Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

riem van koeienhuid

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

lijn
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV
Aantal honden: 3

riem van koeienhuid

Ongelezen bericht door lijn »

Daar was een winkeltje van op de Farm & Country Fair... We mochten de riem even uitproberen, en wat een heerlijke riem! Ligt lekker in de hand, zelf bij het trekken aan de riem voelt het nog steeds niet verkeerd. Handgemaakte riemen van huid. Op 3 plaatsen te stellen met een tussenstuk die niet vervelend in de hand ligt. Stevig en soepel materiaal, zacht en mooi...

We zoeken een wat langere riem die je ook makkelijk korter kunt maken, maar niet zo dat je achter grote ringen blijft haken wat we nu hebben. Die riem was het helemaal! maar de prijs :ugh: Net een beetje teveel van het goede, vooral als we er een tweede hond bij willen die matched natuurlijk :pffff:

Kent iemand anders misschien dit soort riemen? Of iets wat er op lijkt? Via google kom ik er niet echt...
Safari

Re: riem van koeienhuid

Ongelezen bericht door Safari »

lijn schreef:Daar was een winkeltje van op de Farm & Country Fair... We mochten de riem even uitproberen, en wat een heerlijke riem! Ligt lekker in de hand, zelf bij het trekken aan de riem voelt het nog steeds niet verkeerd. Handgemaakte riemen van huid. Op 3 plaatsen te stellen met een tussenstuk die niet vervelend in de hand ligt. Stevig en soepel materiaal, zacht en mooi...

We zoeken een wat langere riem die je ook makkelijk korter kunt maken, maar niet zo dat je achter grote ringen blijft haken wat we nu hebben. Die riem was het helemaal! maar de prijs :ugh: Net een beetje teveel van het goede, vooral als we er een tweede hond bij willen die matched natuurlijk :pffff:

Kent iemand anders misschien dit soort riemen? Of iets wat er op lijkt? Via google kom ik er niet echt...
Nee ik ken ze niet maar mijn zwager is zadelmaker en hij maakt dit soort dingen in opdracht en dan kan je zelf aangeven welk leer en in welke kleur je dat wil hebben. Waar de ringen moeten komen en versiering als je dat wil.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Koeienhuid.
Je bedoelt leer dus :mrgreen:

Zo te lezen chroomleer, dat is zacht en soepel. Google daar eens op, wie weet. Hier mag dat niet meer, milieutechnisch, maar het wordt nog wel gemaakt.
Dat verklaart ook de prijs, die manier van looien.
Ik maakte vroeger zulke riemen maar ik heb de handel alweer tien jaar terug verkocht. Toen was er ook al lastig aan te komen. ;)

edit: rare typo
Laatst gewijzigd door Marjoleine op 24 jun 2013 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sarah5 »

:slaap2:
lijn
Zeer actief

:pffff: Huid zei ze! Ze koopt zelf huid op en maakt er dan van alles van... Echt super mooi.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

lijn schreef::pffff: Huid zei ze! Ze koopt zelf huid op en maakt er dan van alles van... Echt super mooi.
Ja, leer is huid.
Lastig, ik weet het ;)

Maar hoe leer wordt is dus grotendeels de manier van looien. Chroomleer is perfect voor riemen: zacht en soepel.
Dat moet je hebben dus.
Die huiden zijn er nog wel hoor, ik had ze ook. Ze zal haar wegen hebben ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
lijn
Zeer actief

Marjoleine schreef:
lijn schreef::pffff: Huid zei ze! Ze koopt zelf huid op en maakt er dan van alles van... Echt super mooi.
Ja, leer is huid.
Lastig, ik weet het ;)

Maar hoe leer wordt is dus grotendeels de manier van looien. Chroomleer is perfect voor riemen: zacht en soepel.
Dat moet je hebben dus.
Die huiden zijn er nog wel hoor, ik had ze ook. Ze zal haar wegen hebben ;)
Oké... Ik heb er ook geen verstand van natuurlijk. Jij zo te horen zeker wel! Ik ken de leren riemen als dik en stug en dit was verre van dat! Ik ben het chroom aan het zoeken, maar kan het natuurlijk niet voelen. Op haar site heeft ze ook niet DIE riem staan als die ze bij zich had. We mochten haar mailen als we van gedachten veranderden. Er zat zelfs een laagje 'vacht' op, wat maakte dat het nog zachter in de hand lag.
lijn
Zeer actief

Foto gevonden waarop te zien is hoe dun het is en het 'vachtje'. Ook zie je het tussenstuk waarop je de riem kan inkorten. Die wie wij hadden gezien had nog zo'n extra stuk in de lengte...

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb een riem van buffelhuid, voelt als suede :mrgreen:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik heb al jaren een prachtige zacht leren riem voor Gol, ooit eens voor 30 euro online besteld. Het kwam uit Duitsland. Onverwoestbaar, ik geloof dat hij al 5 jaar oud is.
lijn
Zeer actief

Gollum schreef:Ik heb al jaren een prachtige zacht leren riem voor Gol, ooit eens voor 30 euro online besteld. Het kwam uit Duitsland. Onverwoestbaar, ik geloof dat hij al 5 jaar oud is.
Onverwoestbaarheid is natuurlijk wel sneller de prijs waard...
Online ga ik niet bestellen zonder dat ik weet hoe het voelt. Deze voelde zo fijn dat ik toch blijf twijfelen... Er moet toch meer van zijn!
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Gollum schreef:Ik heb al jaren een prachtige zacht leren riem voor Gol, ooit eens voor 30 euro online besteld. Het kwam uit Duitsland. Onverwoestbaar, ik geloof dat hij al 5 jaar oud is.

De mijne is van kangoeroeleer en er is geen naald en draad aan te pas gekomen.
Heerlijke riem en jaren geleden op Crufts gekocht voor Max.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
lijn
Zeer actief

Ja ik had ook al wel bedacht dat ik op een show moet gaan kijken.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”