben dat het aan de banden lag, terwijl dit dus niet het geval zou zijn geweest.
Miranda schreef:Ik raap dus hele sporen van volgezogen teken op, en elke keer dat ik een hond aai roep ik naar man dat hij me de 'o tom moet brengen
als ze volgezogen zijn, ben je al te laat , waarom kijk je ze niet na, na elke wandeling ?
Als je niks te doen hebt, mag jij ze bij Xito zoeken in zijn ondoordringbare vacht... die hele kleintjes vind je daar gewoon echt niet...
Pas als ze groter zijn kun je ze voelen. En ik kijk elke ochtend en elke avond bij de auto alle honden na...
~Tine~ schreef:Voor al de mensen die liever geen chemische producten gebruiken, maar wel elke dag teken van hun honden plukken. Denk ook eens aan de ziekte van Lyme, ook helemaal niet onschuldig bij honden. Je ziet het steeds vaker.
of de teek, die dodelijk is voor honden , is in ons land ook al aanwezig
lijkt net zo'n sekte , die geen kinderen een polio prik wilde geven .. arme kinderen en arme honden ..
~Tine~ schreef:Voor al de mensen die liever geen chemische producten gebruiken, maar wel elke dag teken van hun honden plukken. Denk ook eens aan de ziekte van Lyme, ook helemaal niet onschuldig bij honden. Je ziet het steeds vaker.
of de teek, die dodelijk is voor honden , is in ons land ook al aanwezig
lijkt net zo'n sekte , die geen kinderen een polio prik wilde geven .. arme kinderen en arme honden ..
ja ach toch.. ze zien er zoooooooooooooo slecht uit...
Even voor de duidelijkheid, vorig jaar voor Hongarije hebben ze hier allemaal een Scalibor band om gehad, omdat daar wel gevaarlijke teken voorkomen in een veel grotere mate dan hier en daarnaast hartworm...
Waarom denk jij dat ik dat niet doe?
Ik kijk ze na, allebei. Grondig. En vang er dan veel wandelaars af. Met aaien voel ik ze ook wel, als ze iets dikker zijn. En dan nóg mis ik er een heleboel. Het zijn enórm dikke, dichte, volle, langharige vachten met onderwol.
And few will ever climb the great world-tree from which we've grown But those who seek will find the rhythm that vibrates high and far
Waarom denk jij dat ik dat niet doe?
Ik kijk ze na, allebei. Grondig. En vang er dan veel wandelaars af. Met aaien voel ik ze ook wel, als ze iets dikker zijn. En dan nóg mis ik er een heleboel. Het zijn enórm dikke, dichte, volle, langharige vachten met onderwol.
ik had een zwart/ witte hond, en de wandelaars zag je alleen maar op de witte gedeeltes .
Pakdebal schreef:ik had een zwart/ witte hond, en de wandelaars zag je alleen maar op de witte gedeeltes .
Ik heb een witte hond en een donkere hond. Op die witte zie ik veel meer wandelaars, inderdaad.
Wat ik bij die donkere doe is er licht met mijn hand overheen voelen. Dat levert hier en daar ook nog wat wandelaars op. Maar lang niet alle, dus. En als ze eenmaal in die enorm dichte vacht verdwenen zijn, vind je ze écht niet als ze nog klein zijn.
Pakdebal schreef:ik had een zwart/ witte hond, en de wandelaars zag je alleen maar op de witte gedeeltes .
Ik heb een witte hond en een donkere hond. Op die witte zie ik veel meer wandelaars, inderdaad.
Wat ik bij die donkere doe is er licht met mijn hand overheen voelen. Dat levert hier en daar ook nog wat wandelaars op. Maar lang niet alle, dus. En als ze eenmaal in die enorm dichte vacht verdwenen zijn, vind je ze écht niet als ze nog klein zijn.
Met een vlooienkam een uurtje na de wandeling over kop, schouders en borst wil er ook nog wel eens wat opleveren. Overigens is de aantrekkingskracht per hond ook heel verschillend. Vind ik er bij Miep 6 na een wandeling, dan is de score bij Saar hooguit 1.
Marion. schreef:Overigens is de aantrekkingskracht per hond ook heel verschillend.
Ja, bij Dante vond ik er hooguit één per jaar. Maar zowel Skadi als Cayuga zijn tekenmagneten.
Eén per uur komt bij hen meer in de buurt.
Maar dat kan natuurlijk ook nog met de jaren en met de wandelplekken te maken hebben
Ik heb het hier over 2 honden in dezelfde tijd, die op dezelfde plekken lopen
**tekst aangepast door moderator**
Hier ook een hond met een lange volle vacht, ik zie er ook wel eens eentje over het hoofd, kwam laatst zelfs een volgezogen exemplaar tegen op de vloer
De gemeente is uit kosten overweging gestopt met regelmatig maaien, als die van mij in sommige stukjes gras al nauwelijks zichtbaar meer is kun je na gaan hoe hoog het gras staat..
tekst aangepast door moderator
Dat maakt mij niks uit, wie iets zegt. Op onzin krijg je klapjes
Maar ik vond dít wel een zinnig bericht en dus krijgt ze een normaal antwoord en geen klapjes
Marion. schreef:
Met een vlooienkam een uurtje na de wandeling over kop, schouders en borst wil er ook nog wel eens wat opleveren. Overigens is de aantrekkingskracht per hond ook heel verschillend. Vind ik er bij Miep 6 na een wandeling, dan is de score bij Saar hooguit 1.
Dat is helaas niet te doen bij Reina bij Rock zie je ze door zijn lichte vacht nog wel lopen maar mistte ik er ook nog veel te veel. Met de scalibor-banden om heb ik na 1 week niets meer gevonden bij teckelmansje gebruik ik helemaal niks maar die kan ik ook makkelijk na elke wandeling even met de vlooienkam kammen Overigens laat ik die banden geen 6 maanden of langer zitten. In de herfst haal ik ze er weer af.
Marion. schreef:
Dat is helaas niet te doen bij Reina bij Rock zie je ze door zijn lichte vacht nog wel lopen maar mistte ik er ook nog veel te veel. Met de scalibor-banden om heb ik na 1 week niets meer gevonden bij teckelmansje gebruik ik helemaal niks maar die kan ik ook makkelijk na elke wandeling even met de vlooienkam kammen Overigens laat ik die banden geen 6 maanden of langer zitten. In de herfst haal ik ze er weer af.
Mwah, bij miep is het ook geen feestje hoor. Zeker niet na ze gecastreerd is. Gingen ze maar gewoon op saar zitten. Daar kan ik en heel veel makkelijker met een vlooienkam doorheen, en ze helpt me nog met opspeuren.
Marion. schreef:
Mwah, bij miep is het ook geen feestje hoor. Zeker niet na ze gecastreerd is. Gingen ze maar gewoon op saar zitten. Daar kan ik en heel veel makkelijker met een vlooienkam doorheen, en ze helpt me nog met opspeuren.
Dat geloof ik helemaal bij Miep. Is het net als bij (gecastreerde) Reina ook die onderwol die zo dik is?
He getver, zit ik een van mijn katten te aaien, voel een korstje in zijn nek en begin te pulken. Was het geen korstje, maar een teek Was nog een hels karwei om dat kreng te pakken te krijgen, resultaat; kat over de zeik, plukken haar in huis en ik onder de krabbels
elke ochtend 1 knoflookbonbonsje in schapenvet per 10 kg gewicht en heb nooit meer honden met teken,
mini bonbons zitten er 80 in doosje kost 5,25 zijn er ook voor grotere honden .en ze vinden het nog lekker ook,
gaat er zo in zonder iets van vlees er om heen.
Vorige maand vond ik op allebei de honden 3 teken in totaal + 4 miniteekjes, onbehandeld. Ik gebruik nu een mengsel van azijn met lavendelolie en tea tree olie in een verstuiver. Olie mengt beter met azijn en azijn weert beestjes op zichzelf. De vacht gaat er ook mooi van glimmen (niet vet!) . Sinds 1 juni geen teek meer gezien. Ze vinden het alleen niet zo leuk als ik met de spuit aan kom, maar het is voor hun eigen bestwil. Ik heb advantix in huis, dat bewaar ik voor het geval dit niet blijkt te werken. Het tegendeel is nog niet bewezen.
LinHaasje schreef:Vorige maand vond ik op allebei de honden 3 teken in totaal + 4 miniteekjes, onbehandeld. Ik gebruik nu een mengsel van azijn met lavendelolie en tea tree olie in een verstuiver. Olie mengt beter met azijn en azijn weert beestjes op zichzelf. De vacht gaat er ook mooi van glimmen (niet vet!) . Sinds 1 juni geen teek meer gezien. Ze vinden het alleen niet zo leuk als ik met de spuit aan kom, maar het is voor hun eigen bestwil. Ik heb advantix in huis, dat bewaar ik voor het geval dit niet blijkt te werken. Het tegendeel is nog niet bewezen.
Voor 3 teken en 4 miniteekjes trek ik ook geen scalibor uit de kast hoor